We kletst er mee; na de bevalling/geboorte

• Beetje ongerust over tessa. Ik voel me al paar dagen grieperig. Nu doet Tessa sinds zaterdag raar. Ze is mega onrustig, heeft nog maar twee opties, dat is of oorverdovend gillen en krijsen of slapen. Zit niks tussen in. Ze heeft geen koorts maar voelt zich overduidelijk niet goed. Drinken aan de borst vind ze op het moment extreem vermoeiend en valt bijna onmiddelijk in slaap. Dus ik kolf nu af en geef het in de fles. Nu kan ik ook even in de gaten houden hoeveel vocht ze binnen krijgt. Ik hou het even goed in de gaten, anders gaan we nog even voor het weekend naar de arts.
  • Jij hebt toch geen borstontsteking lynne ?
    Mij werd gezegd dat de melk anders kan smaken en op een andere manier stroomt waardoor babys veel onrustiger worden bij het drinken of veel meer moeite moeten doen en boos worden .
    Hopelijk snek beter
  • Hier een helse nacht achter de rug. E. heeft het eerste deel van de nacht bij de papa op de borstkas geslapen (onder mijn waakzaam oog die af en toe wel eens dicht viel) en de tweede helft van de nacht naast mij doorgebracht.

@Lynne
    Zou het kunnen dat ze een groeispurtje heeft?
    Onze Matteo kon ook héél slaperig zijn & weinig drinken als hij een groeispurt doormaakte.
    Het onrustig zijn herken ik er niet in.
  • Hier is 4u inderdaad het ochtendgloren voor onze jongste goofy.gif goed, ik pas mijn eigen slaapruimte eraan aan. Maar waar ik nu mee zit...gisteren dus een extra fles, 6 i.p.v. 5. Gisteren was dit

4u
    7u
    11u
    15u
    18u
    23u

Die van 23u is nooit volledig op en daarvoor moeten we hem wakker maken. Die van 15u gaat moeizaam en die van 18u mag eigenlijk al om 17u komen wink.gif regelmaat in zijn eten, geen fan. Gisteren verwarde ik de fles van 4u voor nachtvoeding en heb ik geen volle fles aangeboden. Die van 7u was niet volledig uit dus ik vermoed dat hij vandaag terug naar 5 flessen zal gaan: 5-9-13-17-21 ongeveer eh. Ik heb en eerste al wat proberen uit te stellen. Maar mijn vraag, welke moet ik dan in het weekend vervangen met patatjes? Ik kan toch moeilijk om 9u patatjes geven, ze zullen lachen in de crèche. Iemand een idee? Ik voel dat hij zijn ritme aan het zoeken is, daar ben ik wel erg blij mee thumbup.gif
  • @TG2 em
    Nu zou ik nog niet te veel kijken naar het uur ivm de patatjes want dat is nog proberen e.
    Ik zie dat uw zoontje altijd maar 3 uur tussen laat enkel bij de laatste langer.
    Mss laat hij nu ook gewoon 3uur tussen (zal je nu al weten πŸ˜„πŸ˜ƒπŸ˜‚). Dan is het 5-8- 11 of 5-9-12.
    11 of 12 is een mooi uur e voor warme voeding.

Hier een super nacht .
    20u laatste fles.
    21u in bed
    02u wat lawaai maar na 5 min terug stil dus ik heb de voeding zo gelaten.
    Pas om 05u terug wakker en voeding gekregen.
    Om 05u40 terug bed in en pas om 08u40 terug wakker.
    Totaal geen teken van honger als hij wakker werd.
    09u15 zpas zijn flesje.
    Dus als het wat is zoals anders dan hebben we vandaag.

05u
    09u15
    13u15
    17u15
    20u15

Bij ons is het dus net omgekeerd TG2.
    Hij heeft duidelijk aan de nacht te willen starten.
    Hij laat overdag rond de 4uur tussen en de laatste fles wil.hij altijd na 3uur al.
    Ik moet zeggen dat ik soms wel wat vroeger geef dan dat hij vraagt. Als mijn man laat thuis is en de jongens moeten weg kan ik maar 1 ding gelijk natuurlijk en het begin uur van iets kan ik moeilikl uitstellen e πŸ˜„πŸ˜ƒ

Aangepast door Neuzeke op 18/01/2018 09:43
  • @Neuzeke bij jullie start het toch ook om 5u, enige verschil is dat de onze al om 4u wakker is maar nog geen honger heeft, maar dat past zichzelf wel aan. Ik ga hem vandaag gewoon laten doen enge zien wel.
    Onze eerste zoon was echt direct weg met patatjes eten, daar heb ik amper pap moeten bijgeven, misschien een paar dagen, daarom dat ik het niet goed weet. Voorlopig is het dus 5-9-slaapt nog steeds goofy.gif hij begon wel om 8u terug onrustig te worden dus misschieninderdaad direct al pap geven, dan wordt het misschien 5-8-11/12. Maar maakt het dan niet uit dat er twee papvoedingen voor de patatjes zitten?
    Bij onze eerste was het pap-patatjes-fruitpap-pap-pap. Nu zou het dus zijn pap-pap-patatjes-pap-pap. Denk je dat dit zichzelf wel rechttrekt? Eens ze nog wat langer slapen gaat dat misschien vanzelf... bedankt om je schema ook eens te delen!
  • @TG2 : Die flesvoeding van 11 uur vervangen door de patatjes is ideaal. Mijn vroedvrouw zei ook rond dat uur warm eten te geven.

Gisteren zijn we op babybezoek geweest love.gif. Op 2 weken tijd zijn er 2 kindjes geboren in de vriendengroep. Het kindje van gisteren was gelijk qua lengte en gewicht bij geboorte als mijn dochter. Toen leek dat gigantisch maar toen ik hem gisteren in mijn armen had was dat toch maar mini hoor happy.gif. Toch in vergelijking met mijn reus goofy.gif
    Toen ik kleine miss gisteren in bed wou steken dacht ik er plots aan dat haar inbakerslaapzak nog in het wasmachine zat. Ze was al aan het vechten tegen de slaap dus dat zou niet meer op tijd droog zijn. Dan maar eens een testnacht met haar gewone slaapzak. Om 20u30 in bed, direct in slaap gevallen. Rond middernacht stond ik naast haar bedje en zag ik dat ze al 1 arm had losgefriemeld (en die zat al in haar mond smug.gif). En dan om 2 uur was het prijs. Allebei de armen los en liggen draaien in haar bed. Een uur aan een stuk wakker worden, tutje geven, wakker worden.... Om 6u15 haar eerste voeding en dan verder liggen wroeten in haar bed. Om 8u30 was ze al wakker en dat is niet van haar gewoonte. Ze was aan het jengelen en haar ogen stonden dik van vermoeidheid. Ik heb haar dan bij mij genomen en samen hebben we anderhalf uur geslapen. En nu lacht ze weer thumbup.gif

Vanavond dus weer de inbakerslaapzak thumbup.gif
  • @TG2 : Ik denk niet dat het erg is dat er 2 voedingen voor de groentjes zijn. Als je zoontje daar nood aan heeft...

Mijn schema ziet er ongeveer zo uit:
    6u30
    11u
    14u
    17u
    20u

Ongeveer he. Dat schommelt al eens, ook afhankelijk van de dutjes. Ik vroeg aan de vroedvrouw of ik met groentjes en fruit zou uitkomen op 4 voedingen per dag maar dat hoeft niet echt. Het kan zijn dat mijn kleine meid na haar fruit nog 2 melkvoedingen vraagt. We zullen wel zien.
  • @-Lily- oh nee ocharme! Voorlopig probeer ik het nog niet hoor. In zijn park slaapt hij op,zijn zij.
    Ja, 11u ideaal voor patatjes, ik weet het, maar helaas zit dat uur er niet meer tussen nu. Hij slaapt nog steeds, na zijn pap van 9u is hij rond 9:40 in slaap gevallen en dat doet hij nu nog. Eigenlijk zijn we het ritme helemaal kwijt. Maar misschienkomt daar danhierna snel beterschap in. Hij doet nu zijn mange dut vroeger, wat misschien wil zeggen at hij in de late namiddag toch nog een kort dutje zal doen(doet hij normaal niet) en dus vanavond niet aan zijn nacht begint om 18u.
  • Al 3 kindjes ie dus duidelijk eel beter slapen door in te bakeren πŸ˜„πŸ˜ƒ.
    Eigenlijk iets heel simpel waardoor je hen toch goed kan helpen e.

Schemas passen zichzelf wel aan. Wss zal uw 4uur voeding wel wegvallen e. Dan word de 1ste voeding zowat tussen 4 en 9 wss en daarna om de 3 Γ  4 uur e.

Uw zoontje is al vaak ziek geweest ook e dus hij zal efde tijd nsoig hebben. Slapen is goed e.
    Hier was hij wakker tot 10u30 en dan in bed geslapen tot 12u10 dus een mooi trokske.
    Nu mooi aant spelen op de speelmat.
    Wanneer slapen jullie kindjes in het park ? Slapen ze daar dan deftig ?
    Aangepast door Neuzeke op 18/01/2018 12:31
  • @Neuzeke : de eerste 5-6 weken sliep ze in haar park, sindsdien nooit meer. Dat lukt haar gewoon niet door alle prikkels. Hier slaapt ze telkens in bed. Het park dient meer als opslagplaats voor speelgoed goofy.gif
  • Wanneer hij nu genezen en hersteld is, ga ik ook beginnen met de middagdut in bed hoor. Dat is toch een gemakkelijker wanneer je er nog eentje hebt rondlopen.

@neuzeke, inderdaad, hopelijk valt die van 4u snel weg. Binnen een paar weken zal het zr weer helemaal anders uitzien natuurlijk. Onze eerste dronk super slecht en hij maakte snel lange nachten, dus dit ben ik niet gewoon
  • Hier ool enkel in bed . Eigenlijk probeer ik dat ook niet beneden. Hij slaapt in de donker ook dus kga hier niet in de donker zitten πŸ˜„πŸ˜ƒ.
    Zie ik hem staren dan weet ik dat hij moe word. Ik laat het eigenlijk nooit echt ver komen op vlak van signalen want de tijd tussen geeuwen en te moe dus hyper worden is heel kort e. En krijg ze dan maar eens in slaap.
    Hij is eigenlijk altijd max 2uur aan een stuk wakker.

Onze oudste was wat zoals deze baby. Deze is iets minder hongerig en slaapt wat meer en de oudste weende tijdens de avond vaak wat . Deze baby woont nooit πŸ˜„πŸ˜ƒ.Aangepast door Neuzeke op 18/01/2018 12:59
  • @TG2 : en slaapt je zoontje eigenlijk gemakkelijk beneden? Heeft huj geen last van het geluid? De eerste weken mocht ik stofzuigen zoveel ik wou wink.gif. Als ik ergens op verplaatsing ben zou kleine miss wel in slaap vallen door het geluid van alle verschillende stemmen. Ze kijkt dan haar ogen uit van alle indrukken en valt dan uiteindelijk in slaap.

Ik wou daarnet haar nageltjes knippen en net op de moment dat ik knip beweegt ze haar vinger en ik zat in haar vel cry.gif . Ze heeft maar een tiental seconden gehuild (niet bjjzonder luid eigenlijk) maar ik ben er niet goed van drunk.gif
  • @lily ik knip bij babykes nooit meer nagels. Net hetzelfde gehad als u , destijds bij de oudste. Nu vijl ik πŸ˜„πŸ˜ƒ
  • Daarom zit dat vijltje erbij.... candle.gif
  • Moet ik daar iets op doen van ontsmetting? Maar ze steekt nu constant haar vingers en handen in haar mond.
  • Heb je bloot vlees mss ?
    Als je ontsmet doe dan eventjes zen sokje op haar handje.
  • Geen wondje eerder een klein bloedneepje
  • Dat heb ik ook gehad bij de eerste! De allereerste keer zelfs blush.gif maar vijlen dat lukt hier niet eigenlijk.

@-Lily- voorlopig slaapt hij nog redelijk goed. Vandaag heb ik tijdens zij. Drie uur durende dut heel het huis gepoetst bigsmile.gif

Ondertussen heeft hij om 13u en om 17:30 een grotere pap gedronken 210+7 die van 17:30wou hij eigenlijk al een uur voordien maar β€˜s avonds sta ik er alleen voor en de oudste moet echt om 18u in zijn bed dus hij moest eerst klaar zijn voor bedtijd. Maar daarna is de jongste nog tot 19u wakker gebleven is misschien wordt het vannacht dan ook 5u i.p.v. 4u en dan hebben we dus een heel mooi ritme gevonden

5u
    9u
    13u (patatjes)
    17u(30)
    23u

Die 5u zou perfect zijn wanneer ik terug ga werken. En dan komt die pap van 9u en die van. 13u uiteindelijk wel op 11u waarschijnlijk. thumbup.gif en dan de fruitpap er nog tussen eh. Dus dit weekend is het echt patatjestijd, ik ben zo benieuwd love.gif

Morgen gaat hij terug naar de crèche dus het wordt mijn tweede (school) dag alleen tongue.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld