Het laatste 10 weken topic....

• Hehe soms vraag ik mij af, hmm is dit nu een wee of hoe voelde dat ook alweer...
    Toch straf dat je zo een enorme pijn kunt vergeten, nu iedereen zegt op het moment dat ze er echt zijn zul je het wel herkennen
    nu dat geloof ik smile.gif
    Ma toch kan ik de steken die ik nu af en toe niet thuiswijzen en doen ze mij wel denken eraan
  • Dag dames!
    Alles relatief ok hier, meisjes mogen misschien al eind volgende week mee naar huis.
    Ik vlieg vandaag buiten en dat gaat gepaard met de nodige tranen...
    Veel succes hier nog met de laatste loodjes! Ik blijf jullie meevolgen maar aan een iets matiger tempo want zo van 0 naar 2 is toch niet min maar oooowat is het fijn
  • @Veer ik hoor altijd dat je moet bellen of langsgaan als je ongerust bent. Doen hoor!
    @Louise2017 Moet zo moeilijk zijn om je meisjes achter te laten. Hopelijk mogen ze snel mee naar huis.
  • Het is alweer heel rustig geworden, alleen de 12kg beginnen precies heel zwaar door te wegen...
    En ik heb echt alles in mijn buik zitten, dus een enorme ronde voetbal
  • Dag dames, ik reageer een beetje laat, maar het is nogal druk met 2 ineens smile.gif

Onze zoon is geboren op 30 januari, spontaan gekomen. Ik liep al de hele maandag met soort van weeën. Ik was toen 41 weken en een dag. Tegen de avond en tijdens het avondeten begon dat wat intenser te worden. Daarna nog uitgebreid gedoucht en alles werd steeds heviger. We brachten de vroedvrouw op de hoogte. Tegen 21u30 gebeld dat ze om de 4min. kwamen, maar alles was nog zeer doenbaar. Tegen 22u was de vroedvrouw aan huis. Tegen 23u heeft ze even gecontroleerd, 6cm en een flinterdunne baarmoederhals. Daarna moest ik even naar toilet, alles kunnen loslaten dus ik was al blij dat ik niet op de bevallingstafel iets extra zou uitduwen tongue.gif daarna voelde ik dat het wat pijnlijker werd, dus zei ik dat ik wilde vertrekken naar het ziekenhuis om in het bad te kunnen gaan. Tegen 23u20 aangezet en tegen 23u30 toegekomen. Daar ben ik van spoed naar materniteit gewandeld (geen rolstoel, zitten vond ik veel moeilijker dan rechtstaan of wandelen, de weeën in de auto waren de hel!) Daar nog eens gecontroleerd geweest, 9,5cm en een randje. Vlug in bad gegaan en ik voelde baby al komen, de persdrang kwam op. De gyn vroeg dan om uit bad te gaan en op bed te gaan. Mijn vroedvrouw zei dan om op handen en knieën te gaan zitten en ze zette de rugleuning helemaal recht zodat ik kon steunen. In enkele zeer stevige persweeën is dan onze zoon geboren, het was toen 00u15! We moesten dus niet veel later aangezet zijn naar het ziekenhuis want anders was hij wsl op spoed geboren. Ik heb al bij al echt afgezien vanaf 23u, dus echt wel doenbaar.

Ik schrok enorm na de geboorte, want heel zijn gezicht zat onder het bloed... Bleek nadien dat ik een scheur had en dat bloed was op zijn gezichtje gestroomd. Alles was in orde, nog wel wat overvloedig bloedverlies gehad, maar niks ernstig. Mijn scheurtje is genaaid en ik heb er geen noemenswaardig last van gehad (in tegenstelling tot mijn knip van vorige keer!!!) Een kwartier na de geboorte hapte onze zoon al aan en hij heeft de eerste 2u niet meer gelost. smile.gif Een droombevalling, al was het niet mijn gedroomde badbevalling... Ik ben toch zeer tevreden smile.gif

De vroedvrouw heeft wat uitleg moeten geven aan de gyn, want de gyn was dit niet gewend op handen en knieën. "Alsof je leert met de auto rijden en daarna zetten ze het stuur en de pedalen omgekeerd". Dus onze vroedvrouw heeft wel wat kunnen bijdragen bij de gyn.

Aan alle dames die nog moeten bevallen, heb geduld, wacht je tijd af. Spontaan in arbeid gaan is echt wel de moeite waard om op te wachten smile.gif en ik wens jullie allemaal een bevalling toe zoals de mijne! Vlot en zonder complicaties.Aangepast door Erynn op 18/02/2018 21:49
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld