Geboortebord (Nijntje, ooievaar): wat hebben jullie?

• We zouden graag voor ons huis een aankondiging zetten als ons kindje er is. We zijn nog op zoek naar zo'n geboortebord: je kent ze wel: een ooievaar, nijntje,... Ik vind het nogal duur om te huren.
    Wat hadden jullie als geboortebord?

Bedankt voor de ideetjes,
    Griet
  • we krijgen een meisje.. en heb een bord gemaakt van een prinses . die heeft een touw vast waar een ballon aanzit en daat staat dan de naam op ..

groetjes janneke

Bij kyro hadden we zo,n makelaarsbord aan de gevel.. kun je kant en klaar kopen ..

Groetjes janneke
  • Hallo,

Bij onze oudste hadden mijn ouders achter onze rug geregeld in de winkel waar de doopsuiker besteld was, dat ze een ooievaar konden 'lenen'. Ze moesten dit niet betalen omdat onze doopsuiker van daar kwam.

Bij de middelste hadden we in een kringloopwinkel een mooi winnie the pooh-bord gevonden, daar moesten we alleen de naam nog opplakken.

Bij de kleinste hadden we door Katrien van Cocktailsonwheels(punt)net een knuffel van Noukies laten namaken, we hadden zelf de letters gekocht in de AVA om haar naam erop te plakken.
  • Wij hebben de gewone roze 'nijntje' vlaggetjes gekocht voor aan het venster. Eenvoudig en mooi, ik vrees trouwens dat zo'n bord hier snel zou 'verdwijnen' disappointed.gif
  • hoi, wij hebben een bord waar een baby opstaat die met blokjes aan het spelen is in die blokjes staat de naam van het kindje. we hadden het bord in een jongen en een meisje, vermits we een jongen verwachten verkoop ik het meisjes bord.. moest er iemand intresse in hebben stuur me u e mail adres door en stuur een foto door.
    tis af te halen in putte (tussen mechelen en heist op den berg)
    groetjes debby
  • niks goofy.gif
  • geen lid van de gezinsbond???
    Daar kun je dit heel goedkoop huren!
    Zeker eens informeren want lid zijn brengt je zoiezo veel voordelen op!
  • Niets. Ik heb zelf al aan mijn familie en vrienden gevraagd om niets op te hangen tegen dat ik thuis kom van het ziekenhuis. Wat zij ophangen moet ik opruimen. Heb er geen behoefte aan dat de hele buurt weet dat ik bevallen ben. Wil het liefst van al in alle rust ons nieuw leventje inleiden zonder veel bemoeienissen van buitenaf.

Maar ieder zijn mening natuurlijk.
  • Wij zijn aan't bouwen. En zo'n wegenwerkenprojectbord leek me wel iets.
    We gaan dat zelf maken.

content.gif
  • Wij hadden een bord met hetzelfde op als op de geboortekaart.
    Namelijk, een eend met daarop een leuk babymeisje.
    Die eendjes kwamen dan ook terug in het doopsuiker.
    Het was echt een eendenthema bij ons!
  • ik zou graag een bord in de vorm van een tutje willen

maar ik vind niemand die het wil maken voor mij goofy.gif

anders de klassieke vlaggetjes aan mijn terras, en de ooievaar die door het raam vliegt vind ik ook wel leuk
    tis moeilijk om er origineel in te zijn

wel heb ik letters gezien in gips in de (kan er eventjes niet opkomen) en die zou ik dan ook verven en ophangen
    wel eerst nog beslissen wat de naam gaat worden wink.gif
  • hoi saar, van waar ben je ergens ? moest het uit mijn buurt zijn ken ik misschien wel iemand die zon tut kan maken. groetjes
  • Mijn nicht en beste vriendin had Bumba gemaakt met een plaatje vast met de naam erop. Ze had dit in overleg met mijn man gedaan. Ik wist van niets. Het was een superleuke verrassing.
  • tessenderlo
  • hoi Saar, de man waar wij ons borden lieten maken is van Ramsel das achter Heist op den berg , booischot enzo... moest je intresse hebben voor zijn e mail adres om te vragen of hij het wil maken voor jullie stuur dan maar een mailtje naar verlinden.claes@skynet.be dan zoek ik het even weer op voor je. groetjes
  • hey, je hoeft niet perse alles te kopen je kunt het ook maken!! Namelijk ik heb voor men schoonzus een baby en de naam op de raam geplakt met raamdeco gel(er zijn verschillende kleuren van) ge kunt het zelf iets verzinnen, ik ben nu ook zwanger en heb voor me zelfd de naam van men kindje zelf met sierletters of geschreven rond de naam heb ik vlagge en wa knuffels hangen met zuignap van buiten ziet het egt sgattig uit!! content.gif content.gif
  • Hoi,
    wij hebben met het thema 'kroon' gewerkt...ik ga een kroon laten maken met haar naam erop. Achteraf kan het tegen de muur gevezen worden in haar kamer.

Mijn buurvrouw had haar man de letters van de naam van haar zoon laten uitsnijden in hout 'robbe', nu zijn die letters boven het bed van robbe bevestigd.
  • Borden

Je kunt dit soort dingen vinden via makelaars. Die kunnen je dan v-borden verkopen of zelfs geven. Dit is een leuke manier om de geboorte aan te kondigen.

vegron.nl/pagina/vborden
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld