We kletst er mee; na de bevalling/geboorte

• Hallo! smile.gif
    Ik heb vandaag een elektrische borstkolf aangekocht ipv mijn handkolfje. Ik start binnenkort terug met werken en wil zeker nog verder bv blijven geven. Drinken lukt trouwens van een lepelfles. Halleluja dat zo een speen bestaat party.gif ik zie onze spruit veranderen dag per dag. Ze zit al op haar poepje alleen en heeft al 2 tandjes love.gif

Hoe gaat het nog met jullie dames?
  • Ivm die oorontsteking: wij gingen rond 10 maanden met mijn zoontje naar de kinderarts omdat hij ziek was, we vermoeden ook oorontsteking. Toen ze naar zijn oren keek zei ze dat hij precies al heel veel oorontstekingen had gehad. Wij vielen echt compleet uit de lucht want hadden dat nog nooit gemerkt ponder.gif Dus toch niet altijd even herkenbaar blijkbaar.
  • Niet altijd even herkenbaar en wss niet altijd even ernstig ook .
    Ikzelf kan er ook vele gemist hebben, dat weet ik niet smile.gif.
    Maar ik heb ook nooit bij de dokter gezeten dat ik overtuigd was van een oorontsteking en ik mis was.
    Maar als ze geen last hebben , maakt het ook niet zo heel veel uit e, mss hadden ze gewoon geen last dan e.
    Onze oudste en mijn buis zijn te gebogen waardoor wij heel snel last hebben doordat het vuil blijft hangen.

Ik heb mijn maandstonden hoera .
    BweikAangepast door Neuzeke op 01/12/2017 10:15
  • @Bondje idd als ze er geen last van hebben moet je er ook niks aan doen eh.
    @Neuzeke ik nog niet, wel soms het gevoel dat ze gaan komen. Ik moet dringend de minipil nog gaan halen want ik wil nog niet direkt een 2e tongue.gif.
    @Amoxiclav dat is leuk als ze kunnen zitten denk ik! Hier cava, niet slapen, vannacht kwam hij voor eten om 22u, 1u, 4u, 6u en 10u, maar om 8u ook geweest voor troost ofzo. Dus slaaptekort zegeviert. Ik moet binnen 4w al gaan werken dus hoop dat hij tegen dan wat miraculeus doorslaapt.
  • @Elise290 hier is het al de 2de keer ze dat ik ze heb die ondingen smile.gif.
    Ik neem ook nog niets . Ze liggen wel al klaar om te nemen maar kheb geen zin in weer hormonen .
    Ferme dip weer bij de borstvoeding ook.
    Kwas nu zo goed op weg eigenlijk en nu door dat ziekenhuis en die maandstonden.
    Toch eens goed nadenken over alles rond het voeden.

Dat is echt wel bitter weinig slaap e dat jij hebt.
    Hier was het bij ons 23u30, 3u30 en vanaf 05u hoestbuien en ik vind dat al kei vermoeiend smile.gif smile.gif.
    In het ziekenhuis sliep ik amper en kwas minder moe dan nu smile.gif

Start je voltijds met werken ?
    Aangepast door Neuzeke op 01/12/2017 10:48
  • @Elise290 Ja scheelt heel wat als ze al wat kunnen zitten.. Ik join je clubje. Ook rotnachten hier, al 2 nachten amper geslapen door ferme tandpijn sad.gif en we hebben allemaal een verkoudheid ook dus tis hier leuk in huis bigsmile.gif
  • Hier ook zware nachten, de reflux is precies opnieuw erger. We moeten nu starten met nog een andere pap en indien dat niet werkt krijgen we echte medicatie. Daarnaast heeft hij van de antibiotica hevige krampen precies. Zelf voel ik me vandaag helemaal niet lekker door het slaapgebrek drunk.gif sterkte aan alle andere dames!

Even een vraagje nu het toch over anticonceptie gaar. Ik weet dat de meesten hier borstvoeding geven en dus aan de minimum zullen gaan of zijn, maar misschien is er al ervaring met het spiraal van voor de zwangerschap ofzo. Ik heb na de geboorte een hormonaal spiraal laten plaatsen en moet binnen twee weken pas op controle. Nu hebik dat voordien nooit gehad en vroeg ik me af of het normaal is dat je danweken aan een stuk lichte bloedingen hebt, niet constant maar wel dagelijks, iemand ervaring?
  • @Neuzeke Ja ik start fulltime, met vroeges en lates, woensdagvoormiddagen en sommige vrijdagvoormiddagen gaan vrij zijn om uit te slapen/bij te slapen. Goh jouw nacht was toch ook heel onderbroken, maar inderdaad een blok van 2u slapen voelt zo veel beter dan maar van 1u.
    @TG2 Persoonlijk geen ervaring, wel veel vriendinnen. Heb gehoord dat je 6maanden lang onregelmatig lichte bloeding kan hebben bij een spiraal.
  • @Tg2 is normaal hoor. Staat in uw boekje ook dat je bij de spiraal krijgt.

@Elise290 direct vollzn bak dan.
    Ik heb minder last van niet slapen dan van wakker worden na 2 uur πŸ˜„πŸ˜ƒ.
    In het ziekenhuis sliep ik nooit vast en ik was gewoon een beetje moe overdag maar door in actie te schieten was dat precies beter. Als ik kijk naar deze nacht was ik begot een zombie πŸ˜„πŸ˜ƒ.
  • Ik durf het bijna niet hardop zeggen maar hier slaapt kleine miss bijna elke nacht 9 uur door. De eerste nacht schrok ik hiervan. Maar als ze zo lang
    doorslaapt is dat ze het nodig heeft. En overdag doet ze ook nog haar dutjes (telkens 45 minuten). Als ze niet genoeg slaapt is die enorm lastig met dikke wallen onder de ogen.

Ik vermoed dat mijn cyclus ook weer gestart is. Ik heb weer witverlies dus vermoedelijk binnenkort mijn regels. Heeft dat invloed op de borstvoeding?
    Hier geen anticonceptie meer. Het is niet dat ik het nodig heb goofy.gif
  • @Neuzeke Fantastisch dat jullie terug thuis zijn!!!
    Vraagje ivm het neusspoelen. Hoe pak ik dit het beste aan? Momenteel doe ik als ik wat snot zie wat fysiologisch water op een wattenstaafje en probeer zo het snot er uit te halen.

@Elise290 Amai zo korte nachten! Chapeau echt! Ik zou een zombie zijn! nervous.gif Mijn zoontje slaapt 23u - 4 of 5u - 8 of 9u. Ik mag dus echt niet klagen

@Amoxiclav De tijd vliegt echt! Leuk dat je kindje al kan zitten en Waw al 2 tanden! Hier vol ongeduld aan het wachten op het eerste lachje...

Hier ook terug witverlies. Sinds vorige week is de bloeding na mijn bevalling gedaan. Ik ben 2 weken na mijn bevalling gestart met de minipil. 2 keer aangepast. Laatste keer door Este op 01/12/2017 21:50
  • Dag danes, even niet ingelogd, zit op mijn gsm ipv de ipad happy.gif

Bedankg voor de geruststelling ivm het spiraal. Ik had dat ook gelezen maar mijn gyn leek precies eerder te zeggen dat ik nog amper bloedong ging hebbdn, dat zal dan voor na de 6 maanden zijn content.gif

@lily wauw, dat zijn geweldige nachten! Hier was het vanochtemd half zes voor de eerste keer. Hij had zijn flesje om 23u voor de eerste keer leeg gedronken. Nu is het wel terug zoeken naar een ritme want de eerste voeding is nu een sik uur vervroegd. We moeten nu voor de reflux overstappen op novala allernova ar... Ik ga het zo meteen proberen het is eem verschrikkelijk dure pap en ze zou erg stinken. We zullen zien... Op de verpakking staat dat het water 40Β° miet zijn astonished.gif dat wordt even experimenteren denk ik.

Hier is de Sint geweest vanochtend! De oudste heeft wat auto's van zijn favoriete figuur gekregen en een bumba spel en de jongste een kussen om buikliggen aangenamer te maken en deze keer lachte hij toch love.gif dus het was een succes
  • @lily je kan er maar deugt van hebben e πŸ˜„πŸ˜ƒ.
    Hier duidelijk dat we terug gaan moeten zoeken.
    Zijn flesjes zijj natuurlijk nog een pak minder. Voorlopig enkel flesjes en gekolfde melk want ik wil weten wat er gedronkeb word. Hij was 200g af en zit nog steeds niet terug op zijn gewicht, hij bengelt zowat onderaan. En zijn flesjes zijn nu tussren de 80 en 120 en voot het ziekenhuis was 110 het minste. Dus onze 6uurtjes na elkaar slapen zijn terug weg maar dat is geen ramp. Het zou voor hem niet oke zijn heel lang te slapen ook.
    Komt wel . Hij is nog mini e πŸ˜„πŸ˜ƒ.

@TG2 onze middelste dronk na een hele reeks aan pappen ook novalac allernova ar en dat was ook de 1ste pap waar hij goed mez was en we hadden al vanalles geprobeerd. Gewoon gemaakt zoals de andere en een mixertje bij de hand. Het is niet de best ruikende en goedkoopste pap maar vooemr ons was ze perfect. Wel in combinatie met medicatie.
    @este zoals jij het doet is het goed om eens een snottepiet te vangen maar daar krijg je de snotjes niet mee weg.
    Wij zuigen 1st de neus leeg (neuspomp met slangetjes echt super ding) en dan op de zij leggen en in het 1ne neusgat spuiten (ik gebruik physiomer baby, geen kleine flesje ik vind dat er daar te weinig inzit en je snel wondjes maakt) zo loopt het er langs de andere kant uit.
    Onze kabouter laat dat na 2 weken eigenlijk al enorm goed doen. Van het zuigertje word hij niet eens meer wakker πŸ˜ƒ

2 keer aangepast. Laatste keer door Neuzeke op 02/12/2017 10:49
  • @TG2 : Je kleintje slaapt ook al goed door zeg. Dat kussen, is dat een kussen om te slapen of om te spelen? Ik laat E. nu af en toe eens in de zetel op haar buikje liggen om haar nekspieren te oefenen. Maar ik zou iets willen dat meer aangepast is voor haar.

@Neuzeke : Je bent een goeie mama die al veel heeft gesukkeld de laatste tijd. Hopelijk gaat het gewichtje van je mini weer omhoog. Blijf je nu nog afkolven of is dat definitief verleden tijd?

Spoelen jullie standaard de neusjes van je baby? Ik heb dat eigenlijk nog maar 1 keer gedaan.

• @lily niet standaard spoelen hoor. Enkem als je ziet dat ze last hebben of je het hoord knodderen.
    Wij konden nu niet anders maar goed is dat niet ze . Wij hadden na dag 6 ook wat bloed maar het was van moetens.

Pnze kaboutrr ligt regelamtig ee s op de speelmat op zijn buik met een spiegel onder hem. Kei grappig om.zien πŸ˜„πŸ˜ƒ

Ik kolf nog steeds. Ik ben deze nacht ook 5 minuten gaan kolven omdat de boel duidelijk niet meer is wat het was. Keb nu ook galactogil (ofzoiets) borstvoedins thee terug vollenbak. Ik heb nu nog 2 flesjes. Als hij meer gaat drinken zal dat maar 1tje meer zijn maar mss datvhey nog terug beter word. We zien wel Aangepast door Neuzeke op 02/12/2017 11:16
  • @Neuzeke : Die galactogil heb ik ook een weekje gedronken om de melkproductie te stimuleren. Verschrikkelijke slechte smaak he drunk.gif

Maar in combinatie met borstvoedingsthee heeft het wel geholpen.
  • @Neuzeke Das een leuk idee een spiegel onder hem, ga ik ook eens proberen.

Ze zijn toch zo schattig he, om op te eten. Die liefde die ik voor hem voel is onbeschrijfelijk gewoon, ik zie hem zo ongelooflijk graag. Ik kan niet zonder hem en er mag hem nooit iets overkomen, mijne grote schat.
  • @Elise290 : Helemaal mee eens. Als je net bevallen bent ben je helemaal verliefd op je baby. Maar naarmate de tijd voorbij gaat is dat echt een diepe liefde die groeit. Van mij is dat toch zo love.gif . Ik kan mij gewoon geen leven meer inbeelden zonder mijn kleine meid.
  • @-Lily- @Neuzeke vannacht was het hier toch weer paar keer wakker en opnieuw een flesje. Die novalac weigert hij gewoon volledig. We blijven wel proberen maar moeten elke pap overschakelen. Ik vraag me af of de antibiotica zijn laagje misschien erger maakt. Gelukkig vandaag de laatste dag.

@-Lily- die buikligger is om met te spelen, die trilt en maakt muziek, er hangen ook wat spulletjes aan om mee te spelenden ze beginnen grijpen. Het is echt iets geweldig. Fischer privΓ© rainforest buikligtrainer. Ik zag ook nog een hele mooie bol om hem onder te leggen daarvan. Eigenlijk hebben we er nog eentje van de grote broer maar die was niet zo uitgebreid blush.gif

@Neuzeke zo een zuigertje met buisjes aan, waar vind je die? Ik heb van die peertjes, maar daar kun je niet superveel mee doen
  • www.mamaloesbabysjop.nl/babymo…;utm_medium=cpc&utm_campaign=Baby%20Toebehoren%2FVerzorging%2FBaby%20Care%2FVerzorgingssets&utm_content=Babymoov&gclid=EAIaIQobChMI6pyVvNft1wIVjrvtCh2mCwyOEAQYASABEgIuT_D_BwE

Het onze zat in zo een setje.
    Maar je hebt dat van nuby, beabe en chicco ook hoor.
    Zo kan je veel.meer snot weghalen dan met die peertjes.

Hier ook maar een flauw nachtje πŸ˜„πŸ˜ƒ.
    21u eten (in slaap om 23u30) , 01u eten (in slaap op 02u30), 05u (snel in slaap), 08u30 wakker . De 2 oudste waren er op 07u al.
    Vooral dat lange duren om.terufg in te slapen is vermoeiend πŸ˜„πŸ˜ƒ. Die pap geven das niks, dat is 10 tot 20 minuten zn klaar is kees πŸ˜„πŸ˜ƒ.

@TG2 krijgt hij ze door de speen getrokken die voeding ?
    Ik herinner mij toch ook nog dat hij ze niet direct aannaam hoor . Het is ook heel anders e.
    Maar eens vertrokken liep dat goed eigenlijk.
    Hebben ze nog geen ph meting voorgesteld eigenlijl ? Mss is pap alleen aanpassen veel te weinig Γ·en modder je maar wat aan nu .

Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld