Het laatste 10 weken topic....

• @Bieeb : Nog niet bevallen dus. Waarom zou je niet vragen hoeveel opening je al hebt? Daar zet je het niet mee in gang. Ik begrijp dat je deze hete dagen niet wil bevallen maar je bent toch al 39 weken.
    Van de babyboom is hier dus nog niet echt sprake. De beebjes hebben het nog goed in mama's buikje 😊
  • @Zeefje oh maar ik zou er niet mee inzitten om te bevallen hoor, of het nu heet is of niet.. zo'n kleintje koel houden is natuurlijk lastiger dan mezelf maar ik ben er wel klaar voor happy.gif
    Ik dacht wel dat als ze daar gaan voelen dat het dan misschien toch wat stimuleert én het geeft ook nog geen indicatie of het dan dichtbij is of niet moest ik al ontsluiting hebben..

Vandaag anders wel veel beweging en steken richting die onderkant, er is er duidelijk wel eentje zoekend naar de uitgang tongue.gif
  • @Bieeb het zegt inderdaad niks bigsmile.gif ik loop hier ook nog steeds rond met ontsluiting waar sommigen al uren voor moeten afzien...
    Vandaag wel niet veel rond gelopen, pfffff t zal wel voor iedereen warm zijn, maar toch. Heb het nu wel extreem warm. Nu gaan bevallen in airco klinkt nog zo slecht niet tongue.gif ik heb soms weeën, maar met veel tijd tussen. En soms heel regelmatig, maar dan zijn het wat pijnloze harde buiken. Dus zit er precies toch nog niet aan te komen.
    @Asil Over kasseien rijden daar voel ik niks van smile.gif geen idee dus. Ik voelde mijn baby bewegen tot het einde, ook tijdens de bevalling. En zelfs al heb je veel harde buiken, ik herkende bij mijn eerste toch nog wel het verschil wanneer het echt begon hoor. Uiteindelijk zijn die harde buiken vervelend, maar pijn doet dat toch niet (vind ik). Bij de weeën duurde het de eerste keer wel even voor ik het door had, maar dat is toch veel intenser na een tijdje. Je gaat dat wel voelen!
    @Zeefje en @BLBL fijn dat jullie zo brave baby's hebben smile.gif Alleen huilen als ze honger hebben, hopelijk blijft dat nog een tijdje zo! Genieten maar
  • @Bieeb : Dan zal het wel niet lang meer duren. Misschien nog een tip. Eet ananas, ik ken zo vrouwen die dat aten en zo de bevalling in gang deden zetten. Of seks he, een orgasme kan het ook in gang zetten 😉 maar ik denk dat laatste met zo een hitte?
  • @Bieeb amai al 39 weken.
    Ik ben echt in de fase van "oh my god , ik kan dit niet nog 5 weken volhouden".
    Zo slecht slapen, baby sjot me aanhoudende wakker, ik moet om de 5 minuten naar de wc, constant harde buiken.
    Ik hoop echt dat baby2 al op 37w beslist om geboren te worden.
    Ze weegt dan zeker al bijna 3kg en dan is ze niet meer prematuur wink.gif
    I am gonna go crazy anders horror.gif
    Maar nog zoveel te doen ... Geboortekaartjes, doopsuiker, kamertje klaarmaken, meubels (park, bedje) klaarzetten, ..
    Jij helemaal voorbereid ?
  • @Minie geen kasseinlast? Ik al even hoor. Elk putje in de weg denk ik "auuuwww". Ik heb soms ook het gevoel dat ze met een arm ofzo al eens aan het voelen is waar de uitgang is.
    Ze is ook ineens goed aan het groeien want ik voel ze sinds kort tegen mijn ribben porren.
    harde buiken doen bij mij soms wel pijn hoor. Niet van pijn pijn maar toch zeer ongemakkelijk.
    Vannacht niet meer geslapen omwille van lage zeurende rugpijn.
    En daarna van een snurkende man tired.gif
  • @Asil Heel herkenbaar wat je schrijft.. ik hoop ook dat ze hier beslist om vroeger te komen! De kans dat het een ks wordt stijgt ook alsmaar want ze ligt nog steeds niet goed. Ik maak mij echt zorgen dat ze niet op haar gemak ligt, haar bewegingen staan mij soms niet aan en dan krijg ik weer een halve paniekaanval. Als ze veel beweegt dan wil ik dat ze eens stil ligt zodat ik kan slapen en als ik ze dan niet voel wil ik haar wel voelen als teken van leven. Ze is een paar dagen heel hevig geweest en nu voel ik ze weer veel minder sinds gisteren. Er gaan echt veel horror scenario’s door mijn hoofd. Ik hou dat geen zes weken meer uit!
    Doopsuiker, kaartje (bijna klaar), kamertje... hier ook nog allemaal op het to do lijstje. Eens ik thuis ben zal het wel rap klaar zijn hoop ik. Nu heb ik gewoon geen energie na de werkuren om daar iets voor te doen.
  • @SV8 zolang je ze voelt , geen doemscenario's in je hoofd halen ! wink.gif
    Ik had me voorgenomen om met alles klaar te zijn tegen 1/08 maar vrees er voor dat dat gaat lukken.
  • @Asil Dat voelen waar de uitgang zit herken ik wel bigsmile.gif Dat durft wel te steken daar van onder. Maar denk denk ik ja zonder bmh en al ontsluiting, niet moeilijk dat ik dat ondertussen stevig voel smile.gif Jammer dat die zo mijn vliezen niet kan breken tongue.gif Van mij part mag hij nu echt de weg naar buiten vinden. Met dit weer heb ik het ook wel wat gehad met die zwangere buik. Slapen gaat sowieso al veel lastiger en dan dit erbij. Ik sta al te hijgen voor ik boven aan de slaapkamer ben!
    @SV8 Alle beweging is goed denk ik smile.gif Soms kunnen ze echt wel heftig te keer gaan daarbinnen. Het houd je wel eens uit je slaap, maar zonder werd ik doodongerust.
    Kamertje enzo kan je achteraf ook nog hoor. Waarschijnlijk slapen ze nog maanden op je kamer. Tis natuurlijk leuk als alles netjes klaar staat maar echt nodig is het niet. Ik zou er met dit weer niet aan beginnen. Kaartje + doopsuiker heb je natuurlijk wel snel nodig.
    Ik hoop dat de mijne niet gesmolten zal zijn nervous.gif Want die stond hier al wel klaar.
    @Zeefje Ik lust helaas geen ananas en dat andere... Nee dat zie ik nu even niet zitten bigsmile.gif Ik zal wel gewoon effe wachten
  • Ik heb ze vandaag nog helemaal niet gevoeld en word zo stilletjes aan gek. Heb mij net even gelegd hier opt werk maar geen beweging.
    En bellen naar materniteit zie ik ni zitten, door de emoties gaan ze mij ni verstaan denk ik. Ik zit hier nu al met halve tranen..
  • @Minie mijn bmh hebben ze niet meer gemeten en ontsluiting ook niet. ik voel ze daar beneden al wel langer porren smile.gif
    Oh ik ken het gevoel dat die naar buiten mag.
    Slapen is bij mij nu ook echt onaangenaam aan het worden. Ik vind geen houding.
    Ofwel harde buiken, of hartkloppingen of pijn tussen mijn schouderbladen.
    Die worst ligt me ook meer in de weg dan dat die me nog helpt smile.gif
  • @SV8 oooh hug.gif Ik herken het hoor! Je jaagt jezelf volledig op dan sad.gif Heb je al eens suiker geprobeerd? Een heel blikje niet Light frisdrank enzo drinken? Doe maar alle trukjes tot je een beetje beweging voelt! Hier kwam het door een andere ligging dat ik hem plots niet meer voelde, maar zo ongerust dat ik was. Alle rampscenario's door mijn hoofd en de dag erna alles terug normaal...
    Als t niet betert bel je toch maar hoor. Die zullen wel wat gewend zijn daar wink.gif Of even langs je huisarts als dat makkelijker is? Even de hartslag met de doppler en jij kan terug ademen. Komt wel goed!
  • SV8 als je uw kind niet voelt, dan ga je naar de materniteit.
    Dan hou je met niets of niemand rekening.
    Werk de boom in en richting controle.
  • Gisteravond dan aan de vv toch es gevraagd of ze kon voelen zonder te stimuleren.. ze voelde al dat mijn baarmoederhals al zo goed al verweekt is, maar doordat de hele boel nog wat achterin lag, zou ze achter "het hoekje" hebben moeten voelen om de eventuele ontsluiting vast te stellen en dan zou ze wel gestimuleerd hebben.. dus dat hebben we niet laten doen. Nu weet ik wel dat de steken van de voorbije dagen (ook eentje dat de uitgang zoekt @Asil wink.gif ) toch al voor die verweking hebben gezorgd dus we kunnen er redelijk zeker van zijn dat er ook al een minimum van cm's zal zijn ook..

@Zeefje ik ga niets bijzonders doen om het in gang te zetten eigenlijk, seks is met deze temperaturen al helemaal uit den boze maar ik doe gewoon "gewoon" en dan zien we wel.. vinden we het leukst smile.gif
    @Asil alles is inderdaad wel klaar, met mn eerste kindje beviel ik op 39w en daar was geen aanleiding voor dus we wilden nu wel voorbereid zijn. Het is nu eigenlijk echt wachten.. Ik hoop voor jou mee dat het nog wat draaglijk wordt, maar hoe langer het ukje blijft zitten, hoe beter wel he..

@SV8 iets met cafeïne drinken en op je linkerzij liggen kan ook stimuleren.. ik heb ook al enkele dagen wat minder actie gehad en dan zit je echt te wachten tot er iets beweegt he.. maar als je echt ongerust bent, kan je beter langsgaan/bellen.. je bent echt niet de enige!

Vannacht was ook echt de hel hier, ik heb gezweet alsof m'n leven ervanaf hing.. pff.. normaal kan ik keigoed tegen warmte, maar deze zwangerschap loop ik continu te gloeien en dan nog zo'n hitte, jihaa tongue.gif
    Waar ik momenteel ook knettergek van wordt is de (niet zo subtiele) smsjes om te informeren of het nog lukt met de warmte.. iedereen zit maar te vragen of ik al iets voel, denkt dat het bezig is als ik niet meteen reageer.. en dan ben ik nog geeneens overtijd, lieve help!
  • @SV8 Ik breek even in. Als je je kleintje zo lang niet voelt, ga dan aub op controle. DIRECT. Moet je helemaal niet voor bellen, gewoon via spoed. Mogelijk is hij/zij in distress door bv navelstreng en moet er spoedks gedaan worden. Op tijd zijn, is dan absoluut de boodschap.
    Er kan uiteraard ook gewoon niks aan de hand zijn maar dit laat je écht beter checken. (Dit staat ook zo op elke pagina van een materniteit)
  • denk dat @SV8 zei dat ze ze iets minder voelt , niet dat ze haar baby NIET meer voelt.
    Ik heb ook een dag gehad dat ze veel minder beweegde of dat ik ze minder voelde maar ze was er nog wel. De bewegingen waren gewoon minder goed voelbaar.
    Een baby heeft een slaappatroon van max 40 min in de buik dus in principe zou je je baby echt elk uur moeten kunnen voelen maar dat is niet het geval. Door te draaien en te keren kunnen ze ook eens zo liggen dat hun stampjes minder voelbaar zijn.
  • @Asil

ik quote:

Ik heb ze vandaag nog helemaal niet gevoeld en word zo stilletjes aan gek. Heb mij net even gelegd hier opt werk maar geen beweging.
    En bellen naar materniteit zie ik ni zitten, door de emoties gaan ze mij ni verstaan denk ik. Ik zit hier nu al met halve tranen..

SV8, Vandaag 11:35 #5490

• Uiteindelijk kreeg ze kort na de middag de hik (denk ik) en heb ik ze daarna een klein beetje voelen bewegen. Dan was ik wel wat geruster.
    Ik ga wel eens bellen nr de materniteit omwille van mijn zorgen over haar ligging, mijn angst daarrond en het veel minder bewegen. Maar daarvoor heb ik eerst nog wat moed nodig. Ik haar die emo reacties die ik de laatste tijd heb. Ik begin voor iets van niets te wenen...
    Klagen over te veel beweging ga ik niet meer doen denk ik.

• @SV8 Het is heel normaal om zo emo te zijn. Je bent zwanger en dan gaan de sluizen al eens sneller open.

Als je je niet ok voelt aan de telefoon, ga je gewoon langs. Je wil niet weten hoeveel mensen naar het verloskwartier gaan met dergelijke zaken.
    Beter om even aan de monitor te gaan en een extra echo te krijgen dan dat je heel slecht nieuws zou krijgen.
    Geef ook aan vroedvrouw/dokter aan hoe je je voelt. Je bent écht niet de enige.
    Ik ben heel blij dat je kleintje terug van zich liet horen.
  • @SV8 Heb je inmiddels contact gehad met materniteit? Echt geen enkele vroedvrouw of gyn zal het vreemd vinden dat je langsgaat hoor. In tegendeel!
    Verminderde kindsbewegingen is echt een van de redenen om op controle te gaan. Is er niks aan de hand, des te beter, dan heb je je baby’tje nog eens extra gehoord en ben je gerust. Zo niet is het echt van belang er zsm bij te zijn. Echt niet inzitten met feit dat je emotioneel bent, die zijn dat echt gewend.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld