37 weken zwanger en nog geen opening

• 37 weken zwanger en nog geen opening

Vandaag ben ik 37 weken zwanger en 4 dagen ver.

Gisteren moest ik op controle bij de gynaecoloog en alles zit nog pot dicht. De gynaecoloog vertelde mij dat de baby nog niet was gedaald. Mijn baarmoederhals is ook nog niet verweekt en ik heb nog niets van ontsluiting.

• Je bent nog maar 37 weken. In principe moet je nog 3w en ze laten je 10d overtijd gaan.. Geen paniek, de baby komt wel wanneer hij/zij er klaar voor is wink.gif
  • geen paniek, ook al is alles potdicht. Het kan nog altijd heel vlug gaan.
    Andersom kan ook hoor! Die ontsluiting wil niets zeggen wanneer de baby zou komen.
    Ik heb bij mijn vorige baby een aantal weken rondgelopen met 4 cm ontsluiting! De gyn had gezegd dat ik kerst niet ging halen. Zo zeker was ze ervan.
    Nu is hij geboren op 17 januari MET inleiding! Je kan daar dus helemaal geen maat op zetten.
  • Ik was 39 weken zwanger van een tweeling (twee boelekes van allebei net geen 3kg) en alles zat nog helemaal dicht...geen indaling, geen verwerking, geen opening, superlange baarmoederhals, ...
    Oh, wat vond ik dat ook frustrerend indertijd. happy.gif
    Mijn gyn waarschuwde dat het wel ineens snel zou kunnen gaan...maar uiteindelijk is het een inleiding geworden omdat er niks beweging in kwam.
    Op 37 weken lijkt het me wel dat je nog even tijd hebt?
  • Ik ben bij mijn eerste op 39 weken binnen gegaan met gebroken vliezen. Gyn had gezegd dat ik zeker over tijd zou gaan aangezien baby niet ingedaald was. Uiteindelijk toch een week te vroeg bevallen.
  • Zou me er niet te veel op vastpinnen. Bij mijn zoontje een maand rondgelopen met 2cm ontsluiting. De gynaecoloog had toen gezegd dat ik waarschijnlijk iets vroeger ging bevallen en ik had me daar al helemaal op ingesteld. Uiteindelijk overtijd en inleiding.
    Nu, op 36w3d, alles nog potdicht. Ik probeer me al voor te bereiden op opnieuw overtijd en inleiding, maar ik hoop heel hard dat het vanzelf begint.
  • Ook bij mij dacht de gynaecoloog dat ik vroeger zou bevallen. Bij 35 weken had ik al 3 cm ontsluiting. Bij 40 weken had ik 4 cm ontsluiting en uiteindelijk ben ik 5 dagen later pas bevallen. Het kan inderdaad soms traag en snel gaan. Bij 37 weken zou ik me nog geen zorgen maken hoor..Het komt allemaal goed smile.gif
  • Wil niets zeggen hoor, nog geen paniek.
    Ik ben de maandag op controle geweest met 40+5 dagen, nog geen opening en nog niet ingedaald.
    Op woensdagmiddag ben ik op een natuurlijke wijze bevallen, het kan dus heel snel gaan!
  • Ik hoop voor haar dat ze ondertussen bevallen is, aangezien het een topic van februari is goofy.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld