We kletst er mee; na de bevalling/geboorte

• Alles wat ik bij u lees Elise hadden wij 7 jaar terug ook. Ontevreden kind, reflux, zoeken naar alles, iedereen in de buurt leek kijveel te slapen, iedereen leek makkelijke kindjes te hebben en wij zaten iedere nacht wakker of wisselden elkaar af om te slapen, hadden een kind die nooit tevreden was en ik was echt hopeloos. Wat deed ik toch mis en het antwoord is NIETS en dat telt ook voor u . Jij doet helemaal niets mis.
    Zombie modus tot en met ( we hadden toen wel nog een kleintje van een jaar dus twas chaos smile.gif ).
    Rituelen, zachtjes praten enzo zijn voor onrustige kindjes eigenlijk vaak totaal niets waard e.

Onze kabouter is sinds 14u ook heel onrustig.
    Ik ga er vanuit dat we op weg zijn naar de volgende sprong ( ik hou van het boek oei ik groei smile.gif )

• Zo is het inderdaad neuzeke! Al die, ongetwijfeld goedbedoelde, tips en beschrijving van rituelen, maken echt geen enkel verschil. Dat helpt 0,0 voor onrustige kinderen. Helaas. Uren heb ik snachts opgezeten met een kind dat niet kon/wou slapen. Mijn man en ik wisselden elkaar af na enkele uren..
    Maar zoals anderen hier zeggen, ooit gaat het beter. In ons geval was dat telkens met kleine stapjes na 3, na 6 en na 12 maanden.
    Komt goed! Ook al lijkt het nu niet zo..
  • De app vind ik ook handig @Neuzeke we zitten in sprong 5 nu
  • @Els het is zo en dat is allemaal heel goed bedoeld en mss is elise er anders is maar mijn reactie daarop was niet vab "oh danku voor de tips " 😄😃😂.

Hier een nacht voor in de boekjes.
    Maar dan wel eentje voor opde pagina's met voorbeelden van slechte nachten.
    Khad het wel verwacht. Heel de dag onrustig dus dan iq de kans op een rustige nacht klein e.
    Hij sliep van 0u30 tot 2 en daarna behon het orkest. Bij mij genomen en amper nog geslapen. Mijn man heb ii al onder zijn vijs gegeven want die deed alsof hij doof was deze nacht en daar kan ik niet tegen 😄😃😂
  • Hier een goede nacht achter de rug (mocht wel na een lastige dag gisteren met zeer veel krampjes). Ons zoontje dronk om 22u45 en sliep dan tot 4u30 en na de nachtvoeding van 5u30 tot 8u30. Voor de voeding tussen 22u en 23u maak ik hem altijd wakker. Ik verschoon beneden nog zijn pamper en doe zijn pyjama en slaapzak aan en dan gaan we naar boven voor de voeding. ‘S nachts is ons ritueel: pamper verschonen (doe ik op ons bed op een matje), eten geven (hier voldoende aan 1 borst), kwartiertje rechtop houden en wat over zijn buikje wrijven en dan leg ik hem terug in zijn bed met een klein lampje aan. Terwijl hij in slaapt valt, breng ik zijn pamper naar de badkamer en spoel ik mijn tepelhoedje. Daarna kijk ik nog haar hem tot het lampje uit gaat (na 10 minuten) en meestal slaapt hij tegen dan. Zoniet doe ik het lampje nog is aan. Ik kan niet slapen zolang ik weet dat hij niet in slaap aan het vallen is.

Ik lees dat jullie partners helpen ‘s nachts? Dat is hier niet zo. Ik verschoon de pamper, borstvoeding is sowieso voor mij en ik sus hem in slaap. Ben er telkens zo een 45 a 60 minuten mee bezig. Mijn man neemt wel de avond voor zich (tussen 20u30 en 22u30). Tijdens die uurtjes slaap ik wat bij.
  • Als ik 's nachts moest opstaan voor de kindjes dan was ik dat ook altijd.
    Ik laat Emma nu nog 1 dutje doen overdag meestal rond 9u30 10 u en dan slaapt ze tot de middag. In de namiddag slaapt ze niet meer. Tegen 19u 19u30 slaapt ze terug tot 6u. Paar weken geleden als het winteruur werd dan was dat dus 5u maar dan was haar dutje ook wel vroeger dan normaal. Blij dat ze dit maar even heeft gedaan
  • Doen jullie allemaal dikke jassen aan bij de kindjes onder ÊÊn jaar laat maar zeggen? Ik heb nogal eens de neiging ons meisje goed in te duffelen en mijn man word er horendol van... hij is van het principe dat je dat beter niet doet omdat ze dan meer "gewoon" worden aan de kou en hierdoor ook niet zo rap ziek zouden worden? surprised.gif Heeft hij weer ergens "gehoord" waarschijnlijk bigsmile.gif
    Iemand die weet of hier waarheid achter zit?
  • Hier blijft het teamwork idd ook tijdens de nacht doorlopen smile.gif.
    Dus dat wil ook zeggen dat mijn man af en toe helpt. Deze nacht deed hij gewoon alsof hij niks hoorde. De 2 oudste stonden om 06uur in de kamer om te vragen waarom hun broer huilde en zelfs dan reageerde hij niet en daar kan ik dus niet tegen smile.gif.

@HappyJ
    Nu is het toch jassen weer ?
    Grotere kinderen of volwassen personen dragen nu toch ook een jas ?
    Wat ik wel nog niet doe, zijn sjalen en dikke mutsen.
    De baby draagt nu nog een dun mutske en een berenpak.
    Binnenkort word dat zijn dikkere muts en zijn jas ( ik heb een kei schattige jas gekocht voor hem, een kaki groene met mine kap, net zoals de 2 oudste smile.gif ).
  • Ik duffel mijn baby toch wel goed in. Als ik nu al koud heb dan zij zeker.
  • Ik had voor Emma een ski pakje voor de winter. Daar had ze toch goed warm in. Nu draagt ze een winterjas en haar handschoenen zitten aan een koord in haar jas. Ik duffel ze ook goed in.
  • Mijn man heb ii al onder zijn vijs gegeven want die deed alsof hij doof was deze nacht en daar kan ik niet tegen 😄😃😂Neuzeke @ Vandaag 07:43

(even inbreken) dat ken ik smile.gif in het begin was ik lastig, nu stomp ik hem wakker en zeg ik dat het zijn beurt is bigsmile.gif
  • Tja, voor mij is het inderdaad jassen weer maar ik heb dan ook altijd koud goofy.gif
    Mijn man loopt nog steeds vaak in t-shirt buiten rond en nu per uitzondering bijna heeft hij vandaag eens een trui aangedaan.
    Hij werkt in de bouw dus hij is wel in beweging natuurlijk ma toch! Als ik hem zo zie buitengaan krijg ik het al spontaan koud tongue.gif
    Volgens hem komt het wel daardoor dat hij niet makkelijk koud heeft... ik begin bij het minste briesje mijn dikke truien en winterjas boven te halen!

Hier ben ik eigenlijk wel de enige die opstond voor Emma. Mede door de borstvoeding uiteraard. Maar dat stoorde me eerlijk gezegd niet. Het enige ik wel vroeg was als hij 's avonds thuis was om de zorg voor haar een beetje over te nemen zodat ik toch rustig eten kon maken ofzo. Ze was nogal een hevige en veel wakker dus overdag was het niet altijd simpel en had ze echt wel aandacht nodig. Ze wou echt dingen zien en meemaken, zomaar ergens in haar relaxstoeltje liggen of in haar box was niet vaak aan haar besteed blush.gif Ik was dan eigenlijk wel blij als mijn man dat even overnam en ik onafgebroken iets kon doen
  • Ahja ik ben zoals uw man dan happy 😄😃.
    Onze oudste heeft ook nooit kou, die zou ni nog met een korte broek naar school gaan. Ikzelf heb vandaag heel de dag op blote voeten en in een tshirt met korte mouwen rond gelopen.
    De baby heeft wel lange mouwen en sokjes aan maar is niet overkleed ofzo.

Mijn man heeft eigenlijk al altijd geholpen 😄.
    Bij de oudste het minste omdat hij wist dat ik kon blijven liggen en overdag niet echt veel om handen had. Bij de 2de was er een broer die nog maar 11 maand ouder was dus dan had ik het thuis wss drukker san hij op zijn werk 😄😃😂 en nu is het zowat ik net dat tikkeltje meer als hem maar zeker niet iedere keer. Hij stelt dat ook gewoon meestal zelf voor maar deze nacht zat ik uren wakker en hebben ze mij alle 3 geroepen, tis maar een kleintje om ook eens te reageren dan e 😄
  • Het is hier zo kalm vandaag bigsmile.gif
  • Het is officieel: ik begin over 2 weken weer 75% te werken. Eigenlijk ging ik nog tijdje thuis blijven, maar het lot heeft anders beslist. Ik heb er een heel dubbel gevoel bij: blij dat ik terug kan gaan werken, maar ook heel zenuwachtig. Alles is zo anders nu: gaat dat wel lukken werken met onze kleine pruts? Hij is nog zo klein en zo snel overprikkeld.
    Gisteren naar de onthaalmoeder geweest en gehoord dat ze enkel 5 peuters heeft nu. Een paar maand geleden had ze nog andere baby'tjes maar die zijn gestopt. Ik heb veel schrik dat hij hele dag wakker ga blijven en niet ga willen slapen. Of dat de peuters te wild gaan zijn met hem. Of dat hij hele dag gaat huilen... Zo lastig!

Hoe gaat het daar met jullie kindjes?
  • Dubbel he dat weer beginnen werken.. binnen 4weken start ik ook opnieuw.. mijn kleine pruts achterlaten zie uk zo nog niet zitten. Maar anderzijds ander sociaal contact zal me weer goed doen..
  • En jouw zoontje slaapt toch ook veel Liz? Kan je vragen dat de onthaalmoeder daar rekening mee houdt?
    Niemand is gebaat met een kindje dat lastig is van de slaap.

Mag ik vragen waarom het lot beslist heeft om toch vroeger te beginnen werken?
  • Ik had ook schrik voor het slapen destijds.
    Ze sliepen daar nog beter als thuis begot 😄😃.
    Door de indrukken die ze opdoen zaten ze zelfs soms in hun wipperke te slapen, toen ok hen ging ophalen.
    En thuis mocht ik nog geen voet verzetten of ze waren wakker 😄😃.
    Dat zal idd wel een dubbel gevoel zijn als het nog niet de bedoeling was al te starten.

Hier een zieke spruit.
    Deze nacht veel hoesten en knorren en daarnet wat lichte verhoging. Tijdens het hoesten vliegt de pap er natuurlijk mee uit en hij krijgt het slijm precies niet goed omhoog ook.
    Vanavond kinderarts. Had het een andere dag geweest, ik had nog een dagje gewacht maar met het weekend voor de deur en maar 1 plekje meer vrij direct beslist om straks te gaan. Er is hier thuis nochtans niemand met een verkoudheid.
  • Heel herkenbaar maar bij ons ging het super op de opgang.
    Zoals Neuzeke zegt... ze sliep thuis maar zelden en waren hazenslaapjes en de onthaalmoeder liet me telkens weten dat ze kei goed sliep, soms wel een uur aan een stuk in het begin! En nu nog zijn haar dutjes daar meestal langer dan wanneer ze thuis is....
    Raar.....

Zeker geen bang hebben voor de opvang... als je er goeie mensen hebt dan komt dat helemaal goed! Meestal hebben wij er meer moeite mee dan de kleine zelf tongue.gif
  • Ons bezoekje aan de kinderarts was nodig. Doorgestuurd naar spoed, getest op rsv en idd positief .
    Sinds gisterenavond dus opgenomen. Voor te beginnen al 72 uur blijven. Vandaag of morgen zal de piek aijn van de rsv dus afwachten.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld