Het laatste 10 weken topic....

• @Eihpos : Van mij hoeft die hittegolf niet. Gelukkig is ze voorbij maar ik vrees dat er nog wel 1 komt.
    Ik zal toch waarschijnlijk hier moeten blijven want ik moet ne echt volledig platte rust nemen. Namiddag nog een groei echo. Hopelijk is ons meisje nog wat gegroeid.
    Gezwollen voeten, dat is minder. Leg ze maar goed omhoog. Was jij ook al gestopt met werken?
    Ik baal nu wel even dat ik niet thuis kan zijn met Lars maar alles voor ons meisje nu. Is belangrijk dat ze nog wat groeit dan is er ook meer kans dat ik ze ook snel mee naar huis mag nemen. We gaan de 35 weken in.
  • @zeefje: Hoe lang moet je nog in het ziekenhuis blijven? Ik dacht dat het enkel voor 1 nachtje was.
    Neen, ik ga, als het lukt, maar een weekje stoppen voor ik uitgerekend ben. Maar dat zeg ik nu... volgende week nog eens bij de vroedvrouw. Dus dan weten we of dat ook effectief lukt.
    Gezwollen voeten niet zo plezant, maar ik heb de indruk dat ze ook niet echt meer ontzwellen. sad.gif
    Ja, is wel wat vervelend voor Lars, maar zo heel lang duurt het niet meer. Wanneer wordt ze nu ook al weer gewogen?
  • @Eihpos goed dat je nog iets hebt gevonden voor de trouw. Hopelijk kan je nog even blijven werken. Dit zou normaal mijn eerste week thuis zijn, maar op zich wel content dat ik vorige week met die hitte niet in de auto moest zitten van en naar het werk. Is ook moeilijker om auto te rijden, dat stuur zit echt tegen mijn buik aan. goofy.gif

@Zeefje kan je je wat bezig houden in het ziekenhuis? Lars zal wel elke dag op bezoek komen?

Net nog monitor en echo gehad. Baby was aan het slapen, had geen zin in monitor. Echo was goed, hij wordt nu geschat op 2,6-,2,8 kg. Denk niet dat ik maatje 56 nodig zal hebben.
    Nog paar dagen rusten en dan zal ons leven voor altijd veranderen. wink.gif

• wow zeefje, hopelijk blijft jullie meisje nog eventjes zitten. Op zich is 34 weken al een mooie termijn, maar het blijft toch 1,5 maand voor je datum hé.
    Wel niet leuk om zo je laatste zwangere weken in te gaan, maar alles voor die kleine kabouters hé! love.gif

@blbl: zo gek dat jullie ook weten wanneer jullie leven voorgoed zal veranderen. Veel succes nog met de laatste loodjes en geniet er met volle teugen van!!! love.gif love.gif love.gif
  • @Eihpos : Ik kom waarschijnlijk niet meer thuis VOOR de bevalling, dat is jammer maar wel beter.
    @BLBL : Ja, Lars komt elke dag. Mijn oogappel 😍
    @Natoke : 34 weken is inderdaad al heel wat he. Niet te geloven dat we al zover zijn

Later meer over de groeiecho
  • @Eihpos Ja dat was ik van Werchter smile.gif Ben donderdag geweest en zondag. Donderdag zelfs koud gehad snachts wink.gif Zondag lekker warm en toen ook gezien dat ze er 0.0 jupiler hadden dus ik heb toch ook een "pintje" kunnen drinken op het festival. En tegenwoordig ook koffiebars dus snachts nog een latte gedronken. Nooit gedacht dat ik er op een festival zin in zou hebben bigsmile.gif Maar ik heb Pink en Muse gezien en daarvoor ging ik dus ben blij.
    Zondag wel last gekregen van zeer benen en billen dus we zijn voor het einde doorgegaan. beetje zonde (kost toch wel wat) maar beter zo en op tijd en stond genoeg rusten.
    jij moest naar trouwfeest zeker ? Is dat al geweest ?

@Zeefje ik hoop toch voor jou dat je nog even naar huis kan voor de bevalling zodat je niet te veel van je zwangerschapsrust kwijt bent.
    Hopelijk blijft je meisje nog zitten. Woon je ver van ziekenhuis ? Kan je thuis niet platliggen ? Of te moeilijk met Lars ?
    Fijn dat je toch nog naar Lars zijn laatste dagje bent kunnen gaan !

@BLBL Oh zo spannend ! Aftellen nu !
  • Iemand van jullie ook bruinverlies gehad doorheen de zwangerschap?

@BLBL vorige zwangerschap ook KS gehad (spoed zelfs) en met geluk mijn eigen gyn ! Ik zou dan ook tekenen voor eigen gyn en op geplande dag !
  • Hey @Zeefje ik had je een hele reactie getypt zondag maar is er niet opgekomen annoyed.gif
    Ondertussen weer heel wat gebeurt zie ik...
    De enige reden dat we nu nog naar zee gingen was dat het al heel lang geleden geboekt was en dat op de controle vorige woensdag de baby het heel goed deed. Maar toch met een klein hartje hoor, en opgezocht wat dichtstbijzijnde ZH was + koffertje mee. Hier ook al op en af sinds 26w de vrees voor vroeggeboorte, maar gyn vond het super dat ik de 34w gehaald had (ik natuurlijk ook) en ze kon nu echt niet meer voorspellen wanneer die effectief zou geboren worden. Ze vond dat we er maar van moesten genieten, maar wel heel rustig aan natuurlijk. Nog medicatie doornemen tot 36w.
    Bij mij was die longrijping een spuit, 24 later de tweede en dan nog 24u in ZH blijven. Tijdens die 48u wel veel last van nevenwerkingen, daarna niks meer. Veel harde buiken, menstruatiekrampen, zo wat weeën zonder dat het echt begon... Niet leuk als je net niet wil bevallen en nog maar pas overdonderd werd met het nieuws dat het niet zo goed ging. Maar deden wel goed hun werk voor de rest.
    Goed dat het bij jou terug stilgevallen is met de weeënremmers! Toch nog maar even proberen te rekken. ZH is niet fijn natuurlijk maar daar kan je echt rusten. Thuis is het toch nog gauw wat kleine dingen doen, de trap op, Lars die je roept... Misschien laten ze je toch nog even naar huis gaan als ze de komende dagen/week toch nog niet komt en je op een mooie termijn zit. Maar wil je zeker geen valse hoop geven. We zijn al tot 34w4d geraakt, het kan alleen maar beter worden! Op zich toch al goed. Maar zo in het ZH is het echt wel aftellen natuurlijk... Veel succes!
    @BLBL nog maar een paar dagen! Ik zou zenuwachtig worden in jouw plaats als ik zo de exacte datum wist smile.gif Kan me niet voorstellen hoe dat voelt.
  • @BLBL: duimen... oooh inderdaad zo spannend... Ben jij de allereerste! Ik hoop dat alles goed gaat!
    @Asil: oooh, ik ben wel wat jaloers... Maar moet zeggen dat ik er minder pijn aan het hart van heb gehad dan gedacht. Trouwfeest is dit weekend. Gelukkig geven ze wat minder weer, maar ik zie het wel zitten.
    Bruinverlies heb ik niet gehad, maar wel veel "wit-verlies" of is het dat wat je wil zeggen?
    @Zeefje: duimen maar dat ze inderdaad nog wat blijft zitten. Niet te veel stressen en goed rusten, maar dat zal mss wel wat beter lukken nu in het zh ligt.
    Is je schoonzusje er dan al om op Lars te passen?

Ik heb wel een beetje schrik voor na de bevalling. het is te zeggen... beetje schrik voor de drukte.
    Ik probeerde dit weekend mijn mama wat aan te geven dat het kan zijn dat ik niet direct "in de mood" ben voor veel bezoek. Dat ze zeker en vast welkom is, maar dat als ik een zware bevalling achter de rug heb, ze mss toch maar beter een dagje moet wachten om op bezoek te komen.
    Dat begreep ze precies niet écht. sad.gif Ik snap het ook wel, is haar eerste kleinkind, maar denk toch dat ik dan met het kindje op de eerste plaats komt.
    Mss ben ik wat te angstig, maar ik wil ze ook geen valse hoop geven.
    Hoe was het voor jullie, zij die al eens bevallen zijn? is er dan een roze wolk? of is het écht... laat mij maar doen en geef me even tijd met "mijn/ons" kindje?
  • Even in het algemeen. Mijn schoonzus zorgt inderdaad voor Lars. Ik ga ook vragen straks of ik toch niet even naar huis mag gaan want ik kan toch ook evengoed thuis rusten. En als ze dan toch al wordt geboren dan is het niet zo heel erg. Ze wordt nu op 2kg300 geschat dus toch nog wat gegroeid. Met die longrijping maakt ze toch een grote kans dat ze zelfstandig zal kunnen ademen.
  • @Eihpos ik denk dat dat afhangt van mama tot mama. Ik denk dat je best met je partner kan afspreken dat je het even aanziet.
    Als je echt heel moe bent na de bevalling, zou ik wachten met sturen/bellen naar je familie tot de bezoekuren bijna gedaan zijn. Dan moeten ze wachten tot de volgende dag. Maar dat doe je natuurlijk als je weet dat ze toch niet zouden luisteren als je zegt: geen bezoek.

Ik heb helaas ook de eerste dag teveel bezoek gehad en lag er maar wat wezenloos bij. Gelukkig heeft m'n man dan toch redelijk snel iedereen weggestuurd.
  • @Eihpos Zoals Liemke al zei ligt hangt er veel af van hoe je bevalling is verlopen. Hier een moeilijke bevalling gehad en ik die eerst dacht het geweldig te vinden om veel bezoek te krijgen in het ziekenhuis wou de eerste dagen liefst niemand zien en bekomen.
    Maar hier hetzelfde, de ouders veegden er hun voeten aan en kwamen toch, onaangekondigd, even langs. Enige wat ze wel snel merkten was dat ze echt niet lang moesten blijven want dat ik daar absoluut geen zin in had! Na een uurtje waren ze dus ook wel weg
    En dat gaan wel. Als ze zo eens even binnenspringen kort en het zijn bv enkel je ouders de eerste dag en peter en meter bv de tweede dag ofzo.
    Als je het echt niet ziet zitten is dit misschien een mogelijk. Vrienden daarentegen moeten gewoon begrijpen dat je pas bezoek wil als je thuis bent als het je niet af gaat.
    Die hebben dat hier wel allemaal direct verstaan en ook niet verkeerd opgenomen!
  • @Eihpos : In mijn geval was ik blij met bezoek van mijn ouders omdat ik er helemaal alleen voor stond. De papa van Lars was niet bij mijn bevalling. Maar in normale omstandigheden zou ik gewoon aangeven liefst de 1ste dag geen bezoek te willen. Hopelijk laten ze jullie dan ook gerust. Staan ze er toch dan zou ik ze na een halfuur toch vragen om weg te gaan, dat je moe bent van de bevalling. Dat moeten ze toch wel begrijpen.
  • Wij hebben al aangegeven aan ouders en schoonouders dat we de eerste dag liever geen bezoek willen. En afh van hoe alles verloopt en hoe ik me voel, kunnen we dat nog aanpassen. Maar dan moeten ze er niet op rekenen tongue.gif

Dan wel kans dat het de 2de dag erg druk gaat worden, of we moeten beslissen om het anderen pas te laten weten op dag 2.

• Bedankt, even gesterkt in mijn gedachten. smile.gif want is toch een beetje delicaat.
    @zeefje hebben ze je naar huis laten gaan?
    @blbl alles ok? Klaar voor D-day?
  • ik denk dat we pas iets gaan sturen over de geboorte naar iedereen als we er klaar voor zijn om ook bezoek te ontvangen. En we zullen ook gewoon in het whatsappke of smsje naar iedereen zetten dat we graag nu nog wat rusten maar dat ze vanaf morgen (of overmorgen) meer dan welkom zijn. (Dit dan voor de vrienden en familie uitgezonderd van ouders en broers en zussen). Geen meter en peter hier dus ook al geen extra mensen die er snel moeten bij zijn bigsmile.gif
  • Hier zijn we er klaar voor, in hoeverre we er klaar voor kunnen zijn. wink.gif
    Wel spannend en raar om te weten dat het zover is!

En vind dan precies dat ik te weinig verzorgingsproducten heb, te weinig rompers etc. Maar het is allemaal snel bijgekocht. En we liggen eerst toch 4-5 dagen in het ziekenhuis.

Kijk er zo naar uit om hem te ontmoeten. love.gif
  • Oh zo spannend @BLBL !
    Veel succes morgen ! Geniet van je kleine mannetje morgen en alle dagen erna ! love.gif
  • @BLBL : In het ziekenhuis krijg je nog heel veel verzorgingsproducten waar je wel even mee verder kan. Ik had er van mustella gekregen. Wauw, voor jou is het bijna zover. Hoelaat moet je binnengaan? Geniet vandaag nog en dan morgen is het eindelijk zover. Iets waar je zolang hebt naar uitgekeken. Ik wens je veel succes. Komt allemaal in orde. De pijn ben je snel vergeten.

Als morgen nog alles goed is, mag ik naar huis voor het weekend en maandag dan nog terug voor een check up. In het weekend doen ze toch normaal niks als alles goed is. Ik ben wel blij dat ik terug thuis ga zijn. Ons meisje is rustig. Morgen ben ik 35 weken 😍
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld