Het laatste 10 weken topic....

• @Neuzeke dat is dan toch een superkort lavement.
    Want soms kan dat toch nog wat nawerken??? Neen?? horror.gif bigsmile.gif
    Enfin , ik zal er wel doormoeten he.

Iedereen bevallen op de rug?
    ik heb precies meer "zin" om op handen en knieën te bevallen want heeft minste nadelen.
    maar dat zal niet lukken want moet verplicht epidurale nemen.
  • Je zal wel zien wat en hoe.
    Mss doen ze dat niet eens bij jullie in het ziekenhuis een lavement geven.
    Bij de jongste ben ik in een ander ziekenhuis bevallen en daar doen ze dat ook niet standaard.

Je krijgt idd een klein lavement e.
    Tis niet dat ge daar een spoeling krijgt met hele zakken e 🤣.

Ik 1 keer op de rug had épi, 2de keer handen en knieën (dan zit je pas met uw poep bloot🤣) en 1 keer in bad.
    Bzd vond ik super maar twas dan ook de 3de bevalling en was vrij kalm.

Maar als je geen keuze hebt, zou ik niet te veel dromen en fantaseren over zaken die toch niet kunnen.
    Focus op wat zal gebeuren en nie top wat anders kon.
  • Vaste drollekes da kent mijn lichaam zo goed als niet 🤪 Of ik zou tien ijzerpillen moeten nemen ofzo haha.
    Doopsuiker: het meeste zit in mijn hoofd. Ik heb enkele mini plantjes besteld, mag ik volgende week om gaan. Nu moet ik nog om de suikerbonen en snoepjes gaan en ook een deel van de verpakking.
    Voor de presentatie heb ik een poppenhuisje besteld waar ze dan later nog mee kan spelen smile.gif dat moet ik enkel nog wat pimpen. Normaal krijg ik het deze week, kan dan beginnen knutselen.

Ondertussen zijn er weer verhuiswerken aan de gang in mijn buik, echt... zo duwen met haar lijfje tegen mijn ribben. Hopelijk doet ze een halve draai in totaal, dan vergeef ik haar al het gestamp 😀
  • Vaste drollekes en de volgende zin doopsuiker.
    Kmoest effe gniffelen 🤣😂.
  • @Neuzeke ja dat is waar. Beter niet dromen van handen en knieën want dat gaat toch niet lukken.
    Heb precies toch al wat "spijt" dat het geen KS wordt, daar weet ik van hoe het gaat.

@SV8 Veel knutselplezier ! Hopelijk draait je kleine meid goed en blijft ze zitten in de goeie positie ! En dat ze nog maar een paar weken doorgroeit dat je nog tidj genoeg hebt om alles op je gemak klaar te maken!
  • @Neuzeke Haha ja beetje rare combinatie mss 🤮

Ik wil trouwens graag onder water bevallen als mevrouwtje bereid is haar in de juiste positie te leggen. Ik neem de laatste tijd vaak een bad en dat doet wel deugd! Nuja, alles moet meezitten daarvoor en ik mag dan ook niet plooien voor de verdoving smile.gif
    Op handen en voeten lijkt mij echt bizar, niets voor mij.
    @Asil Spijt dat het geen keizersnede wordt 😲How dare you 😉
  • @SV8 bigsmile.gif KS ken ik. Dan weet ik wat me te wachten staat he wink.gif Plus kindje heeft ook geen "trauma". Ik krijg al stress bij het idee dat ze met een zuignap en tang en weet ik veel wat allemaal dat kindje er moeten uithalen. Lijkt me even onnatuurlijk als een KS en dan verkies ik toch een KS wink.gif
  • Voor mij lijkt handen en knieen het meest logische. Kwestie van zwaartekracht en gemakkelijk zitten enz...
    Of gehurkt maar ik heb totaal geen spieren dus dat zou me niet lukken bigsmile.gif
  • @Asil als je weeën flink doorzetten werkt dat ook in op je darmen en ik moest toch een paar keer naar de wc lopen. En ja dat mocht nog bigsmile.gif zou wat geweest zijn anders goofy.gif Ik weet niet of ze hier in het ZH soms lavement doen. Toen ik daar aankwam was het al stevig op gang en 6cm ontsluiting, ze hebben dat alleszins niet meer voorgesteld toen wink.gif Een beetje kaka tijdens je bevalling is haast onvermijdelijk. Je moet net persen alsof je naar de grote wc moet, dus als je het juist doet komt er veel kans wel eens een beetje uit. Ze vegen dat gewoon weg hoor. En je man zit waarschijnlijk naast je, die gaat daar niet heel de tijd op je onderkant staan loeren, de meesten mannen vinden dat niet het beste zicht dat daar een baby uitkomt bigsmile.gif. Als je die epidurale al heel vroeg moet laten zetten gaan ze het jou wel voorstellen vermoed ik, omdat je niet meer naar de wc kan lopen dan.
    @SV8 Hopelijk brengt je bezoekje de nodige rust en antwoorden op je vragen! Dan kan je eindelijk wat relaxen en voorbereiden op wat komt.
    Hier stilaan onrustig. 3 weken geleden dachten ze dat ik ging bevallen, maar stil gevallen en nu nog steeds niet terug begonnen. Ik heb steeds minder oefen weeën ook, er gebeurt hier gewoon niks meer ondanks alle ontsluiting die er al is. En ondertussen groeit die baby maar verder en ligt zijn hoofd nog steeds niet goed. Die 'vlotte bevalling' die ze me voorspeld hadden lijkt steeds verder weg. Komaan baby! Draaien!
  • Ik weet niets van lavementen bij de bevalling. Bij mijn 1ste bevalling ging het heel vlot en was er geen tijd voor. Ik denk dat ze dat gewoon wegvegen als daar iets uitkomt. Buiten wat stoelgang komt er al genoeg naar buiten dus die staan daar echt niet van te kijken 😉

@Minie : Oh ik dacht toen ik je naam zag staan, het is zover. We waren samen uitgerekend, vandaag is Lilou al 4 weken.
    Hopelijk bevallen je deze week.
    @Bieeb : Laat eens iets horen. Ik ben super benieuwd
  • @Minie zal morgen eens vragen hoe het zit met lavement en epidurale.
    Ik hoop voor jou dat baby snel goed zit en dat je kan bevallen !
    Hier is baby kei actief terug ! Amai ze is een heuse party aan het houden daar ! smile.gif
    Ik krijg ook meer en meer het gevoel dat het bij mij ook nog niet voor direct is.
    wie weet ga ik nog over tijd ... nervous.gif
  • ja @Bieeb … bij jullie is er toch iets gaande geloof ik hoor tongue.gif

Eindelijk 30 weken hier!!!!!! Whoop whoop!!! De laatste 10 weken gaan in en waarschijnlijk zal ik de bevalling hier al niet meer kunnen meedelen.
    We zien het wel weer allemaal

Kwestie stoelgang tijdens de bevalling, ik was daar ook wel een beetje mee bezig maar perste toch wel zoals het moest want anders gaat het gewoon niet.
    Ik weet dat ik op een bepaald moment dacht dat ik inderdaad ook aan het poepen was en zei heel verontschuldigend tegen de vroedvrouw dat ik dacht dat er wat meekwam en dat het me speet goofy.gif
    Ze vertelde me direct dat het geen stoelgang was maar dat ik dus aambeien had die mee naar buiten kwamen door het persen en dat ik er in het andere geval niet naar moest kijken want ze zien dit bij zowat iedere bevalling. uiteindelijk ook niet geweten of er nog wat meegekomen is, hebben ze me inderdaad niet verteld hoor. Ik schaamde me rot maar de vroedvrouw heeft me echt wel direct gerustgesteld. Het is eerder "norm" dan "uitzondering" dat er wat stoelgang meekomt.
  • @HappyJ : Proficiat met je 30 weken. Dat is alweer een mijlpaal.
    Ik maak me wel wat zorgen om @Bieeb : Is nu toch al een dag of 10 dat ze nog geschreven heeft. Hopelijk is alles oké. Misschien is ze gewoon aan het genieten van haar kersverse baby.
  • @HappyJ had ook gelezen idd dat je best gewoon kan zeggen als je denkt dat je naar toilet moet. Dus zal dat dan ook maar doen. Maar zal niet veel voelen met epidurale en als het KS wordt al helemaal niet maar dan is dit probleem ook van de baan bigsmile.gif

• Alles in orde met Bieeb hoor, ze moet zelf maar verkondigen maar wou jullie even geruststellen. (wij zitten in een fb groepje van juli mama's)

Ik kwam nog even kijken hoe het hier gaat, nog geen nieuwe bevallingen precies.. Succes aan de dames waar het elk moment zover kan zijn!

Onze zoon is al een maand, het gaat ongelofelijk snel! hug.gif
  • @BLBL : Oh, gelukkig is alles oké met Bieb. Dan zal ze wel hier komen als ze er klaar voor is. Moest je ze nog spreken, wil je haar zeggen dat we ongeduldig zijn om te weten wanneer ze bevallen is en hoe haar kindje heet. Ik ga hier ook stilletjes afronden en voorlopig in een ander topic schrijven tot eind oktober en dan naar een ander forum.
    Ja, onze kindjes zijn al 1 maand oud. Het gaat echt heel snel.
  • Hey dames,
    Vandaag nog eens bij de vroedvrouw geweest.
    Baarmoederhals is al wat verkort en 1 cm'ke opening.
    Dat is toch al iets.
    Onze jongen weegt nu ongeveer 3200 gram!
    Nog steeds vaak last van voorweeën maar dat wil natuurlijk niets zeggen.
    Ik probeer de moed erin te houden. Ookal is het sommige dagen echt zwaar.
    wave.gif
  • Asil als je een épi hebt ga je de bedpan moeten gebruiken.
    Al twijfel ik of je nog veel voelt als uw épi vollenbak werkt.
    Mss zijn hier mama's die uren met een épi lagen te wachten tot het de moment was?
  • Ik ben deze avond dan toch op materniteit beland doordat ik ze weer de hele dag zo goed als niet voelde en mijn buik staat echt heel gespannen vandaag. Monitor was ok, gyn wou toch nog eens kijken. Echo was ok, 1 afwijkende waarde van doorbloeding naar hersenen. Daarom morgen terug op controle maar moest me geen zorgen maken, is blijkbaar een schommelende waarde. Ze ligt nu in een positie tussen stuit en dwars. Ze zou toch proberen om maandag te stimuleren/helpen draaien. Zonder ook maar enig risico te nemen uiteraard. Kans op slagen ligt rond de 50%... Kan voor mij wel heel ongemakkelijk aanvoelen zei ze... alles om een ks te proberen vermijden 😏
  • @Neuzeke: ik ben bij de 3 oudste bevallen met épi maar ik voelde toch nog wel mijn weeën en de drang als het hoofdje stond en ik dus mocht gaan persen. De weeën waren wel iets minder van pijn. Maar volledig niets voelen was bij mij niet zo.

wave.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld