We kletst er mee; na de bevalling/geboorte

• Wat een succes de patatjes, hij bleef maar happen en het was alsof hij wist wat hij moest doen 😄😃. Af en toe wat naar buiten duwen met zijn tong maar hij zuigt niet op de lepel en doet zijn mondje open.
    Goede beslissing geweest. Hopelijk morgen even goed.

@TG2 ahzo als hij idd zelf wakker word, dan zal hij die fles idd nodig hebben e.
    Mss is het gewoon een beetje te vroeg dat zijn nacht start en al redelijk uitgeslapen is rond 4uur.
    Dat zal binnenkort wel schuiven.

Ik ga zien als de patatjes vrij goed lukken en echt wel een vervanging van een fles zijn, ga ik fruit starten. Als hij zo met smaak eet, zal dat geen weken zijn volgens mij. En zal hij wss op 4,5maand al fruit krijgen ook.

• Eens ze goed warm en fruit eten dan zijn er meer voedingen maar niet zoveel melk meer natuurlijk.
    Die van ons hadden 3 flessen vanaf ze vaste voeding vlot aten en na een tijdje werd dat fles, soep, warm, fruit , boterham, fles en tussendoor dan nog eens iets anders van melkproducten .

• Nu al patatjes @Neuzeke ? Onze zoontjes zijn toch nog geen 4 maand.
    Ik heb 30 januari afspraak bij kind en gezin en krijg dan pas de uitleg dus voor ons zal het sowieso pas februari zijn.
    Deze nacht had zoontje ook heel veel last van zijn snot, kon amper nog ademen, maar ik wil dan eig niet spoelen met fysiologisch want hij weent daar altijd van en is dan klaarwakker, hoe doen jullie dat? Ik denk dat ik nesivine druppels ga halen
  • @Elise idd nog geen 4 maand.
    Tot 4 maand wachten is niet verplicht e . Dat zijn adviezen dat ze geven. Maar geen 1 kindje is hetzelfde e.
    Kben bij de oudste rond dezelfde leeftijd bij de kinderarts geweest en met bijna exact dezelfde situatie (gaviscon minder werken, hongerig, grotere flessen vragen, meet last door de groter flessen ) en ben toen ook vroeger gestart. Alleen ga ik nu niet naar de dokter om "toestemming " 😄😃.

Ik kreeg mijn boekjes vorige week mee bij kind en gezin . Vroeger was daar zo een recepten boek bij, nu niet meer. Wel een duidelijke lijst met welk fruit en groentjes al mag. Interessant want ook nieuwere groenten en fruit staan er op (zoete aardappel, avocado, ...) Dat was 9jaar terug nog niet.
    Deze week zijn het worteltjes. Vanish in huis halen om de bavetten te laten weken.

1st probeer ik met de zuiger. Hoor ik dan dat er nog gereutel is dan spuit ik pas.
    Nesivine is ook best als de neus eerst te spoelen en dan te sprayen dus dat spoel probleem blijft eigenlijl wat.
    Maar je kan natuurlijk proberen e. Mss is het niet echy vast snot en helpt het wel.Aangepast door Neuzeke op 23/01/2018 13:55
  • @TG2 : En lukt het overdag niet om een beetje meer tijd tussen de flessen te laten? Zodat de laatste fles 's avonds ook later is? En dan eens testen hoe zijn nachten zijn?

@Neuzeke : Super dat hij zijn patatjes goed eet. Ik kijk er ook al naar uit. En lukt het niet meteen dan is dat geen ramp. Ik heb nog tot midden maart om het zelf te proberen wink.gif.
    Nu, 's nachts een paar keer moeten opstaan doe ik liever ook niet hoor. Maar ik bedoelde dat ik liever heb dat ze nu even een terugval heeft dan wanneer ik moet de nachten werken en iemand anders voor haar moet zorgen.

@Elise290 : Ik gebruik ook al een paar dagen die nesivine en ik had de indruk dat ze deze nacht al minder slijmpjes moest wegslikken.
    Ik had van kind en gezin een kleine uitleg gekregen over overschakelen naar vaste voeding. Maar ik heb mijn vroedvrouw nog eens aan huis laten komen om een uitgebreide uitleg te krijgen en om te horen hoe dat dan zat met voedingen afbouwen.

Deze morgen ben ik naar de dienst voor onthaalouders gegaan om alle administratie in orde te brengen. Jammer genoeg lag de website van kind en gezin plat waardoor ik nog niet weet hoeveel ik zal moeten betalen. Volgende week moest ik nog eens langsgaan.
  • @Neuzeke : Inderdaad wel interessant dat boekje van kind en gezin. Maar er staan toch zaken in die ik absoluut niet ken. Ramboetan (fruit)??? Nog nooit van gehoord en bij ons in de winkel ook nog niet zien liggen.
  • @-Lily- dat had ik mijzelf ook voorgenomen hoor.
    Lukt het niet, geen probleem dan was ik wel langs de dokter geweest om te kijken hoe we dit konden oplossen zonder al te veel medicatie.
    Als hij nu last zou hebben dan stop ik ook nog effe maar ik wil dit proberen en een kans geven ipv niets te doen en het voor hem moeilijker maken.

Ja dat begrijp ik dat je liever zelf, dan een ander. Hopelijl rap snottekes vrij.
    Ik heb zo een natuurlijk middeltje ipv vicks voor op het buikje te smeren. Zet het neusje vaak ooi wat open. Of een halve ajuin in de kamer (geen grap werkt echt)
  • @lily ramboetan ,en grenadilla zegt mij niets . Maar je ziet dat ze zo niet meer met typische boerenkost bezig zijn. Staat ook sharonfruit, lychee wat uitleg over quorn, linzen enzo. Dat was destijds een sterretje met wat eventueel ook kon maar niet in de lijst.
  • @-Lily- de laatste is om 23u. De voorlaatste tussen 17&18u en daar is geen houden aan, die moet erin en daarna moet hij slapen. Met ziek zijn ligt heel het schema overhoop behalve die van 17-18u, blijft altijd hetzelfde. Gisterenavond was het dus een hele moeilijke om 23u en dan pas 5:45 vanochtend i.p.v. 4u30 dus ja we zien wel. Ik laat hem eerst uitzieken. Maar de patatjes komen hier normaal morgen ook weer op tafel!

@Neuzeke ik zou ook graag snel met fruitpap willen starten. Die patatjes in het weekend gingen echt vlot, dus ik ben er ook van overtuigd dat hij er snel mee weg zal zijn.
  • Hier ook vlot hoor.
    Al een ferme portie naar binnen. Ik zag dat lily en jij niet te veel geven in het begin maar ik heb hem wat laten doen.
    Als hij al bijna de helft op had, dacht ik eventjes aan stoppen maar 10 schepjes later stak hij zelf zijn tong uit en heb ik nog wat melk gegeven.
    Zoals jij ook zegt. Als dat vlot gaat, is er geen reden op te wachten e.
    Rond voeding is er maar 1 regel en dat is naar uw kind kijken e 😄😃.

Of het toeval is of niet, ik weet het niet maar meneertje heeft net dik 2 uur geslapen.
    Geen boeren, grommen en heel.belangrijk, geen zure geur of brokjes. Geweldig gewoon !!!!
    Hij gaat er zelf zoveel van genoten hebben. Eens slapen zonder druk in zijn maagje of zuur.

• Dat is geweldig nieuws! Ik ga er ook niet meer teveel op letten eens we terug starten hoor. Bij onze oudste heb ik dat eigenlijk ook maar de eerste dag gedaan en hij was gewoon ongeduldig.
  • Hopelijk gaat het hier ook zo vlot. Ik ga natuurlijk ook zoveel mogelijk kijken naar wat zij aangeeft. Heeft ze na 2 hapjes genoeg is dat goed, wil ze haar volledige bord opeten is dat ook goed. De voedingen van 11u en 14u lopen hier al een weekje moeilijker. Alsof ze toe is aan iets nieuws?
  • @-Lily- ik heb juist hetzelfde gevoel!!! Alsof hij denkt, ik ben die pap zo beu als maar zijn kan goofy.gif
  • @TG2 : Ik vroeg mij al af of mijn gevoel wel klopte. Maar als jij ook zoiets denkt is het dus mogelijk dat onze kindjes volledig klaar zijn voor de volgende stap in hun leven happy.gif
  • Mijn zoon is precies de uitzondering. Totaal geen interesse in ons eten en zolang hij zijn fles heeft nog 8x per dag is hij content.
  • @Elise290 : Zijn melk zal hem nog veel te goed smaken. Wat dus een complimentje is voor jou hug.gif . Of geef je geen bv meer?
  • Hehe ja wie weet, 3/4e bv, 1/4e kruidvatmelk smile.gif.
  • Dag dames,
    Sorry voor mijn lange afwezigheid! Ik vond even geen tijd om hier te geraken. Ik doe mijn best om bij te lezen hoe het met jullie gaat!

Hier verloopt het zeer vlot. Mijn zoontje is morgen al 3 maand. Wat gaat dat snel!!! Ik ben nog enkele weken thuis en dan moet ik terug aan het werk. Ik geef nog steeds volledige borstvoeding en probeer nog volop te genieten van de laatste weken voor ik terug moet gaan werken.
  • Hier een redelijke nacht! Hij lijkt erdoor, maar nu lijkt hij zich te herinneren dat hij last heeft van reflux....al heel de ochtend een gilfestijn. Pap drinken is sinds gisteren opnieuw een marteling. Pfff zware dag al. Straks in iedergeval patatjes. Resultaten van de stoelgang laten op zich wachten.

@Neuzeke weigert jouw zoontje ook soms te drinken en huilt hij dan ook tijdens de fles. Hier is hij terug helemaal zoals twee weken geleden voor de erge ziekteperiode. Huilen, overstrekken, flessen weigeren
  • @Este Raar he die laatste weken samen thuis, vollopen ervan genieten!
    @TG2 Oh das niet leuk, dan is hij mss er toch nog niet door?

Hier heeft de papa de antibiotica vergeten bij de onthaalmoeder waardoor ons boeleke 2 dosissen mist, niet ideaal sad.gif. Hij heeft er wel veel krampjes en vieze kaka van, vind ik ook niet leuk voor hem.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld