Het laatste 10 weken topic....

• Ik was te lui voor 2 lijsten tongue.gif
    We hebben niet zo'n grote lijst, is ook al ons tweede kindje en de oudste is al 3 dus er is eigenlijk bijna niets van babyspullen meer in gebruik, dus ik vermoed dat er veel mensen ofwel zelf nog iets gaan kopen (hopelijk geen 20 knuffels wink.gif) ofwel geld gaan geven.
  • Dag allen,

Een tijdje geleden dat'k me hier laten horen heb, ik had dan ook z'n slechte verbinding in het ziekenhuis:(
    Op 09/01/18 is Emma geboren om 14u05 met een gewichtje van 3kg440 en een lengte van 49cm.

Op maandagavond moesten we naar het ziekenhuis voor een routinecontrole aan de monitor. Toen die controle voorbij was heeft de vroedvrouw van dienst me eens goed gestript. Om 20u waren we terug thuis van het ziekenhuis. Om 21u15 voel ik een plof in mijn buik en meteen erna voelde ik wat lopen langs mijn benen, mijn vliezen waren gebroken. Gebeld naar de vv en ik mocht wachten tot 00u15 om binnen te gaan in het zh.

Om 00u15 via spoed binnen gegaan in het ziekenhuis. Eerst nog even monitor en tegen 3u kwamen de eerste weeën maar die waren nog te verdragen. Om 10u doet de vroedvrouw van dienst nog eens een inwendig onderzoek en ik zat op 3cm maar met voorliggende vliezen. Na overleg met de gyn mocht ze die breken. Toen kwamen de weeën echt op gang. Onder de douche gegaan maar dat zinde me niet... Opeens misselijk en gevoel dat'k naar het grote toilet moet. Opnieuw controle, héél laagliggend hoofdje en 5cm ontsluiting, ik MOEST opnieuw aan de monitor van de voor een half uurtje. Het was een hel maar ben er toch door geraakt. Opnieuw voelen en ik had 6cm en mocht in het ontspanningsbad. Na 20' de ene wee na de andere opgevangen te hebben kreeg ik plots persdrang. Na controle bleek ik volledige ontsluiting te hebben. Vlug uit bad en als ik wou mocht ik mee persen op de tafel. Ik stond net aan de tafel om erop te kruipen toen ik weer een perswee kreeg, Gelukkig kwam de baby er niet mee uit bij deze wee! Vlug op bed en na een 5tal keren persen was onze kleine Emma er smile.gif.

Uiteindelijk is alles toch nog puur natuur verlopen smile.gif
  • @KriekjeM.D. proficiat met de geboorte van Emma! Wat fijn dat alles puur natuur is gegaan. Heel jaloers op ponder.gif
  • @KriekjeM.D. Proficiat met de geboorte van jullie dochtertje! Dan toch vanzelf gekomen. Moet een gek gevoel geven als je water breekt. Nu volop genieten met je gezinnetje baby.gif love.gif
  • @KriekjeM.D proficiat met jullie dochtertje! Zo een bevalling wil ik ook!! Ik teken direct. Ik ben al 2 keer ingeleid dus wil nu echt eens puur natuur...
    Geniet van jullie wondertje!
  • @KriekjeM.D. dikke proficiat.
    Toch wel een vrij lange bevalling gehad eigenlijk laar blij voor u dat het natuurlijk kunnen lopen is
  • @Lynne
    Sowieso hadden we nog uitstel gevraagd (en gekregen) van de gyn om de bevalling in te leiden, aangezien we het écht niet zagen zitten om ingeleid te worden. Maar uiteindelijk was dat voor niets geweest wink.gif

@Jen.
    Een heel gek gevoel en opeens wordt je zo nerveus ,ik stond even te trillen op m'n benen. En het beste is dat ik een luier van zl moest inleggen want gewone kraamverbanden (die ik van mijn sz gekregen had) waren niet genoeg.

@ Neuzeke
    De bevalling op zich was vrij lang, maar ik reken pas vanaf 10u, toen waren de weeën echt ondraaglijk én als je weet dat zl me 27u gekost heeft om op de wereld te brengen (met uiteindelijk keizersnede tot gevolg) dan valt het nu wel héél goed mee hé wink.gif

• @KriekjeM.D. je dat klopt wel 😄.
    Ik denk dat veel bevallingen al een pak korter zijn als mensen maar rekenen vanaf de moment dat het echt vollenbak is.
  • @edl : Ik las je berichtje over je werk. Ik heb iets gelijkaardigs meegemaakt. Ik werk bij de politie en mocht door mijn zwangerschap niet meer op de baan. Er werden dan taakjes voor mij gezocht. Ik heb wekenlang gewerkt van 8u tot 17u zonder ook maar iets te doen. Ik heb Online wel alles van doopsuiker uitgezocht en mijn lijst aangemaakt in die periode. Daarna ben ik alle diensten gaan aflopen en gesmeekt om werk. Maar er kon mij geen volwaardig werk aangeboden worden. Ik was gewoon gestresseerd van niets te doen. Mijn dokter heeft mij dan een ziektebriefje geschreven dat ik maar halve dagen meer moest werken (bij ons kan dat). Zo was ik nog onder de mensen en moest ik maar een halve dag met mijn vingers staan draaien wink.gif . Frustrerend he als je je werk niet meer kan/mag doen en dan ergens anders vliegt....
  • en het meest frustrerende is dat ik mijn werk echt wel nog kan uitvoeren. Het is de bazin die beslist heeft dat het niet kan al zou ik niet weten waarom... Ik heb geen dag geklaagd en altijd het beste van mezelf te geven. En nu zegt ze de hele tijd: O ja, nu jij hier nog bent gaan we ervan profiteren om dit of dat klusje te doen. Dan is dat klaar als je stopt met werken... Ik dien precies alleen nog om klusjes te doen die niemand anders wil doen en dat vind ik echt niet kunnen.
    Ik had haar gezegd zoiezo te stoppen op 5 februari. Als ik eens reken, kan ik in principe stoppen de week voordien. Ik zou dit heel graag willen doen, maar durf dat gelijk niet zeggen op het werk. De planning is al gemaakt voor de week nadien en dan moeten mijn collega's zich weer aanpassen...
    Heb ook schrik dat ze me dan zeker zal 'afschrijven'
    Iemand raad?
  • @edl das idd een moeilijke situatie, het is makkelijker gezegt dan gedaan he tegen je bazin, wij kunnen ook wel zeggen misschien kunt je dit of dat zeggen maar weten niet hoe je bazin in elkaar zit.. en aan de ene kant lag ze toch al blij zijn dat je het zo lang volhoudt op de werkvloer ondanks die rot jobjes. Zou niet graag in je plaats zijn , succes smile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld