Het laatste 10 weken topic....

• @HappyJ dat afvragen of het nu wel weeën zijn of niet doe ik al sinds dinsdag.
    Heb me er nu bij neergelegd dat zolang ik niet over de grond kruip van de pijn dat ik het niet tel als weeën.
    Anders moet ik om de haverklap naar ziekenhuis hollen smile.gif
    heb nu ook sinds een dag of twee echt het gevoel dat het mss nog wel een tijdje kan duren hier ...
    Maar ik hoop stiekem toch ook op het scenario dat mijn water breekt - ongeacht time and place wink.gif en dan pas weeën krijg ipv andersom.
    Slijmprop ook nog niet verloren dus denk ook dat water niet kan breken zolang je die nog hebt ? Of ben ik mis?
  • ik heb het mis wink.gif water kan breken zonder dat je slijmprop verloren bent.
    Veel vrouwen verliezen die pas tijdens de bevalling lees ik.
  • Asil er zijn heel wat vrouwen die geen slijmprop verliezen ook hoor.
    Bij sommigen komt dat onopvallend of in stukjes naar buiten.

Ik las dat je nog werkt asil.
    Met weeën zou je wss niet meer aan het werk zijn 😉.
    Of je hoort natuurlijk bij de gelukkigen die nooit echt super veel pijn hebben?
    Bestaat ook e.
  • geen idee @Neuzeke
    deugd doet het niet als ik wat voel
    gisteren vm echt om het half uur en weer stil gevallen
    vandaag nog niet veel gevoeld buiten wat harde buiken ...
    dus ik wacht op de onverdraagzame pijnen vooraleer ik in actie schiet wink.gif

Denk niet dat ik iemand ben dat heel veel pijn kan verdragen.
    Ben iemand dat al "auw" roept voor het zeer doet normaal ... wink.gif
  • @Asil : Oh, nog niet bevallen. Het blijft spannend dus.
    Wat de papa van Lars betreft, hij zal niet zomaar aan onze deur staan. Dat lef heeft hij niet denk ik. Maar moest hij op 1 of andere manier met Lars in contact willen komen om hem te zien, dat weet ik niet. Lars staat op mijn naam en mijn vriend wil hem adopteren. Ik heb genoeg bewijzen dat mijn ex niet naar Lars heeft omgekeken. Voor Lars is mijn vriend zijne papa. Moest er ooit een rechtszaak komen dan zullen we dat wel winnen, denk ik.

@Mammie84 : Je andere zwangerschappen waren ook zo zwaar? Dan weet je dat die laatste loodjes zwaar waren maar dat het uiteindelijk goed gekomen is en dat je dat niet belette om nog eens zwanger te worden. Misschien moet je nu voor jezelf gaan uitmaken van : hoeveel kan ik nog aan? Dit is de laatste zwangerschap.

• @Lynne Ben dus niet de enige die dan 4 dagen heeft gelegen na inleiding goofy.gif Jij woont in Nederland hé? Ik geloof dat ze daar ook werken zoals in Frankrijk, vroeger met een zalfje dat ze inbrachten en nu met een soort tampon die hormonen bevat en die dus zou moeten zorgen dat de bevalling begint.

Omdat het gewoon leuk is om te vertellen: Ik mocht dinsdagochtend binnen en kreeg zo'n tampon, tegen de middag begonnen de weeën maar ze waren nog wel te doen. Woensdagochtend dachten de vroedvrouwen dat het wel stilletjes maar zeker door mijn Eigen lichaam overgenomen werd maar tegen de avond was het duidelijk dat dat niet het geval was en alles gewoon terug stil gevallen was. Donderdag ochtend een nieuwe tampon gekregen, die werkte dan weer te hard en de weeën duurden te lang waardoor er geen recuperatie tussen was en werd ie er weer uitgehaald. Om dan donderdagnamiddag terug te proberen op aanraden van gyn. Direct terug "heerlijke" weeën, redelijk regelmatig en lekker pijnlijk…. ik overtuigd dat dit het nu echt wel was. Vroedvrouwen waren positief, schatte donderdagavond een opening van bijna 3cm in…. de nacht in met weeën die tegen de ochtend precies terug stil vielen. Ikke die dacht dat ik eindelijk doorhad hoe ik ze moest "verwerken" maar de gyn was vrijdagochtend zeer direct…. alles terug stilgevallen en voor hem was er, als hij het heeeeeel erg positief inschatte, misschien net 1.5 à 2cm opening. Dus zou ik de baxter krijgen met oxytocine want nu moest ze er toch wel eens uitkomen goofy.gif Die heb ik dan vlak na de middag gekregen en om half 8 was ons meisje er.

In België krijg je, of toch bij diegene die ik allemaal heb gekend die ingeleid zijn, direct een baxter met oxytocine waardoor je bijna onmiddelijk serieuse weeën krijgt en je dus à priori tegen de avond bevallen bent.

• Hier kreeg ik katheter ballon. 3 dagen deed het niks, dag 4 savonds was ik het zo beu en kreeg een gel in de baarmoeder. Om 23.00 braken m'n vliezen en volle bak weeën. Kotsen pijn pijn kotsen en nog meer pijn. Vroeg ruggenprik maar daarna ging haar hartje raar doen en de weeën stopte. Kreeg weeën opwekkers en sochtends om 6.51 was ze geboren met flink knip en verlostang..
  • oh zeg, precies toch blij dat ik in BE ben wink.gif

@Zeefje oh oef ! Blij dat je zo gerust bent in heel het papa van Lars verhaal !
  • @happyj ik denk dat ze u in België zo lang niet zouden laten dobberen 😂.
    Heb zo een bevallingsverhaal nog nooit gehoord.
    Ofwel direct een smeet van weeën ofwel niet werken en wachren.
    Maar zoals bij u, amai

Asil de vraag is natuurlijk? Is wachten erger dan weeën klets in uw nek 🤣.
    Zoals happyj haar verhaal wil niemand natuurlijk.
    Maar zoals mijn schoonzus. Gewoon naar huis.
    Toch niet zo erg e.
  • @HappyJ
    Ik werd bij mijn oudste ingeleid op 40w6d omwille van symptomen zw vergiftiging. Ik had nog 0,0 opening en bmh was nog heel lang. Dan word je niet meteen met een baxter ingeleid maar worden er eerst tabletten opgestoken om de bmh rijp te maken.
    Ik moest woensdagavond binnen en ben vrijdagavond pas bevallen. Ik kreeg de baxter met weeënopwekkers pas vrijdagochtend nadat ze mijn vliezen konden breken (waarvoor je minimum opening moet hebben en normaal moet baby ook ingedaald zitten ivm de navelstreng; wat bij mij niet geval was maar ze moesten iets doen). Dus je bevalt in België met een inleiding niet altijd zo snel-snel hoor. Hangt enorm van de situatie af.

Bij 2e kindje zondag opgenomen op de middag (voor de 3e keer) omwille van zw vergiftiging met acuut serieuze klachten (maagpijn - lichtflitsen - hoofdpijn) en dan nog pas maandagmiddag bevallen (zondag tablet - in de nacht een gel opgespoten - ochtend vliezen gebroken en infuus).
  • @Asil: ik hoopte het net andersom smile.gif dat mijn water pas zou breken lang nadat mijn weeën begonnen waren. 1 keer pech gehad en water vrij vroeg in het proces gebroken. Hierdoor waren de weeën veel heftiger op te vangen. Als ik dan vergelijk met mijn bevalling waarbij mijn water pas brak op 9 cm, wereld van verschil, met dat water als buffer/schokdemper voor de weeën...

Hier trouwens ook altijd gehoopt om niet ingeleid te moeten worden (& ook nooit gemoeten gelukkig). Ik snap helemaal de voorkeur voor een bevalling die spontaan op gang komt happy.gif
  • @Neuzeke ik zeg niet dat mijn eigenlijke bevalling 48 u geduurd heeft maar een pretje is het niet, want vanaf dat je die eerste tablet oid krijgt, word je wel continu gemonitord, er komt een vroedvrouw eens voelen, er gaan belletjes af, er is beloop,... De medicatie sloeg niet voldoende aan maar ik kreeg om de 3u ‘s nachts een tablet en kreeg dan wel telkens even weeën, ze deden alleen niks en vielen stil zodra die tablet uitgewerkt was. Dat is niet hetzelfde als thuis u nog wat te kunnen ontspannen, in uw eigen bed, bad/douche,... ik ben dan ook 1 nacht (woe op do) thuis komen slapen omdat ik in het ziekenhuis echt nog minder sliep dan thuis. Je slaapt sowieso al niet schitterend meer en als je dan net in slaap bent komt de nachtvroedvrouw doodleuk zeggen dat ze je nog eens een half uur aan de monitor moet leggen, of ze komen je eens temperaturen, etc. Ik ben toen op eigen initiatief het afgebold want zo aan de bevalling beginnen zag ik echt niet zitten. Do op vrij dan nog eens zo’n nacht met dubbele dosissen medicatie en dan vrijdagavond bevallen.
  • Maar kreeg je dan nog zoveel tijd om te bevallen, als je werd ingeleid omwille van zwangerschapsvergiftiging?
    Hier waren ze duidelijk
    Ochtend binnen en het was echt de bedoeling dat de baby er binnen de 24 uur was.
    Werd mij ook mooi uitgelegd dat het keizersnede kon worden.
    Ik kreeg ook 1st tabletten en ging tijdens de ochtend binnen.
    Zo zie je maar dat ieder ziekenhuis anders werkt wss.

Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld