Het laatste 10 weken topic....

• Alles gaat goed hier met ons!
    Kleine Victor is eigenlijk super braaf, hij eet en slaapt goed, weent af en toe eens van de honger. Maar voor de rest horen we hem bijna niet. Afwachten of dit zo blijft eens we thuis zijn! tongue.gif

Hij heeft paar uren op een lichtmatje gelegen omdat hij wat geel zag. Er is ook al een echo genomen van zijn heupjes omdat ze daar precies wel kleine afwijking in zien door de stuitligging. Wachten op het resultaat.
    Maar we zijn zo verliefd op hem, hij is echt mega cute love.gif

@Zeefje hoe is het met jou?

@Jesske merci !

Alle andere dames, ik kom hier zeker nog lezen en volg mee! Binnenkort hebben jullie ook zo een wonder in jullie armen! Geniet toch ook nog maar wat van die dikke buikjes en de bewegingen.
  • Ahaaaa gevonden @Zeefje bigsmile.gif

Wel enorm veel om in te halen seg, maar alvast een dikke proficiat voor de reeds bevallen mama's! Zo genieten van jullie ukje love.gif

@Zeefje ik las precies dat jij al in het ziekenhuis belandde? Alles oke?

Hier overmorgen 37w hoeraaa content.gif Wel gek dat het zo dichterbij begint te komen.. ben zo benieuwd hoe het deze keer zich zal aankondigen en wanneer. Vandaag nog controle gehad bij vroedvrouw en het ukje is nog niet ingedaald.. wel spreken ze eventueel van een kleiner spruitje dan gemiddeld (nav de echo van enkele weken terug en grootte van mn buik).. maar dat zien we dan wel zeker wink.gif

Hoe voelt de rest zich?

xx
  • Deze middag is ons meisje geboren, op 35 weken en 3 dagen
    Lilou weegt 2.420 gr en meet 46 cm

• Even binnen springen.
    Dikke proficiat.
    Ik volgde u wat, door uw vruchtwater verlies.
    Hopelijk alles vlot verlopen en alles in orde met de kleine meid.
    Prachtige naam.
  • @Zeefje: een dikke proficiat met jullie dochtertje Lilou! love.gif
    Hoe maken jullie het?
    Toch ineens begonnen dan?
  • @zeefje Ooooh wat een mooie naam! Ik hoop dat alles goed gaat!

Goh wat gaat het hier wel snel plots.
    Wij hadden net nog afspraak met vroedvrouw. Kindje al heel erg laag, maar geen ontsluiting of ingekorte baarmoederhals...
    Voor de rest alles ok.
    @asil: wow dat is nog wel even...

• @Zeefje Lars en Lilou love.gif Wat mooi samen!
    Ik duim dat jullie het goed maken! We horen het wel als je er aan toe bent, toch nog even bekomen van de vroegere bevalling wss...
    Veel liefs en geniet van jullie kleine meid x

@Asil nee niet meer aan het werk, platte rust op 26 weken met dreigende vroeggeboorte. Ik mag nu eindelijk terug een beetje werken wink.gif omdat ik deze termijn gehaald heb. Maar dat is dan gewoon hier thuis een beetje orde scheppen in de chaos na 2 maanden rusten. Nesteldrang zat er hier jammer genoeg niet in deze keer tongue.gif Ik ben al blij als het gewoon een beetje proper is want wij ontvangen de mensen thuis, geen babyborrel
    Straks even naar de dokter. Maagzuur wordt echt extreem laatste dagen. Weer rechtop in de zetel moeten slapen sad.gif maar veel slaap is dat dan niet en krijg pijn in heupen en benen ervan.
  • @Zeefje proficiat, wat een mooie naam! Hopelijk is alles ok met jullie. Geniet van jullie gezinnetje nu. Ligt ze nog in de couveuse?
    We lezen het wel als je bekomen bent!

• @Zeefje proficiat met je dochtertje Lilou ! Idd heel mooi samen met Lars smile.gif
    Hopelijk alles vlot verlopen en maakt de baby het goed.
    Ze had toch al een mooi gewichtje he !
    bevallen op 35 w... dan zou het bij mij ook al in 2.5w gebeuren ... dat is wel heel dichtbij smile.gif
    genieten genieten genieten !!!

@Minie Oh dat zuur dat ken ik maar zo een last heb ik niet dat ik moet rechtzittend slapen.
    Hier vaak het gevoel dat ik totaal geen honger heb omdat idd zuur in de weg zit.
    Weer wat afgevallen laatste dagen. Komt er wel weer bij ook smile.gif
    Oh en die last in heupen heb ik ook vooral als ik te lang lig in zelfde houding of te lang zit. (Vooral bij zitten)
  • Ik heb vooral pijn aan mijn staartbeentje... vermoed dat dat van languit te liggen is. Zowel op het werk als in de zetel... smile.gif
    Maagzuur ook wel last, maar valt al bij al mee. Niet zo erg als bij jou @minie dat ik rechtop moet slapen...

Amaai @asil: vermageren... zou ik precies ook wel aankunnen... vandaag de grens van 17kg overschreden... shocked.gif

Vandaag denk ik eens de valies klaar te maken...
  • @Zeefje oh proficiat!! Heerlijk genieten van je kleine meid, hopelijk alles goed verlopen.. prachtige naam ook! love.gif
    @Eihpos al ingedaald dan? Spannend he.. hier moet ik mn koffertje ook nog maken, liggen al paar spullen klaar. Maar laat onze ukjes toch nog maar even blijven waar ze zijn, niet? wink.gif
    @Minie pfieuw rechtop slapen, lijkt me vreselijk.. hier ook een lastige nacht achter de rug.. duurde uren voordat ik insliep en dan telkens wakker met het omdraaien (heb ik anders ook, maar vannacht was precies extra zwaar goofy.gif ) Hopelijk kan je dokter je iets geven voor dat maagzuur!

• @Eihpos ja dat vermageren doe ik niet bewust. Ik voel ook effectief geen honger meer soms. Alleen 's morgens wink.gif Op het werk eet ik ook voldoende middageten en tegen de avond is dat niet verteerd dus ik stop er niet veel meer bij dan bigsmile.gif
    Ik mag mijn beide pollen kussen met mijn gewicht tot hier toe. Vanmorgen 55.8kg op de weegschaal (ben vertrokken op 49.5kg ongeveer denk ik). Ben ook wel een kleintje (1.64cm) Sinds ik mijn man ken, vermager ik smile.gif Ik weet niet dat dat een goed teken is bigsmile.gif tongue.gif
    Ik ben ook wel echt elk grammetje spiermassa kwijt in mijn lichaam en dat weegt meer dan vet dus ik denk dat dat er ook wel mee te maken heeft.
    Na de bevalling terug wat steviger worden in de zin van spieren kweken wink.gif Personal trainer here I come !

Mijn zus had me nog een tip doorgestuurd : www.Well2Day.be - 96 euro voor 6 lessen (Antwerpen, Geel, Herentals, Heist Op den Berg, Mechelen en Turnhout)
  • Dag lieve meiden, bedankt voor de gelukwensen allemaal.
    Ik moest gisteren inderdaad nog wat bekomen. Zondag op maandag nacht ineens veel pijn in mijn buik. Het voelde niet echt als wee├źn, eerder een stekende pijn. Bijna niet geslapen die nacht. Dan toch maar gewacht tot 's morgens, we moesten toch om 9 uur terug in het ziekenhuis zijn. Daar aangekomen, bloeddruk was heel hoog. Opening van 6 cm. Gynae kwam langs, ons meisje lag nog steeds dwars (letterlijk) geraakte niet meer gedraaid door te weinig plaats en die pijn kwam door schuren, scheurtje groter geworden dus weinig vruchtwater. Dan toch besloten voor een keizersnede.
    Met Lilou is alles goed, zij kreeg zuurstof toegediend en werd in de couveuse gelegd. Ik moest toch bekomen van de KS. Ik had veel bloed verloren dus kreeg ik een transfusie. In de vroege avond werd ons meisje bij ons op de kamer gebracht omdat ze het super deed, alleen het drinken ging niet zo goed dus hadden ze haar een kleine sonde ingebracht. Vandaag gaan we nog wat oefenen met drinken. Ze mag niet teveel afvallen nu natuurlijk.
  • @Zeefje oe klinkt idd wel pijnlijk. KS is niet echt aangenaam maar voor je baby en voor jou waarschijnlijk wel de beste beslissing geweest die moment.
    Heb je dan niet nog meer last gehad van vruchtwaterverlies? of niet gevoeld ?
    Amai dan doet je kleine meid het wel reuze goed he dat ze al bij jullie op de kamer mocht gisterenavond! Top !
    Hopelijk lukt het eten snel dat ze goed aansterkt !
  • @Asil : Ik verloor het vruchtwater zoals dat ik ging plassen dus niet alles in 1 keer.
    Ondertussen genieten we van ons klein wondertje in het ziekenhuis.
    Ik heb wel last van de KS.
    Hoe gaat het met jou?

En met de rest?
  • Wow! Veel babynieuws bigsmile.gif of toch meer dan ik had verwacht.

Ik kwam hier @BLBL feliciteren en zie dat jij ook al bevallen bent zeefje!

Alletwee dikke proficiat met jullie kleine wondertjes. love.gif 2 supertoffe namen ook!
  • @Zeefje laat je nog maar verwennen en bedienen in het ziekenhuis! Veel last van de keizersnede? Was niet gepland zoals bij mij, dus is misschien ook wat anders gegaan. Hier bijna geen last meer, enkel als ik wat doe op mijn buikspieren zoals in en uit bed, zetel. Hopelijk is het bij jou snel wat beter. Met Lilou alles goed? En hoe reageert grote broer Lars?

Wij zijn thuis nu, voorlopig gaat alles redelijk goed. Victor doet het goed, vroedvrouw is langsgeweest en hij was weer 60gr bijgekomen, bijna terug op zijn geboortegewicht.
    En zijn eerste uitstapje is ook achter de rug, naar de dienst burgerljike stand geweest.

• Oooh mamaaatjes... zo fijn te horen dat alles al bij al toch goed gaat.
    Als ik jullie verhalen hoor, dan begint het toch een klein beetje te kriebelen.
    Genoeg rusten!

Wij zijn begonnen met de enveloppes te schrijven, nog een aantal.
    Morgen op consult voor een draagdoek...
  • @Zeefje fijn dat je kan genieten van de kleine mensje! Hoe doet de grote broer het inderdaad? Hopelijk ben je snel hersteld van de ks..
    @BLBL goed om te horen dat jullie mannetje het goed doet!

Zo leuk om die babyverhalen te lezen happy.gif krijg er ergens ook al zin in, maar dat het nog maar eventjes veilig binnenin blijft!
    Wel al 2 nachten dat ik bij het omdraaien in bed echt zo pijnscheuten voel in mn lies, uitstralend naar mn been.. bekend bij iemand? Ik vermoed een geknelde zenuw of iets van het schaambot.. voelt nu dan zo echt verzeerd aan goofy.gif

@Eihpos die enveloppen staan hier ook nog op het programma om te schrijven! Toch een werkje he wink.gif
  • @Bieeb die pijnscheuten heb ik ook soms en al wel even hoor.
    Denk gewoon verkeerde beweging of verkeerd gebruik van een of andere spier ? I don't know. het gaat ook wel altidj weer voorbij dus zolang niets aanhoudt maak ik me weinig zorgen.

@Zeefje En voelde je het dan lopen?
    Ik heb ook zo echt pijn gehad in mijn buik en beetje nadien twee-drie keer bruinig rozig verlies gehad.
    Misschien ook wel vergelijkbaar met een scheurtje.
    Soms denk ik "ja vruchtwater" (ik ruik elke keer) maar soms weet ik het echt niet. Elke check is er nog genoeg water tot hier toe dus gyn maakt zich ook geen zorgen.
    Hoe gaat het met Lilou ondertussen? Sonde verwijderd ?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld