We kletst er mee; na de bevalling/geboorte

• Als je ouderschapsverlof neemt kan je een aanmoedigings premie aanvragen.
    Mijn man had er destijds geen recht op maar ikzelf wel.
    Ik denk dat voornu als alleenstaan heel wat andere regels zijn en extra's. Maar goed ook want jij koos hier helemaal niet voor e .
    Als je dat bewust kiest dan kan je vooraf alles goed berekenen en bekijken e.
    Want als je ziet dat enkel bij halftijds en voltijds thuis zijn met ouderschapsverlof de premie met 38% stijgt, is het verschil tussen 4/5de werken en halftijds met ouderschapsverlof ophetzelfde neerkomen als je daardoor minder opvang nodig hebt.
    2 keer aangepast. Laatste keer door Neuzeke op 11/01/2018 20:59
  • Mannekes toch. Als je niet een beetje op de hoogte bent van waar je allemaal recht op hebt/kan aanvragen....
  • Ik wist dat destijds ook niet hoor 😄😃.
    Maar kben wel het uitpluis type eens ik ergens gebruik van maak
  • Maar je moet het toch eerst weten vooraleer je het kan uitpluizen he happy.gif.

Ik heb die aanmoedigingspremie eens opgezocht maar dat lijkt enkel voor privé en social profit sector te zijn.

Als je nog voordelen kent mag je mij dat altijd laten weten @Neuzeke .
  • Ik roep nooit meer dat Tessa lang tussen de voedingen laat. Al twee dagen komt ze elke 2,5 uur. En ook snachts. Zeer vermoeiend.

Ik Moet Vanmiddag terug na het zkh. Ik zit nog steeds met een rare bult links onder waar de snede is genaakt. Vannacht met plat liggen weer veel last gehad.
  • Bij ons is dat ook zo gegaan @Lynne : De eerste 5 dagen liet zoontje 5u tussen en dilemma wakker maken of niet. Vanaf dag 6 waren het 12 voedingen per 24u.
  • @Elise290 : En nu? Laat je zoontje al wat meer tijd tussen zijn voedingen door de kunstvoeding?
  • @-Lily- Ik weet het nog niet, nog maar 2d kunstvoeding bezig he. Snachts alleszins niet, maarja dan krijgt hij gewoon de borst. Hebben hem verhuisd van wieg naar bed, hopelijk kan dat iets doen.
  • Hey dames, hoe gaat het met de babietjes? @neuzeke, al wat beterschap? @-Lily- nog hangerig en niets goed? @Elise290 hoe gaat het met het drinken?

Hier gaat het minder en minder. Hij is niet meer erg ziek, op het zich. Geen koorts meer, ook en stoelgang is iets minder frequent en slijmerig tongue.gif maar hij drinkt slechter en slechter en slaapt heel veel. Iemand een idee wat een baby van 6,5 kilo minstens moet drinken? We zitten hier nu bijna een week op +/-700 ml i.p.v. 1000ml. Vandaag halen we dat misschien zelfs niet. Ik had woensdag nog gebeld met de dokter en toen was dat nog niet erg, maar hoe lang mag zoiets aanhouden? disappointed.gif
  • @Elise290 ik lees nu pas je reactie. Enkele lastige dagen achter de rug ivm oortjes wink.gif maar om even terug te komen op die voedingen. Niks is teveel. De regels van borstvoeding zijn anders dan die van kv. Een kv kindje van 7 maand krijgt bv flessen van 250ml waar zij maar 130ml drinkt per fles dus het normaal is dat ze meer voedingen neemt om aan dezelfde hoeveelheid vocht te komen ondanks fruit en patatjes ik vind er in elk geval niks gek aan en ervaar het niet als lastig of veel
  • Ik kreeg deze info
    Een baby heeft ongeveer 150 ml voeding per kilogram nodig per etmaal .

Bijvoorbeeld: je kindje weegt 3500 gram (3,5 kg) dan vermenigvuldig je 3,5 met 150 (3,5 x 150) = 525 ml per etmaal.

Dit deel je door het aantal voedingen dat je per etmaal geeft, dus bijvoorbeeld 525 : 7 = 75 ml voeding (je mag het afronden naar 80).

Dat is natuurlijk een indicatie en af en toe eens wat minder kan ook geen kwaad natuurlijk.
    Ik hou alle dagen de uren en de hoeveelheid van drinken bij en op gewone dagen zitten wij tussen de 700 en 870cc ongeveer.

• Even aan de bv mamas. Hebben jullie kindjes ook een voorkeur borst? Ik heb namelijj het idee dat ze na de linker borst minder content is dan na de rechter. Is dat nomaal?
  • @Neuzeke @Amoxiclav ja inderdaad, maar das de indicatie voor de gewone dagen. De onze moet minimaal 950volgens gewicht en zit daar inderdaad ook aan. Maar de laatste week dus niet. We komen aan 700. Wel nog niet superveel afgevallen. Ik vroeg me gewoon af wat de indicatie is om niet uit te drogen, 1/2de, 2/3de? In ieder geval vanochtend iets vastere stoelgang en een volle fles van 200ml. Zijn neus os toch ook precies wat beter. Nu wel de oudste platte stoelgang, dus nu twijfel ik of de jongste noet ook gewoon buikgriep had en nu de oudste ander beurt is. Ach ja, duimen dat de jongste er nu door is wink.gif voor de oudste heb ik medicatie.

Zijn er hoer dames die bekkeninstabiliteit hebben gehad? Ik heb een zeer ernstige vorm gekregen na mijn eerste bevalling. Ik heb daarvoor twee jaar heel intensief gesport en kine gevolgd. U moet ik eerlijk zeggen dat ik al terug goed sport maar nog niet bij een kine ben geraakt. Ik vrees dat het echt weer erger wordt. Beide knieën en enkels doen pijn, dat betekent meestal dat ik scheef wandel goofy.gif tijd om maar eens wat beter voor mezelf te zorgen. Hebben jullie al allemaal de postnatale kiné gedaan?

Ik kijk uit naar een paar zonnige dagen, het zou koud maar zo nog worden, eindelijk nog eens eenwandeling maken!
  • Als hij nog 700 drinkt zal hij niet uitdrogen hoor.

Eigenlijk kijk je best naar hoe uw kindje is
    Zijn er minder plasluiers, droge slijmvliezen, droge mond , minder alert, snelle ademhaling, liggen de oogjes wat dieper,
    een ingezonken fontanel, opvallende gewichtsafname,...
    Babytjes onder de 3 maand drogen enorm snel uit als ze diaree hebben maar diaree is dan ook wel constant waterige pampers.
    Onze vriend wzs tijdens de rsv in het ziekenhuis 300g af en kreeg daarom hulp. De dokter sprak dan over min 50cc per kilo .
    Dus dan zit jij met zijn 6,5 kilo aan 325 minimum. Dus hij heeft nog wat dat hij mag laten.

Ik zet met de oudste al op 65 km van huis se 😄.
    Het enige nadeel aan oudere kinderen met een hobby 😄😃😂
  • @Lynne Ja, heel normaal... je kan de rugbyhouding eens proberen... Waarschijnlijk heeft je kleintje gewoon een voorkeurskant om op te liggen terwijl ze eet... Mijn zoontje had dat ook en bij hem werkte dit.
  • @Lynne alle 3 onze kinderen hadden dezelfdr voorkeur. Dat was en is ook mijn beste borst
  • Ja hier ook voorkeur. Rechts in rugby drinkt ze goed, us ze content, slaapt rustig erna. Links is ze minder content, maakt niet uit welke houding. Rechts heb ik ook heel veel melk en een betere tsr.

Is er iets te doen zodat ze links ook goed doet? Ik ben bang dat ik anders mn productie links in gevaar breng.
  • @Lynne Hier was links ook minder geliefd, niks aan te doen, goed blijven aanleggen daar.
    @TG2 Denk dat uitdroging pas is als ze minder dan de helft drinken.

Ik mag me bij het clubje met zieke kindjes voegen. Koorts en verslikken in zijn slijmen. Twas te denken eh na 4 dagen onthaalmoeder. Hij heeft amper geslapen en veel geweend, heeft duidelijk ergens last van. Volgende week is mijn man naar het buitenland van maandag tot vrijdag. Hoewel ik verwacht had dat hij ziek ging zijn zie ik het toch niet zitten. @Neuzeke @Lynne Jullie mannen zijn vaak weg dacht ik eh, en @-Lily- jij doet het altijd alleen? Respect!

Bij de onthaalmoeder doet zoontje het heel goed, drinkt goed, slaapt goed, speelt goed. Thuis is de fles nog steeds met veel geweend en gespartel bij zowel mijn man als bij mij. Niet leuk, een voeding met de fles blijft iets stressvol ipv ontspannend. Slapen ook nog altijd hel hier, laatste nachten wordt hij 3x wakker en gaat pas slapen om 22u en om 7 moeten wij er uit.Aangepast door Elise290 op 13/01/2018 11:13
  • @Neuzeke bedankt, dat van die 50cc per kilo wist ik niet! Bij onze oudste met zijn rota ging het zo snel, daar was geen twijfel mogelijk en dat gaf vijf dagen quarantaine in het ziekenhuis. Nu twijfel ik, maar vandaag gaat het al veel beter. Ondertussen al de helft van wat hij de laatste dagen opengelegd dag dronk, na twee voedingen, dus dat komt goed. Alleen nog altijd wat platte, vooral hele gele stoelgang, dus ik denk toch buikgriep. Kans bestaat dat ik vandaag toch nog opnieuw bij de wachtpost zit of eens naar de perdiatrie bel. Oudste ligt al drug in zijn bed ondertussen,klein wrakje.

Zeg, zo leuk op pad met de oudste! Welke hobby heeft hij, lijk me zoooooo leuk!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld