Het laatste 10 weken topic....

• Neen hoor nog niet bevallen...
    Vrijdag monitor alles weer ok.. nog eens testje gedaan maar geen vruchtwater.
    Crazy nachten. 7keer opstaan omwille van vaginaal vochtverlies maar geen vruchtwater.
    Pijn in mijn rug en buik ...
    No movement, dus ik ben hier nog ff !
  • @Zeefje oh zeg wat verschrikkelijk van de papa van Lars, ik hoop dat hij zich schuil houdt. Zou idd wel heel laf zijn om niets van hem te laten horen en ineens aan je deur te staan ofzo. Vreselijk.
    Nu heb je hertrouwt/nieuwe vriend? Hoe gaat hij er mee om met dat gegeven van de papa van Lars ? Lars is nog klein gelukkig om alles te beseffen denk ik.

@Mammie84 benieuwd wat je gyn gaat zeggen. Ik ben ook echt aan het aftellen maar als ik het zo lees voel ik me wel nog een pak beter dan jij.
    Ik haat alleen het niet slapen, het constante vochtverlies, de enorm veel harde buiken, ...
    maar eigenlijk voor de rest niet te veel issues hier.

@SV8 ook aan het aftellen duidelijk wink.gif Hopelijk ben je idd volgend weekend klaar met alles dat je nog kan genieten van je laatste weken.
    Ik moet nog 4 dagen werken en dan eindelijk bevallingsrust.
    Volgend weekend hebben we familiefeest. Ik hoop stiekem dat ik dan nog in ziekenhuis lig wink.gif moest baby2 vroeger komen.
  • Vanaf volgende week ga ik idd aftellen.
    De nachten zijn hier steeds lastiger, uren wakker met harde buiken. Ik eet iets klein en val dan uiteindelijk terug in slaap. Moest ik nog aan het werk zijn zou dat niet echt wijs zijn. Lang leve mijn congé!
    En nu ga ik maar eens in gang schieten of tegen vnv heb ik weer niets gedaan smile.gif

• Goh dames…. 38 weken is niet niks hé en de laatste loodjes wegen echt zwaar maar heb er soms wel moeite mee om het zo te lezen. Sorry hoor, ik hoop dat dit niet verkeerd opgevat word en het zullen de hormonen wel zijn nervous.gif Iedereen wil natuurlijk graag dat beebje zo snel mogelijk in handen krijgen en de laatste weken zijn echt wel afzien, voor de één al meer dan de ander…..

Indien alles goed gaat medisch gezien met kind en moeder leiden ze normaal niet in. Is ook geen lachertje om ingeleid te worden hoor…
    Ik hoopte bij Emma zo dat ze vroeger zou komen!!! Was enorm, hield vocht op, ook meerdere keren per nacht eruit en hoewel ik gewoon door blijf gaan moest ik echt wel elk uur een tijdje in de zetel gaan hangen om te bekomen. Toch pas ingeleid na de 41+3 weken om dan op 42+1 effectief te bevallen.
    Mijn gyn ging me echt niet inleiden omdat het zwaarder werd… was voor hem geen medische reden om in te leiden…. Baby was perfect gezond bij elke contrôle en ikzelf was ook prima qua hartslag, bloeddruk, etc.…. dus lekker wachten drunk.gif
    Terwijl een vriendin amper last had die laatste weken maar dus wel een dikke Week te vroeg beviel…..

Nog 3 weken werken en dan begint mijn verlof!!! Ik tel enorm af want werken is zowiezo niet meer zo leuk momenteel.
    Ik heb geen fysiek beroep, bureauwerkje, maar het zitten zorgt ervoor dat beebje bijeengeperst word en dus krijg ik harde buiken en alles stroomt naar mijn voeten en met het warme weer hier zwellen die dus ook lekker op. Maar als ik dan weer te lang rechtsta is't ook niet goed goofy.gif.
    Wel een verlengd weekend gehad! Deed wel deugd.
    De tuin staat weer proper, het huis is proper in zoverre het kan met de werken, hebben samen de isolatie en vloerverwarming op de verdieping gelegd en ook wel wat gefeest…. Dus ik mag niet klagen blush.gif
  • Ik denk dat ze dat hier ook niet zouden doen, inleiden omdat het te zwaar wordt voor de mama. Vandaar dat ik het mij afvroeg.
    Nu kan ik me wel perfect voorstellen dat iemand dat wel liever zou willen...
    Ik denk wel dat ze zouden inleiden bij 1 week overtijd, zeker als ik zou aangeven dat te willen.

Ik heb het vooral mentaal lastig. Er verandert zoveel in mijn buik, ze blijft draaien en andere dingen doen waar ik niet gelukkig van word.
    Het was een paar dagen beter maar nu weer raar gevoel in mijn buik, die neiging tot overgeven als ik lig, veel meer harde buiken,... fysiek vind ik dat allemaal ok maar mijn hoofd vindt geen rust. Ik heb gewoon vaak bevestiging nodig dat ze het goed stelt maar ik wil ook niet elke week aan de telefoon hangen met de materniteit. Ik voel ze wel nog, weer minder en anders, en probeer me hiermee te troosten tot ik het niet meer hou. Nog 2 dagen en terug op controle.

En toen ik startte met heel dit traject dacht ik dat zwanger zijn leuk zou zijn, yeah right.
    Al spelen de nevenfactoren hier ook wel een grote rol in denk ik. Lastig traject, besmetting cmv, ligging mini,... om nog maar te zwijgen van de hormonen 🤪
  • de ene zwangerschap is de andere niet.
    Ik voel baby2 ook nog van links naar rechts verhuizen maar haar hoofd ligt wel beneden.
    Neen inleiden zou mijn gyn ook niet doen denk ik omdat ik het moeilijk heb.
    Sinds vanmorgen weer om het half uur een "wee" en nu is het weer stilgevallen.
    Om zot van te worden omdat ik duidelijk niet weet wat ik moet voelen om te denken dat het nu toch doorzet smile.gif
    Er zit echt niets anders op dan afwachten.
    Hier ook bureaujobke. Nog 3 dagen werken na vandaag als mijn baas mijn woensdag verlof nog goedkeurt smile.gif
  • Succes met de laatste loodjes dames! Nog efkes en dan een prachtig boeleke in jullie armen!
  • Nog eventjes volhouden maar baby zit klaar.
    Als hij zich niet van zelf komt mag ik dinsdag binnen. Maandag eerst nog op controle om te kijken of er genoeg ontsluiting is.
    Zo niet mag ik daar blijven. En anders dinsdag morgend binnen.
    Hopelijk komt hij toch uit zichzelf. Maar ik moet zeggen dat het nu wel rust brengt in men hoofd.
  • @Mammie84 oh dus nog een weekje en je bent er wink.gif Kan geloven dat het rust brengt ...
  • @Asil : ja nog even doorploeteren... En wie weet komt hij toch nog vanzelf.
    Bij de laatste meting woog hij ongeveer 3200 gram. Is nu drie weken geleden.
    Ben eens benieuwd of hij nu nog veel meer is bijgekomen. Meten deed ze nu niet meer omdat er teveel fout marge op zou zitten nu rond deze periode van de zwangerschap.

• Een einddatum klinkt wel aangenaam. Ik heb die voor mezelf op 16/9 gezet 🤣
    Ik heb nog wel even dus...
    Ondertussen de enveloppen gaan halen, kan ik die binnenkort beginnen schrijven.
    Het kleurtje bevalt me wel, past goed bij het kaartje.
    En tussendoor hou ik me bezig met harde buiken opvangen en nog wat kasten herorganiseren om plaats te maken voor allerlei dingen voor mini. Mijn keuken is precies te klein 😏
  • @SV8 ik heb bij mijn jongste altijd de max duurtijd bekeken (plus 11 dagen in ons ziekenhuis).
    Deze datum gaf ik ook door aan familie en vrienden die er om vroegen.
    Zo heb ik bij de jongste amper berichten gehad.
    Uiteindelijk bevallen op 38 weken dus niemand had dit al verwacht 🤣😂
  • @Neuzeke Bij ons spreken ze van een week overtijd gaan. 16/9 ben ik 41+1 dus dan zullen ze dat wel doen denk ik.
    Maar uiteraard hoop ik op vroeger wink.gif
  • Ik kom hier nog eens bijlezen (6u smorgens en baby slaapt op mijn schoot dus moet me bezig houden tongue.gif) om te zien of er al dames zijn bevallen ondertussen. Nog even volhouden en dan kunnen jullie genieten van jullie kleine wondertjes!

Die laatste weken zijn zwaar en onaangenaam. Gelukkig had ik om de 2-3 dagen monitor en een uiterste datum voor de keizersnede gaf me wel rust. Het gevoel van de bewegingen van je baby in je buik blijft toch wel iets speciaals, probeer er toch nog wat te genieten in de moeilijke laatste dagen!

• Ik had mijn dag gezet op 15/08 smile.gif twee weken te vroeg bigsmile.gif en we zijn nog zwanger.
    Niet slim van mij want zo wegen die laatste loodjes nog veel zwaarder.

@BLBL oh zo genieten van een baby die op je borst in slaap valt. Daar kijk ik ook weer zo naar uit.
    maar nu is het ook zo een beetje "afscheid" nemen van mijn enige dochter. Of van het feit dat ze mijn enige was. Toch een beetje een raar gevoel. maar ik kijk ook weer erg uit naar het idee om ze samen te zien.
    Afgelopen zondag nog een heel fijne dag gehad met dochter1. En nu probeer ik ook echt nog veel te spelen met haar en ze zoveel mogelijk overal bij te betrekken, wat gekke dingen te doen, ...

@SV8 ah ja ik heb ook precies nooit genoeg plaats in mijn keuken. WIj hebben wel kasten genoeg maar ik ben redelijk klein (1.64m) en kan dus niet overal aan. Mijn man is 1.90m en die kan alle ruimte benutten. Voordeel van een grote man is natuurlijk mijn hoop op het feit dat mijn dochters 1.75m mogen worden. Had ik voor mezelf ook gewild.
    Die harde buiken zijn niet fijn he sad.gif bij mij ook echt niet meer. Ze doen echt pijn.

Gisteren wou ik nog graag zo de laatste dingen opruimen en klaarzetten. Schoonmama komt langs om 18u30, dochter heel moe en uiteindelijk in bed gelegd om 19u. Ik dacht ideaal dan kan ik nog opruimen en op tijd in mijn bed met wat netflix smile.gif (Husband weg dus me time). Schoonmama is uiteindelijk blijven zitten tot 20u30 (ik heb er een goeie band mee dus dat is niet erg op zich maar als je zo eens uitkijkt naar een avondje rust omdat dochter eens echt vroeg in bedje kon... dan komt er altijd wel iets onverwacht tussen).
    Hoe meer je rust wil, hoe minder dat je het krijgt lijkt het soms bigsmile.gif
    Maar uiteindelijk was het nog een aangenaam bezoekje en heeft ze precies haar hart eens wat kunnen luchten. Ook leuk om te beseffen dat ze me er toch in vertrouwt wink.gif We zijn uiteindelijk nog maar 4 jaar familie bigsmile.gif
    Dus ik hoop vanavond dan maar nog wat te kunnen opruimen wat ik gisteren wou doen.
    In de hoop dat de baby in de buik dan door heeft dat ik helemaal klaar ben bigsmile.gif
    Ik kan niet blijven dingen verzinnen om op te ruimen. bigsmile.gif
  • @Mammie84 dus volgende week dinsdag gaan ze het in gang zetten dan als ik het goed begrijp? 27/08 ... mooie datum wel smile.gif
  • Haha @BLBL hier ook zo, wachten met een baby op de schouder tot het boertje eindelijk komt is een goeie moment om eens bij te lezen bigsmile.gif Kwam ook eens piepen of er nog iemand bevallen was.
    @Asil ik heb de laatste weken ook nog zoveel mogelijk quality time met m'n zoon doorgebracht. Ook voor mezelf om wat afscheid te nemen van zijn enig kind zijn. En voor hem om nog eens al mijn aandacht te hebben voor ik moe en druk met de baby bezig ben. Maar het is nu ook wel heel mooi om te zien hoor, de band die hij nu al heeft met de baby. Zo lief!
    @Zeefje Amai wat een verhaal van de papa van Lars astonished.gif Nee die hoeft nu ook niet meer af te komen... Heeft je nieuwe partner al eens overwogen om Lars te adopteren? Een vriend van mij heeft zo een 'nieuwe' papa, ondanks dat zijn papa nog leeft maar hem in de steek gelaten had. Weet niet in welke situaties dat allemaal kan/mag en of dat iets is wat je graag zou hebben. Want jullie klinken wel als een mooie familie samen happy.gif
  • @Mammie84 Echt aftellen dan nu hoor!!! Ik hoop voor jou dat hij zich toch nog spontaan meld bigsmile.gif

Ik had bij Emma ook verwacht zeker 2 weken vroeger te bevallen. Had al een dikke cm opening en mijn moeder heeft ook nooit haar term uitgezeten maar voilà…. niet gelukt en 42+1 bevallen.

Die fout maak ik ook niet meer tongue.gif Nu is mijn uiterste datum 27/10.... Dan ben ik 42 weken…. en tegen familie heb ik begin november gezegd want die heisa van vorige keer tijdens die laatste weken kan ik missen als kiespijn!!!
    Ik hoop dat het eerder is en ik deze keer niet ingeleid moet worden! Zeker dat inleiden… ik wil eens meemaken hoe en spontane bevalling begint met alle miserie vandien goofy.gif Snel iemand bellen voor opvang als het midden in de nacht gebeurd, water dat breekt, zich afvragen of het nu echt wel weeen zijn of niet…. ik zie er al naar uit.
    Maar zelfs met inleiden kan het hier dus een paar dagen duren… dan heb je echt niet 's avonds je beebje al vast dus ik ga uit van het maximum momenteel.
    Zorgt er ook wel voor dat er nog niks echt klaar is bij ons blush.gif
  • Happy j hier lukte die inleiding bij de eerste ook niet heeft 4 dagen geduurd voor et iets gebeurde. Dat inleiden kan lang duren
  • Hier vanaf start inleiding kreeg in 24uur (ongeveer om te bevallen).
    Maar dat was een medische inleiding.

Mijn schoonzus werd ingeleid en is nog terug naar huis gegaan.
    Zijzelf spreekt over 2,5 dagen maar dat is voor mij niet de duur van de bevalling hoor.
    Zolang je niets voelt, telt het niet mee e 🤣😂
    Uiteindelijk hebben ze haar vliezen gebroken en dan heb je geen dagen tijd meer e. Aangepast door Neuzeke op 20/08/2019 10:50
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld