We kletst er mee; na de bevalling/geboorte

• @TG2 reispas aanvragen. Ik heb de dag nadat ik via spoed de id had aangevraagd telefoon gehad dat ze een goefkopere oplossing hadden. Reispas. Binnen de 10 dagen in orde , 5 jaar in orde en 35 euro ipv de 80 euro of meer voor de spoed kids id.
    Kheb ze daar enorm bedankt want hoeveel gemeentes zouden dat doen.
    Ze hebben de id aanvraag gewoon geschrapt.

• Ohja voor onze kinderen is vakantie ook effe geen school gebeuren.
    Om 1 of andere reden zien ze dan ook liever niet te veel kinderen van school . Zelfs de kermis aan school laten ze voor wat het is.
    Soeelpleinwerking liever in ons dorp dan in het dorp van school . Kdenk dat het zowat effe genoeg is voor hen.

@-Lily- fijn dat het allemaal wat in zijn plooi valt.Aangepast door Neuzeke op 17/07/2018 12:22
  • @neuzeke, bedankt voor de tip! Ik moet net morgen gaan. Dat zou wel goed nieuws zijn. En het zou toch kunnen dat we die binnen een jaar nodig hebben, dus misschien inderdaad beter ineens een internationale.

@lily, fijn je te horen. Heeft die verlatingsangst lang geduurd bij je dochtertje? Ik ben 's avonds inderdaad ook helemaal uitgeput blush.gif maar binnenkort op vakantie dus dan kan hij heel de dag op me zitten love.gif behalve in de auto goofy.gif

Ik begin een beetje zenuwachtig te worden voor de autorit. Met onze oudste zijn we 1 keer op langere reis gegaan naar ItaliΓ«. Hij was toen 15 maanden en het viel wel mee. Maar nu is hij bijna drie en half en de jongste dan bijna 11 maanden...het zal pittig zijn. We rijden telkens in twee keer, maar toch serieuze ritten. Iemand tips om ze bezig te houden in de auto?
  • @TG2 rijden jullie tijdens de nacht ?
    Wij vonden 650km ver genoeg πŸ˜„πŸ˜ƒπŸ˜‚.
    Niet echt voor de jongste want die zat heel goed (zat in de autostoel ipv maxi-cosi) en kpn rondkijken en ik kon aan hem als het nodig was.
    Zelfs in de auto bleef hij zijn ritme behouden. Wel meer kaka dan anders πŸ˜„πŸ˜ƒ.
    Anders rond 08u, 15u en 18u en dan was het om de 2 uur πŸ˜„πŸ˜ƒπŸ˜‚.
    Die 2 grote in de auto das begot wat anders .
    Man man man. Zet uw film stiller, ge duuwt, ga weg, ge smekt, uw voeten stinken, das mijn kussentje, ik wil die film niet zien, zeuren tijdens de auto bingo, doosje tictac volledig op de grond. Echt kheb op 150 km van aankopst gezegd, als ge nu niet stopt dan rijden we niet meer door en blijven we ergens op ee parking tot ge normaal kunt doen. Ja maar, hij dit en hij dat . Kzeg ik wil het niet horen, zoek ee oplossing of we gaan toekomen als de receptie gesloten is en dan moeten we in de auto slapen.
    De rest van de rit hebben ze zitte fezelen en zitten zagen over hoe streng hun mama wel is en dat ze toch wel kan overdrijven . Plots de dikste vrienden πŸ˜„πŸ˜ƒ
  • @-Lily- Oh ik ben zo blij voor je dat je een goede werk-privΓ© combinatie gevonden hebt!! Klinkt idd goed.
    @TG2 Ik blijf het verbazend vinden hoe jouw boeleke sukkelt met zijn oren. Ge moet toch wat chance ebben eh.
    @Neuzeke wij zijn idd ook weg, ook 650km smile.gif.
    Zit jouw baby al in een autostoel? Regel is toch als hoofd boven de rand vd Maxicosi komt dan overschakelen nee? Hoe groot is jouw zoontje dan?
    Wij hebben exact hetzelfde schema behalve dat de groentenpap hier 300g is en bij de melk nog wat borstvoeding bij is (ben het nog wat aan het rekken hoewel hij liever een fles heeft nu, volgende week stop ik definitief), ook geven we brood enkel om 18u, dat zijn dan wel 2 sneden, wat zijn hier de regels rond? Minimum, maximum, moet dat smorgens?
    Ik geef nu geregeld stukjes banaan of kiwi of meloen of andere zo in zijn mondje ipv een papje, maar dan eet hij veel minder. Nu in een pap eet hij bijna hele banaan en en hele appel, of hele banaan en halve meloen, maar in stukjes is dat iets meer dan de helft daarvan. Kan dat kwaad? Toch nog papje maken? Het gewoon zo laten? Als hij niet meer wilt na meermaals aanbieden heeft hij toch genoeg? (Zit met zowel lengte als gewicht op aller bovenste curve).
  • @elise wij hebben zo een autostoel vanaf 0kg dus daar mogen ze vanaf geboorte al in maar hij werd nog nooit echt gebruikt.
    Zijn maxi-cosi is niet van het merk maxi cosi zelf en opmerkelijk kleiner dan de echte dus sowieso gaan wij geen maanden meer verder kunnen. Onze vorige was van chicco en was veel ruimer dan deze.
    Dus de regel van het hoofd erboven is voor iedere stoel 0 toch wel ferm verschillend lijkt mij πŸ˜„πŸ˜ƒ .
    Sowieso mag hij op vlak van gewicht naar een echte autostoel dus op zich zou een gewone autostoel ook al mogen (vanaf 9kg) maar die hebben we nog niet.

Wel met die stukjes loopt het hier ook super vlot maar ik vind dat net als u, gewoon geen volwaardige maaltijd voor een kind van zijn leeftijd.
    Hij knabbelt en op zijn gemak maar als ik zie dat fruitpap 2 tot 3 stukken fruit bevat en dan vergelijk met wat uit het vuistje gegeten word, dan geef ik die stukken eerder als extra. Zo de momenten dat wij eten of als we een ijsje eten ofzo.
    Hier gaan groenten niet altijd even goed. Veel liever fruitpap.

Boterhammen zou ik niet mee overdrijven maar 2 sneden is perfect e.
    Sommige kinderen kennen geen rem.op vlak van eten e πŸ˜„πŸ˜ƒ.

• Daar ben ik dus ook over aan het twijfelen: de autostoel. In principe mag ze in haar maxi - cosi (merk chicco) tot 13 kg. Maar deze week ben ik voor de eerste keer naar de kinesist gegaan voor de dochter en kreeg ik een aantal oefeningen mee om de rugspieren te trainen (die zijn bij haar minder getraind dan zou "moeten" voor haar leeftijd). Het gebruik van de maxi - cosi werd ook besproken. Volgens de kinesiste moet ik dat gebruik zoveel mogelijk beperken omdat het niet zo goed is voor haar rug. Nu heb ik eens haar autostoel uitgehaald om eens te bekijken. En daar zit ze natuurlijk veel mooier in dan in de maxi - cosi. Nu twijfel ik echt wat ik moet doen....

Ivm met de brokjes zou ik ook nog een papje maken en de brokjes geven als aanvulling. Maar dan eerder als voorbereiding op het leren eten van een gewone maaltijd. Bij de boterham 's avonds geef ik ook de stukjes banaan of advocado of... als aanvulling. Koekjes gaan hier nog vlotter binnen wink.gif . En zoals @Neuzeke zegt: sommige kinderen kennen geen grenzen qua eten en dat is hier zeker ook het geval. Ze zou gewoon blijven eten.
  • @ lily ik vind dat toch ook iets over na te denken hoor, zeker als gezegd word om maxi cosi te beperken.
    Ze zitten idd in de bolle houding en dat was bij uw dochter het probleem net natuurlijk
    Ik dacht mij wel te herinneren dat uw dochter een fijneke was, zit ze dan al aan die 9kg ? Of zou je ook eentje vanaf 0kg aanschaffen
    Voor lange afstanden of tijd word hij ook afgeraden dus ik denk dat het ruimer moet bekeken worden dan enkel lengte en gewicht enzo.

Bij deze kabouter staat er duidelijk wel een rem op zijn eten. De minste eter van de 3 als baby. Maar wat hij eet, sluit veel meer aan bij de natuurlijke maaginhoud dan de broers destijds. Die aten eigenlijk altijd veel meer dan de natuurlijke maaginhoud.

Aangepast door Neuzeke op 21/07/2018 11:37
  • @Neuzeke dat van die MC (groep 0 dus) tot ze erboven uitsteken mag voor elke MC verschillend zijn. Het is gewoon niet meer veilig voor hun nekje als ze erboven uit komen.

@-Lily- heb je een autostoel die tegen de rijrichting kan? En is je baby zwaar genoeg ervoor? Dan kan je die gebruiken, anders toch de MC want te licht in de autostoel zetten is niet veilig. Beperk dan de auto gewoon tout court, meer met de fiets of te voet doen, en mss ook niet te vaak in de wipper / eetstoel / ... enz?

Wij hebben een baby die gekrompen is bigsmile.gif Enkele weken geleden heeft de vroedvrouw nog eens gemeten: 61cm. Vorige week K&G: 60,6 cm. Oeps, te warm gewassen bigsmile.gif Aangepast door austen op 21/07/2018 13:11
  • @austen dat weet ik ook wel smile.gif smile.gif-. Tis onze 3de kindjes e smile.gif , als ik het nu nog niet zou weten smile.gif smile.gif.
    Kwil maar zeggen dat het niet eens uitmaakt hoe groot ons kindje is ( elise vroeg dat), omdat het toch verschillend is per mc smile.gif.
    Je moet gewoon kijken naar uw kind en uw eigen MC en niet naar de lengte.

Hahahaha met die warmte weet je nooit e, dat ze krimpen smile.gif.
    Hier moet er rond de 5maand ook ferm mismeten geweest zijn.
    Want hij blijft op zijn lijn zitten volgens de kinderarts en bij kind en gezien nam hij rond de 5maand een piek om nu op vlak van lengte bijna niets gegroeid te zijn smile.gif.

• Ik dacht dat er net aangeraden werd om de maxi cosi zo lang mogelijk te gebruiken? Dat die het meest verkeersveilig zouden zijn.
  • @Elise290 : Dat is ook zo. Maar ik ben aan het overwegen om een autostoel 0+ of 0-1 aan te kopen waarbij het kindje nog een tijdje tegen de rijrichting meerijdt. Ik heb de indruk dat ze in een maxi cosi veel meer doorhangt dan in een gewone autostoel. Wat dan weer een negatief effect heeft op haar rugspieren.
  • Ik wist niet dat er 0 autostoelen waren, eens kijken welke ik eig heb aangeschaft.. ik dacht een 0-1-2-3 (als dat bestaat uberhaupt tongue.gif) en een 1+ (we hebben 2 auto's). Maar ga het eens bekijken als ik thuis ben. Zoontje was paar weken geleden 10,5kg en 74,5cm maar maxicosi lijkt nog goed te passen.
  • @Elise290 : een 0123 stoel bestaat wel degelijk bigsmile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld