We kletst er mee; na de bevalling/geboorte

• Mooi setje. Maar ik vraag mij dan altijd af of je het snot niet zelf binnenkrijgt surprised.gif .

@Neuzeke : Als je kleintje zo lang wakker is na een voeding huilt hij dan of is hij gewoon klaarwakker? Sinds ik E. overdag en 's avonds inbaker valt ze veel sneller in slaap.

Hoe vaak reinigen jullie de oortjes van je kindje? Gelukkig bestaat dit forum om af en toe een vraag te stellen bigsmile.gif

@Amoxiclav : Werken komt dichterbij zeker? thumbdown.gif

@Asil: Alles goed met jullie?
  • Neen je krijgt dat niet zelf in uw mond hoor πŸ˜„πŸ˜ƒ. Dat is daar op voorzien πŸ˜„πŸ˜ƒ.

Wel hij start klaarwakker en tetteren en grommen . We leggen hem dan in zijn bed maar dan word het al snel zagen en wenen en onze 2 andere aijn er dus dan zit je al snel met de baby op de arm om hem te sussen. Anders liet ik hem wss wel effe doen.

Van de oren blijf ik af.
    Je duuwt dat vuil toch maar naar binnen.
  • @Neuzeke ja ik weet het. Maar de kinderarts wil pas nadat we die pap geprobeerd hebben aan medicatie of iets anders denken. Onze huisarts had al veel sneller gezegd dat er serieus naar gekeken moest worden, dus misschien ga ik deze keer langs bij haar i.p.v. bij de kinderarts. wink.gif wij hebben 1-2-3 spenen, dus ik denk wel dat hij die pap erdoor krijgt, hij drinkt er ook effectief een 40 ml van maar dan is get huilen, huilen, huilen....

Vandaag zijn het vooral krampen, dus dat kende antibiotica of de gaviscon zijn. Het terug omhoogkomen klinkten voelt veel minder vandaag.

Het inslapen na de pap tijdens de nacht is inderdaad niet niks, dar zijn echt wel hele zware nachten’

Ik begin meer en meer te beseffen dat het bij onze eerste zoon tot zijn zeven maanden heel erg vlotjes ging. Blijkbaar was hij eerder uitzonderlijk gemakkelijk. Ik vind het zo erg voor het ventje ponder.gif
  • @-Lily- ik blijf ook van zijn oortjes af, hoeft toch niet 'proper' te zijn.

@TG2 ik zou toch ook niet te veel tussen soorten poeder melk switchen. Heb hier de indruk dat de omeprazole zijn werk wel doet. De momenten dat hij zichtbaar pijn heeft zijn fel verminderd.

Hier eergisteren 70ml en gisteren 140ml afgekolfde melk vh Avent flesje gedronken maar heeft er in totaal wel anderhalf uur over gedaan met toch wat onrust en wenen tussendoor. Toch een ander merk proberen? Lansiboh dacht ik als volgende.
  • @Elise290 het zal effe wennen zijn voor uw kabouter e.

Ik weet niet wat ik het beste vind bij reflux
    1st andere pap proberen of direct medicatie.

Een vriendin van mij haar kindje kreeg ook medicatie , de dokter was zeker, het was verborgen reflux en haar kindje was zo onrustig
    2 weken leek de mediactie te helpen en toen was het weer van dat. Ph mtig gedaan en totaal geen reflux.
  • @Neuzeke Dank je voor de uitleg over het spoelen van de neus!
    Ik drink preventief borstvoedingsthee. Ik probeer het dagelijks bij mijn ontbijt te drinken. Hopelijk helpt het bij jou samen met dat andere middel!

@Elise290 en @-Lily- Oh ja die liefde voor je kind is iets heel moois! 1 blik is vaak genoeg om een vermoeiende dag meteen goed te maken love.gif

• Vinden jullie baby'tjes een badje leuk? Onze zoon schreeuwt meestal het kot bijeen smile.gif

@-Lily- Geef je borstvoeding? want als je kindje zo lang slaapt, staan je borsten dan niet op springen? Of zijn die al aangepast?

@Neuzeke heb ondertussen 8x een flesje geprobeerd, hoeveel wentijd is dan normaal voor m'n zoontje?
  • @Elise290 : Ja ik geef borstvoeding. De laatste voeding is tussen 19u-20u. Als ik ga slapen (rond 23u) kolf ik nog eens af. Anders is het inderdaad niet te doen. Pijnlijke borsten, kletsnatte pyjama... Ik ga nu elke avond slapen met een tetradoek over mijn bh. Soms voel ik mij echt een prutser happy.gif

@Amoxiclav : Hoe lang je ook thuis blijft, het lijkt nooit lang genoeg he. Ik begin opnieuw in maart en voor mij is dat al veel te vroeg. Ik ga mij een miljonair moeten zoeken zodat ik kan thuisblijven tongue.gif wink.gif. Neem je iets van ouderschapsverlof op?
  • @-Lily- inderdaad.. het kindje is altijd te klein om achter te laten sad.gif nee ik neem voorlopig nog niks op, start terug fulltime. Na baby 2 wil ik ov opnemen smile.gif. Het zal me raar doen en er zullen veel tranen vloeien. De liefde voor mijn meisje is zo diep, je herkent het vast wel love.gif
  • @Elise290 @neuzeke ik ben nu toch gestopt met die novalac uit te proberen. Het is allemaalteveel voor hem denk ik, daar nog die antibiotica op. Nu drinkt hij opeens heel moeizaam en weent hij veel uit boosheid omdat ik de fles in zijn mond steek. Wat een geknoei. shocked.gif
    Normaal zo meteen op keus naar de osteopaat, maar de oudste zoon ziet er niet schitterend uit vanochtend en loopt hier te hoesten en te snotteren.... ik denk dat het eerder een dubbel rondje dokter wordt vandaag.

@-Lily- dat zijn toch echt fantastische nachten! Is ze dan heel veel wakker tijdens de dag? Dat is heerlijk genieten voor je

Ik start ook terug in maart, maar halftijds met mijn ouderschapsverlof. Daarmee kom ik nog 14 maanden toe. Ik werk ver van huis en mijn man heeft ook een drukke job, lange dagen, dus voltijds zou hier niet haalbaar zijn
  • @TG2 Ja ziekjes en antibiotica verrekenen een beetje het beeld van de melk ook eh. Niet gemakkelijk!
    Ik start 15 Dec met eerste kunstvoedingsflesje, ga gewoon Kruidvat standaard 1 nemen.

Sinds gisteren kijkt zoontje zo mooi rond! Heeft eindelijk interesse in zijn speelmat en mobiel en zit er mee te lachen. Zo tof!! Hoe lang laten jullie hem op de speelmat of in zijn park met mobiel? Ik heb na 10min al zoiets van hij ligt daar maar alleen ik neem hem er uit, maar dat is sowieso gewoon omdat ik hem bij mij wil hebben. Kan beter wachten tot hij aangeeft dat hij zich verveelt?

Er is ook de eerste keer de gedachte in mijn hoofd langsgekomen dat het wel ok is dat hij binnen 4w naar de onthaalmoeder gaat gaan. Daar gaat hij pas veel hebben om naar te kijken! Maar ik ga de komende 4 weken nog elke seconde heel intens van hem genieten want ga hem zo missen.
    Alles gaat dan zo veranderen. Bvb nu wil hij soms een uur na de start van een borstvoeding, dus als we al 20 min wat aan het spelen zijn wil hij soms eventjes aan de borst wanneer hij moe wordt. Hij krijgt daar dan zo veel troost van en is dan zo schattig. Iets klein dat dan niet meer gaat kunnen. Zo veel dat gaat veranderen en dat k ga moeten loslaten, maarja, dat gaat de komende jaren zo zijn bigsmile.gif.
  • @TG2 : Ik mag inderdaad blij zijn met zo'n goed slapertje. Deze nacht is ze wel rond 2u wakker geworden van een kakapamper. Het is al weken geleden dat ze 's nachts nog eens een kakapamper had. Overdag doet ze ook nog haar dutjes. E. lijkt een baby die heel veel slaap nodig heeft. Ik heb er soms niet zo veel aan content.gif . Als ze overdag haar dutjes niet kan doen is er gewoon niets met haar aan te vangen.

@Elise290 : Hier een kindje dat grote fan is van het badje. Ik heb een badje van het merk Shnuggle waar ze al redelijk mooi in kan zitten.
    Toen E. zo'n 5 weken oud was heb ik het speeltapijt gelegd en dat was meteen een succes. In het begin lag ze er 10 minuten op en toen was ze het beu. Nu ligt ze er al een half uurtje op. Die spiegel en speelgoedjes zijn zo fascinerend love.gif . En naar haar mobiel lacht ze zo graag content.gif

Ik denk dat we allemaal beseffen dat onze kindjes wel deugd zullen hebben van de onthaalmoeder. Maar ze afzetten bij iemand anders is toch zo moeilijk he...
  • Bij mij blijft de kinderopvang toch eerder moetens dan dat ik het doe omdat het goed is voor hen πŸ˜„πŸ˜ƒπŸ˜ƒ.

Hier een goede nacht. 22 u een grote fles binnen en hij sliep al om 22u30, pas om 3u30 was hij daar terug en rond 4u30 sliep hij terug en dit tot 08u30.
    De papa was van thuis uit gestart met werken dus babyboy kon blijven knorren.
    Ondertussen al op controle geweest bij de dokter en hij komt.heel traagjes aan. Maja dat was ervoor ook al .

Ikzelf ben snotverkouden dus de boel zal blijven liggen zoals het ligt.
    Dat weekje ziekenhuis heeft mij nochtans met een berg strijk opgezadeld maar het is dan maar zo πŸ˜„πŸ˜ƒ. Zo was van 5 mensen die eventjes niet gedaan word en dan plots in 1 keer zorgelt echt voor een beeeerrrrgggg πŸ˜„πŸ˜ƒπŸ˜‚.

Goede slapers kunnen slechte slapers worden en slechte slapers goede slapers e πŸ˜„πŸ˜ƒ.
    Alles om positief te blijven e πŸ˜„πŸ˜ƒ.

@TG2 drinkt hij zijn andere fles wel vlotjes ?
    @Elise290 als jij het gevoel hebt dat het probleem bij het flesje ligt, kan je eens veranderen e.

Speelmat, mobiel zijn hier al een tijdje een groot succes.
    Zelfs de tv spreekt hem soms al aan.
    Hij lacht ook terug veel en heeft door dat die 2 bewegende sprieten zijn handen zijn πŸ˜„
    2 keer aangepast. Laatste keer door Neuzeke op 04/12/2017 12:29
  • Het lansinoh flesje daarnet ging nog slechter dan de Avent. Liep er langs zijn mondhoeken uit. Ik denk dat ik het los ga laten. Om de dag nog eens oefenen met Avent maar me er geen zorgen in maken. Ok hij drinkt maar 30ml, maar eens hij naar de onthaalmoeder gaat waar hij nog nooit een borst gekregen heeft zal hij na een week of misschien 2 wel doorhebben dat het van te moeten is. En tot die tijd ben ik toch nooit zo lang weg dat m'n schatje verhongert. Is jammer dat het niet vanzelf gaat maar hier ga ik nu eens optimistisch in zijn dat het op termijn wel goed komt.
  • Ik vind de crΓ¨che toch ook jammer hoor. Door omstandigheden hebben we nu pas beslist dat ik halftijds zal werken dus die twee dagen crΓ¨che zullen komend jaar zeker niet gewijzigd kunnen worden. Ik ben wel heel tevreden van de onze. En dat betekent natuurlijk dat ik mijn oudste zoontje op die dagen wel kan halen. En op woensdag zijnde allebei bij me love.gif

@Neuzeke ja de nan ar dronkt hij heel vlotjes. Net nog bij de kinderarts geweest. Nog even testen of gaviscon niet helpt indien we het voor of tijdens de voeding geven en anders zantac. Nog heel even het effect van de antibiotica bekijken. Maar nu was hij wat aan het huilen in zijn park en gaf ik gaviscon en onmiddellijk in dromenland disappointed.gif

De oudste heeft weer etterend vocht achter het oor waar zijn buisje al uit was en het buisje in zijn andere oor moet verwijderd worden want het hangt los. Dus opnieuw NKO, misschien opnieuw nieuwe buisjes. En de baby mag ineens mee want zijn oorgang is zo klein dat ze het niet goed kan zien.

Ik hoop eigenlijk dat het snel wat droger weer wordt, want zo heel de dag binnen zitten is niets voor mij nervous.gifwij hebben ook maar één auto dus om onze kleuter van school op te halen is soms een heel geregel als het niet relatief droog is.

• @TG2 ik ga ook iedere woensdag thuis zijn maar dat is voor mij eigenlijk alles behalve een gezellig en rustig dagje πŸ˜„πŸ˜ƒ.
    Vooral veel over en weer rijden. Hoe dat zal lopen eens de jongste echt middag dutjes moet doen, we zullen zien. Sowieso word de vrijdag mijn dagja met de jongste. Hij verdient zo eens een rustig dagje.
    Ik ga maandag van 08 tot 16u30 werken en di en do van 08u30 tot 16u . Zolang de jongste niet naar school gaat zal het dat blijven (tenzij het anders moet natuurlijk) .
    Hier zijn het dus 3 dagen opvang (was het minimum ).

Hebben jullie al iets anders geprobeerd dan pap aanpassen ?
    Hier werkt de gaviscon goed.
    Vind hij het lekker ? Neen alles behalve de laatste tijd maar als ik het zonder zwaardere medicatie kan trekken dan kies ik toch daarvoor.

Wij zitten duidelijk in de 8 weken sprong πŸ˜„
    Alleen blij op de arm.πŸ˜„πŸ˜ƒ

• Het lansinoh flesje daarnet ging nog slechter dan de Avent. Liep er langs zijn mondhoeken uit. Ik denk dat ik het los ga laten. Om de dag nog eens oefenen met Avent maar me er geen zorgen in maken. Ok hij drinkt maar 30ml, maar eens hij naar de onthaalmoeder gaat waar hij nog nooit een borst gekregen heeft zal hij na een week of misschien 2 wel doorhebben dat het van te moeten is. En tot die tijd ben ik toch nooit zo lang weg dat m'n schatje verhongert. Is jammer dat het niet vanzelf gaat maar hier ga ik nu eens optimistisch in zijn dat het op termijn wel goed komt.Elise290 @ Gisteren 16:41
    gewoon blijven oefenen. Ik heb het opgegeven met de fles (heb wel lepelspeen waar ze wel van wil drinken) omdat ik er nerveus van werd. In de crèche zullen ze er wel alles aan doen dat je kleintje drinkt hoor smile.gif komt wel goed
    Op de fb pagina van lll staat er een interessant filmpje over flesweigeren trouwens
  • @Elise290 komt wel goed.
    Ik persoonlijk zou niet te veel veranderen van flesjes.
    Als ze al wat moeite hebben met het flesje is veranderen iedere keer weer nieuw en weer van 0 starten.
    Kheb ooit eens ergens gelezen dat er maar weinig echte fles weigeraars bestaan maar dat er wel veel kindjes bestaan bij wie het heel erg lang kan duren voor ze er goed en vlot van drinken van een flesje. Ik denk dat wat jij zegt wel klopt ook dat uw kindje het uiteindelijk wel zal doorhebben.

@Amoxiclav geniet nog van uw laatste weken samen.
    Kijk je uit naar het werken ?

Ik kocht vorige week een baby float en wat een geweldig ding is dat zeg πŸ˜„πŸ˜ƒ.
    Gisteren babyboy met de broers in bad. Dobberen maar πŸ˜„Aangepast door Neuzeke op 05/12/2017 11:14
  • @Neuzeke ja gaviscon geven wij ook al een week of zes. Niet altijd, enkel wanneer hij last heeft. Maar dus de laatste tijd meer en meer en hij krijgt daar precies krampen van. Vannacht ook weer heel onrustig geslapen en wanneer ik dan pap geef, wil hij niet meer drinken. Zelfs decentste voeding is nu om zeep.
    Ik weet het eigenlijk niet meer nu. Ik He een voorschriftvoor zantac gekregen, niet simpel.

Na de β€˜iddag Gaan we naar het songfestival op school bigsmile.gif ik denk dat onze kleuter de sint is in het kleine optredende ze doen love.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld