We kletst er mee; na de bevalling/geboorte

• @Elise290 hopelijk is hij snel een beetje beter! Die papjes zijn ook niet leuk zo eh, bij ons zijn ze meestal ook niet ontspannend,maar zolang ze maar drinken zeker.
    Hier ook slechte nachten, ik probeer mijn man zo weinig mogelijk wakker te maken want hij werkt ook lange dagen, soms zes op zeven. Maar als ze met twee tegelijk wakker zijn, kan ik me helaas nog niet in twee splitsen tongue.gif maar als je man pas maandag vertrekt, kan je zoontje natuurlijk tegen an alweer wat beter zijn candle2.gif
  • @Elise290 : Hopelijk is je kleintje al wat beter tegen dat je man vertrekt op reis. Hier is inderdaad alles voor mij. Het zijn lange dagen en korte nachten want 's avonds komt er dan nog eens het huishouden bij. Nu gaat dat nog want ik ben thuis tot midden maart. Maar dan? Hopelijk valt alles te combineren en is mijn kleine meid niet teveel ziek. Met al die zieke kindjes ga ik toch eens moeten nadenken over wat ik zal doen als mijn meid ziek is terwijl ik aan het werken ben. Maar ik dacht dat wij omstandigheidsverlof kunnen nemen als je kindje ziek is.

@Neuzeke : Vroege uren die hobby's nervous.gif

@TG2 : Gisteren leek haar hangerig gedrag voorbij. Ik ben gisterenmorgen gaan ontbijten met papa en in de namiddag een koffie gaan drinken met vrienden en kleine miss leek het allemaal wel te vinden. Beetje op de schoot, beetje in de maxi cosi met haar knisperboekje, beetje slapen. Voorbeeldig kindje. Vandaag was weer iets minder maar door vermoeidheid denk ik. Maar ik heb nu ontdekt dat dat knisperboekje haar beste vriend is content.gif
    Ikzelf heb geen kine gevolgd. Maar sinds de geboorte heb ik wel meer last van mijn rug. Nu ja, als je eens rondloopt met die maxi cosi snap je meteen waarom je rugpijn hebt. Wat een gewicht zeg!
    Oh ik ben jaloers dat jij weer gaat sporten. Ik zou niet weten wanneer dat te doen. Maar misschien moet ik gewoon de stap zetten en dat kleine spook meenemen naar de fitness.

Sinds een paar dagen heeft mijn meisje redelijk veel rode wangetjes. Normaal heeft ze dat altijd na een voeding (van tegen mij te liggen). Maar nu is het ook gedurende de dag. Ik heb eens haar koorts gemeten maar ze heeft haar normale temperatuur.
    En sommige voedingen overdag gaan moeilijker. Ze lost vaak, kijkt rond, duwt haar af met haar beentjes. Raar... Maar zo drinkt ze weer niet genoeg he.
  • @Elise290
    Het is niet altijd makkelijker hoor als mijn man er is 😄😃.
    Veel van mijn vriendinnen hebben ook partners die lang en veel werken en die zeggen dat ook. Als uw partner thuis is hoop je ergens toch op wat hulp en dat is niet altijd zo natuurlijk.
    Mijn man werkt ook regelmatig een paar uur van thuis uit en dat haat ik echt.
    Hij zit hier dan maar is er eigenlijk niet 😄😃.
    Maar kzou hem niet kunnen missen hoor 😄.

@TG2 hier geen postnatale of nacontrole.
    Ik voelde direct na de bevalling al dat alles in orde ging komen.
    Mijn lichaam had deze bevalling nodig precies.
    Kwalen die nog niet weg waren sinds de geboorte van nr 2 , zijn gewoon veel beter geworden.
    De gynaecoloog had dat ook gezegd dat dit zou kunnen dus ik ben super tevreden dat alles tussen navel en knieën terug is zoals het moet 😄😂.
    Ik sport ook al terug.
    Buiten het dagelijks wandelen en buikspier oefeningen thuis, sport ik ook 1 keer per week buitenhuis .

@lily als ze op verplaatsing wedstrijd hebben dan moeten we idd vroeg vertrekken .
    @Tg2 Bbal spelen ze. Veel trainen en ieder weekend wedstrijd. Tof om.hen bezig te zien maar tis toch niet altijd met evenveel zin dat ik optrek hoor 😄😃. Wij zijn wel het type ouder die als onze kinderen ergens voor kiezen ook onszelf echt inzetten en ook van hen verwachten dat ze inzet tonen.
    Het is een teamsport en dan zet je u in, is ons mening. Sport als babysitt gebruiken is niet zo ons ding
    @lily je kan idd verlof opnemen als ze ziek zijn maar daar zijn ook regels rond en dat is beperkt. Wij hebben tijden gehad dat voor april dat al allemaal op was 😄😃3 keer aangepast. Laatste keer door Neuzeke op 13/01/2018 15:52
  • Joepie!

Wij mogen ons hier ook toevoegen.
    Ik dacht even lekker copy paste te doen van een ander forum maar blijkbaar lukt dat niet op deze site dus typ ik het maar volledig opnieuw uit wink.gif

Op maandag 08/01 moesten we langs de monitor op routinecontrole, die zag er goed uit. Erna heeft de vroedvrouw me gestript en konden we naar huis gaan. Ik was zelf echter van de overtuiging dat het strippen niets zou uithalen aangezien dat van mijn oudste zoontje ook niet had gedaan maar onder het motto schaadt het niet dan.... .
    Om 20u opnieuw thuis en nadat de macaroni warm was konden we eten (héél laat voor ons).
    Om 21u15 wil ik zl in zijn bed stoppen en sta recht uit de zetel, ik kom in de keuken aan en voel een plofte in mijn buik en onmiddellijk voel ik iets langs mijn benen stromen. Ik kijk snel eens in mijn onderbroek (uit schrik dat het één en al bloed zou zijn) en zie dat alles helder is. Ik zeg tegen m"n man dat we deze avond opnieuw naar het zh zouden moeten omdat mijn water gebroken is.

Snel even opvang regelen voor zl en na een uurtje is sm er.
    Na een telefoontje naar mijn vv aan huis beslist om pas na middernacht binnen te gaan (vanwege de korte ligduur).
    Om 00u15 komen we aan in het ziekenhuis en om 00u30 in het verloskwartier.
    Eerst een anderhalf uurtje aan de monitor (aangezien het draadloze monitoren zijn bij ons en ik op de bal zat ging het eerst niet zo goed).
    Toen stelde de vv voor om eerst nog wat te slapen daar zolang ik geen contracties had.
    Door dacht onze baby anders over (wij wisten het geslacht niet).
    Om 03u voel ik de eerste contractie, onaangenaam maar het valt heel goed mee, nu ook niet zo dat ik nog zou kunnen dutten.
    Even de weeën opvangen en voor ik het wist was het 10u... Om 10u controleerde de vv mijn ontsluiting en ik zat op 3cm maar had nog voorliggende vliezen. Na overleg met de gyn mocht de vv mijn vliezen breken..
    Ik wilde onder de douche en zo gezegd zo gedaan. Na (naar mijn gevoel) 30 in de douche had ik een stoelganggevoel en werd ik misselijk. Genoeg signalen voor de vroedvrouw om me nog eens te onderzoeken, een héél laagliggend hoofdje en 6cm was het geworden ondertussen.
    Ik moest opnieuw aan de monitor en moest het eigenlijk 30' doen. Op 15' kon ik het niet meer verdragen en zei tegen m'n man dat als de vv me er niet zou afhalen, ik het zelf zou doen en zelf in bad zou kruipen. Man duwde op het belletje maar ik moest nog even volhouden van de vroedvrouw. Na tandenbijten, vloeken en wat weet ik nog allemaal eindelijk de toestemming om in het bad te gaan na een controle die aanduidde dat ik op de 6cm zat.
    Vlug in het bad, alle mogelijke posities aangenomen en na 20' kreeg ik persdrang. Opnieuw controle & ik was volledig (zoals de vv het zei).
    Vlug uit het bad en naar de bevallingstafel (vanwege een eerdere sectio kreeg ik geen toestemming om in bad te bevallen).
    Tussen twee persweeën door naar de bevallingstafel, een perswee aan de bevallingstafel op te vangen lag ik op de tafel klaar op te persen.
    Na een aantal keren persen (heb het niet geteld) was onze kleine meid er om 14u05!

Dit is mijn bevallingsverhaal... waar ik stiekem wel wat trots op ben smile.gif
  • Heel erg gefeliciteerd @KriekjeM.D. ! Wat een zalige bevalling!
  • @KriekjeM.D. : Welkom bij de groep. Ik zie dat jouw oudste kindje niet veel scheelt met @TG2 haar zoontje. Hoe reageerde jouw zoontje eigenlijk @TG2 ?

Hier al volop aan het kokkerellen voor het bezoek deze middag happy.gif . Nu dat kleine spook nog aan het slapen is moet ik ervan profiteren om zoveel mogelijk voor te bereiden.

Het slaapritme van E. is hier weer goed en zelfs verbeterd. Tussen 19u-20u gaan slapen, exact een half uur later worden voor tutje wink.gif en dan slapen tot 7u. Deze nacht werd ze rond 1u, 2u en 3u een beetje onrustig (maar niet wakker denk ik). Dat is dan het enige kleine nadeel van het babybedje naast mij te zetten: Ik hoor elk klein geluidje en schiet dan direct wakker. In een andere kamer met babyfoon zou ik dat waarschijnlijk zelfs niet horen. Het voordeel is dan wel dat ik meteen kan "ingrijpen" zonder dat ze al te wakker wordt.
  • @lily hier is het slaapritme ook super hoor.
    Hij slaapt zoveel niet als uw spruitje maar wel flink .
    Vaste uren zijn het niet meer maar wel sowieso lata hij tussen de laatste en de 1ste pap een 7tal uurtjes.
    Gisteren was de laatste pap om 21u en de volgende om 04u30 en dan van 05u10 tot 09u20 dus geen klagen
    Ivm dat bedje naast u, dzt zal idd wel kloppen
    Onze vriend staat vlak naast mijn bed (dichter kan niet 😄😃) en je hoort idd iedere kuch en zucht e. Maar voorlopig blijft hij nog zo dicht staan.
    Met de tijd gaat hij naar de uithoek van de kamer. Nu nog veel te vroeg voor 😁😜.

Wat ga je nu voorzien voor vanmiddag.
  • Hier weer even een dip. Net eens goed moeten wenen, dat was wel een tijd geleden moet ik zeggen. Gisteren was het feest met de buren en heb ik verschillende keren het verhaal moeten doen over hoe het met onze baby gaat. En dat is dan: " het gaat goed, hij komt goed bij, maar wil bij ons geen flessen drinken, bij de onthaalmoeder wel. Ook slaapt hij niet, van 22u toch 7u liggen we ons ons bed en wordt hij minstens 3x wakker. Het is heel vermoeiend."
    Ik heb het eigenlijk steeds met veel sterkte verteld, maar met daarnet weer een gevecht voor zijn fles ben ik een beetje ingestort. Ik ben gewoon zo moe. 2 weken aan het werk ondertussen. Ik ga fysiek toch gewoon verder en verder aftakelen.? Ik slaap blokjes van 1 à 3u.
    We hebben hem geswitcht van zijn wieg naar zijn bed in de hoop dat iets deed, maar het is net erger precies, in zijn wieg ging hij slapen maar werd hij wakker, in zijn bed wil hij niet in slaap vallen. Door de onthaalmoeder neemt hij nu af en toe de tut, dus dat proberen we nu ook. Wat doenwe toch mis? Ik begin radeloos te worden.
    Dit houdt mij ook zo hard tegen om aan een 2e kindje te beginnen, als dat weer eentje is die niet slaapt?! Zo jammer. Mijn zoontje is prachtig en fantastisch en ik geniet zo hard. Maar hoe veel extra genot zou het wel niet zijn moest ik uitgerust zijn? Ik heb de laatste 3,5 maanden nog nooit langer geslapen dan een paar keer 4 uur. Zucht.
  • Je doet niks mis, Elise! Ik herken jouw verhaal volledig. En ik wil je niet ontmoedigen, maar hier is het pas beginnen beteren na 14 maanden. Van minstens 5x wakker wakker per nacht, sliep dochter opeens door. Ik was zo kapot van vermoeidheid. Op den duur sliep ze ook gewoon bij ons in bed zodat we zo min mogelijk energie verloren als ze wakker werd en zo snel mogelijk weer konden doorslapen. Het is echt overleven dan.
    Probeer zo veel mogelijk slaap te halen. En af en toe eens goed huilen, mag zeker! En als het echt niet gaat om zoontje en werk te combineren, dan blijf je thuis van het werk. Het heeft geen zin om jezelf te pushen tot je er onderdoor gaat.
    Dochter is nu 19 maand en nu pas begin ik te denken aan een tweede kindje hoewel ik ook veel schrik heb dat we weer in dezelfde miserie gaan belanden.
    Succes, het komt goed!
  • Dikke knuffel voor jou @Elise290 . Dat moet inderdaad zwaar zijn. Iedereen kan wel zijn nacht rust goed gebruiken. Heeft je zoontje trouwens nog last van zijn reflux? Zou dat kunnen verklaren waarom hij niet goed slaapt?
    Ivm dat bedje: Ik denk dat het voor je zoontje wel een grote stap is van zijn wiegje naar plots een groter bed. Ik heb een bedomranding om haar bedje iets knusser te maken. En ze gaat altijd slapen met haar fleecedekentje. Ik heb een kindje dat graag ingeduffeld wordt. Een maand of 2 geleden schreef ik hier dat mijn meisje overdag niet kon/wou slapen. Sinds ze haar fleece bij zich heeft is dat op slag verbeterd.
    En wat die flesjes betreft is dat toch iets bizar he. Maar ik heb nog gehoord dat kindjes bij de onthaalmoeder wel uit een flesje willen drinken/ patatjes eten en thuis niet. Heeft het te maken met gewoonte? Ik heb de eerste weken af en toe afgekolfde melk in een flesje gegeven waardoor ze dat toch wel kent.
    Maar je doet absoluut niets verkeerd. Ik heb altijd zo'n medelijden als ik je berichtjes lees. De liefde voor je zoontje is heel duidelijk maar soms ook de wanhoop. We zeggen soms dat kindjes met een gebruikershandleiding zouden geboren moeten worden....

@Neuzeke : Het is nog maar sinds en dag of 3 dat ze tot 7u slaapt. Anders is het ook vaak 4u30. Wie weet hoe vroeg ze morgen weer wakker wordt wink.gif
    Deze middag begin ik met chips, nootjes, kaasjes en salami. Ik heb ook worteltjes en bloemkool met dipsaus voorzien om het een beetje gezond te houden goofy.gif . Ook heb ik wraps met kruidenkaas en gerookte zalm.Daarna zijn er kippeboutjes en kipsaté. Dan maak ik schijfjes stokbrood met brie en honing (in de oven). Dan geef ik plukpistolet bigsmile.gif (ik vond het plukbrood een goed idee maar met een pistolet heeft ieder zijn eigen portie). Als laatste heb ik dan nog een quiche met broccoli en zalm voorzien.
  • @Elise290 je doet niks mis.
    Hrt 1ne kind is het andere nu eenmaal niet.
    Dit is voor ons ook een droombaby in vergelijk met onze vorige.
    Die sliep de 1ste maanden amper, jankte een hele dag aan een stuk, was nooit tevreden, was heel vaak ziek.

Mss wel een klein iets
    Niet te veel veranderingen doorvoeren op korte tijd .
    Flesje, tutje, onthaalmoeder, kunstvoeding, nieuw bedje.
    Ik snap waarom je het doet maar voor zo kleintjes is dit enorm veel zn uw zoontje heeft het natuurlijk al niet super makkelijk.

Is zijn reflux idd onder controle ? Is er toch niet iets anders aan de hand (allergie ofzo).
    Ben jij met dit alles al eens naar de kinderarts gestapt ?

@lily heb je dat geprobeerd met die pistolet ?
    Persoonlijk vrees ik dat dit niet lukt 😄.
    Pistolet is lichtig en je hebt stevigheid nodig om te plukken 😄
  • @Anneke Merci voor je antwoord. Ik weet dat het lang kan duren, maar tot 15 maand? Ik weet niet of ik dat volhou. Wat moet moet natuurlijk. Maar ik blijf toch met het gevoel zitten dat er een oplossing moet zijn. Die wanhoop van waarom slapen andere baby's wel en de mijne niet. 2x per nacht wakker ok, normaal en doenbaar, maar 3 of meer? Maar idd, misschien is het gewoon zo, moet ik me er bij neerleggen en me er mentaal op instellen dat het nog een jaar ofzo gaat zijn. Het voelt wel heel oneerlijk, maarja hij is gezond en super cute en het wondertje waar ik zo naar uit gekeken heb, dus dan doe ik het maar als zombie zijnde.

@Neuzeke @-Lily- We blijven omeprazole geven, heb de indruk dat het wel onder controle is zijn reflux. Geen pediatrie gezien nee, alleen huisarts. Hij heeft helemaal geen symptomen van een allergie ofzo. Vandaag heeft hij veel last van z'n snot, verwacht zeker geen beterschap voor het slapen dus integendeel.
    @Neuzeke Ja ik wou liever nog een week wachten voor van wieg naar bed te gaan maar mijn man was volle goede hoop dat het daar aan lag dat de wieg te klein was voor hem.
  • Aan waarom ga je eens niet naar de kinderarts .
    Die hebben toch een pak meer ervaringen of kennis op vlak van kinderen .
    Je hebt niets te verliezen e.

Maar ik begrijp waarom je soms wat hopeloos word.
    Ik gun iedereen in de 1ste plaats een gezond kind uiteraard maar ook kindjes die goed te lezen zijn. Als je weet waarom ze onrustig zijn is het nog lastig maar als het op 1 of andere manier te verklaren valt is het wss toch makkelijker.
    Kop op meid. Aangepast door Neuzeke op 14/01/2018 18:59
  • Hier morgen toch ook weerbaar de pediater. En als ze niets vindt buiten zijn neusverkoudheid die ik bijna onder controle heb, eis ik deze keer toch echt een ph metrie. Het is niet meer vol te houden, elke fles is een strijd. Huilen, schreeuwen, weigeren te drinken.nu hadden we daarnet perdolan gegeven voor de pap, om uit te sluiten dat hij keelpijn had,geen effect. Elke ochtend ben ik op om 4u. Mijn man geeft de laatste pap om 23u, maar die gaat ook zeer moeizaam.

@-Lily- onze oudste reageerde heel erg goed toen de jongste geborenwas. Nu voel ik wel dat hij het soms moeilijk heeft, de jongste heeft het zo moeilijk en vraagt zoveel aandacht. Dus ik probeer extraatjes voor hem te voorzien. Zo is mijn broer zaterdag met hem komen spelen, en kon ik ook even met hem in de tuin spelen. Nu de jongste twee dagen naar de crèche, kan ik hem twee keer per week alleen wegdoen en ophalen van school dus dat is ook geweldig voor hem love.gif het is echt wel een schatje
  • @TG2 al eens de speen op te drinken aangepast ?
    Wij hadden hier ook eventjes en strijd met de flessen. Spertelen, wegdraaien, kei boos zijn, speen uit de mond duwen. Tot onze euro viel dat hij 3 maand voorbij was en hij mss de volgende speen nodig had om mee te drinken.
    We hadden dat tijdens een nacht eens geprobeerd maar dat was geen oplossing maar dan toch ook eens overdag geprobeerd en dat was het gewoon. Kei stom dat we daar niet aan dachten😯😐.

Medicatie moet soms aangepast worden e.
    Sommige artsen beseffen pas, dat je daar niet staat omdat er af en toe eens een probleem is, als je blijft terug gaan e.
    Onze 2 de arts zei tegen ons dat ik wss wat emotioneel was en het daardoor effe niet meer kon verdragen, dat ik anders wel sneller hulp had gevraagd . Kheb dan maar toegegeven dat hij niet de 1ste kinderarts was en het hele verhaal gedaan en ook gezegd dat we bij de vorige naar huis werden gestuurd met de woorden "jullie hebben pech". Toen iik vrij snel ph meting gehad en een gastro. Daaruit bleek dat onze zoon zijn ph waarden op die 24 uur amper op het normale niveau zat. Niet moeilijk dat hij onrustig was en bleef.
    We hadden met onze pech nog lang kunnen ploeteren.
    Pas op tis een blijterke gebleven ze maar zijn ellendig geween van pijn en tranen was weg en dat voelde voor ons beter.
    Groot gelijk dat je u niet laat wegsturen . Oortjes en luchtweg problemen kunnen ook komen door reflux dus echt nogmaal groot gelijk

Aangepast door Neuzeke op 14/01/2018 19:45
  • @Elise290 : sorry voor het binnenvallen, maar ik denk echt dat je heel veel verwacht van zo'n kleine baby. Het is perfect normaal dat baby's niet doorslapen. Zelfs ik, met 32 jaar, slaap niet door. Er rust een groot taboe op het slapen van kindjes, ik denk echt dat je moet beseffen dat de meeste kinderen nog vaak wakker worden 's nachts.

Probeer het zo gemakkelijk mogelijk voor jezelf: melk op het nachtkastje zetten, samen slapen, ...
  • @austen daar heb je ook een punt
    Ik denk ook dat de goede slapers in de 1ste maanden eerder uitzondering dan regel zijn hoor. Ikzelf maak het pas bij onze 3de voor het eerst mee dat er zo geslapen word in de 1ste maanden .
  • @austen Ik heb helemaal geen hoge verwachtingen vind ik. Ik verwacht een baby van 3 maanden die om 22u gaat slapen, 2 keer wakker wordt tussenin en dan om 7u terug wakker is. Daar zou ik al heeeeeeel blij mee zijn. Nu is het 3 of 4 of 5 keer wakker worden, je gaat me niet vertellen dat dat niet eerder een minderheid is?
    @Neuzeke Waarom zou ik naar de kinderarts gaan? Medisch is hij meermaals nagekeken en goedgekeurd. Ik ben eerder aan het denken aan de vroedvrouw nog eens te laten langskomen. Of boeken opzoeken om te lezen ofzo. Ergens waar ik tips kan vinden voor een andere aanpak. Maar zoals je zegt niet te veel veranderingen in eens, dus de komende 2 weken houden we even alles zoals het nu is en dan zien we wel weer.
    @TG2 Dat klinkt ook zwaar sad.gif.
  • Ik weet niet of dat zo verwonderlijk is, hoor. Zoontje dronk toen nog 2 à 3 flesjes per nacht, tel daar dan nog eens tutje kwijt of enge droom bij, en wij waren ook 5x per nacht wakker.

Het is duidelijk dat je de situatie niet kan veranderen - of je moet de cry it out methode toepassen (maar als je leest wat dat met je baby doet, eugh, niet aan te raden) dus je kan alleen proberen er het beste te van maken. Vroeg gaan slapen, afspreken wie er in't weekend eens mag uitslapen, af en toe apart slapen met baby zodat je partner kan slapen (en andersom), eens naar een oma / tante brengen om te slapen, ... Blijven klagen helpt ook niet é.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld