Het laatste 10 weken topic....

• @Eihpos wauw, proficiat met de flinke zoon!! Nu rusten en genieten van dat wondertje!! happy.gif
  • @Eihpos : Proficiat met jullie zoontje! baby2.gif
    Hopelijk is de bevalling vlot verlopen.
    Hoe maken jullie het?

wave.gif
  • @Eihpos: Dikke proficiat met je zoontje! Op nationale feestdag nog wel! bigsmile.gif

@Zeefje: je schreef ergens dat je overtijd bij een tweede niet zo vaak hoort, maar in alle eerlijkheid hoor ik het in mijn vriendenkring best vaak goofy.gif tzal aan de kempische zandgronden liggen hier misschien, maar ik zelfs net geen week overtijd bij de tweede. goofy.gif
  • @Natoke : Oh dan heb ik niks gezegd 😊
    Laten we hopen dat er niemand overtijd gaat.

@Eihpos : Alles ok met jou en Georges?

Het is hier stil. Stilte voor de storm?
  • @Natoke Zullen inderdaad de kempische gronden zijn goofy.gif
    Bij mijn schoonzus drie keer ingeleid, bij mijn broer 3 keer ingeleid, mijn vriendin alle 4 de zwangerschappen een weekje overtijd en net bevallen voor ze wilden inleiden tongue.gif
  • Ik hoop alvast deze keer niet overtijd te gaan en hoewel iedereen me zegt dat het "bij een tweede altijd sneller gaat" geloof ik het niet meer… sad.gif
  • Ik ken er ook die bij meerdere zwangerschappen overtijd gingen. Ligt niet aan de grond ginder 😉

@Eihpos Proficiat met jullie kleine man! Hopelijk stellen jullie het goed samen.
    Geniet maar van jullie eerste daagjes samen!

Hier begin ik echt af te tellen naar mijn verlof.
    Die beweeglijke mini van mij die langs alle kanten uitschiet bezorgt mij toch meer hinder dan ik zou willen.
    Als zitten al lastig is 😂
    Morgen bij de vroedvrouw voor het geboorteplan. Benieuwd waar ze allemaal naar vragen. Ik heb alvast mijn lijstje met vraagjes klaar.
  • Hoi,
    Hier alles ok. Wel druk geweest. Daarom niet veel geschreven. En nu kan ik niet slapen. Het is hier vrij warm.
    Ik heb redelijk wat last van de knip.😕 ik kan nog steeds niet normaal gaan. Morgen de truck met de harde stoel maar uittesten.
    Voor de rest alles ok.
    We hadden de naam al gekozen toen we wisten dat Jeroen Meus zijn zoon ook zo heette. Maakt op zich niet zoveel uit.

Wel een fout ontdekt op het geboortekaartje... 😕 mijn telefoonnummer staat er verkeerd op. Ik vind het écht balen. En is mijn eigen fout hoor!
    Hebben 2 keer proefdruk gekregen... maar 2 keer niet gezien.
    Soit, het zij zo... ik ga morgen eens proberen te bellen naar de verkeerde nummer en alvast mijn excuses aanbieden...sad.gif
    Groeten!
  • @Eihpos Tuurlijk heb je het druk gehad, genieten maar toch ook super hectisch en vermoeiend zo in het begin... De truk met de harde stoel werkt echt wink.gif Eerste paar seconden denk je neeee maar dan doet die tegendruk plots deugd! En krijg je ibuprofen ofzo? Je kan pijnstillers nemen, ook bij bv. En na een aantal dagen merk je dat je ineens veel beter zal gaan.
    Vervelend van je nummer surprised.gif Dat is inderdaad zoiets waar je niet meer op let bij een proefdruk. Wel honderd keer checken dat de naam en datum juist zijn, maar dat blush.gif Ik zou dat ook nog kunnen voor hebben. Er zullen ook wel veel mensen zijn die je nummer al hebben en niet die van het kaartje gebruiken. Of hopelijk allemaal naar de papa bellen om jou wat rust te gunnen smile.gif Hopelijk geen zuurpruim wiens nummer je hebt en geeft die de juiste dan wel door. Ik zou er nog wel mee kunnen lachen als mijn nummer zo op andermans kaartje stond. Maar best verwittigen ja
    Probeer tussendoor nog wat te rusten en ik duim dat de temperatuur een beetje redelijk blijft...
  • Effe bijlezen

@Zeefje amai zo moedig om ineens al aan een derde te denken ! wink.gif Chapeau ! Ik weet nu al zeker dat ik geen derde meer wil of aankan bigsmile.gif
  • @Eihpos is volkomen normaal dat het druk is! doe het allemaal maar rustig aan. Hopelijk valt de hitte in je kamer wat mee?
    Jammer van het kaartje, maar inderdaad eens bellen naar het nummer en het uitleggen. De meeste van je kennissen zullen jouw nummer wel hebben opgeslagen in hun telefoon.

Ik had een verkeerd adres (een verkeerd huisnummer) op een envelop gezet, was bij een lieve vrouw aangekomen en die had mij opgebeld en gevraagd wat het goede adres moest zijn. En zij heeft dan het kaartje in de correcte bus gedaan. Vond ik wel heel lief! (nu bedenk ik me wel dat ze post die niet aan haar was geadresseerd heeft open gedaan, anders kon ze niet aan mijn gsm nummer komen...)

• @Mammie84 wij zitten zowat gelijk in babygroei wink.gif
    Ik heb HEEL VEEL harde buiken. ook 's nachts als ik slaap. Ik word er wakker van.
    zeurpijnen in mijn rug heb ik weinig maar komen wel voor. blijven ook niet lang.
    Ik heb soms wel pijnen helemaal rondom; Rug, buik , ... zolang het niet aanhoudt, geen probleem volgens gyn.

Ik ben 19/07 nog teruggeweest naar gyn en baby2 maakt het goed ondanks dat ik goed ben afgevallen door ziek te zijn. Baby2 weegt al 2.5kg !! OMG smile.gif
  • @Eihpos proficiat met de komst van je zoontje Georges !! Alles goed verlopen ? Leuke naam !
  • ik had nog enkele vraagjes:

* voel je de baby bewegen tot op het laatste moment ? Ook als je weeën hebt? Of valt die baby dan stil ?
    * ik ga er wat van uit dat je als mama wel voelt of het DE Moment is of dat het gewoon wat oefenpijnen zijn ?
    * Ik heb nu soms al last van over kasseien te rijden met de auto dus het is echt horror als je echt moet bevallen?

Ik denk dat baby2 al goed in mijn bekken is ingedaald en ik hoop stiekem dat ze rond 37w het wel goed heeft gevonden in mijn buik bigsmile.gif maar als het Kempische gronden verhaal klopt dan ben ik er nog niet snel vanaf wink.gif
    Ik geniet wel van de bewegingen maar ik heb vooral heel veel harde buiken en ik kan amper slapen; Ik verlies constant wel iets daar beneden. Om gek van te worden. Hadden jullie ook zoveel vochtverlies (vaginaal vocht)?
  • Asil.

Ivm bewegen.
    Onze oudste bewoog zelfs in het geboorte kanaal nog.
    Ik dacht dat ze toen zo klem als wat zaten.
    Maar ik was aan het persen en de gynaecoloog zei dol enthousiast surprised.gifh schattig hij beweegt nog.
    Ik dacht eerder kind, kom er uit ipv daar te spelen 🤣.

Je zal het idd wel voelen als het echt begonnen is 😆.

Op de moment dat het begonnen is, voel je ieder bultje en putje in de weg (tenzij je natuurlijk vertrekt nog voor er echt al wat actie is).
    Uw partner wil dan voorzichtig rijden en dan vraag je om door te rijden en dan rijden ze door en vraag je het wat zachter te doen 😂🤣.

• @Eihpos : Oh dat is echt balen van je telefoonnr. Maar ik denk ook wel dat de meeste mensen die jou kennen, die jouw nummer in hun gsm hebben staan. Dus met die kleine Georges gaat het goed. Oh ik zei dat zomaar he van Jeroen Meeus. Ik moest daar direct aan denken. Prins William ( Zoon van prinses Diana) zijn zoontje heet ook George zonder s. Je bent nog in het ziekenhuis zeker? Veel te warm daar he. Kan je het bij je thuis wat frisser maken?

@Asil : Ik denk inderdaad al aan een 3de. Ik kom ook uit een gezin van 3 kinderen. Mijn tweelingzus en ik zijn geadopteerd door een koppel die al een zoon hadden maar die geen kinderen meer konden krijgen.
    Deze week is mijn plusdochter van 13 ook bij ons dus zijn we op het moment ook met 5. Maar mijn plusdochter, die pubert al en komt niet meer altijd naar haar papa in het weekend dat ze normaal komt. En dat gaat er niet op verbeteren als zij een vriendje gaat hebben.

• Hello,
    Vandaag last van de blues. Ook beetje samenloop van omstandigheden. Beetje ruzie met mijn mama... en dan komt alles extra zwaar aan.
    Maar het gaat wel over... hoop ik. Ook heel slechte nacht gehad met Georges, hij was elke 2 uur wakker. sad.gif
    Ivm de kaartjes... ik heb ze laten herdrukken. Is mss stom, maar hierdoor lag ik de hele nacht wakker. Tot ik om 4uur tegen mijn vriend zei: ik ga vragen wat het kost om te herdrukken. (Hij blijft slapen in het zh en Georges moest wéér eens eten.)
    Wel wat zonde van het geld, maar is anders zo “kak”.
    Met Georges voor de rest alles ok. De borstvoeding komt stilaan op gang. Dus dat is dan wel weer een opsteker.
    @asil: Georges bleef toch ook bewegen tot op het eind. Ook idd zoals reeds gemeld tijdens de bevalling.
    @zeefje er is airco op de kamer hier, dus dat valt wel mee. Ik zou liever hier nog enkele dagen blijven dan al naar huis gaan. Thuis hebben we helemaal geen airco.
    Hoe gaat het met Lilou? En met Victor? Joe verkoelen jullie jullie lindje?

Voor de zwangeren... nog een beetje warmte moet je denken. En ook het is voor iedereen warm...
    😂
    Croeten

• @Eihpos : De blues is heel normaal. Wel jammer dat je ruzie hebt met je mama. Ze zou zich nu toch beter wat inhouden, je ligt nog steeds in het ziekenhuis. Zij moet dat toch ook beseffen, dat het de hormonen zijn.
    Goed dat je vriend in het ziekenhuis blijft slapen. Dat heeft mijne ook gedaan.
    Met borstvoeding kan hij je jammer genoeg niet helpen, tenzij je afkolft he.
    Dan toch de kaartjes laten herdrukken. Och ja, je hebt gelijk.
    Laat je nog maar wat verwennen in het ziekenhuis.
    Met Lilou gaat het heel goed. Ze is heel rustig. Overdag leggen wij haar in het parkje, het is daar lekker fris. Ik ga dan wat buiten zitten, op ons terras onder de parasol met de babyfoon. Maar ze weent alleen maar als ze honger heeft. Ik hou me bezig met woordzoekers, doe dat graag. Mijn vriend is ons tuinhuisje aan het opknappen. Mijn plusdochter is met een vriendinnetje aan het plonsen in het zwembadje.

2 keer aangepast. Laatste keer door Zeefje op 23/07/2019 14:53
  • @Eihpos goed dat je hebt beslist dan om de kaartjes te herdrukken, als dat je rust geeft. Gelukkig dat je airco hebt, dan zou ik ook in het ziekenhuis blijven met die hitte. Mijn man bleef ook slapen, 1 nacht wou hij thuis gaan slapen, maar dat zag ik nog niet zitten dus hij is elke nacht blijven slapen.

Victor is een brave baby. Hij had vannacht wel een zeur periode, en vindt soms zijn rust niet. Maar dan neem ik hem dicht bij mij. Hij weent eigenlijk alleen maar als hij honger heeft.
    Wij blijven vooral binnen met dit weer, ik moet de baby foon nog wat goed instellen maar dan wil ik het ook wel proberen zoals @Zeefje. Baby in park en buiten in de schaduw zitten.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld