We kletst er mee; na de bevalling/geboorte

• @Elise290 bijna 70cm denk ik.. woog 4370g e 54cm bij geboorte smile.gif mand valt ook te zien van buggy tot buggy. Hier vrij grote mandAangepast door Amoxiclav op 21/11/2017 21:17
  • @lily een vriendin van mij is tijdens de zwangerschap ook zonder partner gevallen. Zijzelf is verpleegster en werkt ook in ploegen. In het begin vroeg zij ook hulp van familie en vrienden maar doordat haar situatie niet tijdelijk is, is ze op zoek gegaan naar een vaste babysitt. Ze vraagt zoveel mogelijk dagdiensten aan en dan is haar kindje in de opvang. 1dag in de week en bij nood k kan ze haar ouders inschakelen en voor de andere dagen heeft ze een vaste babysitt (studente vroedkunde). Zij wou net als u dat haar kleintje zoveel mogelijk in haar eigen bedje slaapt . Extra voordeel de babysitt doet ook andere taken. Zo.is er vaal strijk gedaan, vaat gedaan, beetje opgeruimd. Voor haar is dit de perfecte oplossing.

Hier word de bak amper gebruikt.
    De tula des te meer.
    De draagmand zit wel vaak in de koffer maar blijft meestal liggen 😄😃.
  • En hoe is ze dan bij die studente gekomen? Kende ze dat meisje?

Het is zeker iets om te overwegen.
  • Bedankt allemaal. Als ik tips heb zal ik ze zeker geven. Ik heb mijn kindjes allemaal flesvoeding gegeven dus
    over borstvoeding ken ik niks. Ik ga proberen om met Emma stilletjes te starten met potjestraining. Dat vind ik altijd heel moeilijk om aan te leren
  • Via zo een site waar je oppas uit de buurt kan vinden (haar net gevraagd en de vaste is een studente vroedkunde en voor als dat meisje niet kan heeft ze nog iemand anders)
    Zo bleek dat het meisje niet ver van haar woonde en er wel familie was die wist wie het meisje was
    Ik weet nog dat ze de 1ste keer kwam ze als de mama thuis was en mama toen haar gras afdeed. Dus echt stap voor stap e. 1st in de buurt blijven, dan eens kort naar de winkel,....
  • @Veronique bij ons liep dat 2 keer als een treintje die potjes training. Duurde ook nooit echt lang
  • Ik hoop dat dit hier ook het geval is. Heb haar soms al eens erop gezet als ze het zag zitten. In september moet ze al naar school gaan dus ik hoop tegen dan toch dat het een beetje lukt. Ze kan het al zeggen en met momenten voelt ze het in haar pamper. Dat is wel het grote verschil tegenover haar broers
  • @Veronique Je dochtertje regelmatig even op het potje zetten en je zal wel snel merken of ze er klaar voor is of niet. Je hebt alvast het voordeel dat die rijping bij meisjes meestal iets sneller aanwezig is dan bij jongens. Veel succes!
  • Ik ga nog niet te luidop juichen maar ik denk dat ik hier gevonden heb hoe ik E. overdag in slaap kan krijgen.
    Vanaf ik zie dat ze moe is neem ik haar mee naar boven, steek haar in haar inbakerslaapzak en wikkel haar dan
    nog eens in haar fleece dekentje. En het lijkt alsof ze een kapje aanheeft. En binnen de 5 minuten valt ze in slaap zonder te wenen. Zo lukt het nu al een drietal dagen.

Na een half uurtje wordt ze meestal wakker. Ik ben nu naast haar gaan zitten (ze kan mij niet zien door de bedomranding) om haar tutje te geven.
    En ondertussen slaapt ze alweer 45 minuten. Het zal haar deugd doen.

Ik heb wel geen duidelijk dutje in de voor- en namiddag. Het loopt door over de middag. Maar dat is niet zo erg zeker?
  • @-Lily- Ik heb ook nooit duidelijk "vastgelegde" dutjes overdag hoor.... Ik probeerde ze in slaap te krijgen als ik zag dat ze moe was, welk uur ook.
  • Gewoon het ritme van je kindje volgen. Ik ben ze na 2,5mnd boven beginnen leggen en sindsdien wel redelijk strikt slaapschema (2u wakker 2u slapen). Nu dat varieert ook altijd wel een beetje hoor smile.gif eigenlijk vanaf je slaapsignalen ziet naar bedje brengen
  • Die 2 uur slapen overdag is hier nog niet aan de orde hoor smug.gif
  • Hier is dat allemaal nog p en af ze. In de voormiddah weinig slaap (hij slaapt snachts goed dus niet abnormaal).
    Na de middag pap probeer ik op alle dagen (behalve woensdag) boven.de 1ne keer direct stil en de andere keer met geen stokken in zijn bed te houden. Of hij doet kaka net of er zat toch nog een boer te duwen (we houden hem kei lang rechtop nochtans) of het lukt hem gewoon niet. Ik weet dat hij alleen kan in slaap vallen dus ik maak mij niet druk 😄😃.
    Overdag maakt het mij vrij weinig uit . Tijdens de nacht hebben we geen problemen dis dat is ideaal. Deze nacht van 9 tot 3 geslapen en dan wakker gemaakt. Rond 4u30 was hij teruf stil en sliep hij tot 08u30.
    Nen slechte slaper is het dus niet 😄😃.

Zonet voor de 1ste keer in het openbaar gevoed zeg . Geweldig.
  • Ik ben zo jaloers op jullie. Ik heb vannacht dit geslapen: 22u-00u30, 1u30-2u30, 3u30-5u30, 7u-7u30, 9u-10u15. Sindsdien is hij op een dutje van 15min en een van 30min na al 5u wakker. Ik vraag me af of ik iets mis die, doen savonds en sochtends nochtans altijd hetzelfde. Ik zie hem doodgraag en ik denk dat het niet abnormaal is, maar het zou voor mij natuurlijk aangenamer zijn moestz' de nachten minder zwaar zijn. Hij wilt gewoon veel eten, 10 voedingen per dag, plus dan wakker worden van pijn van de reflux. Ik durf al niet meer hopen op beterschap tegen dat ik moet gaan werken binnen 5weken, is wel wat ontmoedigend.
  • @Elise290 Zeker niet denken dat je iets mis doet hoor!!! Het is altijd zoeken en dat gaat niet bij iedereen even vlotjes. Vaak moet je verschillende dingen proberen vooraleer je de "juiste" aanpak voor je eigen kindje vind. En dat de nachten vermoeiend worden daar kan ik inkomen!! Het is een echt nachtbrakerke precies wink.gif
    Als ik even mag vragen, hoe gaat dit 's nachts dan? Slaapt hij apart? Haal je hem er dan uit om bv in de zetel ofzo eten te geven of in de stoel naast het bed, doe je licht aan, leg je hem daarna gewoon terug in bed ook al is hij nog niet in slaap gevallen en zo ja, laat je hem dan liggen ook al weent hij misschien even wat, of blijf je dan zelf op met hem tot je weer ziet dat hij moe is?
    Veel vragen en misschien heb je wel al een aantal dingen eens verteld maar is soms moeilijk alles bij te houden blush.gif

Kijk, iedere baby is anders en hetgeen bij de ene werkt, werkt daarvoor niet bij jou. Maar wat ikzelf deed is, als ons meisje wakker werd in het begin dan ging ik haar kamer binnen, deed enkel een zacht nachtlampje aan, haalde haar uit bed, ander pampertje aan, gaf haar de borst (in mijn geval liggend want we hadden een reservebed in haar kamer staan en dat lukte voor mij dan ook best en zo viel ze wel vaak in slaap aan de borst) en als ze klaar was legde ik haar terug in bed en ging de kamer terug uit. Dit alles zonder zelfs maar één kik zelf te geven.....
    Vaak viel ze in slaap bij het eten en kon ik ze zo terug wegleggen, andere keren was ze nog wakker maar legde ik ze zowiezo terug en ging weg. Soms weende ze dan wel, duurde dit lang dan ging ik nog eens kijken om even te sussen en om zeker te zijn dat er geen boertje meer in de weg zat want dat liet ze niet altijd direct na de voeding en ik ging geen half uur proberen om er een boer uit te laten... en dan legde ik ze weer terug.
    Nu heb ik niet veel nachten gehad waar ze lang weende, vaak was dit maar een 5 of 10 minuten of stopte het nadat ik haar een eerste keertje was gaan troosten..... maar er zijn ook een paar nachten geweest waar ze dit toch bijna een uurtje volhield....

Misschien heb je er iets aan, aan mijn "techniek", misschien ook niet. content.gif Aan jou om te zien of je er iets van wilt proberen... thumbup.gif

• @HappyJ Meestal word ik wakker van zijn gejammer in combinatie met volle borsten, dan kijk ik naar hem in de wieg naast mijn bed en is hij aan het zoeken in de lucht of op zijn handjes aan het zuigen of hij maakt ook soms een typisch geluidje waarbij hij zijn lipjes tuit en zijn hoofdje heen en weer beweegt alsof hij een tepel gaat aanvallen. Ik doe een klein zacht lampje aan en neem hem bij mij in bed, meestal zittend. 10 min 1 borst, 10 min rechtop slapend op mijn schouder, boertje en teruggeven 10 min andere borst, 20 min rechtop tegen schouder, nog een paar boertjes en teruggeven. Dan soms afh van zijn signalen nog een 'dessertjesborst'. Dan is hij meestal in slaap gevallen en leg ik hem weg.

Andere momenten word ik wakker dat hij aan het wenen en stampen is, dan doe ik een keer of 5 het dekentje terug over hem, even aaien, slaapwel en ssssjjjttt zeggen en lichtje terug uit. Als hij dan nog weent dan neem ik hem even op, als hij direkt rustig is leg ik hem direkt terug, is het heel wakker of heeft hij pijn hou ik hem rechtop bij mij of loop ik rond.
    Als dat wenen 3u na de vorige voeding is neem ik hem wel direkt, sla ik het aaien en sussen over. Hij drinkt ook altijd goed, nog bij geen een voeding het gevoel gehad dat ze overbodig was.

Pamper sla ik soms over als het nog niet zo lang geleden ververst is en niet vol lijkt om hem niet te wakker te maken. Meestal ververs ik wel en dat is dan meestal tussen de 2 borsten. Soms als ik hem opneem en aan mijn borst leg is hij klaarwakker en dan wil hij na het eten wat spelen, dan wordt hij lastig en weent hij wat en net rustig als ik het licht aandoe en tegen hem praat, dit is 1x per nacht of 2 nachten. 3x per week heeft hij snachts een huiluurtje die 2u duurt.

Zou misschien beter zijn als ik wel iets missie eh, dan kan ik het oplossen. Maar idd gigantische zoektocht, ik word er heel onzeker van. Voel me ook alleen, gelukkig bijna weekend dat kbde onzekerheid met m'n man kan delen.
  • @Elise290 : En baker je hem in? Dat helpt hier enorm als E. onrustig is. Door de inbakerslaapzak kan ze zichzelf niet wakker maken.

Mijn ritueel: Pamper verversen, terug slaapzak aan, borstvoeding en daarna terugleggen. Zonder iets te zeggen.

Na de voeding laat ik haar een minuutje of 2 hangen. Ze wordt daar rustig van. Vroeger moest ik ook vaak "een dessertje geven". Maar sinds ik haar even laat hangen is dat voorbij.
  • Niet alle baby’s laten zich zomaar terug neerleggen. Vanaf dag 1 lukte het me niet om mijn dochter neer te leggen. Ze begon altijd binnen de 3 seconden te huilen. Met als gevolg dat we haar 10 weken dag en nacht hebben gedragen of op ons laten slapen.

Kop op Elise, ik weet wat je meemaakt, maar ooit gaat het beter!
  • @Elise290 het is niet makkelijk in het begin e... zeker als je kleintje zo vaak wakker is op een nacht. Misschien kan je zijn bedje wat omhoog zetten aan het hoofdeinde (of heb je misschien al gedaan). Ik bakerde mijn meisje altijd in en legde ze dan op haar zij te slapen, omdat ik ook bang was voor het teruggeven vd melk en ze sliep zo veel rustiger (tegenwoordig doe ik dat niet meer). Snachts vermijd ik ook teveel licht, gewoon mijn oplichtscherm van telefoon is voldoende (verversen doe ik tegenwoordig ook niet meer met de baby dry luiers, en tis een heel gedoe met die onesie pyjamakes).

Tis beetje zoeken waar je kleintje het beste bij voelt. Misschien eens een klein kersenpitje tegen zijn buikje of rugje leggen? Ik gebruik een babynestje en daar ligt ze voorlopig nog in, geeft een iets geborgen gevoel dan zo in dat grote bedje liggen vind ik.. Tis moeilijk hé.. 1 ding is zeker, het word beter!!!

Ik ga nu ook die moeilijke nachten de laatste weken.. nochtans sliep ze door of maar 1x drinken, tegenwoordig 3 a 4x op een nacht is madamke daar.. tis idd slopend he na een eindje sad.gif (reden hier zijn tandjes)
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld