We kletst er mee; na de bevalling/geboorte

• SOrry voor de stilte dames, zware dag hier. Ik ben zelf sinds gisteren ook wat ziek, buikgriepje. Denk dat de jongste daar toch ook al sinds zaterdag toch wat last van heeft. En dan de hoest erbij. Maar zo voor een niet helemaal top baby zorgen als je zelf zo slap als een vod bent drunk.gif mijn man voelde zich ook niet zo lekker op het werk, dus ja, hopelijk is hij er sneller door.

@-Lily- ik gebruik evian op aanraden van de vroedvrouwen. Spa mag ook maar zou voor hardere stoelgang kunnen zorgen. Er zou ook wel een merk uit de Aldi voor babies kunnen, maar weet niet juist het welke.
  • @Lynne Je zit inderdaad midden in de piek van krampen!

@-Lily- Hier ook een baby die overdag dutjes van max 45 minuten doet. Behalve gisteren! Mijn man en ik hadden buiten wat werk dus nemen ons zoontje goed ingeduffeld mee in de wipper en hij heeft buiten een uur geslapen. Daarna hem meegenomen naar binnen en heeft nog een dik half uur verder liggen slapen in die wipper.

Vandaag was mijn eerste werkdag en het voelde toch wat raar om van fulltime mama-zijn en fulltime verantwoordelijkheid te gaan naar een gedeelde verantwoordelijkheid en mijn baby af te geven aan een ‘vreemde’. Gelukkig is het al bij al goed gegaan. In de voormiddag moest hij blijkbaar wel nog wennen en was hij even ontroostbaar. Ze hebben hem dan even een tutje gegeven en dat hielp. Hij heeft daar wel goed gedronken en de onthaalmoeder vond het een plezier om hem een flesje te geven omdat hij het zo vlot dronk dus dat is wel een geruststelling. In de namiddag begon hij te lachen en te brabbelen. Benieuwd wat het morgen zal geven...
  • Is dat ook de reden dat ze snacht zo onrustig is? Tussen 23::00 en 24:00 is haar laatste voeding. Dan word ze tussen 03:00 en 03:30 wakker om te drinken. Maar dan drinkt ze zo weinig. Vervolgens om 5:30 weer wakker. Weer willen drinken.. Intussen zit ik nog met haar aan de borst en et is al 6:15. En dat zijn zo klote tijden want om 7:00 gaat de wekker voor niens school. Ik voel me ook echt chronisch moe worden.
  • Amai het is hier rustig smile.gif.

@Este : Ik kan mij wel inbeelden dat het moeilijk is om je zoontje te moeten afgeven. Maar toch wel een geruststelling dat hij zijn flesjes goed drinkt. Hoe zijn de volgende dagen verlopen? En lukt het kolven op het werk?

@TG2 : Ondertussen ben je waarschijnlijk naar de dokter gegaan met je kleinste? Hopelijk alles ok met hem.

Mijn kleine meid is vandaag 5 maand en ik begin deze namiddag met fruitpap.
  • Vandaag kind en gezin .
    Spuitjes en onze vriend was heeeel erg boos (het was ook eet uur, dus de combinatie wss).
    7,250 en 65 cm.
    Volgt zijn eigen curve perfect .
    Deze dokter begon ook direct over het hoofdje en dat het toch echt niet slechter mag worden, dat we anders naar jette moeten voor een helmpje.
    Hij was wel voorstander van het helmpje, dat was duidelijk.

Hier loopt alles zoals altijd.
    Vrij vlot.
    Slaapt nog steeds mooi tot 4uur en dan begint hij te jammeren .
    Avondpap extra maakt totaal niets uit.
    Hij eet met veel smaak zijn vaste voeding en drinkt nog 3 tal flesjes per dag.
    Volgens de meneer van kind en gezin is hrt goed zo. Ik meng wat pap onder de groenten en het fruit dus dat is ook weer extra binnen.

Verder kijk ik uit naar mooi weer.
    Nu is het zo verradelijk weer. Achter glas geweldig. Buiten vrij koud
  • Amai neuzeke je zoontje heeft mijn meisje goed voorbijgestoken qua gewicht. Ik heb haar gisteren gewogen en kwam aan 6,400kg. Sinds ze groentepap eet gaat het wel sneller vooruit.
    Hopelijk blijft alles stabiel ivm het hoofdje van je kleine vriend. Is dat iets dat al altijd zo geweest is of kwam dat geleidelijk aan? Ik had er nog nooit over gehoord.

Vandaag de eerste fruitpap en het was geen succes happy.gif. Die gekke bekken die ze trok goofy.gif. Ik denk dat de sinaasappel teveel doorsmaakte. Met welke reden wordt dat er bij gedaan? Smaak of om vloeibaar te maken? Ik ga er morgen toch wat minder in doen. Nu was het appel, banaan, sinaasappelsap en koekjesmeel.
  • @Neuzeke Goed dat de voeding zo goed loopt! Hopelijk blijft zijn hoofdje wat stabiel!

@-Lily- Spannend die eerste keer fruitpap. En lekker ook! Ik denk dat ik altijd extra zou maken zodat ik lekker mee kan smullen bigsmile.gif Hoe is het gegaan?

De eerste werkdagen zijn hier goed verlopen. Ons zoontje heeft zich de eerste dag in de voormiddag wel goed laten horen bij de onthaalmoeder. Gelukkig dronk hij zeer vlot zijn flesjes op en begon hij in de namiddag te brabbelen en lachen. De tweede dag kreeg ik ‘s ochtends al lachende foto’s doorgestuurd van hem dus hij doet dat eigenlijk wel flink! Hij slapt enkel zeer weinig overdag, maar dat doet hij hier thuis ook. Het is wel wennen hoor! Van fulltime mama zijn naar gedeelde zorg voor je kindje... Als we thuis komen van de creche (rond 17u) is hij zo moe en slaapt hij ongeveer 45 minuten. Daarna eten mijn man en ik, nog even knuffelen en om 19u30 moet onze kleine man de laatste keer drinken en bed in. Er blijft zo weinig tijd over...
  • @Este wel fijn dat jullie kleintje het zo goed doet e. Leuk om lach foto's te krijgen.
    De tijd gaat snel en als ze vroeg in hun beddeke liggen.
    Geniet er maar ten volle van, als hij wakker is dan smile.gif.

Hahaha fruitpap en extra maken.
    Hier staan 2 extra potjes klaar voor de grote broers. ze wouden eens proeven en vonden het geweldig lekker. Dus nog een banaan, appel en peer extra gemixt smile.gif.
    Uiteindelijk hebben ze zo wel lekker veel fruit binnen ook .
    anders blijft het toch bij 1 appel of 1 banaan e .

Zijn hoofdje moet ten 1ste stabiel blijven en ten 2de in de toekomst echt wat beteren. Van vooraan zie je bitter weinig maar als je hem in zij aanzicht bekijkt, lijkt het alsof hij maar een half hoofdje heeft, echt extreem plat.

• Tessa huilt nu al vanaf 11 uur. Ze heeft gedronken, schone luier, schone kleren aan. Maar ze blijft huilen. Heb dr boven in bed gelegt, in de box, draagdoek, wel 4 keer gestofzuigd. Maar nog huilen. Ik word er helemaal gestoord van.
  • @lynne kan ze van niets last hebben ?
    Hoge bloeddruk, last aan de nieren ?
  • @Lynne hoe gaat het nu? Wij hebbenhier ook echt wel gildagen gehad hoor. Geen problemen met de verteringen bij haar?

@-Lily- een virale infectie van de lagere luchtwegen hier. Dus nu puffen. De nachten zijnal iets beter, maar het eerste half uur in bed en uit bed serieuze hoestbuien. En met zo’n koud weer kan dat wel even duren. Maar wel blij dat nog niet te ernstig was

@Neuzeke oooh geweldig dat die grote jongens daar ook fruitpap willen, hopelijk onze oudste hier toch ook binnenkort.

Verder alles rustig. Onze oudste heeft wel wat last van vermoeidheid, hoewel hij 13u slaapt per nacht. Ik denk een groeispurtje binnenkort. Zelf heb ik wat last van de bijwerkingen van de medicatie die ik nu sinds drie weken moet nemen. Heel vaak misselijk en een onderdrukt hongergevoel. Dat in combinatie met twee kleine kinderen maakt dat ik soms om 16u een flauwte krijg omdat ik amper gegeten heb bored.gif maar de medicatie heeft wel al enig effect dus dat ik is het belangrijkste thumbup.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld