We kletst er mee; na de bevalling/geboorte

• Oei oei neuzeke! Veel beterschap voor je kleine man. Wat houdt dat juist in rsv?
  • Het lijkt op.een gewone verkoudheid .
    Alleen is het probleem bij zo kleintjes en ook bij grotere kirderen die zwaar besmet zijn, dat ze kortademig worden en hun saturatie snel de diepte kan ingaan. Bij ons begon het eergisteren avond met een klein hoestje en wat snotjes. Nu is het overal snot, en hij hoest er bijna zijn longen uit. Je ziet ook dat hij ziek is. Knal rode ogen, sufkes. We zijn liever thuis maar tis goed dat we hier zijn en dat hij in het oog gehouden word.
  • Tuurlijk dat. Met zo'n kleintjes kan je niet voorzichtig genoeg zijn. Ook al betekent dat dan ziekenhuisopname.
  • @Neuzeke Oh nee dat is niet leuk! Ik ben daar heel bang voor dat mijn zoontje dat ook krijgt. Maar is niet te vermijden eh, wij volwassenen kunnen daar drager van zijn en uit zich gewoon als verkoudheid je, maar kleine baby's kunnen daar heel ziek van zijn. Hopelijk is hij er snel vanaf!
  • Oei @Neuzeke . Veel beterschap voor je kleine man!!
  • @Neuzeke Oh jee! Hopelijk is jullie kleintje snel beter!
  • Even een vraagje ivm het koude weer.

Tot nu toe duffelde ik E. goed in als ze in de maxi cosi moest en legde dan een dekentje op haar.
    Nu ben ik aan twijfelen wat ik ga kopen: Een berenpakje of inwikkelcape (speciaal voor maxi cosi).

Wat gebruiken jullie?
  • @Neuzeke heel veel beterschap! Ik duim dat hij snel naar huis mag!
  • @-Lily- ik zou voor het berenpakje gaan.

Situatie hier ondertussen. Nadat zoontje 48u aan een stuk gehuild had en mama en papa er beiden doorzaten omeprazole gestart. 2dagen later veel beter, nog eten elke 3u en nog teruggeven, maar geen pijn meer. Door de omeprazole of toeval? (Want normaal werkt de omeprazole pas na een paar dagen) wie zal het zeggen, ik geef het voorlopig nog verder.

Bijkomend. Eergisteren eerste keer vers afgekoeld flesje gegeven, met wat tegenzin 40ml gedronken, gisteren heel vlot 90ml. Ik heel trots en blij om flinke zoon. Daarnet fles staalhard geweigerd. Stimuleren op lipje, doet mondje mooi open en merkt dan dat het een speen is en begint kei hard te wenen. Alle tips gelezen en vanalles geprobeerd. Ik het flesje, papa het flesje, alle houdingen, al rondlopend, verschillende temperaturen, melk op de speen. Enige wat heel even lukte was toen hij mijn borst loste speen geven, maar na 20sec wou hij terug liever thé real thing.
    Zucht. Mijn man en normale mensen denken nu oei shit, morgen nog eens proberen. Ik denk nu dat moest er ook nog bij, nu moet ik met mijn zoon met dat flesje gaan vechten, mijn zoon zelf pijn doen en frustreren, honger doen hebben. Uiteraard nog iets dat moet mislopen, nog iets dat ik waarschijnlijk niet goed doe, nog iets waar ik me zorgen over moet maken, nog iets dat 'k moet uitzoeken en beslissingen moet maken welke speen of fles ga 'k als eerste kopen om ook te proberen en welke daarna enzoverder.
    Totaal overdreven om dat allemaal al te denken, rationeel helemaal mee akkoord, maar nu ben ik echt een emotionele verse first time met razende hormonen en ben 'k weeral aan het wenen.
    Ik weet wat ik moet doen. Gewoon rustig blijven en morgen nog eens proberen en nog niet wanhopen. Maar weten wat ik moet doen en voelen wat ik nu voel is nu eenmaal moeilijk om op dezelfde lijn te krijgen. Hier neerschrijven doet effe goed om van m'n gedachten af te raken.
    Voor ik mama was was ik nooit zo onzeker en wanhopig, tis echt een strijd met mezelf, zo zie ik mezelf niet graag.
  • @-Lily- Ik heb een berenpakje en ik heb ook een slaapzak van Noukies (met wantjes aan) die erop voorzien is om ook in de maxi cosi te gebruiken.

Vraagje... Ik kreeg bij mijn vertrek uit het ziekenhuis een voorschrift om vanaf 6 weken na de bevalling naar de kinesist te gaan. Wat moet ik daarvan verwachten?
  • @Elise290 Ik begrijp je helemaal. Toen ik de eerste keer uit huis eten moest geven, had ik op voorhand gekolfd. Op verplaatsing warmde we het flesje op. Mijn zoontje weigerde de fles toen ook. Hij heeft gekrijst en heb hem uiteindelijk enkel kunnen troosten aan de borst. Wij hebben een weekje later opnieuw geprobeerd. Deze keer door de afgekolfde melk meteen te geven. Ook gaf mijn partner de fles ipv ik. Hij wou niet meteen drinken, maar is uiteindelijk wel geluk. Veel succes meid! Komt goed!
  • @lily berenoak als hey de bedoeling is om dochter in en uit de maxi codi te kunnen nemen. Bij die wikkel doeken steek je de riemen door de voorziene gaten en is het eigenlijk de bedoeling om gewoon te laten liggen.

@Elise290 welke flesjes gebruik jij ? Nog niet opgeven na 1 keer . Komt wel goed.

Hier een baby die diaree heeft en niet meer de helft drinkt van wat nodig is . Maar we gaan ons niet te druk maken. Het slotje steekt dus als het nodig is, kunnen ze ingrijpen.
  • @Neuzeke Wat vervelend voor jullie zoontje! Hopelijk gaat het snel beter! Jullie zijn daar in ieder geval op de goede plaats zodat ze hem van nabij kunnen opvolgen.
  • @Elise290 dat komt wel goed hoor met die flesjes, gewoon niet forceren is de boodschap. Ik heb een échte flesweigeraar en geloof me, flessenstress heb ik hier al vaak gehad... De echte fles heb ik ondertussen aan de kant geschoven en we zijn aan het oefenen met een rietjesbeker
  • Wel dat is nu iets waar ikzelf ook stress rond zou hebben rond flesjes.
    Want thuis kan je u daar aanzetten en proberen met andere zaken maar in de opvang zitten ze met veel kindjes en gaan ze sowieso minder tijd hebben om te proberen e. Dus dan zit je met zo een bepaalde druk om te zorgen dat ze voor de start toch al deftig ergens van eten of drinken e. Als ze natuurlijk al een beetje ouder zijn en vaste voeding krijgen kan je al heel wat proberen e. Alhoewel nuby heeft ook wel lepelflessen en medela ook die cupfeeder. Dus elise er is nog een grote hoop dat je kan proberen . Tegen dat ieder flesje een kans gehad heeft . Maar ik begrijp die stress.
  • Die lepelfles van nuby heb ik me ook aangeschaft. Beetje onhandig in gebruik maar als ze echt niet wil drinken is dat wel een oplossing natuurlijk. En zo een ander ding heb ik ook (toevallig meegehad uit het ziekenhuis en het werkt ook wel)
  • Ik denk dat hier de piek voorbij is.
    Deze ochtend een flesje gedronken en maar40 laten staan.
    Temp was ook onder de 38 en saturatle boven de 90.
    Dat zier er hier heel goed uit .
  • Dat is goed nieuws @Neuzeke dat het al beter gaat met je zoontje.
  • Dat is goed nieuws neuzeke.

Hoe gaat het met de borstvoeding?
  • Blijkbaar was ik te enthousiast.
    Eigen arts geweest. Te veel afgevallen en drinkt in totaal veel te weinig (da 1ne flesje maakte mij euforisch want de volgende bleef 120 staan)
    Infuus opgestart voor 24u en als hij er af is moet hij 24 uur veel beter drinken.
    Dus dat is nog niet voor vandaag of morgen dat we weg zijn.

@lily niet denderend.
    Als hij rechtstreeks drinkt dan zie je zijn waarden zo zakken dus dat is niet echt een optie voorlopig en ze moeten weten wat hij drinkt nu.
    Ik laat hem wel regelmatig mijn borst als tut gebruiken want anders gaat het omzeep zijn.
    Hier zitten kolven is ook niet simpel . Ik heb wel potjes mee op wat met de hand af te kolven en daarvooe kreeg ik hier zo een mini medicatie flesje.Aangepast door Neuzeke op 27/11/2017 11:07
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld