33 weken en 3cm ontsluiting

• 33 weken en 3cm ontsluiting

Hi iedereen,

Op 33 weken en 3 dagen werd er al 3cm ontsluiting vastgesteld. Ik had sowieso al kans op vroeggeboorte, en moet nu utrogestan vaginaal opsteken. De gynae zei dat ik zeker zou moeten kunnen volhouden tot 34 weken. Liefst nog 2 weken langer uiteraard.
    Ik lees wel dat heel wat vrouwen met 3cm nog eventjes rondlopen.. wat is jullie ervaring hiermee? Want nu denk ik elk moment te kunnen bevallen, en dan soms denk ik ach het kan nog weken duren.. maakt alles natuurlijk nog extea spannend smile.gif
  • Hey goh ik kan niet zeggen wat dat betekend. Spannend allemaal hè. Ben nu 36 weken ver en blijk nu ook 1cm ontsluiting te hebben. Weet ook niet of dit Betekend dat de boel in gang gaat schieten of dat je nog zo lang kan rondlopen. Ik heb al wat miskramen achter de rug een een vroeggeboorte op 34 weken (44cm & 1,900 gr)Daarom met deze zwangerschap utrogestan moeten opsteken tot 35 weken. En nu is het dan gewoon afwachten denk ik??
    Zijn er nog dames met ervaring die al een tijdje met ontsluiting rond liepen?
    Ik zou graag hebben dat kindje toch tot een dikke 38 weken blijft zitten zodat het nog goed kan groeien.
  • Mijn collega heeft 5 à 6 weken rondgelopen met 4 cm ontsluiting en uiteindelijk hebben ze zelfs moeten inleiden.
    Ontsluiting wil dus niet altijd zeggen dat je snel gaat bevallen blijkbaar wink.gif
  • Op 33weken 3cm, op 36 weken 4cm, op 39weken 5 cm en mijn bevalling heeft toch nog een 10tal uur in beslag genomen smile.gif.
  • Ik had van emily met 24 weken al vingertop ontsluiting. Met 30 weken 1 cm met 34 weken 2 cm en ze is met 37 weken geboren.
    Als je al ontsluiting hebt is het zooo moeilijk om te zeggen wat nu. De een gaat vrij snel al aan de arbeid en de ander loopt nog weken rond
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld