We kletst er mee; na de bevalling/geboorte

• Oh lynne bij ons staat dit in september op de planning. Ik kijk er ook naar uit.
  • Sinds 2 dagen heeft de dochter enorm veel stoelgangpampers (en die zijn ook telkens goed gevuld blush.gif). Gisteren zat er zelfs een klodder slijm bij. Voor de rest niets op te merken, is goedgezind, niet lastig, geen koorts. Zou dit kunnen te maken hebben met de overgang van borstvoeding naar kunstvoeding?

Morgen is ze alweer 9 maand love.gif. Ze is echt om op te eten blush.gif
  • Slijmpjes wijzen eerder op een verkoudheid...
    Tga snel he. De mijne loopt meer dan dat ze kruipt. Ze ziet er ook uit als een echte peuter. En dat is ze ook goofy.gif
  • Ja @Amoxiclav ik blijf verbaast dat jou meid alweer 1 jaar is. Waar is die tijd gebleven.
    Maar goed als ik dan na mijn kleine popje kijk en zie dat ze alweer bijna 6 maanden is kan ik het ook moeilijk geloven. Ze leert zo snel. Helemaal verliefd love.gif
  • Ongelooflijk he! Mijn hart wil alweer een 2e baby maar verstand zegt nog 1j te wachten. Eerst nog wat genieten van mijn peutertje love.gif gek om nu peuter te moeten zeggen trouwens tongue.gif
    @Lynne Amai jou meisje ook al 5 maand!! Tga snel he, veel te snel tough.gif
  • @lily, slijmen kunnen ook tandjes zijn hoor. Wij zijn alweer bezig aan tandje 6 goofy.gif daar zijn we ook weeral bijna door wink.gif

@amoxiclav, dat had ik ook toen onze eerste 1 werd blush.gif maar mijn man nog niet. Toch al gestopt met de pil, maar dan mocht ik eerst weer niet omdat er iets onduidelijk was in mijn bloed en omtrent mijn bekkeninstabiliteit, en dan had ik een CMV infectie. Terug zwanger toen de oudste 21 maanden was. Kan ze al zo goed stappen? De onze is nu 9 maanden en een week en hij lijkt er ook al voor te willen gaan. goofy.gif Alleen staan lukt bijna.

De laatste schoolweek komt eraan thumbup.gifik kijk er heel erg naar uit. Nu ik halftijds werk, drie weken zelf verlof en nog een paar losse dagen om te opvang rond te krijgen, kan ik niet wachten! love.gif Als ik beide jongens alleen heb, zal het vooral thuis gezellig spelen zijn, als ik de oudste alleen heb, maak ik met hem wel wat uitstapjes. Met de jongste alleen is vooral een wandelingetje maken.
  • Zeg dames, wie heeft er hier ervaring met een fietskar? Ik heb een thule, twee zitplaatsen en nu eindelijk een zitje voor de jongste besteld. Dar mag vanaf 9 maanden. Ik wou niet investeren in zo'n hangmatje voor 3 maanden. Maar, mijn vraag, zijn er zo'n kleine helmpjes op de markt? En is dat nodig? Want op de uitleg voor dat zitje staat dat de hoofdsteun er af kan, wanneer het kind een helm begint te dragen. Mogen babietjes voor 1 jaar geen helm misschien?

In ieder geval, ik ben zo blij dat ik het zitje bijna in huis heb!
  • Ik heb intussen een Nieuwe fietskar gekocht. Emily en Tessa zitten daar samen in. Ik heb een zacht schapendekentjen in een zitje zitten zodat het wat verkleind en ze stevig zit.

Over helm kan ik niet mee praten, dat is hier in nederland niet aan de orde.

i64.tinypic.com/2aakhvl.jpgAangepast door Lynne op 22/06/2018 07:48
  • Hier in Belgiรซ is een helm ook niet verplicht, dat is eerder een eigen keuze (zou mss beter anders zijn maar kom ๐Ÿ˜„) Hier deden ze heel vaak de helm op . Zowel in de fietskar als in het stoeltje .
    Ikzelf draag eigenlijk ook altijd een helm als de kinderen mee zijn .
    Zolang ze meer lagen dan zaten droegen ze nog geen helm . Met een helm liggen lijkt mij heel onaangenaam .
    Hier geen fietskar deze keer.
    Ik ben wel aan het kijken voor zo een byggy mee drager . Dan kan de buggy mee als we fietstochten doen (we gaan graag fietsen met bezoekjes tussendoor).

• @Neuzeke ik heb een zitstoeltje besteld voor in de kar, eerder een extra steun om steviger te zitten. Ik vroeg me gewoon af of het alag op een hoofdje van 9 maanden. Ikzelf draag altijd een helm sinds dit jaar en de oudste heeft dat altijd gedaan, ook toen hij nog achterop mijn fiets mocht. Dan gaan we eens naar een goede fietswinkel voor een baby helmpje love.gif
  • @TG2 : al 6 tandjes!!! Amai, hier nog geen enkel surprised.gif. Toen ik 9 maand oud was had ik al 2 tandjes maar de dochter zal er iets langer over doen. Ik ben precies heel erg bezig met die tandjes goofy.gif.
    Ikzelf heb een fietskar die achteraan mijn fiets hangt. Voorlopig zet ik haar daar in met de maxi - cosi dus hier ook geen helmpje.

Sinds een grote week heeft mijn dochter echt enorme kakapampers. Ik weet niet van waar dat allemaal blijft komen astonished.gif. De pampers kunnen de hoeveelheid niet meer houden, het is telkens tot in de nek. Geen diarree of zo, gewoon grote hoeveelheden blush.gif.
    De onthaalmoeder zei dat dit komt omdat ze zoveel eet maar mijn dochter eet al 5 maand grote hoeveelheden. Ik snap niet waarom ze net nu dan zo'n last heeft van die pampers. Nog kindjes die dit gehad hebben?
  • In de kar droeg mijn zoontje geen helm. Die kar zelf fungeert als rolkooi en hij zat goed vast dus een helm leek me overbodig (in de auto draag je dat toch ook niet?).
  • @TG2 mijn zoontje slaapt sinds zijn 5'5 maand in zijn eigen kamertje. Dit omdat we toen merkte dat wij hem afleidden.
    @Amoxiclav sinds enkele dagen is bij mijn zoontje het baby er ook af. Het is bij mij ook al binnen kriebelen voor een tweede, maar ga pas binnen een jaar stoppen met de pil omdat het niet anders kan met mijn werk.
    @-Lily- en wat is veel? Mijn zoon eet 350 gram groentepap in zou nog meer binnen kunnen krijgen.
  • @austen. Ik heb ooit een ongeval gezien met zo een kar.
    Veel kooi was daar niet aan hoor ๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ฏ.
    De helft is textiel en plastiek e.

@elise 350 g. Oh boy.
    Ik stop.sowieso bij 250 maar ik betwijfel of hij nog 100 ectra zou opkrijgen ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜ƒ.
    Hoe zijn de nachten daar ?

Hier geen kriebels.
    Huizeke vol en compleet ๐Ÿ˜๐Ÿ˜›.

• @Elise290 : Ik denk dat ik hier iets van 300 gram geef maar ze zou ook meer kunnen eten denk ik. Net als haar fruitpap, boterham en flesjes. Ze drinkt nu flesjes van 240ml maar wil soms nog meer. De onthaalmoeder zei ook dat ze op een bepaald moment stopt met geven want mijn dochter zou blijven eten.

Ik heb altijd gezegd dat ik maar 1 kindje zou hebben maar nu weet ik het niet meer. Ik hou alle gerief nu bij, je weet maar nooit wink.gif
  • Hieperdepiep hoera. Nienke is al weer 5 jaar party.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld