Het laatste 10 weken topic....

• Als je gewoon op de home pagina bent 9maand.be dan zie je normaal gezien in sierlijke letters 'the end' op een achtergrond met gekleurde lichtjes ofzo. Op de plaats waar anders wel eens een reclamebanner staat voor speelgoed. Of bij recente artikels staat het ook bovenaan (niet bij recente forum posts)
    Ik hoop dat @Bieeb inderdaad bevallen is ondertussen, bij mij mag het stilaan ook komen. We wachten hier nu al zoveel jaren op, mijn geduld raakt stilaan op wink.gif en heel soms bekruipt mij nu ook de angst dat er toch nog iets zou mislopen zo helemaal op het einde... Ik weet dat je zo niet mag denken natuurlijk, maar het wordt dus echt wel tijd dat ik hem in m'n armen kan houden en geloven dat het allemaal goed is!
  • @Asil Ik moet mijn verlof opnemen he... en erna hoeft niet want ik blijf toch 3 maand extra thuis 😁
    Ik zou toch ook graag rond de 38-39 weken bevallen. Maar we hebben dat niet in de hand he wink.gif
  • SV8 goed geregeld allemaal 👍👍.
    Zowel vooraf als erna wat extra genieten.
    Slim gezien.
  • @Asil @Minie : Gevonden, de uitleg over dat het forum stopt. 20 jaar is heel lang.
    @Minie : Wij waren samen uitgeteld, vandaag zou ik ook 39 weken zijn. Is toch iets waar je blijft bij stilstaan. Alles zal wel goed komen.

Fijn weekend iedereen
  • Helaas, volgende week moet ik toch nog een dag gaan werken. ‘t Is extreem druk en ik heb niet alles kunnen afwerken. Maar goed, een dagje kan er nog wel bij. Daarna stop ik echt... ik zou zo nog weken kunnen doordoen, het blijft druk smile.gif
    Iedereen heeft recht op verlof, ook al duurt dat bij mij nu even 7 maanden 🥳

Ik tel vooral af naar woensdag, ik wil echt weten hoe de kleine pruts ligt. Normaal kan ik het afleiden uit haar hikjes en ook voelen maar nu al enkele dagen niet meer... Nog 5 keer slapen! 🙂
  • @Minie: Is ook heavy de weg die jullie afgelegd hebben. Hoop dat hij zich nu snel aandient. De gevreesde vroeggeboorte is nu wel afgewend, kom nu maar ventje wink.gif

@sv8: dat fout liggen is toch iets wat je bezig kan houden hè. Ik vond het ook vreselijk. En maar voelen/tasten om te weten hoe het nu zou liggen. Hier is het op 35weken gedraaid, ik hoop voor jou hetzelfde! candle2.gif
  • @SV8 : Dat is een beetje balen dat je maandag nog moet gaan werken.

@Natoke : Ook voor jou kan het nu elk moment.

Iemand iets van Bieb gehoord?
  • @Natoke Die ligging is idd vreselijk. Vandaag was ik een hele dag op zwier, haar niet veel gevoeld maar nu ik in de zetel lig is het mij heel duidelijk dat ze weer dwars ligt. Mijn buik is niet rond, maar hoekiger. Hopelijk begint ze straks wat te bewegen of ik ga weer niet veel slapen vrees ik. Was deze morgen al beetje ongerust dat mijn buik verkleind is en ik haar weer veel minder voel.
    Draaien op 35w, klinkt goed, maar dan zou dat nu toch moeten gebeuren. Ik hoop het vol te houden tot de controle woensdag maar als ik nog eens panikeer ga ik toch eens nr de materniteit bellen denk ik.
  • @SV8 : Hoe is het gegaan vannacht?

• @SV8 Heb je ze terug gevoeld ?
    ik heb ook vaak idee gehad dat ze maar bleef draaien.
    Ik snap de logica ook niet van waar wat zit. Ik heb ook een hoekige buik maar blijkbaar ligt ze toch goed.
    Ik voel haar hikjes altijd links beneden.
    Waar voel jij haar hikjes ?

Suggesties forum:
    www.brabbels.com/zwangerschaps…
  • Nog ff een "vuile" vraag.
    Als je persweeën hebt, heb ik vernomen dat als je perst er ook nog wat stoelgang kan meekomen?
    Iemand ervaring mee?
    Tips om dat te voorkomen?
    Lijkt me heel genant ...
    Mezelf kennende gaat dat iets zijn dat me mijn hele leven achtervolgd...
  • @Asil Ofwel ga je zo opgaan in je weeën dat je het niet gaat beseffen ofwel ga je het niet voelen door je epidurale. neen je kan dat niet tegenhouden: je perst letterlijk een kind uit je lijf dus dan kan er idd een drolletje meekomen smile.gif je kan wel lavement vragen op voorhand maar dat geeft geen garanties.
  • @asil Op dit moment heeft ze weer de hik en het is toch duidelijk eerder bovenaan of rechts iedere keer. Nog 2 dagen en ik zal het weten!
    Ga blij zijn als ik wat antwoorden heb op al mijn vragen en zorgen. Gelukkig is het nu geen vier weken meer wachten na een controle.
    Ik had gisteren eens geen pilletje genomen vr mijn maag, wou eens testen of die nog effectief helpen... ‘k heb het geweten vannacht 🙄 Straks middagdutje denk ik.

Ondertussen is mijn verlof gestart, morgen nog 1 dagje gaan werken maar mogelijks geen volle dag.
    Kan dan eens gaan kijken voor de doopsuiker later deze week. Volgende week kamertje installeren. En dan nog het parkje verhuizen en andere spullen bij mijn broer gaan ophalen.
    De geboortelijst heb ik dit weekend afgewerkt. Ik hoop dat ik niets over het hoofd zie.
    Ahja en wassen strijken staan ook nog op het programma, das het minst leuke 😀
  • Oh ik maak me ook echt zorgen om zo een gênante situatie.
    Ik heb van mezelf heel lastige darmen, te pas en te onpas komt dat op en soms zit ik wel 6-7 keer op toilet per dag. Tijdens de zwangerschap is dat wel minder maar nog altijd genoeg soms 😏
    Dat is zowat mijn grootste nachtmerrie als ik natuurlijk zou bevallen.
  • Op de moment zelf ben je daar niet zo zeer mee bezig hoor en tis niet dat ze zeggen "drolletje op komst".
    Ze nemen dat weg en gedaan.
    En als je in bad bevalt hebben ze een netje, waar ze vanalles mee uit het water vissen.
    Kheb er niet opgelet wat er werd uitgevist.

Op de moment dat je ligt te bevallen, is kaka uw kleinste zorg.
    Ookal lijkt dat nu anders
  • @Asil Ja dat gebeurt vaak. En da’s perfect normaal. Vroeger kreeg je bijna in elk ziekenhuis een lavement daarvoor, maar 1) dat geeft geen garanties en 2) je hebt zo al last van weeën dat je de krampen van een lavement daarbij wel kan missen.
    Daarnaast gaat je lichaam vaak voor de bevalling al ervoor zorgen dat je darmen geleegd zijn; meeste vrouwen moeten in begin van de arbeid meermaals naar groot toilet.

Maar je moet echt persen zoals je naar het groot toilet moet dus het is onoverkomelijk. Je kan het absoluut niet vermijden en moet die angst dus zien los te laten want als je daar op gaat focussen, ga je verkeerd persen.

De meesten zeggen “je bent daar niet mee bezig”, nu bij mijn 2e bevalling lag ik er soms effectief wel aan te denken en het belemmerde me. Pas toen ik in mijn hoofd de knop omdraaide, zei de gyn dat ik heel goed aan ‘t persen was.

Ik heb van beide bevallingen geen flauw benul of er iets is meegekomen, ze zeggen je dat niet 😉
  • @Neuzeke @Louise2017 Ok. Maar toch...
    Wat als het geen vast drolleke is ???
    Zo een lavement zou ik al niet durven vragen want dan ben je zeker dat het geen vast drolleke is he??
    Ga ook eens aan mijn gyn vragen hoe dat zit...

@SV8 oh oef, ben toch niet de enige met die "oh Sh*t" horror ...
    Geniet van je middagdutje !
    Ben er wat jaloers op!
    Moet je nog helemaal beginnen aan je doopsuiker?
    Heb je al ideetjes ?
    Ik had graag alles afgehad tegen 1/08 maar dat is niet gelukt .smile.gif
  • @Dreamy en je man weet die dat niet ?
    Ik dacht dat je niet meer naar de grote wc mocht gaan als je arbeid start uit schrik dat je dan je baby al voor een stuk meeperst ?
  • Lavement krijg je volledig in het begin e
    Dan steken ze die en zit je binnen de 10 min op de wc.
    Bij de 2 oudste werd dit standaard gegeven.
    Maar dat doen ze niet als je bijna op het einde bent e 🤣😂.
    Kzie u daar al liggen 😂🤣.

Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld