wie is er onlangs bevallen met ks en kan wat info geven

• wie is er onlangs bevallen met ks en kan wat info geven

Hoi allemaal,
    ik heb wat vraagjes inverband met een keizersnee.
    Ik ben 7 jaar geleden ook bevallen met keizersnee en zal heel waarschijnlijk nu weer bevallen met ks. Toen hebben ze mijn zoontje na de bevalling meteen meegenomen voor onderzoeken en heeft hij de nacht doorgebracht neonatologie. Ik gaf toen ook borstvoeding maar ik ben hier pas 24u later mee kunnen beginnen. Hij heeft hiervoor flesjes gekregen. Hierdoor ging de bv heel moeizaam. Nu wil ik graag ( als het mogelijk is) meteen borstvoeding kunnen geven. Wordt de baby na een ks meteen bij de mama gelegd of wordt hij altijd meegenomen naar neonatologie? Krijgt de baby dan zowiezo het eerste flesje met suikerwater of mag hij direkt bv krijgen? Ik heb het allemaal al eens meegemaakt en toch weer zoveel vragen..
  • Hier was het de regel onmiddellijk aanleggen na keizersnede. Ze promoten enorm BV's.
    Ik ben bevallen onder volledige verdoving. Mocht door de zware narcose in combinatie 24 u GN borstvoeding geven. Zij gaven dan flesje terwijl ik op hetzelfde moment moest afkolven om productie gang te trekken. Die melk moest ik wel weggieten.ze gaven ook klein speciaal flesje die tepel nabootste. Daarna onmiddellijk succes met aanleggen omdat productie al goed op gang was. Succes!!!
  • Hangt af van het ziekenhuis dus daar navragen is de enige manier om specifieke info te krijgen.
    In veel gevallen doen ze al gentle sectios maar in mijn ziekenhuis bv nog niet. Bij mij wordt baby weggehaald en dan mag papa erbij. Ik blijf min 1u en normaal circa 3u op recovery alleen
  • Idd navragen in jouw ziekenhuis. Hier ook kindje met papa op de kamer (2e keer zelfs skinnen met papa), terwijl ik op recovery lag. Kindjes kregen beetje suikerwater kort na de geboorte denk ik. Na ongeveer een uur was ik ook op de kamer en kon ik meteen bv geven, de bv is beide keren vlot gegaan.
  • Hier telkens half uurtje na de geboorte weer samen en direct bv gegeven.

Groetjes Mopje
  • Van mij was tijdens de ks papa bij me,
    na de onderzoeken bij papa in de armen (in dekentje) en eens op recovery bij mij en direct aanleggen..

Geen flesjes tussendoor.
    succes!!
  • Hier 4 jaar geleden bevallen.
    (tweeling)
    Ze hebben hen ff meegenomen nr een andere kamer, mijn man mocht er direct bij (fotootjes enzo trekken), als ik klaar was, hebben ze mij nr een kamer gedaan, en na een tijdje, (ik had geen uurwerk fzo), maar ik schat na een 30 a 60 minuutjes kwamen ze met hun aangereden in hun bedje in tijdelijke kamer. En na enkele uurtjes zijn wij dan samen verhuisd nr onze vaste kamer
  • Hier 2 dagen geleden bevallen met geplande keizersnede.
    Was voor mij de 2de keizersnede, maar vorige keer onder volledige narcose. Dit keer helemaal normaal met ruggeprik dus een volledig andere ervaring.
    Baby ging hier in het ziekenhuis direct mee met haar papa naar de materniteit om te skinnen. Ik had sowieso wel voor kv gekozen dus papa kon haar gerust al een flesje geven indien honger.
    Ik werd na dichtnazaien naar recovery gebracht en zodra ik mijn benen kon oplichten mocht ik terug naar mijn kamer. Ik denk dat ik iets minder dan een uurtje in de recovery was. Eens terug op de kamer dan 2 uurtjes geskind me onze dochter. Haar eerste flesje had haar papa al gegeven want ze had reuzehonger. Mij stoorde dit persoonlijk niet, ik vind niet dat het eersten flesje absoluut door de mama moet gegeven worden (is met bv. natuurlijk anders wink.gif)
    All in all was keizersnede een hele positieve ervaring. Nu 2 dagen later al pijnvrij en ook de pijn gisteren en direct na de operatie viel heel goed mee.
  • Ik heb 3 keizersnede's achter de rug en ze hebben een uurtje na de bevalling hen meteen aan de borst gelegd bij mij.
    Terwijl ze mij hechten ging de baby naar boven samen met papa om lekker dicht op zijn borst te liggen en een uurtje later ongeveer kwam ik weer op de kamer en meteen bv gegeven. Het loopt iets moeizamer, dat wil zeggen dat je bij dag 2 of 3 Mss heel de dag borst moet geven maar daarna ben je vertrokken.

Succes meid!
  • In mei ks gehad.
    Zoontje werd vlug onderzocht, dan mocht ik mijn zoontje even zien.
    Nadien meegenomen naar materniteit opgefrist, kledij aangedaan de moment dat ik op recovery lag stond de vroedvrouw daar met mijn zoontje en werd hij direct aan de borst gelegd.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld