Het laatste 10 weken topic....

• Ja maar die drang van het hoofd of stoelgang is mss wat anders.?
    Alle mijn Γ©pi heeft nooit op punt gestaan dus ik kan het niet zeggen.
  • @Minie : Ik heb zo een voorgevoel dat je bevallen bent..
  • @Mammie84
    wij zijn gisteren ook bij gyn geweest.
    ook hier 1cm ontsluiting (vond dat voelen al geen pretje) en ze hebben ook nog een swap genomen voor een of ander virus (ben de naam kwijt - maar ik veronderstel dat virus waar je kindje blind van kan worden bij de geboorte? )
    onze baby weegt 3kg en 70gr.
    Gyn vond het ok zelfs als ze er nu al zou aankomen dus ben er helemaal klaar voor want gyn is er ook klaar voor.

Ook effe gevraagd over lavement.
    Bij epi krijg je standaard lavement eerst tenzij je echt niet wil.
    Dus ik ga dat toch maar doen smile.gif
    Moet natuurlijk dan wel waarschijnlijk in ziekenhuis zijn om zeker te zijn dat het allemaal nog past en kan.

• @SV8 lig je nog in ziekenhuis?
    Al nieuws over de bloedwaarden?
    duimen gaan hier omhoog !
    Goed dat je naar materniteit bent gegaan ! thumbup.gif
  • @Asil Neenee, ik moest niet blijven he. Gewoon gisteren terug gaan en de waarden zijn terug ok zei ze. De monitor was ook goed, er was weer beweging genoeg om me geen zorgen te maken. Maandag gaan ze nu die draaiing proberen, ben benieuwd of dat lukt en of ze dan eens wil blijven liggen. Vannacht wel zo goed als niet geslapen. Continu harde gespannen buik en toch veel oprispingen. Dat wordt dan hopelijk een middagdut straks!
    Met jou alles onder controle? Mocht jij ook niet langs de gyn deze week?
  • @SV8
    ja terug naar gyn geweest. Twee postjes terug lezen wink.gif
    Ze gaan er in ziekenhuis dus vanuit dat ze zelf niet zal draaien?
    Moedig dat je dat wil laten gebeuren.
    ik zou net alles doen om dat te vermijden.
    maar ik snap dat je liever geen KS hebt omdat je dan onmiddellijk terug mobieler bent he wink.gif
  • @Asil Enerzijds idd voor achteraf direct mobiel en zo zelfstandig mogelijk te zijn. En anderzijds omdat een ks een operatieve bevalling is... snijden, baby uithalen, baby geven en terug dicht naaien. Bah, klinkt allemaal niet leuk voor mij.
    Geef mij maar alles van een natuurlijke, spontane bevalling. Van afwachten, twijfelen, flippen, afzien, nog beetje flippen, nog wat afzien en dan tadaaaaa een baby 😊
  • @asil: waarschijnlijk een wissertje om gbs op te sporen.
    Is bij mij ook gedaan.
    Als het virus actief is krijg je dan antibiotica via infuus vlak voor de bevalling.
    AllΓ© zo was het bij mijn dochter toch.
    Ik was op 40 weken op controle en toen de gyne aant voelen was braken mijn vliezen. Dus ik moest daar blijven en ze zijn dan de antibiotica opgestart.

Ik ben lichamelijk niets meer waard. Ik kan niet meer stappen.. Ik moet echt mijn voeten slepen. Op een stoel gaan zitten kan ook niet. Zo laag zit de baby en het doet verschrikkelijk veel pijn. Elke stap dat ik zet enorme steken vanbinnen.
    Toevallig staan de afspraken deze keer van vroedvrouw en gyne heel dicht op elkaar.
    Niet goed gekeken bij het maken van de afspraken. Maar ik mag dus morgen voormiddag alweer naar de gyne.

Mijn dagen duren zo ontzettend lang.. Slapen lukt niet. Elk half uur wakker. Draaien draaien en nog eens draaien. Dan het zuur.. Dan plassen.. Dan nat in het zweet. Huishouden doen ik kleine stukjes voor zover ik nog kan. Deze zwangerschap is echt loodzwaar en het begint ook op mijn emoties te werken. Ik weet da ik moet volhouden maar het lukt niet meer. Ik zou echt bijna gaan smeken om de baby te laten komen..

Ik kan niets meer doen met de kinderen. ponder.gif voel me er zo schuldig om. Maar ik kan niet meer van huis. Naar de winkel gaan is al een hele zware bedoeling.. En blijven staan kan ik niet. Ik moet dan blijven rondslenteren.

bored.gif
  • @Asil nee mijn vriend weet dat ook niet, die keek mee vanaf mijn hoofd/opzij. Die wou er niet recht op kijken πŸ˜›
  • @Mammie84 de emoties lopen hier ook hoog op hoor. Ik heb de laatste dagen echt huilaanvallen...
    Ik ben ook echt aan het aftellen.
    Ik voel wat jij voelt denk ik alleen dat ik niet constant pijn heb maar de steken daar beneden omdat ze zo laag zit beginnen ook wel meer en meer te komen.
    5 keer opstaan snachts om te plassen heb ik ook. Ik heb wel de indruk dat als ik neerlig ik precies nog meer last heb als het neerkomt op constant naar toilet gaan.
    Op je zij slapen zou het beste zijn maar dat lukt me voor geen meter want dat doet nog meer pijn. Ik lig op mijn rug met de worst onder mijn voeten om die hoog te leggen om zeker geen vocht vast te houden.
    Ben je nog aan het werk?
    Ik heb veel last van lage bloeddruk en hartkloppingen weer.
  • @Dreamy bigsmile.gif ik denk dat mijn man ook niet gaat komen kijken ...
    Ik zou wel een beetje moeten lachen moest die flauwvallen ofzo tongue.gif wink.gif
  • @SV8 haha jij ziet het aan de positieve kant in ! Groot gelijk heb je !
    Ik ben zeer benieuwd naar de ervaring... bigsmile.gif
  • @Asil Ik weet dat ik het positief bekijk en dat ik wel nog zal zweten enzo maar ik vind een bevalling een mooi gegeven op zich. En toch beter positief tegenover staan dan nu al denken dat ik pijn ga hebben en ga afzien. Achteraf zal ik er mss wel anders over denken maar dat is dan maar zo 😁
  • @Asil : nee ik ga ni meer werken. Zou nogal iets zijn haha.
    Ik ben hhh en wij moeten op 6 maanden stoppen.
    Ben er niet kwaad om. Maar na een tijd komt de verveling wel opzetten.
    Ik wil nog graag actief zijn maar het gaat echt niet meer.
    Ik ben daarnet even naar de winkel gegaan.. Wat ik niet had mogen down want nu heb ik nog meer pijn.
    Liggen kan ik enkel op mijn zijde. Op mijn rug doet vreselijk veel pijn.
    Op een stoel zitten is ook heel moeilijk. Alleen om te eten en dan terug naar bed of de zetel.
  • @Mammie84 @Asil : Hou beiden de moed er nog in. Nu lijkt het misschien heel zwaar maar eens je baby in je armen dan vergeet je alles. Nu genoeg slaap is natuurlijk altijd wel beter. Dus als het 's nachts niet lukt, probeer het dan overdag. Maar dat lukt ook niet altijd met de andere kids in huis.

Ik ben nu overgeschakeld op zwangerschapspagina.nl
    Ik kom hier nu met de bedoeling te weten te komen of er mama's bevallen zijn maar het blijft hier stil.. Zelf wil ik hier dan ook wat afstand nemen omdat dit topic eigenlijk voor mij al eigenlijk een maand niet meer van toepassing is. Vandaag is Lilou juist 1 maand oud.
    Ik lees het wel van de mama's als het zover is, hoop ik dat jullie het hier mededelen. Veel succes en voor sommige tot op het andere forum.
    wave.gif hug.gif thumbup.gif
  • @SV8 de pijn en het afzien schrikt me niet af eigenlijk wink.gif Ik vind het eerder een uitdaging. Ben vooral benieuwd naar mijn eigen pijngrens en hoe ik er mee om ga gaan.
    Maar met de epidurale zal dat ook niet traumatisch lang duren wink.gif

@Mammie84 Wat is hhh? (Clueless sorry)
    Rusten zoveel je kan idd.
    Ik moet nog 2 weken op mijn tanden bijten als baby niet vroeger komt.
    We will survive thumbup.gif
    Op welke zijde slaap je dan ?
    Als je baby al zo laag zit dan zal ie wel niet lang meer op zich laten wachten?
    Ik heb soms de indruk dat de mijne terug naar boven krabbelt. Lijkt of mijn buik al lager heeft gezeten.
  • @Asil Hier van β€˜t zelfde. Ik wil eens testen of ik een mietje ben πŸ€ͺ
    Ik wil geen epidurale tot ik het toch zelf zou aangeven.

Ondertussen bijna de laatste drie weken bij jou.. spannend he.
    Gisteren had ik weer de hele dag een keiharde gespannen buik. Ik begin te denken dat mijn darmen er voor iets tussen zitten.
    Ik ga eens wat appelsienen in huis halen, misschien kan ik dan wat meer/beter naar toilet.
    Vandaag voelt mijn buik weer wat lichter/luchtiger aan, is toch aangenamer. Vannacht heeft ze ook goed wakker geweest. Drie keer de hik en stampjes en draaien langs alle kanten.

En moest de zon nu nog eens willen schijnen he... nee mijn verlof is begonnen en de herfst ook precies 😁
    Vandaag op de planning: pedicure. Ahja want ik kan zelf bijna niet meer aan mijn voeten. Of β€˜t is mij te lastig.
  • @SV8 idd nog drie weken. Niet zo lang meer.
    Bij mij staat volgende week woensdag ook nog een groot onderhoud op de planning.
    kwestie van "proper" te kunnen bevallen. smile.gif

oh ocharme ja , dat weer ... niet fijn maar wel ideaal weertje om in huis alles rond te krijgen en je doopsuiker te knutselen bigsmile.gif
    Ik ben naarstig op zoek naar tijd om die doopsuiker te maken.
    Als dochter wakker is, is dat niet ideaal want dan wil ze komen helpen en ben je meer bezig met neen zeggen en afblijven dan dat er iets in elkaar gestoken wordt wink.gif

Harde buiken is niet fijn he.
    Bij mij is het gelinkt aan een volle blaas heb ik al gemerkt of als ik me druk maak in iets.

Wat ga je aan doen om te bevallen of ga je er vanuit gaan dat je naakt bent dan ?
    @Mammie84 jij ?
    ik dacht een goeie grote tshirt aan te doen (en BH want ik geef geen borstvoeding)
  • @asil Ik heb hier zo een kort los slaapkleedje dat nu nog groot genoeg om mijn buik onder te krijgen. Ik ga dat wss aan doen, moet toch omhoog he smile.gif Ik ga er vanuit dat ik niet meteen volledig naakt daar moet liggen. Als het uren duurt voel ik me toch iets comfortabeler met iets aan.

Ik heb hier nog geen kleintjes rondlopen en moet zeggen dat ik daar wel blij om ben. Ik kan alle rust en tijd goed gebruiken smile.gif
    Ik moet nu enkel nog snoepjes zoeken voor de kindjes en dan kan ik volgende week alles vullen. Ga ik samen doen met mijn mama, kan dan alles daar laten en zij brengt het dan mee naar het ziekenhuis.

Ik heb ook nog een afspraak staan een week voor de uitgerekende datum voor ontharing en pedicure 😊 Alles proper en kan dan enkele weken verder πŸ˜‰
  • @SV8 weet je mama de naam al van je kindje?
    hahaha veel mama's doen dat groot onderhoud nog voor ze bevallen... Terwijl niemand naar ons voeten of handen of ontharing zal kijken smile.gif

Neen ik hoop ook inderdaad om daar geen uren bloot te moeten liggen.
    ben geen fan van mezelf naakt te vertonen smile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld