Het laatste 10 weken topic....

• @Zeefje ja we gaan ons laatste weekend in als er vrijdag nog geen verandering is. Nog eens gaan eten met ons twee staat al op de planning. wink.gif Heel bijzonder.

@Asil wij hebben ook een poetsvrouw, kraamzorg zou ik eerder vragen om eens de was te doen, strijken, koken. Verzorging doe ik ook liever zelf, al kan ik bij een eerste zeker en vast wat tips gebruiken.

• Hier een goeie controle achter de rug, beebje nu geschat op 2kg650, behoorlijk stevig dus voor mijn termijn smile.gif Gaat weer een grote worden als hij het nog wat volhoudt daarbinnen. Maar wel een extra geruststelling moest hij toch weer vroeger komen.

@Zeefje Fijn dat ze toch nog longrijping geven, ook weer die geruststelling als hij wat vroeger komt. Hier in ZH geven ze na 34w geen longrijping meer. Nochtans als je dan net erna bevalt zou ik ze liever toch gehad hebben...
    @BLBL Laat het smaken en geniet ervan, bijzonder zo die laatste keer met z'n twee
    @asil getwijfeld maar geen kraamhulp aangevraagd, vorige keer ook niet gehad. Nu eerst van plan met tweede in huis, maar doe dat precies toch liever zelf, de oudste heeft vakantie en m'n man heeft wat verlof opgespaard voor na zijn 10d vaderschapsverlof. Dus zal zo wel lukken smile.gif Met wat geluk is m'n man nu een maand thuis na de geboorte, zalig!
  • @zeefje ik ben uiteindelijk ingeleid op 40 weken.
    Was dus in mijn geval nietszeggend.
    Wel 1 van de redenen waarom ik werd ingeleid.
    Anders hadden ze mij gewoon nog 11 dagen langer laten lopen.
    Achteraf gezien was dat geen moment te vroeg voor de baby.

Na 3 kindjes durf ik ook zeggen dat in mijn geval, alles nietszeggend was.
    De bevalling met de minste signalen of vorderingen vooraf was de snelste 😁.
  • @Minie jouw babietje is al even zwaar als de onze; maar die van ons is dus echt wat te licht... We zullen morgen weer zien of hij weer wat is bijgekomen. Goed dat jouw controle in orde was!

@Zeefje wat zei de huisarts?
    Ga je morgen naar het feestje van Lars kunnen gaan?

• @BLBL : Bloeddruk blijft nu stabiel. Bij het urinestaal nog wel vruchtwater in op te sporen. Morgen bij de gynae krijg ik de bloedresultaten. Medicatie voor longrijping opgestart. Ik ben net nog geen 34 weken maar ik dacht dat ze het nog doen als ze vermoeden hebben van vroeggeboorte of een te laag lichaamsgewicht. Morgen bekijken hoe het met de groei zit van ons meisje. De laatste keer werd ze geschat op 2 kg. Niet erg veel bijgekomen. Dus @Minie dan heeft jouw kindje wel al een mooi gewicht moest het al geboren worden.

De ouders mogen morgen nog naar het klasje komen en dan krijgen we koffiekoeken. Ik zou er toch nog graag bij zijn.
  • Amaai, hier wordt inderdaad wat afgeschreven.
    Al weet ik niet meer wie wat nu juist zei.
    Wij hebben ook kraamzorg aangevraagd, maar wel pas in september. Ik denk dat voor ons eerder ook huishouden zal zijn. Wij hebben geen poetsvrouw, dus ik denk dat een beetje hulp wel handig kan zijn.

Bij mij zit de baby ook laag, dat zei de gynaecoloog toch ook al rond 26 weken. Maar schijnt een goed teken te zijn.
    Voor de rest niet veel verandering.... wij hebben geen zwembad, dus zwemmen of niet, is niet echt aan de orde...

Ik ga dit weekend nog kijken voor een feestjurk, of vertelde ik dit hier al? (Zws dementie ook echt wel last van...)
    Dus sorry als ik het al vertelde. Moeten naar een trouwfeest volgende week zaterdag.
    Vond een winkel in Mechelen waar je kleren kunt huren...dus ik denk dat te doen.
  • @Eihpos : Altijd fijn nog een bruiloft terwijl je hoogzwanger bent. Dan kan je nog gaan stoefen met je buikje. Ik ben tijdens mijn 1ste zws nog naar een bruiloft van mijn nicht geweest, ik was ook zoiets rond de 34 weken. Mooie foto's nog van mij getrokken. Nu heeft mijn nicht van begin dit jaar haar eerste kindje gekregen, een meisje.
    Ik had een kleedje bij mammie's gekocht, kostte wel 100 euro maar ik heb er veel plezier van. Zelfs niet zwanger heb ik het ook gedragen. Je zag het niet dat het een zws kleedje was 😊
  • @Eihpos leuk he dat er hier elke keer wat nieuws te lezen is smile.gif Nu nog een trouwfeest lijkt me wel fijn, zoals zeefje zegt nog eens pronken voor het zover is bigsmile.gif Wel slim om iets te huren, zou ik nog niet aan gedacht hebben dat ze dat ook voor zwangeren doen. Hopelijk staan er ook wat makkelijke stoelen naast de dansvloer... Geniet er maar van!
    @BLBL en @Zeefje ja hier weer een grote baby hoor! Ik verschoot er zelf wat van, maar eigenlijk was m'n zoon net zo. Dus daar hoef je ook niet echt mee te vergelijken, dat is dan weer het andere uiterste. Ik hoop dat jullie babietjes nog goed aankomen thumbup.gif En anders zullen ze wel snel bijkomen nadien!
    Ik ben nog eens gaan terugkijken naar de babyfoto' s van de oudste... O wat gaat dat toch zo snel allemaal. Me nog maar eens voorgenomen om er dubbel en dik van te genieten ondanks de vermoeidheid en de huilbuien en krampjes bigsmile.gif Ik hoop dat ik dit nog eens terug lees een paar weken na de bevalling tongue.gif Want het zal nu toch allemaal 'de laatste keer' zijn, ik ga het er soms toch moeilijk mee hebben denk ik
  • @zeefje: ja, ik hoop dat er inderdaad wat mooie foto's worden genomen. Ik heb er nog niet zoveel van mij en mijn vriend in zwangere toestand. Elke week nemen we wel een foto, maar dat is om de groei van de buik weer te geven. smile.gif
    Niet zo'n pronkfoto's...
    Hoe waren je bloedresultaten trouwens?
    @minie: zat die van jullie ook een beetje boven de groeicurve dan? Op hoeveel wordt die geschat, als je de hele tijd uitdoet?

Plannen dit weekend? Ging er niet iemand naar de zee?
    Wij "moeten" gaan eten voor de verjaardag van mijn broer. Ik zie er eigenlijk een klein beetje tegenop. Eerlijk ben ik op dit ogenblik het liefste gewoon thuis.. (a) beetje hangen in de zetel...
    Voor de rest niet zo veel plannen... nog het lijstje wat afwerken en wat kleine zaken in orde brengen.
  • @Eihpos Hopelijk vind je nog een mooie outfit voor de trouw! wist ook niet dat je dat kan huren.
    Wij gaan genieten van ons laatste weekend met twee. Morgen ook wel naar een verjaardagsfeestje, als ik me goed voel. Het is wel 45min rijden, dus ben een beetje zenuwachtig want wil liever iets dichter bij huis blijven.

@Zeefje hoe waren de resultaten bij de gyn? Lekkere koffiekoeken gegeten in het klasje van Lars?

De monitor was ok vanmorgen, maandag weer terug. Maar als er niets spontaan gebeurt, hebben we geplande keizersnede volgende week vrijdag. thumbup.gif Dan zijn we 39+1. Zo spannend! Toch nog wat genieten van de dikke buik en de bewegingen in de buik, want dat is toch heel speciaal! pregnant.gif

• @BLBL : Het wordt een heel spannende week voor jullie. Komt hij spontaan of is het wachten tot volgende week vrijdag? Dus het wordt sowieso een KS ?

Bloedtest was oké maar ons meisje groeit matig. Ze willen het nog proberen te rekken tot aan de 36 weken. Dus de longrijping moet zeker elke dag genomen worden. Maandag een groei echo maken en dan weten we meer ivm een eventuele inleiding. Bloeddruk terug wat aan de hoge kant.

Lars heeft afscheid genomen het het 1ste kleuterklasje en is benieuwd wanneer zijn kleine zusje wordt geboren 😍
  • Ja hij ligt nog in stuit, gaat niet meer veranderen dus zal keizersnede worden. Maar vind het wel ok.

Jullie jongedame groeit dan niet meer goed? Wel goed dat je longrijpers krijgt dan. Duimen dat ze nog even kan blijven zitten.
  • @Zeefje Gelukkig dat je erbij kon zijn op Lars zijn laatste dagje smile.gif Vond het hier ook een mooie afsluiter op school.
    Die longrijping is bij jou precies iets heel anders dan wat ik 4j geleden kreeg... Dat waren toen 2 spuiten met 24u tussen en dan moest je 48u in ZH blijven. Bij jou nu een soort pillen? Precies wel gemakkelijker. Hopelijk ook minder nevenwerkingen. Laat ze nog maar 2 weekjes groeien, ik duim met je mee.
    @Eihpos een gok naar uiteindelijke gewicht heeft ze niet gedaan. Mijn zoon is geboren op 37,5w en woog toen al 3,7kg. Dus ik vermoed nu weer zo iets want die zat ongeveer op zelfde P voor zover ik me dat nog kan herinneren wink.gif
    En ik kan het nu ook niet opzoeken want ik ben degene die een weekend aan zee zit bigsmile.gif Zalig hier!
    @BLBL Hopelijk nog een weekje volop genieten tot vrijdag! Zou zonde zijn als je nu toch nog halsoverkop binnen moest als het al gepland staat.
    Fijn weekend allemaal!
  • @Minie : Longrijping
    Wanneer je voor 34 zwangerschapsweken dreigt te gaan bevallen, is het zinvol om longrijpende middelen toe te dienen. Dit kan in de vorm van een infuus of tabletten. Heb jij ervaring met dit en wat waren de bijwerkingen?
    Maandag moet ik weer op controle in het ziekenhuis om te kijken of het aanslaat. Slaat het niet aan dan zal ik een infuus toegediend krijgen en dan zal ik in het ziekenhuis worden opgenomen. Dus dan zou dit weekend wel eens het laatste weekend thuis kunnen zijn.
    @BLBL : Jouw laatste weekend, dat staat vast. Hoop je alsnog dat hij spontaan komt?
  • @Zeefje eigenlijk wil ik nu liever dat hij wacht tot vrijdag. Dan is het allemaal gepland, met mijn eigen gyn en de vroedvrouw van de praktijk. Anders doet een andere gyn(die dan van wacht is) de operatie. Heb wel goede band met mijn gyn door mijn verleden dus zou haar het liefste erbij hebben.

We genieten nog wat van de rust en kalmte dit weekend tongue.gif
  • @BLBL : Dat is natuurlijk altijd aangenamer om je eigen gyn te hebben, ook voor een natuurlijke bevalling. Maar bij een natuurlijke bevalling weet je niet of je je eigen gyn gaat krijgen. Ik had bij Lars wel gelukkig mijn eigen gyn maar ik heb haar maar eventjes gezien omdat het nacht was. En ze worden ook pas opgeroepen als de bevalling niet lang meer op zich laat wachten. Als je water spontaan breekt moet je naar het ziekenhuis vertrekken en heb je nog wel tijd en kan het nog wel enkele uren duren. Ik had 6 cm bij het binnen komen. Voor een 1ste kindje duurt het meestal toch nog een tijdje voordat je mag gaan persen. Een vroedvrouw begeleid je dan heel de weg tot je voldoende opening hebt om aan de arbeid te beginnen.
    Ik tel met jou mee af. Weet jij of je al opening hebt? Ik heb 2 cm. Bij Lars had ik dat ook nog op 35 weken zws dus het zal allemaal afhangen van of je zoontje al dan niet klaar zal zijn.
    @Minie : Geniet nog van je verblijf aan zee. Ik durf hier geen weekendje meer te plannen. Bij een 2de kindje gaat alles wat vlotter, normaal gezien. Hoe was je laatste controle? Je hebt het misschien verteld maar ik ben het alweer vergeten.
    Zeker is voor ons dat we komende maand een baby'tje zullen mogen verwachten, aangezien het voor jou ook je 2de kindje is.
  • Oh wat is het stil hier. Allemaal aan het genieten van de zondag.
    Ik heb minder goed nieuws. Gisterenavond dachten we even, het is zover. Ik had weeën. Toch maar even naar het ziekenhuis gegaan. Aan de monitor en inderdaad het waren weeën. Maar nog maar 3 cm ontsluiting. Toch maar weeënremmers gekregen want ik ben pas 34 weken. Sloeg gelukkig aan maar ik moet nu toch een paar dagen in het ziekenhuis blijven. Ze willen het zolang uitstellen tot mijn water breekt dan moet ik binnen de 24 uur bevallen maar gelukkig is het stil gevallen.
  • @Zeefje oh toch in het ziekenhuis, niet leuk maar je wordt goed opgevolgd dan. Ik hoop dat jullie meisje nog even blijft zitten.
    Heb nog geen ontsluiting of toch niet dat ik weet. Had vrijdag nog gevraagd of ik nog mocht zwemmen en dat was geen probleem.
    We hebben dit weekend goed genoten van ons laatste onbezorgde weekend met twee.

Ben voorlopig nog rustig, zien of het erger wordt later in de week.
    Hopelijk kan ik vannacht wel iets beter slapen, was warm in de slaapkamer en dan nog vervelende mug die rond mijn oren lag te zoomen

• @BLBL : Zo vervelend die muggen. Heb jij zo geen apparaatjes voor in het stopcontact? Wij nemen die ook altijd mee op vakantie ofzo.
    Morgen zijn we 1 juli. Ik vind dat al een hele mijlpaal. Ik ben ook gerust nu ik dan toch in het ziekenhuis lig.
    Aftellen naar vrijdag. Als je nog geen opening hebt dan zal je dat wel halen.
    Ik duim met je mee.
    thumbup.gif
  • Oooh zeefje... duim met je mee dat alles goed gaat!
    Hoop dat ziekenhuisnachtje nog wel meevalt.
    Hier alles ok. Heb idd iets gevonden, maar niet in die winkel. Uiteindelijk voor broek gegaan met bloesje-tshirt.
    Vandaag veel beweging bij mij...
    @minie Geniet van de zee!
    Hier ook last van de muggen, wij hebben ook wel zo’n apparaatje, maar ik denk dat ik gewoon TE aantrekkelijk ben!

Hoe was werchter? (Was dat niet Asil?)
    Ik ben nu naar het verslag aan het kijken...

Vandaag ook wat gezwollen voeten...;( gelukkig wordt het wat minder weer...

Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld