Het laatste 10 weken topic....

• Welke slaapzak -voetzak - ??? hebben jullie op de babylijst staan die in de maxi cosi past en die je ook in de wieg kan leggen?
    Zo een duffeldoek ?
    Veel mensen hebben zo een leuke gevulde donsige maxi cosi.
  • Ondertussen is ons Lilou van de sonde af. Ze drinkt goed en is terug wat bijgekomen. Ze ligt nog in een verwarmd bedje. Ik zou morgen naar huis mogen maar ik heb echt veel last van het litteken van de KS dat ik nog niet veel kan doen. Inderdaad goed rusten. We zullen morgen wel zien

In verband met het vruchtwater, ik kon dat gewoon ophouden. Dat kwam als ik naar WC ging zoals plassen. Daarom dat ik niet wist dat de scheur groter was geworden. Waarschijnlijk dan ook die scherpe pijn in mijn buik.
    Vandaag heb ik de baby blues, hoort erbij zeker?

Met Lars gaat het ook goed. Hij is blij met zijn kleine zusje. Voor hem is Lilou een poppeke. Wel schattig om te zien die 2. Mijn vriend is ook helemaal verliefd op ons meisje. Wat is het allemaal snel gegaan.

Ik ben benieuwd wie de volgende is..
  • ooh @Zeefje balen he die babyblues ! Maar je weet... ook dat gaat voorbij ! En vooral gewoon wenen als je wil en je het voelt bigsmile.gif
    Bij dochter 1 kwamen ze me vertellen dat op dag 3 de babyblues me zou overvallen. Dag 3 - "neen hoor geen last" (tandenbijtend) - Dag 4 ziekenhuis onder water door mijn tranen bigsmile.gif Opkroppen helpt dus niet happy.gif blush.gif

Vaders en hun dochters ... toch iets bizar en speciaals he smile.gif
    Zoals moeders met hun zonen zeker ?? bigsmile.gif
  • Goed te horen dat alles goed gaat met Lilou.
    Ik had al een beetje schrik voor KS, maar nu krijg ik alleen meer schrik. candle.gif
    Wij hebben geen "ecthe" maxi-cosi. We zijn gegaan voor de meegroeistoel 0-4 jaar. Misschien krijgen we daar nog spijt van, maar dat zien we dan wel.
    We hebben wel een voetenzak bijgekocht bij onze buggy, die we volgens mij ook kunnen gebruiken voor de maxi-cosi... Onze kinderwagen is van Joolz.

Ik had vanacht precies ook wat krampjes in mijn buik en ook een pijn die wat uitstraalde naar mijn linkerbeen. Toevallig... Was wel vervelend..
    Ook slechte nacht achter de rug.. om 3 uur wakker geworden en niet meer kunnen slapen tot rond 4u30. annoyed.gif

• @Eihpos wij hebben ook een voetenzak voor de buggy maar die is te groot voor in de maxi cosi vind ik. Niet handig vind ik persoonlijk.
    meegroeistoel voor in de auto bedoel je ?
    Die hebben wij ook ! Zeer handig !

@Zeefje @Eihpos ik heb precies geen slechte herinneringen aan de KS. Ik weet wel idd dat je nog wel een tijdje dat litteken voelt en dat je niet onmiddellijk direct weer alles alleen moet heffen en versleuren maar al bij al viel dat goed mee bij mij. Ik heb toen ook wel 2 dagen in het ziekenhuis die pijnpomp mogen inhouden. Daar heb ik toch gretig op gedrukt bigsmile.gif
    En je vooral wat in de watten laten leggen en beetje "profiteren" van de hulp die je krijgt en nodig hebt. Je hebt tenslotte ook net 9 maanden van je leven/lichaam gegeven dus een beetje gewatteerde donsige hulp mag je zonder blozen aanvaarden vind ik dan bigsmile.gif
  • @Asil @Eihpos : Juist 3 dagen na de bevalling en de babyblues. Vandaag gelukkig niet teveel bezoek. Gisteren en eergisteren was het de 1 na de ander. Ik baal wel van de KS. Ik kan echt niet uit de voeten. Ik kan Lilou niet uit haar bedje pakken zonder teveel pijn. Dus misschien beter dat ik enkele dagen langer in het ziekenhuis blijf. Lilou moet ook nog wat aansterken en vanaf 2,5 kilo is het tegenwoordig toch al een mooi gewichtje om naar huis te gaan..
  • @Bieeb wel die liespijn is mij nu ook aan het ambeteren wink.gif in de lies en straalt uit naar mijn dij, heb het zowel links als rechts. Ik had ook ontzettend slecht en weinig geslapen. Dacht dat het misschien kwam door een slechte houding. Ik stop altijd zo een kussen tussen mijn benen, dacht de pijn daar van kwam nu, anders gelegen dan anders...
    @Zeefje wat fijn dat de sonde al weg is! Dan doet ze het toch goed. Wel echt Balen van die KS en dat je er nu zoveel last van hebt sad.gif die babyblues zullen het er wel niet beter opmaken. Gelukkig duren die niet te lang. Krijg je wat deftige pijnmedicatie? Heb al gehad dat ze die 'vergeten' waren. Hoop dat jullie allebei goed verder herstellen en als het mag, waarom dan idd niet een paar dagjes langer in ZH.
    @Asil ik vond de slaapzakjes van baby boum handig om ook in maxi cosi te gebruiken. Dat was wel de fleece versie want een winterbaby. De kleinste hebben een opening waardoor de gordel past, de grotere kan je met een rits ook de benen apart doen zodat ze in de autostoel passen.

Hier alles nog wat hetzelfde. De ene moment voelt het alsof ik elk moment kan bevallen, dan weer terug rustig. Afwachten dus! Ondertussen rustig nog wat proberen klaar te maken
  • Ik heb ook goede ervaring met de KS, maar gepland dus was er anders op voorbereid. Ik was al op de dag na de bevalling aan het rondlopen. Maar elk lichaam is weer anders en recupereert op haar tempo,zeker niks forceren.

@Zeefje is frustrerend als je niet veel kan doen he, maar zoals hierboven gezegd, u laten bedienen en verwennen is ook niet slecht. Zeker naar je eigen lichaam luisteren en als je vindt dat je langer wil blijven dat zeker aangeven.

Hier vandaag wat baby blues, Victor had vannacht overgegeven dat het uit zijn neus kwam, voelde me zo slecht. En als de papa flesje geeft gaat dat altijd precies vlotter. Zo'n dingen zijn al genoeg om in tranen uit te barsten... sad.gif

Benieuwd wie nu de volgende zal zijn om te bevallen!
  • Ik ben een beetje moedeloos aant worden.
    Ik slaap ondertussen al een hele week zo goed als niet.
    Mss twee tot drie uurtjes per nacht. Mijn ribben doen zo een pijn,.. Echt vreselijk.
    En ik kan dus geen enkele goede houding vinden. Alleen wandelen is oké. Ik draai dus constant van links naar rechts.
    Dan probeer ik bijna rechtzittend te slapen. Ik ben bijna constant in beweging, 5 keer minstens tussendoor nog gaan plassen ook..
    Ik heb ook wat last van lage rugpijn, beetje menstruatie krampen en steken in men vagina en liezen.
    Dit zal de indaling zijn denk ik. Onze jongen is super actief. Het lijkt wel alsof hij nooit slaapt tongue.gif
    Hoe moet ik dit nog al die weken volhouden?!!
    Ik kan echt niet genieten van het zwanger zijn. Erg eigenlijk ponder.gif
  • @Mammie84 oh dat is niet leuk dat je je zo voelt. Veel beweging van je kleine man is natuurlijk een geruststelling maar als ie je ribben er altijd even een duwtje bij geeft kan ik me voorstellen dat je er moedeloos van wordt.
    ik ben even ver als jij en ik zit ook in de fase van 5-6 keer naar toilet te moeten snachts.
    Ik slaap ook alles bij elkaar per nacht een 5 tal uurtjes denk ik.
    Heb je last van zuur ?
    Ik slaap half op mijn zij, half op mijn rug. Ik leg zo een worst voor de helft achter mijn rug, dan door mijn benen en de andere helft aan mijn buik. Verder stop ik nog en kussen tussen mijn knieën of ik leg mijn benen op het kussen zodat die hoger liggen dan mijn heupen. Mss dat ook eens proberen ?
    Die liespijn heb ik nog maar 1-2 keer gehad dus daar kan ik je verder niet bij helpen.

Ik zit ook wel in de fase van "hoe moet ik dit nog 7 weken doen ? " Ik ben al goed dik qua buik vind ik en ik waggel al smile.gif Om de haverklap harde buiken. Niet plezant.
    Net harde buik nr 6 gehad op 2u tijd. Dochterlief weet gelukkig dat ze dan wat moet bewegen om ze terug weg te krijgen smile.gif
  • @BLBL Veel moed met die babyblues ... die gaat nog effe blijven zo op en af. Niet leuk als zo'n zaken wel lukken bij de papa en minder goed bij jou.
    Ik heb dat ook nog altijd hoor dat ik soms denk en gefrustreerd geraak in dingen dat bij een ander goed lukken en bij mij niet terwijl je alleen maar alles goed wil doen voor de baby (dochter nu 1.9m)
  • @Minie thanks voor de slaapzaktip! zal eens kijken !
  • @Asil voor in de wandelwagen hebben wij er eentje van datzelfde merk, Mutsy. In de maxi-cosi gebruik ik eigenlijk gewoon een los dekentje dat ik onderin onder te voeten stop.

@Zeefje goed dat ze is bijgekomen en 2.5kg lijkt me inderdaad al een fijn gewichtje om mee naar huis te mogen. Denk inderdaad ook zeker aan jezelf, je kan dan beter nog wat extra in het ZH rusten met dochterlief aan je zijde smile.gif
    En die babyblues, het is wat he.. ik had het vorige keer de dag dat we naar huis mochten.. vertrekken uit die beschermende bubbel van de materniteit.. ben benieuwd voor nu!

@Eihpos dat niet meer kunnen slapen is vreselijk he! Hier geraakte ik weer niet ingeslapen en als het dan gelukt was, was het maagzuur daar.. zucht.. was er tot nu toe van gespaard gebleven maar er was iemand héél beweeglijk vannacht en tadaaa.. dus @Mammie84 ik herken het liggen draaien en keren van links naar rechts en @Minie dat kussen hangt met momenten toch ook dik mijn voeten uit hoor!

@BLBL zo'n momenten met tranen in je ogen komen er jammer genoeg nog wel aan.. maar iedereen doet het naar eigen goeddunken en je mamagevoel, dus dat is prima!

• @Mammie84 : Dat slecht slapen is zwaar he. Hopelijk kan je door de dag dan wel wat rusten/slapen. Kleine powernapkes kunnen al veel doen. Eens de baby er is, zeker de 1ste weken ga je aan niet veel slaap geraken overdag vrees ik.

@BLBL : Victor doet het ook prima zo te horen. Jullie zijn ondertussen thuis?

Ik blijf nog een paar daagjes hier met Lilou. Beter iets langer in het ziekenhuis als je voelt dat het nog niet gaat om alleen thuis te zijn. Mijn schoonzus zal wel helpen maar Lars is er ook nog. Mijn vriend heeft 4 dagen vaderschapsverlof opgenomen. Vandaag is hij terug werken. Dan nog 1 week werken en dan 2 weken verlof. En daarna neemt hij nog 6 weken op vrijdag verlof.
    Ik ben ook al verhuisd naar hieronder: de bevalling en erna. Ik ben een nieuw topic gestart. Ik lees hier ook nog mee om te kijken of jullie al bevallen zijn thumbup.gif
  • Hoe gaat het met de mamaatjes? Ik hoop dat alles naar wens verloopt.
    @zeefje ben je al thuis ondertussen?

Hier gaat nog steeds alles zijn gangetje. Ik ben de werkweek terug aangevat... smile.gif
    Ik heb wel de laatste paar dagen heel veel last van maagzuur. Zelfs als ik een uur of 2-3 niets heb gegeten, kan ik soms nog last hebben van oprispend maagzuur.

Ik weet nu niet meer of ik het hier al gevraagd had, maar hebben jullie ideeën om een babydagboek of fotodagboek bij te houden?
    Ohjah, nu met de solden nog snel wat borstvoedingskledij ingeslaan. smile.gif
  • @Zeefje goed dat je nog even kon blijven dan.. nu al zicht op de thuiskomst?
    @Eihpos oh dat maagzuur, ik word er de laatste nachten ook door geteisterd en inderdaad soms ook overdag zonder recent gegeten te hebben.. vreemd toch..
    En na deze nacht zijn mijn beide heupen zo stijf als maar kan zijn, ik lig nochtans elke nacht van links naar rechts maar amai..

Wij gebruiken de dagboeken van Pauline Oud, die heb je in oude, nieuwe en monochrome versie geloof ik.. staan dan zo wat vraagjes bij om in te vullen en plek voor foto's. Vind het een heel fijne reeks! We gebruiken ook het 9maandendagboek en het kraambezoekboek happy.gif

Hier staat het koffertje intussen volledig klaar en is volgens mij (op enkele lastminute dingen) alles in orde! Maar het mag nog eventjes duren vind ik, ga de buikbewegingen toch wel missen wink.gif
  • @Eihpos @Bieeb We mogen straks naar huis. De kinderarts moet nog langskomen en ik wou dat mijn vriend ons komt halen dus na zijn werk om 17 uur kunnen we naar huis. Is toch een speciaal moment. We hebben zo een ballon in het roze met : it's a girl. Ik kan nog niet zo een lange afstanden lopen dus zal ik rollend naar buiten gaan. Gisterenavond heeft mijn vriend de meeste dingen al mee naar huis genomen, zoals cadeaus en kleding die we vandaag niet meer aandoen..
    Dat maagzuur ken ik. Proberen elke 2 uur toch te eten. Bij Lars had ik er echt heel veel last van op het einde van de zwangerschap.
    Nu wordt het spannend voor jullie. De 38 weken nadert. Het kan dus over een paar dagen tot over 2 weken daar ergens tussen in.
    Gisteren hadden mijn broer en zijn vrouw ook nog fijn nieuws te melden want ze zijn zwanger. Het is hun 3de kindje al. Ze hebben al een dochtertje en een zoontje. Hun zoontje is 6 maanden.
    Het is nog wat te vroeg maar ik zeg niet neen tegen een 3de kindje. Van mijn part zou ik als Lilou ook 6 maanden is, willen beginnen serieus nadenken over een 3de. Ons Lilou is echt een rustige. Alleen als ze honger heeft, kan ze flink van haar laten horen tongue.gif
  • Haha @Zeefje al aan het nadenken over de derde en nog niet thuis met de tweede bigsmile.gif Maar begrijpelijk hoor wink.gif
    Fijn dat jullie naar huis gaan. Heel speciaal zo die eerste avond naar huis. Misschien wel anders bij een tweede, zal ik binnenkort zien smile.gif
    Buiten de hinder van de KS voorlopig alles goed dan.

Hier gestopt met de utro. Duidelijk terug meer harde buiken per uur nu en ook heviger. Maar ook niet het gevoel dat ik al ga bevallen. We tellen verder af smile.gif
  • @zeefje: hé wat fijn nieuws dat je naar huis kunt. Lijkt me idd wel een speciaal gevoel de eerste keer thuis slapen met de baby... amaai... ik krijg precies al een klein beetje stress als ik er nu over nadenk. smile.gif
    Dat van dat terug zwanger zijn, dat begrijp ik ook eigenlijk wel. Ik zou ook graag hebben dat er niet al te veel leeftijdsverschil zit op mijn kindjes.
    Maar de kans is groot dat er toch 2 jaar gaat op zitten (in geboortejaren...) gezien we pas in augustus zouden mogen bevallen.

@minie wat is utro? of heb ik iets gemist... smile.gif

ik had vandaag steken in mijn lies en heel veel beweging in mijn onderbuik. Dan toch maar eens opgezocht... lijkt te kunnen wijzen om indalen van de baby...
    ik heb een voorgevoel dat de kans heel klein wordt, dat ik effectief op 3 augustus ga moeten bevallen. sad.gif maar vroeger dus. En ik vond dat toch ook zo'n mooie datum... smile.gif Maar ik doe er alles aan om het nog wat verder vol te houden.
  • @Eihpos sorry, afkorting voor utrogestan smile.gif is extra progesteron. Flinke dosis per dag om weeën tegen te gaan en bevalling te helpen tegenhouden in combinatie met veel rust. Ik had op 26w al weeën en dreigende vroeggeboorte, dus we zijn al ver geraakt smile.gif Maar nu dus afgebouwd dat de eigen hormonen het terug kunnen overnemen voor verder verloop en bevalling. Het zou nu plots snel kunnen gaan, maar niet noodzakelijk. We houden ons gewoon klaar voor als het zover is. Dit keer babysit voorzien enzo, toch anders dan bij een eerste kindje
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld