Het laatste 10 weken topic....

• @Minie Dan gok ik dat jij de volgende bent die gaat bevallen. Wij waren ook voor dezelfde datum uitgerekend nl 8 augustus dacht ik? Ik dus juist 1 maand te vroeg bevallen. Nu gaan je eigen hormonen het terug overnemen dan?
    @Eihpos 2 jaar ertussen is mooi he. Tussen Lars en Lilou zit er nu 3 jaar en 4 maanden tussen. Dat is toch al een leeftijd om het wat te beseffen. De thuiskomst was erg fijn, het huis was versierd met slingers enz..
    Omdat Lars niet de biologische zoon is van mijn vriend, zit er 3 jaar tussen. Ik heb altijd gedroomd van 2 kindjes met maar een jaar Tot anderhalf jaar verschil. Wie weet he. We hebben nog wat tijd.. Mijn vriend zijn andere 2 kinderen zijn al 20 en 13 jaar. Ook al zijn ze van een andere mama. 7 jaar verschil is veel.
  • @minie misschien ook mijn fout hoor.. het zal heir wel ergens ingestaan hebben. smile.gif
    @zeefje: oooh wat fijn dat het hele huis versierd was. Ach het leeftijdsverschil maakt op zich niet altijd zo veel uit. Mijn vriend scheelt bv. ook 7 jaar met zijn zus. Ok, het is niet écht hetzelfde als 2 handen op 1 buik, maar ze hebben wel een goede relatie.
    Maar dus als ik zou kunnen kiezen... smile.gif

Ik ben nu ook wel écht aan het aftellen... vooral op het werk.. Nog 7 dagen werken. (als alles goed gaat... smile.gif )
  • @Eihpos Nog 7 daagjes werken, zalig he. Vanaf dan kan het elk moment daar zijn..

Hier de 1ste nacht thuis, heel goed verlopen. Om 3 uur even gehuild omdat ze honger had, flesje gegeven en dan verder geslapen tot 6 uur.
    Leeftijdsverschillen zegt inderdaad niet veel. Mijn vriend heeft een zus van 2 jaar ouder en nog een zus van 9 jaar jonger, een nakomertje.
    Zelf heb ik een tweelingzus en een broer van 5 jaar ouder.
    Ik ga vandaag wat genieten, maar we wachten nog op mooi weer om buiten te gaan wandelen met de kinderwagen.
  • Eindelijk terug wat normale nachten. Gewoon een paar keer opstaan omdat ik naar het toilet moet.
    Maar geen pijn meer bij het liggen en mijn ribben doen véél minder pijn. Dus echt een vele betere nachtrust.
    Volgens mij is onze jongen terug in de juiste houding gaan liggen.

Donderdag heb ik een afspraak met de vroedvrouw. Ben benieuwd naar het geschatte gewichtje nu.
    Laatste keer woog hij op bijna 31 weken 1800 gram.
    Dus we gaan een goei'ke mogen verwachten.

wave.gif
  • @zeefje Oooh wat is het goed dat die eerste nacht goed verlopen is. Slechts 1 keer moeten voeden... Amaai... klinkt zalig.
    Nu is het toch mooi weer? Ik zie er alvast naar uit om te gaan wandelen, en niet meer te strompelen. smile.gif
    Heb je nog last van je KS? of is dat al volop aan het verbeteren?
    @mammie84: Geen idee of dat veel is... ik denk dat die bij ons op 32 weken 2700 gr. woog, kan dat?
    Bij ons is het volgende week maandag... whoop, whoop,.. bigsmile.gif
  • @Mammie84 Geniet van de betere nachten! Eindelijk!
    @Zeefje oh wat een rustige thuiskomst! Ik vind het nu al prima wandelweer, hoop dat ik niet ga puffen achter de wandelwagen volgende maand smile.gif
    Wat minder pijn ondertussen van de KS?
    Hoe reageert de grote broer?
    @Eihpos hier op bijna 34w een geschat gewicht van 2kg650 en dat was al ruim boven gemiddelde. Ik hoop voor jou dat het toch iets minder was bigsmile.gif En anders stevige baby he thumbup.gif
    Straks nog eens controle hier, ook wel benieuwd hoeveel hij nu zou wegen. Blijft een schatting natuurlijk.
    Voor de rest nog veel beweging enzo, dus ik ga er wel vanuit dat hij het goed doet.
    Alle voorbereiding stilaan klaar, nu gewoon wachten en genieten van de laatste schopjes love.gif Alleen mijn ribben zijn die al wel wat beu tongue.gifAangepast door Minie op 17/07/2019 11:20
  • @minie: ik heb het snel even opgezocht.. smile.gif was op 33weken en 3 dagen... dus wss een stevige baby... bigsmile.gif
    en idd ruim boven het gemiddelde, maar de gynaecologe sprak toch nog niet van ééntje boven de 4kg.
    Ook hier veel beweging.. hij/zij schopt gelukkig niet te veel tegen de ribben, maar kan precies wel kronkels maken...
    Hoe ben jij uitgerekend? Is het volgens laatste keer menstruatie?

Blijft een baby bewegen tot net voor de bevalling?
  • @Eihpos : Nu begint het mooi weer te worden. Gisteren was het maar frisjes en ik durfde nog niet naar buiten
    Ook omdat ik nog niet ver durf te gaan wandelen, nog steeds wat last van de KS. Vandaag zou het 24 graden worden en droog. We zullen eens tot aan de brievenbus gaan 😉
    2 kg 700 bij 32 weken? Dat zou super veel zijn. Was het niet 1 kg 700 ?
    Haha, anders weegt je beebje seffes 4kg700 😁
    @Minie : Broer vindt Lilou te gek. Als Lilou soms huilt, dan staat hij daar met het tutje in haar mondje te doen. Hij is ook totaal niet jaloers. Ik had er een beetje bang voor.

Spannend als ik hier wil komen lezen dan kan het wel eens zijn dat er iemand bevallen is. Gisteren een paar keer komen piepen. Geen nieuws is goed nieuws denk ik dan 😊

• Hebben jullie ook vaak harde buiken en menstruatiepijn?
    Echt zo een zeurderig gevoel in de onderrug?
    Enkele weken geleden had ik dit ook. Maar dan is het overgegaan.
    Nu sinds enkele dagen is het terug. Normaal rond deze periode zeker.. Of niet ?
  • @zeefje: was op 33weken en 3dagen... maar zoals ik zei de gynaecoloog dacht aan rond de 3,8kg...als ik tijd uitdoe.
    Dat van dat spannende, dat snap ik. Ik denk ook steeds... wie o wie zal de volgende zijn. bigsmile.gif
    haahahaha... tot de brievenbus... bigsmile.gif Daar moet ik het huis zelfs niet voor uit...

@Mammie84 hier ook wel wat last. Maar weet niet of het ook niet psychologisch is.
    Ik bedoel, we zijn uiteindelijk aan het wachten en aan het uitkijken, dan alles wel lastig en pijnlijk. Toch bij mij.
    Ik heb vooral gezwollen voeten.
    ik had vorige week last van pijn in mijn lies...
  • @Eihpos Ik heb de maand dat ik zwanger werd cyclus opvolging gehad, dus ze hebben exact geteld vanaf de eisprong wink.gif en dat kwam ook perfect overeen met de echo tot 12w. Pas nadien begon hij wat voor te liggen op schema.
    Ze blijven bewegen tot op het einde, maar kan zijn dat je het wel minder duidelijk voelt. Hier nog niet ingedaald en nogal ruim vruchtwater dus ja ik voel die nog zeer goed! Gyn zei daarstraks nog dat de baby minder voelen toch een reden was om te bellen, dus ze verwachten wel dat je die toch nog behoorlijk voelt bewegen.
    @Mammie84 veel harde buiken en wel eens pijn in mijn lies bij het stappen, in m'n rug (gelukkig) niet.

Hier net een goede controle gehad! Geschat gewicht 3.270 en alles zag er goed uit. Ondertussen al 4cm ontsluiting, wat minder werk binnenkort wink.gif
  • Hier deze avond controle bij de vv gehad en alles prima in orde. Wiebelig ukje en nog beweeglijk in mn bekken, dus het zal nog niet voor direct zijn tongue.gif Allé, dat weet je bij een tweede natuurlijk nooit maar toch..

Fijn dat jullie thuiskomst goed was @Zeefje, nu genieten van dat kleine meisje!
    Mijn geheugen laat me voor de rest weer even in de steek dus voor diegene die kwalen hebben: ik duim voor beterschap! goofy.gif
  • @Minie : Proficiat zou ik zeggen, 4 cm al. Dat kan dan toch wel nu ineens vlot gaan.. Ik schat binnen een paar dagen tot 1 week voor jou. Gewichtje zit alvast heel goed.

@Eihpos : Pijn in de lies kan duiden op indaling. Bij Lars heb ik dat gehad. Voor jou gaat het geen 2 weken meer duren, denk ik.
  • @Bieeb : Voor jou ook een goede controle. Ja, bij een 2de weet je maar nooit. Hoe ver was je bij je eerste toen je beviel?
  • @minie dat zegt onze gynaecoloog ook steeds. Maar dat minder voelen bewegen...dat is nog niet aan de orde hoor bij mij.
    Gisteren was het weer lekker stampen... smile.gif En 4cm ontsluiting... dat begint toch al! Ik denk dat jij de volgende zal zijn.
    @zeefje: Ik weet het niet.. ik hoop dat ik maandag meer zal weten. Want dan kan ik écht wel beginnen aftellen en uitrekenen. Maandagavond nog eens gynaecoloog...
  • Net terug van de vroedvrouw.
    Onze jongen doet het nog steeds goed.
    Hij weegt nu op 33.5 weken ongeveer, 2388 gram en is 47 cm.
    Hij is mooi gezakt en zit bijna vast in men bekken. love.gif
    Nog veel vruchtwater en de placenta ziet er ook nog goed uit.
    Volgende keer gaan we relaxatie en ademhalingsoefeningen doen.
    Er waren een beetje eiwitten in de urine maar dat was niet erg.

Aftellen !
  • @Zeefje ik was toen op de kop 39w happy.gif dus ergens zit dat nu ook wel in mn hoofd dat het kan.
    @Minie zalig al 4 party.gif hopelijk gaan de volgende centimeters dan ook zo vlot hihi.. Ik heb geen idee, de vroedvrouwen voelen eigenlijk liever niet omdat je er eigenlijk niet persé iets mee weet.. kan dan nog steeds enkele dagen duren en dan zit je er toch maar mee in je hoofd of het stimuleert al en dat hoeft dan ook weer niet..
    @Mammie84 dat is al een mooi gewichtje hoor bigsmile.gif
  • Ik kom hier ook even mee aftellen.
    Nog 7,5 weken te gaan. Laatste controle op 31+2 woog ze 1kg750, mooi op schema zei de gyn.
    Toen lag ze ook flink met haar hoofdje naar beneden, nu helaas niet meer.
    Hopelijk tegen begin augustus wel terug, anders zal het een keizersnede worden. Niet meteen hoe ik het graag wil.

Kwaaltjes die ik hebben vallen nog wel mee, geen last van rug of bekken zolang ik normaal handel. Gisteren bed afgebroken en beetje getsjold en dat was mss niet het beste idee. Ik moet eens deftig aan de kinderkamer beginnen smile.gif
    13/8 komt mijn broer helpen om bedje en commode in elkaar te steken en dan zal het zo goed als klaar zijn. Mooi op tijd hopelijk.
    Dan ook aan de doopsuiker beginnen denk ik. Ik wil tegen 18/08 met alles zo goed mogelijk klaar zijn. Dan heb ik nog 3 weken speling smile.gif

Ik kijk vooral uit naar 5/8, dan stop ik met werken. Zal me wel deugd doen zo wat extra rust.
  • @Bieeb hier voelen ze normaal ook niet hoor. Maar omdat mijn harde buiken toch terug vaak kwamen met de utrogestan stop, wou ze toch eens weten of het nu nog 'gewoon' harde buiken waren. Blijkbaar dus toch al wat sterker smile.gif Maar heb er zelf nog geen hinder of pijn van dus ja, makkelijke voorbereiding zeker?
    Het zegt helemaal niks over wanneer het gaat starten, zou nog een paar weken kunnen duren ook. Moet alleen wel op tijd naar ZH vertrekken als ik denk dat het echt begint, want ze vermoed dat het dan wel eens rap kan gaan smile.gif Gezien mijn eerste bevalling ook al vrij vlot ging en de start al gemaakt is. We zullen wel zien wat er van waar is wink.gif
    @SV8 Ooh echt aftellen naar de laatste werkdag! Zal deugd doen! Hoop dat je volgende week niet te hard moet puffen op het werk
  • @Minie elke baby is anders, toch? Ze is wel anders dan m'n zoontje, maar gelukkig ook geen kind met kwaaltjes. love.gif
    Vorige week 3 dagen in het ziekenhuis doorgebracht want ze had uitdrogingsverschijnselen doordat ze een buikgriepje van de broer overgekregen had shocked.gif. Zondag de babyborrel gehouden, de dag nadat we terug waren uit het ziekenhuis party.gif. De afgelopen drie dagen had ze dan een regeldagje/sprong? devil.gif
    Dus het is hier een pittige week geweest. horror.gif
    Bijgevolg dus ook even niets meer bijgelezen hier....

Hopelijk vanaf nu ff alles rustig hier... candle2.gif

@Zeefje een hele dikke proficiat!!! baby.gif Ik loop zwaar achter met bijlezen nervous.gif
    Doet Lilou het goed? Aangepast door liemke1709 op 18/07/2019 18:34
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld