Het laatste 10 weken topic....

• @SV8: Ik zou toch ook even langs het ziekenhuis gaan. Je hoeft je niet te schamen.

@Bieeb : Bedoel je strippen wat de vroedvrouw doet?
    @Minie : Ah, geen ananas dus? Ook niet uit blik? Zo een verse ananas eet ik ook niet graag. En inderdaad seks bij dit weer of op deze termijn is niet echt aan te raden.

De babyboom zal dan zeker voor na het weekend zijn, aangezien de baby's nog hoog en droog zitten.
  • @Louise2017 oeps zal een stukske zijn dat ik gemist heb wink.gif
  • @SV8 Hoe gaat het met je? Heb je al meer nieuws?
    Hoever ben je weer?

Ik krijg meer en meer het gevoel dat het bij mij niet lang meer gaat duren.
    Elke avond/ochtend last van krampen in mijn rug en rondom mijn buik. Echt steenharde buiken en diarree
    En dikke voeten. Vriend van me zei gisteren dat dat het begin van het einde is wink.gif
  • @Zeefje ja strippen is wanneer ze echt erin moeten "haken" om te voelen en dat wilden we niet..
    @Asil dikke voeten heb ik nu ook, wat een hitte ook he seg!

Voorlopig nog geen veranderingen hier, ik voel wel wanneer er richting uitgang bewogen wordt en gisteravond zo precies lage kramp in mn onderbuik maar niks gebeurd.. ook nog geen weeëngevoel ofzo dus ik wacht af pregnant.gif

@SV8 fijn dat je terug wat voelde, hopelijk ben je toch wat geruster na wel/niet langs te gaan of te bellen..
  • @Asil dat klinkt inderdaad dat het einde bijna daar is!

@Bieeb voor jou bijna zover, die kleine zit daar precies nog goed

@SV8 heb je de materniteit nog gehoord? Geen schrik hebben om hen te bellen of langs te gaan, dat staat hier in het info boekje op de eerste pagina vetgedrukt: neem contact op als je ongerust bent.
    Ik ben er langs geweest toen ik dacht dat ik vruchtwater verloor, bleek dat ik mijn blaas niet zo goed meer kon controleren... goofy.gif maar achteraf blij dat ik was langs gegaan.

Aangepast door BLBL op 26/07/2019 16:01
  • Moeten jullie urine vaak laten controleren? Mijn gyn heeft dat nog nooit gevraagd.
    Nu heb ik ook weer gezwollen voeten, tintelingen, hoofdpijn sinds (eer)gisteren (met vlagen) en troebel zicht aan één kant. Ook misselijk met braakneigingen.
    Had ik vorige zwangerschap ook en toen was het hyperventilatie. Denk dat ik het nu ook weer heb zitten met het idee dat het mss het begin van het einde kan zijn wink.gif
  • @Asil Ik weet niet waarom je elke keer zo zit te hopen om al te bevallen? Mijn kindjes waren prematuur en ik had het dolgraag tot 40w kunnen rekken...
  • @Louise2017 Ik ben gewoon echt aan het aftellen. Ben me zeer bewust van het feit dat ze beter nog langer dan te kort kan blijven zitten hoor wink.gif
    37w is niet meer prematuur en ze weegt al 2.5kg (vorige week).
    Hoe prematuur waren jouw kindjes?
    Onze dochter is geboren op 36w en 3 dagen. Ze heeft toen in couveuse moeten liggen omdat ze vuil vruchtwater geslokken had maar ze woog 2.9kg bij geboorte. Zonder vies vruchtwater had ze onmiddellijk bij ons gemogen. Mss daarmee dat ik er niet zo'n schrik van heb.

• @Asil Ze zijn geboren op 34w3d, ik moest strikt platliggen vanaf 16w wegen hoog risico op vroeggeboorte. Ze wogen net 2 kg bij de geboorte.
  • Weer enkele dagen last van harde buiken en zeurende pijn.
    Baby zou toch nog ietsje langer moeten blijven zitten he.
    Maandag op controle bij de gyne. Ik neem wel aan dat ze nu niet gaan kijken of er ontsluiting is.
    Want dat zou mss iets opgang kunnen brengen dan..

Kan iedereen zich koel houden hier?
    Tis toch een beetje te veel van het goede he. Voor mij toch

wave.gif
  • @Asil Zondag ben ik 34w.
    Deze nacht heeft ze echt weer veel bewogen waardoor ik niet gebeld heb naar de materniteit. Ga dat nu ook niet meteen doen, proberen geloven dat alles goed gaat. Tot het nog eens gebeurt, dan ga ik wel bellen.
    Jij telt wel heel erg af he, ik ook wel een beetje maar toch minimum nog 3-4 weken wil ik verder!

Eindelijk weekend! Beetje proberen bijslapen want ben redelijk uitgeput. En dan nog 1 week werken en mijn verlof start, hoera! Eindelijk eens tijd voor vanalles te regelen!
  • Wij zijn wat afgekoeld. Wij zijn vandaag naar zee geweest. Aan zee was het vandaag heerlijk vertoeven. Veel verschil met Limburg. Ondertussen is het hier thuis aan het regenen. De temperatuur is gezakt naar 25 graden. Het ergste is voorbij. Hopelijk wel niet teveel onweer. Het zal in het weekend ook nog kunnen onweren maar ik denk niet dat we dat erg vinden.
    Sommige onder jullie zullen misschien wel het laatste weekend van hun zwangerschap beleven. Ik wens jullie dus ook veel succes met de bevalling. Ik zal hier af en toe eens komen piepen.
    Morgenavond hebben we een barbecue en nodigen we wat vrienden uit die de baby nog niet gezien hebben, een kleine babyborrel dus.
    Fijn weekend
    wave.gif
  • Hoi hoi,
    Ff snel bijgelezen, mss gemist, maar ik zag niet dat e nog iemand bevallen was, toch?
    Ik ga moeten overschakelen op ander forum wss... maar ben écht benieuwd naar de volgende mama’s.
    Hier doet georges het goed.
    Nog steeds last van de knip... draadjes zijn er wel al uit, maar niet écht ok. Staat nog wat gezwollen.
    Moet ook nog ijzer bijnemen...
    Ik ben wel blij dat het wat afgekoeld is..
    situatie met mijn mama is wel opgeklaard... ben ik blij om.
    Groeten en succes nog!
  • @Eihpos : We kunnen samen naar het nieuwe topic. Ga je ook naar wie kletst mee na de bevalling?
    Er is inderdaad na jou nog niemand bevallen. Het zal voor volgende week zijn, denk ik.
    Goed dat het opgeklaard is met je mama.
    Bij Lars heb ik ook nog veel last gehad van de knip. Maar het wordt beter hoor. Ik heb er toch ook bijna 2 weken last van gehad.
    Vanavond een BBQ, had ik misschien al gezegd? Met of zonder regen, het zal toch doorgaan. Ik ben wel blij met de afkoeling.

Fijn weekend iedereen
  • hehe eindelijk wat meer zuurstof in de lucht seg, was toch echt wel van het goeie teveel tongue.gif

@Zeefje oh aan zee zal het inderdaad wel beter te verdragen zijn geweest, hopelijk hebben jullie genoten. Veel plezier ook op de BBQ vanavond, de regen zal het plezier niet verpesten denk ik wink.gif
    @Eihpos goed dat het uitgeklaard is, geeft weer dat beetje extra rust he.. Die knip kan inderdaad nog best lastig aanvoelen die eerste periode, hopelijk is het snel beter!

En inderdaad niemand meer bevallen na jou. Ik verwacht het hier zelf alle momenten, ben vandaag 39w3d maar eigenlijk geen echte tekens dat het van start zal gaan.. Wel moe na slechtere nachten met die hitte (niet dat ik anders zo schitterend slaap) en nog steeds veel gewiebel..
  • @Bieeb : Jouw kleintje houdt het spannend. Nog niet veel zin om naar buiten te komen 😉 Ik ben ook blij dat die hitte voorbij is. Maar nu ben ik die regen ook al beu. Het is hier in België altijd alles of niks. Van 40 graden naar 20 graden en nat.
    Gisteren hebben we ons wel geamuseerd. De feesttent heeft de regen kunnen trotseren.
    Zo, nu ga ik nog wat rusten want het is laat geworden en om 7 uur was ons meisje er al omdat ze honger had ☺
  • @Louise2017 34w of bijna 37w is nog een groot verschil he voor zo'n babytje.
    @SV8 ja ben echt aan het aftellen omdat ik me ook echt niet meer comfy voel. Ik heb constant harde buiken die niet aangenaam zijn, laatste dagen terug misselijk, dikke voeten, hoofdpijn, ... Slapen lukt echt niet meer 4 keer per nacht naar de wc. Echt last van pijnlijke benen (vooral mijn achterwerk - bizar wink.gif) Hyperventilatie (had ik bij vorige dochter ook op het einde) - zuur en gewoon moe smile.gif Ze is goed aan het groeien heb ik de indruk want mijn ribben krijgen het er soms ook van langs happy.gif
  • @Mammie84 Ik heb echt al weken constant harde buiken. Ik heb meer een harde buik dan een ontspannen buik.
    Ik heb deze zwangerschap precies alleen maar harde buiken. Een ontspannen buik kan ik me deze zwangerschap niet herinneren zelfs wink.gif
    Je ziet dat ook want mijn buik is wel een basketbal maar constant met een teut op.
    Lijkt alsof ze te weinig plaats heeft maar dat is niet. Nog vruchtwater genoeg wink.gif
    Hoe is je check geweest?
    Wij mogen 7/8 terug.
    We zitten in hetzelfde schema he wink.gif
  • @Bieeb nu wordt het echt wel heel spannend daar bij jou ! bigsmile.gif
  • @Asil : Niet fijn als je zo afziet. Heb je een uitpuilende navel? Die teut zoals jij zegt is een navelbreuk, een hernia maar normaal gezien gaat dat na de bevalling weg. Ik had dat ook. Is niet erg. Hopelijk is het snel aan jou nu.

Vandaag is Lilou al 3 weken. Na die 2 regenachtige dagen van het weekend, kunnen we vandaag eindelijk nog eens naar buiten. Mijn plus dochter is terug naar de mama. Wij willen deze week naar plopsa Co gaan. Hangt wat van het weer af.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld