We kletst er mee; na de bevalling/geboorte

• Korting Montblanc Pen For Sale

Korting Montblanc Pen For Sale US Dollar Euro GB Pound Canadian Dollar Australian Dollar Jappen Yen
  • We.waren vandaag wezen zwemmen met Tessa en Emily. Nienke was bij oma logeren. En Tessa vond het toch leuk! Ze lachte vol op en spetterde met haar voetjes. Af en toe kreeg ze spetters water in haar gezicht van andere mensen die in het water sprongen maar het deed haar helemaal niks. Emily ook super na haar zin gehad om een keer niet in de schaduw van haar grote zus te staan. Ze slapen allemaal al. Nienke ook want die heeft pinksterweekend bij oma doorgebracht en is kei moe.

Hoe was jullie weekend?Aangepast door Lynne op 21/05/2018 18:46
  • Ik wou dat ze hier ook al allemaal sliepen smile.gif.
    Onze jongste moet seffes nog eens drinken.
    De middelste en de oudste , lopen al sinds 10u30 deze voormiddag buiten ( zwembad in en uit bij de buren, 5km lopen oefen voor de wedstrijd, voetballen, fietsen). Daarnet laten weten dat ze om 19u15 binnen moeten komen en de buurjongen dan stilaan naar huis mocht gaan. En het leek wel alsof ze net buiten liepen smile.gif. Moeten wij nu al binnen komen smile.gif.

@lynne dat zal voor de middelste ook wel eens fijn geweest zijn. Ik doe dat regelmatig eens met elk alleen iets doen .
    Fijn dat jullie toch regelmatig eens terecht kunnen bij de grootouders met 1 van de kindjes.

Verder niet veel gedaan eigenlijk.
    Goedkoop weekend smile.gif
  • Heb wat zitten googlen en las op vele fora dat plots heeeeel slecht slapen wanneer ze pas kunnen kruipen en zich rechttrekken samen gaan. Tis wat ik een beetje vermoedde. Dat hij al die indrukken niet verwerkt krijgt en zich niet aan die slaap weg van die spannende wereld wilt overgeven. Een fase dus. Die wel een kleine maand zou kunnen duren, we zullen zien.

@-Lily- jij al met brood begonnen?
    Kraag mij af wat je er op doet, heb gehoord niks, banaan of appelmoes, ei,..? En mag alleen licht grijs zijn. Mag licht bruin dan niet? En wat is licht?
    En brokjes mag ook van 8 maand. Wat is dat dan precies, want bvb de fruitpap, als ik die appel niet rasp dan zijn dat harde stukjes, daar kan je toch geen geplette tussenmaat van maken?
    Misschien domme vragen, zeker voor jullie @Neuzeke en @Lynne met jullie ervaring met jullie kids,maar bij mij ist mijn eerste dus ben ik wel benieuwd naar jullie antwoord en mening
  • Is geen gekke vraag hoor. Ik luisterde als moeder nooit na adviezen vam bureaus ed. Ik volgende mn eigen gevoel. Hier kregen de meiden een lichtvolkoren boterham met smeerkaas om mee te beginnen. Als dat goed ging na paar weken, probeerde ik eens aardbeien jam, of appelstroop.

Dingen zoals ei of geplette banaan nog nooit gedaan.
  • www.kindengezin.be/voeding-en-…
    Hier vind je veel info en ook antwoorden op uw vragen.

Ik nam vroeger gewoon een lichtbruin boerenbrood en deed daar in het begin enkel vetstof op en zo stilaan eens wat confituur , smeerkaas, avocado papje,....
    Ivm de brokjes.
    Wij mixen alles en dat is dan gewoon effe minder lang mixen maar wij zijn nog niet toe aan brokjes. Van het minste dat hij voelt, wurgt hij zich te pletter
  • Ik geef al meer dan een maand boterham omdat ik merkte dat ze 's avonds honger had en nog iets extra wou. Ik ben wel begonnen met geplette banaan. Of een restje van de fruitpap. Ei heb ik nog niet gegeven met boterham. Ik denk niet dat echt smeerbaar is. Maar ik las van neuzeke dat ze advocado gaf. Ga ik ook eens proberen.

@Elise290 : Als je appel raspt zijn dat toch hele kleine stukjes? Of hangt het misschien af van welke rasp?

Hier zijn de nachten ook weer moeilijker. Maar de laatste dagen waren (overdag) ook moeilijk. Ik mag geen 2 meter van haar staan, niet weggaan en al zeker niet op iemand anders zijn schoot zetten want dan is het grote drama! Scheidingsangst zeker? Amai mijn voeten. Pff lastig zeg. Maar als we alleen thuis zijn is ze duidelijk op haar gemak. Lachen, babbelen, spelen, knuffeltjes geven aan mama love.gif. Maar vanaf er een vreemde bij is is het gedaan met de leute.
  • Het 1ste jaar bestaat uit zoveel fasen e
    Als je ziet ook wat die sprottels allemaal leren.
    Kijken, luisteren, ontdekken, grijpen, rollen, zitten, brabbelen,....

Deze week ook maar 2 dagen werken.
    Dan 4 weken , 3 dagen en erna is het thuis, 3, 3, thuis, thuis, thuis, 3,3......
    Zalige vooruitzichten. Eind augustus doen we 1 groot feest voor de 3 boys hun verjaardag.
    Tgaat echt een groot feest zijn en dan op de dag zelf gewoon wat taart. Veel beter zo.
  • Ik kijk ook vaak naar mijn dochter en denk dan vaak aan haar geboorte. Compleet hulpeloos, totaal niets kunnen. En nu...

Het is inderdaad geen wonder dat ze sommige perioden moeilijk slapen. Ocharme die kleine schaapjes. Groeien is vermoeiend happy.gif
  • @Elise290 hier juist zoals bij jou. Vreselijke nacht gehad. Om 3u al pap. Maar het was me al gelukt om hem nadien terug in bed te leggen. Na een uur lag hij nog van zijn oren te maken, aan alles te krabben, te spartelen. Ben er dan mee naar beneden gegaan en na 2 minuten in de wipper, lag hij alweer te slapen. Ik daarentegen.. Wrak!

Zit in de wachtzaal van de dokter. Het gaat helaas met mij niet zo goed. Ik schaam me dood dat ik me ziek heb gemeld op het werk maar ik trek het niet meer. Zo uitgeput en weer wat problemen tijdens de nacht. We zullen zien wat ze zegt... Flashback naar een jaar geleden, maar toen dachten we nog dat het de zwangerschap was. Gelukkig weten we nu al wel beter.

@Neuzeke zijn al je jongens rond dezelfde tijd jarig? Bij ons zit er een half jaar tussen. Geeft mij tijd om 2 feestjes te organiseren goofy.gif

We zijn aan het kijken om nog een nachtje met 2 weg te gaan voor de zomervakantie. Ik moet een streng slaapregime volgen dus een avondje uit is voor ons heel moeilijk. Dus ik hoop dat het nog lukt om opvang te vinden voor de jongens blush.gif
  • De huisarts heeft gisteren aangeraden om onze jongste op een ander ritme te krijgen. Laatste fles om 23u en dan pas opnieuw om 7u. Vannacht is die 23u fles goed gegaan, pap ook pas om 7u. Helaas wel om 5u wakker door een vuile pamper goofy.gif maar we houden vol thumbup.gif

Hij kan ondertussen zo ongelooflijk veel. Hij gaat zelf zitten vanuit buiklig, hij kruipt heel goed en de grote broer moet zijn eten beschermen of het verdwijnt goofy.gif het baby babietje is er toch echt af nu hoor tongue.gif
  • @TG2 : amai, dat is inderdaad geen baby meer. Waarschijnlijk hebben de broers nu nog meer aan elkaar? Ik verlang wel naar dat kruipen.
    Moet je de kleinste dan om 23u wakker maken? Als hij daardoor zijn eerste ochtendvoeding kan uitstellen is dat zeker het proberen waard thumbup.gif.

Hier moet ik ook voor mijn eten schermen wink.gif. Mijn dochter eet ongelooflijk veel. Steek het in haar mond en ze eet het op blush.gif . Maar toch komt ze nauwelijks bij.
  • @TG2 3jarigen binnen de 42dagen tijd .
    Dus 1 feest voor de familie en dan de dag zelf, thuis en oma en opa zullen ook wel eens binnenspringen.
    Onze familie woont nogal ver uit elkaar, heel wat mensen met weekend werk dus tis altijd al een soep om te plannen, dus 1 feestje is beter .
    Anders is het de 1na dan wel en dan niet.

Ik vind dat een goede tip ivm nog een later fles.
    Sowieso is het te vroeg om de dag af te sluiten om 18u30.
    Bij onze oudste 2 hebben wij tot voorbij de 1 zo een late fles gehad.

Hier 5 eetmomenten en als wij eten steek ik iets van fruit in zo een sabbel tut. Brokjes lukken nog niet en met een sinaasappel stukje of aardbei is hij eventjes zoet smile.gif.

Waarom schaam jij u omdat je thuis zit ?
    Jijzelf bent 1000 keer belangrijker dan uw werk hoor.

Je zal wel iemand vinden voor de kindjes zeker.

WIj hebben dat in de 9jaar met kinderen, 1 keer gedaan ergens gaan slapen zonder hen, precies niet echt behoefte aan ook smile.gif. Avondje weg is nu ook effe geleden.
    Waar gaan jullie dan zo naartoe ?

Hier loopt alles prima eigenlijk.
    De nachten zijn nog altijd hetzelfde maar we hebben daar niet zoveel last van. Tis niet dat we daar ellendig van zijn.
    Zoveel te beter natuurlijk.
    Overdag nog altijd een super makkelijk kind.
    Ik kan eigenlijk niet zeggen, dat ik hem de laatste weken nog heb horen huilen.

• @Neuzeke wij hebben dit jaar eentje op 29 december en een op 31 december. Ben er nog niet overuit hoe we dat moeten gaan vieren
  • @Neuzeke oh ik vind zo één groot feest voor de drie jongens supergezellig! Dat moet tussen hen toch een hechte band scheppen blush.gif en dan allemaal nog een aparte dag, kei leuk!
    Dat van dat sabbeltutje is een goeie tip, ik ga dat ook doen. Nog niet aan gedacht. Hij krijgt nu een korst van het brood maar dat wordt toch ook maar een boeltje goofy.gif

We zijn dit jaar een keer een nacht naar zee geweest en een nacht naar Arhnem. Voor de jongste hebben we dit niet gedaan. Op weekend was altijd met hem. Behalve een keertje vlak voor ik zwanger was van de tweede. Maar dan gingen we wel eens een avondje uit. Maar daar heb ik nu teveel last van als ik mijn ritme kwijt geraak. We dachten nu naar Domburg te gaan, maar hebben beslist om er een dagtrip van te maken met de jongens. Lekker spelen op het strand, ik heb echt het liefst dat de jongens bij me zijn thumbup.gif

Ik heb het er zo moeilijk mee dat ik grenzen opgelegd krijg door mijn situatie sad.gif maar inderdaad, ikzelf ben belangrijker dan werk en het is ook belangrijk voor de jongens en die zijn mijn prioriteit 1 natuurlijk.

Hier weer een slechte nacht. Hij had het wat koud voor de laatste pap. Het was nochtans al 23 graden boven dus ik had het verkeerd ingeschat. Die pap om 23u gaat er goed in en nadien slaapt hij verder. Uit gewoonte wordt hij wel terug wakker om half 5-5u maar ik wacht met die eerste pap tot 7u en dat lukt wel, dus we gaan doorbijten. @Neuzeke gingen jullie jongens dan wel het bedje in tussen die twee flesjes? Want de onze wil echt om 19u slapen maar dat is wel in bed dan een gevecht.
  • Hoe dat wij het deden.
    Wij maakten het niet pikkedonker en er werd nog geen pyjama aan gedaan.
    Het echt avondritueel was gewoon veel later.
    Maar bij ons werden ze wel zelf wakker voor die fles. Dat is een groot verschil natuurlijk.

Of ik echt pas rond 23u zou wakker maken ?
    Ik denk het niet.
    Ik zou hem eerder wakker maken en nog wat laten spelen en dna pas avond ritueem en net voor het slapen gaan een fles aanbieden
  • @neuzeke,bedankt voor de reactie! Ik ga dat vanavond eens proberen,nu ja, mijn man dus goofy.gif
  • @TG2 mijn zoon zijn schema is zo: 7u borstvoeding, 11u30 groentenpap, 15u30 fruitpap, 19u borstvoeding. En dat is het sinds een maand ofzo. Geen nachtvoeding meer, nacht loopt van 20 tot 6u, wel nog onderbroken ntrlk.
    Binnen een week gaan we rond 18u brood geven.
    We doen niks van rijstvlokken of yoghurtjes of koekjes. Denk dat dat niet moet maar gewoon voor afwisseling gedaan wordt?
    Ik vind jouw situatie echt verschrikkelijk en vind het zo straf wat je allemaal doet en hoe je int leven staat!!!
  • @Elise290 bedankt voor je reactie en je lieve woorden! blush.gif

Dat is een mooi schema! Hier is de nacht beter gegaan. Laatste pap on 18u30, 19u bed in en dan pap on 23u. Daar heb ik zelf niets van gemerkt, hoewel hij naast me slaapt tongue.gif wel weer wakker om half 5 maar nog geen honger. Dus ik denk dat we de avond nog wat moeten rekken en het bedritueel moeten verlengen? Een uur extra, tot half 6, zou voor mij perfect zijn blush.gif hij is ook wel nog echt moe en niet hongerig. Alleen die gewoonte van de nacht voeding zal nog uit zijn lijfje moeten. Ik heb in ieder geval goeie hoop!

Ik zie hier wel alweer gele snotjes tevoorschijn komen goofy.gif de oorarts had gezegd dat het er nu, dankzij die buisjes, zou uitstromen en dat was niet overdreven. Toen hij vanochtend moest niezen heb ik er echt eerst 5 seconden naar staan staren hahahaha wat daar uitkwam!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld