We kletst er mee; na de bevalling/geboorte

• Hier ook vaak 3 of meer keren wakker. Tis lastig maar ik ga er gewoon van uit dat ze het nodig heeft.. Ze zijn nog zo klein.. vorige week zelfs nachten van constant gehuil en niet stil te krijgen. Gezellig om te gaan werken goofy.gif ooit betert het wel. En ik zou er trouwens raat van opkijken moest ze nu plots beginnen doorslapen goofy.gif
    Elk kind is anders en kan je uiteindelijk niet vergelijken
  • @Elise290 nu austen het zo zegt. Wat bedoel jij eigenlijk met wakker worden ?
    Is het dan echt wakker wakker en huilen of gewoon effe lawaai waarvan jij wakker word ?
    Die van ons slaapt super maar tutjes momenten of de overgang in de slaap en prot uurtje hoor ik ook en ben ikzelf ook wakker van. Maar dat is normaal dus dat reken ik niet mee als wakker worden hoor.
    Deze nacht ook 3 keer tutje gegeven, een fles om 3 uur en protuur van half 5 tot half 6 maar enkel voor de voeding moet ik mij rechtzetten ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜ƒ.

@Amoxiclav dat is zo. Ze veranderen zo veel als ze klein zijn. Alles kan plots veranderen en verbeteren of slevhter worden op 2 weken erna terug anders te zijn

Aangepast door Neuzeke op 15/01/2018 08:06
  • Daar kan ik ook van meespreken van een ritme dat van de ene dag op de ander verandert.

Hier gebeurt het ook wel eens dat mijn dochtertje 's nachts beetje ligt te draaien en keren. Wordt zij daar wakker van? Ik denk het niet. Maar ik wel goofy.gif.

Straks komt de vroedvrouw om te praten over patatjes en borstvoeding afbouwen. Ik hoop dat ik niemand tegen de borst stoot maar hoe meer ik denk aan bv afbouwen en poedermelk zal moeten geven, hoe groter mijn afkeer wordt van kunstvoeding. Bizar. Het voelt voor mij echt niet natuurlijk aan om flesjes te moeten geven. Of misschien heb ik het gewoon moeilijk met het feit dat ik zo'n leuke periode zal moeten afsluiten. Ik hoop dat ik ergens toch nog een ochtend - en avondvoeding zal kunnen blijven geven... Duimen maar!
  • @-Lily- ik geef nu vooral savonds en snachts voeding. Overdag minder tenzij ik thuis ben. Dat zal wel lukken smile.gif in de crรจche aanvaard ze flesjes maar thuis niet. Want mama = aan de borst dus dag dag fles, die slaat ze gewoon weg goofy.gif
  • Kan je niet kolven op u werk lily ?
    Tot 9 maand heb je daar recht op e.
    Als je dat zou doen dan kan je nog een hele poos het poeder weglaten e.
    In de opvang zal ze wss toch voornamelijk warm en fruit eten e.
  • @Neuzeke : Ik wist zelfs niet dat dat mogelijk was. Maar ik vraag mij af of dat met mijn job wel haalbaar is. Als ik plots een interventie heb kan ik moeilijk zeggen "mannekes, dat zal hier even moeten wachten want ik moet gaan afkolven, tot sebiet" bigsmile.gif
  • @Neuzeke we gebruiken de 1-2-3 speen omdat we dikkere pap gebruiken. Hebben nu eens geprobeerd op drie omdat je inderdaad gelijk hebt, maar geen verschil.
    Maaaaar! Sinds gisterenavond drinkt hij zijn flessen plots weer terug volledig op bigsmile.gif tis al een opluchting. En vannacht hadden we zo een nacht als Neuzeke hierboven beschrijft. Vanaf 3 u er een keer of zes uit, hoestbuitjes, tutje kwijt, protjes....maaaaaaaar ikzelf heb tot half zes in ons bed kunnen liggen. Eruit is toch nog,iets anders als opstaan en ermee naar beneden gaan. Cry it out doen wij ook niet, onze oudste is een lichte slaper en als hij wakker wordt,geraak hij moeilijk weer in slaap. Maar een geweldige nacht dus eigenlijk blush.gif verder wel nog altijd vieze oogjes, platte stoelgang, en vandaag echt heel de tijd wenen of slapen. Dus toch goed dat ik straks naar de kinderarts kan. Hij moet morgen normaal gezien ook zijn vaccinaties, maar ik weet niet of dat nu wel mag.

Gisteren ben ik met de twee jongens gaan wandelen, zodat mijn man een paar uur kon bijslapen. Ik had โ€˜s ochtends ook al looptraining. Maar zo een dagje zonneschijn, doet toch veel eh! Jammer dat vandaag alweer voorbij is
  • @lily hahaha dat zou idd mss wat gek zijn.
    Zou een goeie scene zijn voor de buurtpolitie wel maar niet voor in het echt natuurlijk ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜ƒ
    Bij mijzelf steek dat wel niet zo nauw wanneer ik kolf. Daar mag gerust speling opzitten
    Ik weet ook niet hoe dat zit maar je moet wss volledig uw dienst , onmiddelijk kunnen vertrekken ?
    Ik ga trouwens niet kolven op het werk. Ik ben de hele dag op de baan en heb geen zin op in de auto te zitten kolven .

@TG2 die klein sprietels e. Dagen slecht drinken en dan plots weer anders. Maar kijk zoveel te beter dat het terug vlot loopt.
    Ik ben in al die tijd nog maar 1 keer naar beneden gegaan met de baby en dat was net voor de opname.
    Alles ligt ook naast mij in een mandje. Reserve kledij, bavet, extra tut, pampers, doekjes, neuspomp, ....
    Veel te warm om uit mijn bed te komen ze ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜ƒAangepast door Neuzeke op 15/01/2018 12:27
  • @TG2 : Waarschijnlijk wel een opluchting dat hij weer beter drinkt? Goed dat je straks naar de kinderarts gaat. Ik geloof dat jouw zoontje toch al een tijdje op de sukkel is zeker? Ik zie aan je banner dat hij 4 maanden. Begin je aan patatjes?

Daarnet is de vroedvrouw hier geweest en heb ik de uitleg gekregen over groentepap en bv afbouwen. Ik begin op 27 januari met de eerste hapjes. Het is dan mijn verjaardag party.gif . Dat is het mooiste cadeau dat ik die dag kan krijgen: Samen met mijn poppemie de volgende stap in haar leven zetten love.gif. Ik word er nu emotioneel van als ik dit typ blush.gif
  • @Neuzeke : Ik zie mij al de combi inspringen met mijn kolfmachine op weg naar een inbraak bigsmile.gif . Mijn fantasie is weer op hol aan het slaan bigsmile.gif.
    In principe zouden ze mij out of service kunnen zetten tijdens het kolven. Maar het is toch een serieus gesukkel he. Als er dan iets serieus is zal geen enkele mannelijke collega het appreciรซren dat ze op de bureau moeten wachten tot ik gedaan heb met kolven. Of als ik een serieuze interventie heb waar ik uren mee bezig ben zal kolven ook niet lukken.
    Bij ons zijn ze aan het kijken om het borstvoedingsverlof volledig af te schaffen en borstvoedingspauzes te geven. Dan zou ik wel op mijn strepen staan. Maar nu ben ik toch tot 6 maand na de geboorte kunnen thuisblijven en dat is al heel wat vind ik. De vrouwen na mij zullen geen borstvoedingsverlof meer kunnen aanvragen (dan zou ik sowieso mijn ouderschapsverlof in 1 keer opnemen om toch langer thuis te blijven).

Nog even ivm dat plukbrood waar ik een pistolet van ging maken. Ik heb dat deze week eens geprobeerd en dat viel nog redelijk mee. Het was wel een beetje knapperig maar zeker nog eetbaar happy.gif
  • @lily bij ons is die aanpassing ook nog niet lang.
    Je mag wel onbetaald nemen maja das hetzelfde als niets want onbetaald mag bij ons sowieso na een bevalling.
    Ja tzal.niet simpel zijn dan op te kolven. Allemaal rap gezegd dat je er recht op hebt op de kolfpauzes.

Kan je dan nog echt plukken ? De pistolets die ik koop zijn meer lucht dan vulling dus hier zou dat nooit lukken ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜ƒ.
    Mss wel met zo een ovenkoek achtig iets . Kga dat eens proberen .

Ik start eind deze maand stilaan met een sabbeltut. 1st nieuwe smaal leren kennen en dan gaan we verder.

Ben jij een 30 er lily of een 20er ? Bijna jarig . Tof.
  • @-Lily-
    Mijn oudste zoon is heel lief voor zijn kleine zus.
    Hij vraagt wel wat extra aandacht door op m'n schoot te komen zitten of als hij iets wil blijft hij zeuren tot wanneer het gebeurt is (ook al zeg ik dat ik het zodadelijk zal doen).
    Voor de rest is er hier wat slaaptekort aangezien dl zowel 's nachts als overdag om de 2u een voeding vraagt, daarom vandaag gesproken met mijn vroedvrouw en ze stelde voor om te voeden op vraag (wat ik sowieso al doe eigenlijk).

Het spijtige is dat ZL ook wakker wordt van het gehuil van zijn zus maar hij valt gelukkig snel weer in slaap.
  • @-Lily- Hahahaha dat zou nog wel iets zijn! Hier veel agenten in de familie. Dat was mijn eigen plan ook, eerst criminologie gedaan, maar uiteindelijk ergens anders ingerold. Nu was ik van planna de geboorte toch mijn ingangsexamen mee te doen, maar door omstandigheden is dat geen optie meer. Hoe ga je dat doen met je dochtertje tijdens de nachten?

@Neuzeke ben heel blij dat hij terug drinkt! Zijn bed bij ons in de kamer gaat helaas niet.

Vandaag is hij vier maanden! Inderdaad al een tijdje aant sukkelen. Maar we spartelen er wel door eh. Zolang hij maar in orde is.

@-Lily- ik wou dit weekend starten, maar het zal voor later deze week of weekend zijn. Ik ben deze week ook jarig, dus misschien die dag tongue.gif starten met patatjes vind ik geweldig leuk!
  • @TG2 : Dan hebben we een paar zaken gemeen met elkaar bigsmile.gif. Ik heb maatschappelijk werk gedaan, daarna ook criminologie. Daarna heb ik halftijds in een kledingwinkel en halftijds in de immobiliรซn gewerkt tot ik mijn politie-opleiding mocht beginnen. Ik was 26 toen ik eindelijk genoeg gestudeerd had goofy.gif. Alhoewel ik nu wel nog iets zou willen bijdoen maar met de baby is dat niet mogelijk....
    Voor de nachten ga ik beroep doen op familie en dichte vrienden. Ik zou liefst mijn dochter zoveel mogelijk in haar eigen bedje laten slapen maar ik denk dat het onvermijdelijk is dat ze wel eens op verplaatsing moet slapen. Vanaf ik mijn uurrooster ken zal ik moeten beginnen plannen.
    Hoe oud wordt jij? En wanneer is het je verjaardag?

@Neuzeke : Ik word 31 jaar party.gif. Ik verjaar echt zo graag bigsmile.gif. Voor mijn 30 ste heb ik toch een groot feest gegeven. Nu zal het feestje rustiger zijn maar daarom niet minder plezant happy.gif.

@KriekjeM.D. : Ik geef ook borstvoeding. Sommige dagen vroeg ze ook om de 2 uur. Elke avond eindigt hier ook zo. Rond 17u een voeding en daarna rond 19u - 19u30 haar laatste avondvoeding.
  • @-Lily- een jaartje jonger dan mij dus ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜ƒ.
    Ik moet zeggen dat ik niet stilsta bij mijn verjaardag en dat we gewoon eens iets gaan eten ofzo.
    De kinderen hun verjaardag dat is wat anders. Die worden dubbel en dik gevierd ๐Ÿ˜„.
    Ik zou in uw geval en met nachtwerk een probleem hebben. Onze vrienden werken allemaal of hebben zelf een gezin, schoonouders te oud en de jongere mensen werken ook allemaal nog. Goed dat jij wel hulp kan inschakelen.

• @austen Tis dus dat waar ik als nieuwe mama hier dus voor advies kom, of er zeker niets is dat ik er aan kan doen omdat ik mij als moeder onzeker voel en ik mij voel alsof het ik ben die iets mis doe. Heb geen vrienden of familie met baby's dus lijkt mij hier de goede plaats om voor te horen. Van omgeving hoor ik alleen maar geschockeerde mensen "hoezo die slaapt nog niet door".
    @Neuzeke Het is echt wel wakker wakker worden met wenen en gemiddeld een half uur eer hij terug slaapt. Kleine dingetjes slaap ik door, mijn man minder, soms zegt hij mij sochtends "weet jij eigenlijk wel dat ik van 3 tot 4 een uur met hem heb zitten rondwandelen?" Ik weet dan geregeld van niks..
    @-Lily- ik had/heb dat ook! Alsof ik het de kunstvoeding kwalijk nam dat ik mijn borstvoeding moest afbouwen tongue.gif.
  • Ik begon het daarstraks al te vermoeden....maar niet zo erg, na een virale infectie en waarschijnlijk de buikgriep de afgelopen dagen, nu een dubbele oorontsteking erbij. Het moet echt vanochtend pas begonnen zijn, want hij had zelfs geen koorts. Wel een uur gegild nadat de kinderarts in zijn oortjes had gekeken, Ocharme! Terug antibiotica en morgen geen vaccinatie. Hopelijk na 7 dagelijks in orde. Gelukkig was de buikgriepbeter of ze ging geen antibiotica geven, ik wil niet weten wat de oplossing dan was.

@-Lily- @Neuzeke ik word donderdag 34 goofy.gif blush.gif mijn broer verjaart een paar dagen later en mijn mama en grootvader zijn net jarig geweest dus wij gaan allemaal samen eten.

@-Lily- aaaah wauw wat een toeval!!!! Ben je dan inspecteur bij de politie of een speciale functie omdat je maatschappelijk werk en criminologie hebt gedaan? Ooooh zo leuk!
  • @Elise290 : okรฉ, als hij telkens zo lang wakker is, is het idd wel erger dan "3 ร  5x per nacht wakker worden" - zoals de meeste andere baby's doen. Hopelijk is het idd zo dat hij wat aanpassingsmoeilijkheden heeft en dat het dus gauw over is. Anders toch nog eens een andere KA overwegen?
  • @Elise290 eigenlijk dacht ik wel dat het over meer ging dan enkel tutje geven of effe wakker.
    Tja kijk ikzelf zou eens langs de kinderarts..
    Je vroeg mij gisteren wat kan ik daar doen. Hetzelfde als bij de arts waar je wel al ging maar dan ben je wel bij iemand met heel veel kennis over als wat met kinderen te maken heeft e.

@Tg2 aiai terug de oren.
    Heb je al een afspraak bij de nko.
    De gezondheid is toch alles e
    Gelukkige verjaardag al ๐Ÿ˜™๐Ÿ˜˜.2 keer aangepast. Laatste keer door Neuzeke op 15/01/2018 18:53
  • @Neuzeke mercikes! blush.gif ja die oren eh, kan nu toeval zijn met die virale infectie enzo, als hij binnen een week niet beter is, opnieuw voor controle.e naar de kinderarts. Onze NKO had gezegd dat we het even moeten afwachten. Voor een jaar plaatst hij dat niet graag,maar bij het oudste zoontje was het ook eerder hoor. Dat die winter maar rap gedaan is voor dat ventje!

@Elise290 dar is inderdaad niet simpel! De onze is gewoon heel vroeg op, daar kun je je nog min of meer aan aanpassen, ik ga gewoon heel vroeg slapen. Mijn man hoort ook niks, wordt niet wakker, gelukkig voor hem, want hij moet de laatste pap geven. Daarom den wij het zo, hij de laatste, ik sta op. Andersom hebben wij zo eens een paar keer bij ons eerste zoontje gedaan hahahahah allebei een wrak. Hoe slaapt je zoontje tijdens de dag? Slaapt hij lange dutjes?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld