Het laatste 10 weken topic....

• @liemke1709 : Dank je. Het gaat heel goed. Lilou is echt een rustige baby. Het gaat snel. Ze is nu al 10 dagen oud. Normaal was ik morgen 37 weken.

@Minie @Bieeb : Jullie zijn de 2 volgende denk ik 😊 Binnen de 10 dagen zal hier wel een mama bevallen zijn. Ik ken weinig mama's die bij hun 2de kindje overtijd waren.
  • @liemke: goh ze is al 1 maand en 10 dagen, die schat van jou. Wat gaat het toch snel, niet?
    @zeefje: ja, binnen hier en 10 dagen vermoed ik ook wel dat er nog iemand zal bevallen. Normaal gezien is het nu aan Bieb, maar gezien Minie haar vorderingen kan het bij jou ook snel gaan.
    Hier laatste keer vroudvrouw, was 2 weken geleden, ook gevoeld. Gewoon omdat ik het vroeg. Ik weet niet of de gynaecologe maandag gaat voelen.
    Langs de ene kant hoop ik van niet, wil liever niet dat het kindje vroeger komt, langs de andere kant... maakt het niet zo veel uit.

Op het werk nog een weekje. dan heb ik gewerkt zolang ik mocht. Maar niet zo druk niet meer. Zoals ik al eerder zei, heb ik de meeste van de taken al overgedragen. Is nog enkel een klein beetje adminsitratieve aftercare...

@SV8: je kunt ook beginnen aftellen, maar ik merk wel... hoe minder je aftelt;.. hoe sneller de tijd gaat bigsmile.gif

Wij hebben gisteren een draagdoek gekocht. Wie van jullie heeft dit ook? En wat zijn jullie ervaringern? We zijn gegaan voor een geweven draagdoek, dat we telkens moeten knopen. Die zat het comfortabelst, en leek ons nog wel doenbaar. (ook voor mijn partner ;D )
  • @Eihpos : Je schreef ik hoop niet dat ze vroeger komt? Heb je misschien al een datum voor inleiding? Nu mag het toch al komen, je bent bijna 38 weken. Of bedoel je dat je nog moet werken? Wanneer begint je verlof?
    Een draagdoek hebben we niet, wel zo een babybjorn
    Aangepast door Zeefje op 19/07/2019 14:25
  • Ja, ik werk nog een weekje. En mentaal mag hij/zij nog wel even wachten. Klinkt mss beetje raar...
    😁
    Gisteren heeft mijn vriend nog eens geoefend met de draagdoek, zonder baby weliswaar... en ging vrij vlot!
    Weekendplannen?
  • @Zeefje ja ik denk het ook wel dat Eiphos of ik grote kans maken bigsmile.gif Op zich zijn wij er hier klaar voor, maar ik loop met plezier ook nog wel effe rond hoor.. ben alvast benieuwd hoe de boel gaat beginnen!
    @Eihpos ik snap wel dat je zegt dat hij/zij nog even mag wachten, zeker als je nog aan het werk bent.. nog effe onder jullie thuis zijn en helemaal klaarstomen voor de grote komst he smile.gif
    @SV8 welkom, nog eventjes inderdaad, maar aftellen kan nooit kwaad denk ik dan tongue.gif

Wij gaan vanmiddag nog naar de cinema, kijken naar The Lion King, nostalgie tot en met! Ik hoop alleen dat de boel daar niet begint, laat staan mn water dat breekt ofzo goofy.gif
  • @Eihpos Ik heb een babylonia slen, zo rekbare stof. Dat knopen ben je heel snel gewoon, en in het begin kan je gerust eerst knopen en dan pas je baby er in stoppen. Geen schrik om te laten vallen dan wink.gif Hier was dat een topper, de draagdoek in en voor je op einde straat was in slaap geschommeld. Veel plezier aan gehad smile.gif In de zomer was die wel nogal warm. Draagzak heb ik van ergobaby. Er zijn er mss mooiere maar die vond ik toch de meest comfortabele en dat is het belangrijkste. Hier heeft dat veel gediend, en ok, in een buggy kan je nog veel spullen kwijt, maar als ik dan die andere mama's zag knoeien op het strand met wieltjes die niet meer draaien of op de kasseien, hoge borduur... Op sommige plaatsen is een doek toch wel veel gemakkelijker smile.gif Hangt er vanaf wat je gaat doen, hoe lang je weg bent...
    Als je dat graag wil hoop ik dat het bij jou nog even duurt! Kan nog 3w zeker? Zou ook wel leuker zijn als je nog even kan tot rust komen na de laatste werkdag. Anders overvalt het je zo. Wss ga je er na die week thuis wel helemaal naar uitkijken
    @Bieeb Water breken in de cinema bigsmile.gif dat is zo een gênante nachtmerrie he. Het spookt vorige week toch ook even door mijn hoofd toen we gingen bigsmile.gif

• @Minie Ik heb ook zo een draagdoek die ik mag lenen van een vriendin. Hoelang zat je kleintje daarin? Lijkt mii ook handig voor thuis, stel dat het een huilertje is, dan heb je toch nog je handen vrij terwijl ze mss rust vindt op mij wink.gif
    Dat knopen moet ik nog eens bekijken en navragen hoe dat best gaat.
    Draagzak ga ik mij ook de ergobaby aanschaffen. Er zijn er idd mooiere maar goed.
    Ik twijfelde tussen de vier posities en de drie posities. Denk voor de drie te gaan omdat baby op buik die naar voor kijkt mij geen ideale houding lijkt. Ok, ze zien dan iets meer (vooral als ze iets ouder zijn) maar toch...

Ik ben ook nog op zoek naar een mooie mobiel voor aan het parkje. Liefst in hout, geen kakofonie van kleuren, niet te druk... heel moeilijk om mijn goesting te vinden. Mocht iemand een tip hebben.. smile.gif
  • @Bieeb : Dan ben je Minie nog vergeten. Jullie 3 hangen heel erg dicht bij elkaar. Ik denk dat het volgende week wel eens heel spannend kan worden en dat hier een kleine babyboom gaat ontstaan ☺ Liever voor jullie dan misschien tegen het einde van de week 😊

Eerste weekend terug thuis. Mijn vriend heeft nu 2 weken verlof. Vandaag de wasjes en plasjes en morgen trekken we er voor het eerst op uit. Gewoon dan gaan eten bij de schoonouders 😊
    Gisteren zat ik wat filmpjes te kijken op youtube over bevallingen. Heb ik 2 bevallingen gekeken van waar een drieling geboren werd. Via de natuurlijke weg. Dat was heftig. Bij de eerste mama werd de middelste met de beentjes eerst geboren. Bij de tweede mama, alle 3 met het hoofdje eerst. Heftig wel.
    @Bieeb @Eihpos @Minie wordt het bij jullie een KS of een vaginale bevalling? Alhoewel je dat natuurlijk niet altijd van te voren weet.
  • @minie Wij gaan misschien ook nog wel een draagsysteem van ergobaby aankopen. We zien nog... we proberen eerst de draagdoek uit, en mss houden we het daar bij. Maar ik kon niet écht hoed de draagzak passen, dus we wachten nog wel even.
    We hebben ook een “dure” en hopelijk dan ook een 😬 goede buggy, maar het is idd beetje afhankelijk van wat we gaan doen.
    @bieeb Hoop trouwens dat mooie film was/is... nog even genieten van de “rust”... voor de storm.

@zeefje zo fijn 2 weken thuis met jullie gezinnetje... nu is het écht genieten, lijkt me.
    Wij deze voormiddag boodschappen gedaan en nu “tour de france” zien. Ondertussen hebben we al weer wat slaap ingehaald😁.
    Zowel mijn vriend als ik...
  • @Eihpos : Wij hebben ook naar de tour de France gekeken 😊
    Ja, genieten doen we zeker. Ik zie hier juist dat het woensdag en donderdag heel warm gaat worden, 36-37 graden. Dan ga ik 2 dagen binnen blijven met Lilou denk ik. Dat kan toch niet gezond zijn.
    Jij nog een weekje werken en dan ook thuis. Heeft je man dan ook verlof?
  • @SV8 goh het eerste jaar zat hij er veel in, nadien geleidelijk minder. Dat werd een hele brok wink.gif Maar toch af en toe tot aan zijn 3e verjaardag, precies weet ik het niet meer. Dan nam ik de doek mee naar drukkere plaatsen. Hij liep dan vooral zelf, maar dan op het einde of als we ver geparkeerd stonden ging hij in de doek, want dat zijn dan de kilometers die er echt te veel aan zijn voor zo'n kleintjes. Op die leeftijd weegt dat wel al stevig, maar als je anders een peuter op je arm ofzo moet nemen, dat voelt nog veel zwaarder. Met die doek blijft het gewicht toch wel mooi verdeeld.
    De 4 richtingen van ergobaby heb ik niet genomen omdat er wat discussie was over de heupjes. En eens die groter was droeg ik op de rug, in begin hoog genoeg en dan kon die meekijken over mijn schouders + opzij.
    @Zeefje Ik hoop opnieuw gewoon te bevallen. Hoofdje zit beneden, hij kijkt wel niet helemaal de goeie kant uit maar hij zat ook nog niet vast. Hopelijk betert dat nog wat tijdens de weeën. Maar ja KS kan altijd, dan is het zo. Zou het wel jammer vinden, want geen slechte herinneringen aan de bevalling, is toen ook behoorlijk vlot gegaan.
    @Eihpos je koopt dat beter na de bevalling ja smile.gif Je zou dat toch echt moeten kunnen passen. Het ene merk gaat je beter liggen dan het andere naargelang je lichaamsbouw. Best is dat je niet alleen past in de winkel, maar kan testen bij vrienden of familie
    De vorige keer dat het zo warm was, waren er bij ons opeens dubbel zoveel bevallingen in het ZH. Mss heeft dat toch wat effect? Wie weet bevallen we alledrie gelijk bigsmile.gifAangepast door Minie op 20/07/2019 21:26
  • Dan moeten jullie zich haasten.
    Mijn vliezen zijn gebroken, en lig ondertussen in het ziekenhuis.
    Spannend toch... maar nog geen weeën dus wordt een nachtje ziekenhuis.
    Dus werken deze week zal er niet meer inzitten... tenzij dan nog wat mails sturen voor de overdracht. 😇
    Tot straks... 😁
  • @Eihpos super spannend succes ! Hopelijk snel dat wondertje in je armen!

Ik heb een Tula explore draagzak die we op de lijst hadden staan, maar Victor is hier precies nog iets te klein voor. Vroedvrouw raadde ook nog af voor nu. En Leen van een vriendin een Babylonia tricot slen, daar al mee geoefend en dat vindt Victor wel ok. Maar is wel warm, zeker niets voor de komende week.

@Zeefje hier zal het vooral binnen blijven worden met die hitte denk ik

@Bieeb @Minie @SV8 voor jullie komt het ook dichter!
  • @Minie ja daar denk je toch wel effe aan hoor! Maar alles is rustig op zn plaats gebleven en het was een prachtige film! smile.gif Voor jou dan ook aftellen stilaan!

@Eihpos wij hebben zowel een babybjorn draagzak (de laatste versie die ergonomischer is dan voorgaande) en een babylonia tricot slen, dat laatste vond ik heerlijk als ze mini zijn maar ook wel warm.. al bestaat er nu een cool variant van, geen idee of die effectief frisser is.
    Slaap inhalen, heerlijk tongue.gif Zou ik ook beter wat doen overdag maar ik heb dan schrik dat ik 's nachts nog minder ga slapen..

@Zeefje geniet van de vakantietijd samen en het eerste uitstapje! Toch altijd een hele onderneming he happy.gif
    Ik ga ervan uit dat het gewoon vaginaal zal zijn zoals vorige keer, toen had ik wel een sterrenkijkertje en dat bemoeilijkte wel maar alles was geklaard op net geen 10u na het breken van mn water. Aangezien een 2e vaak sneller gaat, ben ik alvast erg benieuwd haha tongue.gif

Voor de hitte ben ik wel benieuwd, vorige keer ook overleefd maar nu het zo dichtbij komt.. hmm..

en dan kom je onderaan de pagina en zie je dat @Eihpos in het ziekenhuis ligt!! bigsmile.gif wauw, spannend! Succes, misschien is het ukje er wel al!!!
  • @Eihpos : Maar kijk toch aan. Jaja, ik had zo een voorgevoel deze morgen. Dat er iemand ging bevallen. Ondertussen ben je misschien al bevallen? Spannend. Good luck thumbup.gif
  • Hoi,
    Deze morgen is Georges geboren. 3,5kg en 52cm.
    Alles in orde... wel heel moe.
    Groetjes
  • Jaaaa er is er weer eentje bevallen bigsmile.gif Een hele dikke proficiat met Georges! Geniet ervan xx
  • @Eiphos : Proficiat, mooie naam ook. Die komt tegenwoordig wel vaker voor. Er is nog iemand hier op het forum wiens zoontje van 2, Georges heet. Ik geloof Princess. Ik denk dan direct aan het zoontje van Jeroen Meeus, heet ook Georges.
    Rust maar goed uit, meid en geniet van het kleine wonder.
  • @Eihpos dikke dikke proficiat met de kleine Georges! Blij dat alles goed is, rust maar uit nu en geniet vooral!

Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld