We kletst er mee; na de bevalling/geboorte

• Amai jullie zijn toch al van vrijdag in het ziekenhuis? Duimen dat hij er snel doorkomt!
  • Met onze middelste waren we hier 10 dagen dus ik weet dat het lang kan duren bij zo kleintjes. Het is nog maar dag 4 uiteindelijk ook.
    Maar ik hoop deze keer toch vroeger naar huis te mogen
    Tis niet zo makkelijk voor de 2 oudste voor de moment. Alle 2 veel verdriet . Gelukkig hebben ze goede juffen die mij tijdig een bericht sturen . Ze zijn hun broertje al zo gewoon en knuffelen zo vaak en ze missen dat blijkbaar heel erg en dan mama en papa minder zien. Maar kijk het is wat het is . Ze komen straks eventjzs tot hier. Ik ga met hen in de cafetaria huiswerk maken enzo en dan effe bij broertje komen en deze avond op tijd hun bedje in.
    7weken terug lag ik de afdeling hiernaast met een kersvers boeleke.
  • @Neuzeke Pfff echt zo jammer dat je mini'tje al ziek is. Kei schattig van zijn broers dat ze hem missen! Hopelijk alles snel beter.

Hier heeft zoontje gisteren 30ml afgekolfde melk gedronken al wandelend bij de papa, vandaag 35ml in de relax bij mij. (Keer ervoor dus niks, keer ervoor 90 en keer ervoor 30). Hij zou voor zijn gewicht 100ml moeten drinken. Is dit nu op goede weg? Of moet ik toch al andere flessen en spenen gaan proberen? Gebruik nu Avent, heb de indruk dat het voor hem te snel stroomt, en hij zet zijn mondje er breed op alsof het een borst is. Ik oefen 1 flesje per dag, is dat voldoende? Ik wil eigenlijk niet vaker want ik heb het al zo moeilijk om de borstvoeding die nu eindelijk goed gaat los te laten. Komend weekend zou k moeten starten met 1 moment te vervangen door kunstvoeding. (4weken later gaan werken en zijn 4 voedingen die geswitched moeten zijn tegen dan). Donderdag komt nog eens vroedvrouw/lactatiedeskundige.
  • Tis onze 2de mini die al zo snel ziek is na de geboorte. Kben er wat ambetant door. Maar dat gaat ook wel.over
    Toch al flink dat hij wat drinkt uit een flesje Elise, gewoon de borst erna aanbieden e.
    Ik heb speciaal de tommie tippie gekocht omdat die speen meer op een borst lijkt .
    Onze pruts is wel een krakje op dat vlak . Tutje, borst, flesjes van tommee tippie, nu de flesjes van het ziekenhuis. Hij neemt in zijn mond kijkt eens bedenkelijk en doet zijn ding.

Vraag aan de deskundige een mooi schema hoe je dit gaat aanpakken. Nu je zo goed vertrokken bent is het belangrijk om het juist aan te pakken. Zonde eigenlijk dat je moet afbouwen voor te gaan werken e.
    Zou je willen belanden op ochtend, avond en nacht voeding ?
    Ik heb als doel om 3 voedingen volledig live te geven.
    De flessen overdag zijn in gezonde toestand al meer dan 100cc dus mijn borsten gaan goed moeten gevuld zijn om hem een voldaan gevoel te geven denk ik.

Aangepast door Neuzeke op 27/11/2017 16:23
  • @Elise290 Dat lijkt me op de goede weg!
    Ik gebruik de flesjes van Medela met Calma speen. Daarop moeten ze op dezelfde manier zuigen als aan de borst. Het lukte niet meteen (hij had precies niet door wat hij moest doen), maar nu begint hij er wel uit te drinken.

@Neuzeke Ik blijf duimen dat jullie zoontje snel beter is!
  • @Elise290 Heel goed hoor van je meisje bigsmile.gif je bent echt wel op de goede weg! Ik heb in het begin alle dagen eens een flesje aangeboden, de eerste week dronk ze helemaal niet! Flesje in het mondje en daar kwamen de waterladders. Ik stopte dan ook direct om haar niet te forceren. Uiteindelijk begon ze kleine beetjes te drinken vooraleer ze weigerde, in het begin met difrax flesjes bij ons, zowat 10ml, dan 20ml enzovoort dus zeker nog niet panikeren als ze "nog maar" 30ml drinkt. Dat ze een beetje drinkt wil zeggen dat ze de fles toch al wat accepteerd dus uiteindelijk zal ze wel meer gaan drinken hoor. Wij zijn trouwens daarna ook overgeschakeld op avent natural en dat ging prima maar ze heeft wel speentje 1 gebruikt tot ze 7 maanden was goofy.gif Die leeftijden moet je dus echt niet naar kijken... ze zuigen hevig omdat ze de borst gewoon zijn dus is speentje 1 al meer dan snel genoeg voor hun meestal.
    Vanaf het moment dat ze weigerde ging de fles bij mij aan de kant en gaf ik ze de borst verder. Ik heb er geloof ik 2 weken over gedaan om te proberen met eerst één flesje per dag en dan eens ze beter dronk een 2 maal per dag en dan de week voor ik terug moest gaan werken kolfde ik voltijds af om haar de hele dag door flesjes te geven behalve 's morgens en 's avonds.
    's avonds heb ik daarna wel rap laten vallen wat was gewoon te ingewikkeld in opvolging met Kolven vond ikzelf. Dan moet je echt kijken wanneer je nog kolfd zodat je uiteraard genoeg hebt 's avonds om live te laten drinken thumbup.gif

@Neuzeke Hopelijk is je kleine man snel weer beter!!!!!
  • Infuus werd maagsonde ondertussen. Rsv kan dus bij kleintjes ool veel lastvgeven aan hun magwerking door het vele slijm.
    Dat is hier duidelijk het geval.
  • @Neuzeke Ocharme dat kleintje van jullie! Hoe stelt hij het voor de rest? Hopelijk niet te veel pijn?!
    Hoe gaat het met jou? Moet niet makkelijk zijn om de extra zorgen voor je baby te combineren met je gezin...
    Hopelijk begint het daar snel te keren in de positieve richting!
  • @este her blijft kwakkel voorlopig.
    Op 16uur tijd amper 160cc zelf gedronken dus gene vetten en dat is dan nog verdeeld over verschillende voedingen.
    Daarnet hebben ze hem eens geaspireerd en heel veel slijm weggekregen. Ik heb zelf een heel goed zuigertje maar ik kan er net niet voldoende aan. Twas echt wenen met tranen. Ons kleine pruts. Zijn neusje leegzuigen laat hij door mij gelukkig wel goed doen maar spoelen is ook de moeite hoor.
    Nu word alles wat hij niet drinkt via de maagsonde verder gegeven in de hoop dat hij terug honger zal beginnen krijgen en wat minder suf is.
    Khad vrijdag nooit kunnen denkten dat ik 6 dagen later nog in het ziekenhuis zou zitten . Nu kan zijn gewichtje ook terug omhoog gaan .

Met mij gaat het wel hoor.
    Veel slaap heb ik voorlopig niet maar dat komt wel terug.
    Het is een beetje zoeken en plannen nu e. Ik wil de kleine kabouter niet re veel achter laten maar ik mis de oudste ook en zij hebben het moeilijk. We proberen dus voor hen alles zo gewoon mogelijk te houden en hen ook af te halen en te brengen naar school zoals anders en nu ben ik thuis met hen, zodat ze naar hun sport kunnen. Straks wisselen ik en de papa dan terug af.
    We hadden gehoopt op een beetje hulp van mijn ouders maar die hebben het te druk met niksen wss (beetje pissig om).

Aangepast door Neuzeke op 29/11/2017 12:58
  • @Neuzeke Ooh, wat jammer zeg van je kleine ventje. Hopelijk sterkt hij snel weer aan door de sondevoeding. Maar sowieso heel erg moeilijk om je kleintje nu al zo ziek te zien.
    Super dat jullie alles zo normaal mogelijk proberen te houden voor de 2 grote jongens. Zal wel niet simpel zijn nu. Jammer dat je ouders niet wat meer bijspringen ponder.gif
  • @bondje ze haddeb alle 2 gehuild op school dus het is belangrijk voor hen op alles gewoon te laten doorgaan en dan eventjes op bezoek bij de broer doet hen ook goed.
    Mijn ouders tja ze werken alle 2 nog maar zijn thuis deze week dus 1 keer zou het wel moeten lukken om hen eens te halen ofzo zeker
  • @Neuzeke : Jammer dat je geen extra hulp krijgt.

Slaap je dan ook in het ziekenhuis?
  • Ookal weten we dat we amper hulp krijgen (als ze helpen moeten we dat heel lang horen ook 😄😃). Toch hoop ik iedere keer dom dom dom.
    Deze nachy blijft mijn man terug.
    Dus er is altijd wel 1 van ons 2. Ik zou al heel erg hopelooss moeten zijn op mijn kind daar alleen te laten.
    De jongens hadden graah dat mama mee naar huis ging dus doen we dat voor onze kerels.
    Wat een geweldige kinderen hebben wij. Zo begripvol en lief en behulpzaam. Heel leuk.
    Hij ziet er sinds een paar uur wel beter uit. Hij lag daarnet wakker en ik was zo wat aan het gek doen en hij lachte eens. Mujn hart brak. Twas van vrijdag geleden dat hij zo allert keek en eens lachte.
    Nu zijn voeding nog een beetje beter en we zijn er.
    We zijn eindelikl op goede weg se.
  • @Neuzeke geweldig nieuws dat hij er terug beter uitzien en dat hij weer lacht! Dat zal al een hele opluchting zijn!

Wij hebben hier de eerste oorontsteking achter de rug, op 10weken cry.gif ik kan het nog niet goed geloven, de kinderarts schrok er ook zelf van. Bij ons eerste maanden oud. Buisjes gekregen op 11 maanden en opnieuw in de winter nadien. En nu inde zomer zijn laatste loopoor gehad. Ik hou mijn hard al vast voor de eerste winter van onze baby ponder.gif zijn er nog mama’s die hiermee ervaring hebben? Pffff vind het ech zo erg vroeg,al direct antibiotica thumbdown.gif
  • @Neuzeke Oei das wel jammer dat er geen behulpzame grootouders zijn.
    @TG2 Oh nee ook al zo vroeg ziek je boeleke! Ja is nog jong voor antibiotica maar net daarom is het zo belangrijk. Hopelijk snel beter! Niet leuk!

Hier heeft zoontje duidelijk een sprong gemaakt. Laat nu meestal 3u tussen. 1x per 24u nog eens 2u en ook 1x per 24u 4u (wauw eindelijk).
    Heb eens een andere vroedvrouw laten komen en die zei toch wat andere dingen. Ze zei zoals jullie @Neuzeke @HappyJ ook wel dat het met het flesje goed ging komen.
    De opdracht die ze me gegeven heeft is deze week proberen de tijd tussen de voedingen te rekken tot 3.5u en vanaf volgende week tot 4u. En vanaf 15 Dec Nutrilon 1 introduceren bij 1 voeding, en de week van 22dec bij een volgende voeding.
    Zij zegt voedingen op dit schema (niet heel strikt die uren)
    Week 1: 7u bv, 11u kv, 15u bv, 19u bv of kolven als late shift, 23u bv, 1 of 2 nachtvoedingen
    Week 2: 7u bv, 11u kv, 13u kolven, 15u kv, rest idem
    Week 3: werk hervatten en naargelang vermoeidheid na de bv van 23u nog kv bijgeven om zo hopelijk hem langer te laten doorslapen.
    Deze vroedvrouw was wel veel chiller in alles. Zegt bvb dat als ik in de voormiddag thuis ben (1x/w) dat ik dan om 11u bv mag geven ipv de kv en dan smiddags niet moet kolven. Dat die paar uur verschuivingen niet uitmaken zolang uw totaal maar hetzelfde is. Ik wist dit niet, jullie wel?
    Ben blij dat k zo concreet advies gekregen heb, maar zie dat tijd rekken bij een hongerige baby niet echt zitten en daarmee staat heel het 'schema' natuurlijk. Even laten bezinken en vnvnd bespreken met mijn man.
  • Je doet er natuurlijk mee wat je wil, maar ik vind het geen goed advies om tijd tussen voedingen te rekken. Als jij honger hebt, eet je toch ook? Zeker met borstvoeding is een schema proberen opstellen zeer bizar. Borstvoeding is op vraag, de ene keer drinkt je baby veel, de andere keer misschien minder.
  • @Neuzeke : Leuk om te horen dat je kleintje alweer eens gelachen heeft. Mijn hart smelt ook als E. naar mij lacht (en ze is niet eens ziek).

@TG2 : Hopelijk komt je zoontje er snel door. Een baby die pijn heeft moet verschrikkelijk zijn.
    Ik heb continu schrik dat ik niet zal doorhebben wanneer E. ziek is of gewoon lastige momenten heeft. Hoe herken je een oorontsteking bij een baby?

@Elise290 : Je berichten klinken weer veel positiever. Hopelijk zijn de huil buien van je zoontje al minder? Je vroedvrouw zal weten waarover ze praat maar ik denk dat het niet evident zal zijn om een voeding te rekken. Ik kan dat alleszins niet met mijn dochtertje (tenzij ze aan het slapen is wink.gif ).
  • Wij mogen naar huis !!!!!
    Hij drinkt veel beter . Nog niet wat het was maar hij zit net boven de helft van wat moet
    Maandag op controle terug en als we zien dat hij problemen heeft mogen we dag en nacht bellen of gewoon binnenspringen op de kinderafdeling.
    Zo blij. De jongens gaan zo verschieten 😄😃.
    Zalig.

Ivm borstvoeding en kolven heb ik geen flauw idee wat kan en niet. Ik heb nog nooit gecombineerd eigenlijk . Ivm dat schuiven tja eerlijk m, altijd u kind volgen is goed zolang je thuis zit. Als je moet gaan werken en ze in de opvang terecht komen zal het ook een beetjz gebeuren hoor. Dat is met alles een beetje zo e. Ze willen dit niet of dat niet en tmoet stil zijn of wat lawaai en donker hoor, geen lichtje,....
    Dat kan niet in een opvang e.

@TG2 oorpijn is vreselijk e.
    Vooral onze oudste had daar heel veel last van en had snel buisjes.
    Ikzelf kreeg mijn laatste paar op 25 jarige leeftijd.
    Oorpijn is meestal goed te herkennen hoor. Plots heftig huilen en dan weer minder, niet willen neerliggen, vaak koorts, aan de oren trekken of duwen. Goed de neusjes spoelen vanaf dat er een beetje snot zit
    Aangepast door Neuzeke op 30/11/2017 15:24
  • Dag mama's! Ik voeg mij hier ook graag toe... Nog niet veel kans gehad om achter de computer te kruipen, maar ik ben wel blij om te zien dat dit groepje werd opgericht!

@Neuzeke Ocharme je klein ventje dat hij moest opgenomen worden met rsv. Wij zijn vorige week ook langs geweest bij de kinderarts omdat de kleine ook last had van een verkoudheid en zo moeilijker dronk. Grote broer was ook verkouden. Getest geweest op rsv, maar in ons geval gelukkig negatief.

@Elise290 Hier ook bezig met het afbouwen van de borstvoeding, ter voorbereiding om mijn terugkeer naar het werk en baby naar de onthaalmoeder. Ik heb afgewisseld 4 bv, 1 fles voor een week, dan 3 bv, 2 flesjes enzovoort. Nu geef ik nog een keer per dag bv om de borsten te legen en dat werkt goed.

• @-Lily- dat is echt moeilijk te herkennen bij een baby van 10weeken, een oorontsteking op die leeftijd is uitzonderlijk hoor. Maar ik had het zelf ook niet door, en mijn oudste zoontje heeft er misschien al tien gehad. De jongste had nu precies een gewone verkoudheid en dan ineens wat verhoging. Dat plus de reflux....ik had het echt niet door.

@Neuzeke supergoed nieuws! Ik ben heel erg blij voor jullie!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld