Delicaat vraagje peter/meter

• Delicaat vraagje peter/meter

Hallo wij hebben bewust lang gewacht vr het vragen ve peter/meter. We mtn er 6 hebben, en de voorkeur ging nr binnen de familie. Nu hebben we beiden n zus en n broer, maar dan is de schoonmoeder weduwe en ze is reeds begin vd 70 doch in goede gezondheid, mijn vader is 73. Nu is het vr m schoonmoeder haar eerste kleinkind( en meteen 3) dus wou ik haar echt n passeren. Doch natuurlijk wil je ook n dat uw kind snel zijn peter of meter verliest, mijn partner sprak in dit verband over n tweede peter/ meter die bij vroegtijdig overlijden zou k vervangen , doch wordt dit gedaan ( wij zijn beiden christen)??? Komt dit n verkeerd over en moest t kunnen hoe gaat dat dan in z werk juist? Vind da zo vervelend vr de 'tweede keuze dan' komt zo opportunistisch over blush.gif
  • Het lijkt mij wel wat oneerbiedig om direct een tweede meter aan te duiden omdat schoonmoeder/ vader al ouder zijn.
    Kan je misschien geen mix maken van oudere meter en jonge peter per kindje of omgekeerd? Je schoonmoeder en broer bijvoorbeeld?
    Zo schiet er bij sterfte toch nog eentje over?
    Je kan ook op dat moment een "vervangmeter" aanduiden denk ik?
    Maar al eentje "op reserve" lijkt me raar eerlijk gezegd.
  • Bij ons werd er na overlijden aan iemand anders in de familie gevraagd om meter/peter te zijn. Dus niet meteen al een reserve, maar wel een vervanging.
  • Bedankt vr de reacties , oef, zou het ook onmenselijk cru vinden, mijn man snapt het meestal ook pas wann ie meerdere meningen hoort:-)
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld