We kletst er mee; na de bevalling/geboorte

• Buiten de week rsv had hij nog niets dus idd 1ste keer nu.
    Oh hier een enorm.rustig kindje. Huilt nooit .
  • @Neuzeke ja juist, sorry,RSV helemaal vergeten. Bij ons is de koorts weg, beetje verhoging maar ondertussen komt de etter ook uit zijn oogje en heeft al twee dagen hele platte stoelgang en ook enorm vaak. Ik ga dadelijk toch nog maar eens naar de huisarts bellen. Vooral de stoelgang begrijp ik niet helemaal. Hoe gaat het ondertussen met jullie jongen?
  • @TG2 : Mijn dochtertje gaat slapen tussen 19u-20u. De eerste voeding is ofwel 4u30 ofwel 6u. Het zijn altijd diezelfde momenten waarop ze wakker wordt. En dan slaapt ze nog eens door tot 10u. Deze morgen was ze nog een verhaaltje aan het vertellen na de 1ste voeding love.gif . Het zal een babbelkont worden happy.gif

Ik zal straks eens in mijn boekje kijken maar ik zit toch ook al geruime tijd op 5 voedingen.
  • Zijn keel ziet wat rood en 1 oortje was oké en de andere zat vol vuil dus moeilijk te zien. Ze zag hem ook aan zijn oor bezig en zei ook dat de kans groot is dat daar iets aan de hand is . Als het vrijdag nog zo is, mag ik terug gaan.
    Voor alle zekerheid de urine proberen opvangen. Wat dus mislukt is 😄😂. Overal pipi behlave in het zakje. Ze was nog bezig met het vast hangen 😄😃.
    Nu hangt er dus een zakje en mag ik het zelf naar het labo brengen .

Ik denk dat wij met de flesvoeding (zowel kolf als poeder) geen weken meer op 5 voedingen gaan zitten, eens de vaste voeding ingevoerd word gaan de eetmomenten weer stijgen.
    Destijds bij de oudste was het 07u pap, 11u warm, 15u fruit, 18u mee aan tafel iets knabbelen (tasje soep of boterham), 20u fles en 23u30 fles.
    Onze kleine vriend nu heeft zo een late fles al niet meer (broers hadden dat vrij lang, zo laat een fles) .
    Ik kijk daar echt naar uit eigenlijk.
    Zo gezellig mee aan tafel en hem iets in zijn handje kunnen steken of de knabbelzak vullen met iets (nu zit hij ook altijd aan tafel ze, vorken te volgen 😄😃).Aangepast door Neuzeke op 10/01/2018 11:05
  • Nou echo nieren gehad. Rechter nier is goed, linker nier nog steeds te groot en linker ureter ook nog altijd te verwijd. Hebben bloeddruk metingen gedaan en je raad et al... Bloeddruk is toch ook wat aan de hoge kant. Nu antibiotica door blijven geven voor haar nieren. Bloeddruk over tijdje opnieuw weer controleren en goed in de gaten houden. En in maart weer nieuwe echo..
  • @Lynne is dat dan goed of slecht nieuws of een beetje van beiden? Is er bij alle dochtertjes iets met de nieren? Ik hebniet het hele verhaal meegekregen. In ieder geval heel veel succes met de komende echo. Los van die nieren doet je babietje het precies toch erg goed? Kan het zijn dat de bloeddruk er voor iets tussen zit dat ze wel lange dutjes doet?
  • Al onze kindjes hebben iets aan hun nieren (gehad) en hypertensie en medicatie gebruik. Alleen zo erg als Tessa haar nier heeft hebben onze andere meiden dan nooit gehad. Dus het is even afwachten hoe dit gaat lopen. Ze doet het verder super goed, maar we moeten haar absoluut in de gaten houden. Haar plasluiers, of ze allert blijft, goed blijft drinken. En bij twijfel meteen aan de bel trekken.
  • @lynnne toch een bzetje goed nieuws dan ?
    Ik heb de indruk dat je nu je het weet wat er juist is rustiger bent en positiever ook.
    Ik weet er allemaal niets van maar ik dacht aan de hand van wat ik las dat er vanalles met haar ging gedaan worden maar day is nu voorlopig enkel antibiotica ? Of volgt er nog vanalles ?
    Wat vinden ze daar van haar 5 voedingen ?
    Hoeveel is haar bloeddruk dan als hij verhoogd is ?
  • Vandaag was echt een "mama-ik-heb-aandacht-nodig" dag. Normaal kan ze haar goed alleen bezighouden op haar speeltapijt maar vandaag was ze alles beu na 15 minuten. Haar op mijn schoot nemen was ook niet goed. Ze wou op mijn schoot zitten met haar gezicht naar mij smile.gif.

@Neuzeke : Ik kijk daar ook wel naar uit naar dat samen eten. Maar gaf je al soep aan kindjes van 5-6 maanden?
  • @-Lily- ja hoor . Gewoon de groenten gebruiken die mogen en in een beker .
    Ik starte al 2 keer rond de 6 maand met een bekertje te gebruiken voor water of soep. Ik ga dat nu terug doen. Enkel melk uit de fles.
  • @neuzeke nouja ik zie een heel rustig meisje die het super goed doet. Ze drinkt goed slaapt goed plast goed is goed allert. Nu ja haar linker nier is dus nog altijd niet best. Haar ureter het zelfde. Ze krijgt binnenkort nog wel blaas onderzoek met contrast vloeistof en Nieuwe echos. Ook regelmatig terug om haar bloeddruk in de gaten te houden die zat gister gemiddeld op bovendruk 82 en onderdruk 45.dat klinkt niet heel hoog, maar zo hoog heeft nienke haar bloeddruk ook nu. En die word 5. Tessa is een baby van 12 dagen...Aangepast door Lynne op 11/01/2018 07:22
  • Hier vandaag een lastige dag. Baby weet precies niet goed wat ze wil. Speeltapijt is niet goed, gedragen worden is ook niet altijd goed. Zelfs de kat en de hond zijn het goed aan het uithangen. Pff...

@Lynne : Het is niet te vergelijken maar mijn dochtertje kwam in het begin niet genoeg bij maar de vroedvrouw zag dat ze wel goeie plaspampers had en dat zegt al veel (in de goede zin dan).

Ik was gisteren eens aan het bekijken hoe ik nog lang 4/5de kan werken zonder al mijn ouderschapsverlof op te nemen. Ik las iets over tijdskrediet. Als ik terug begin te werken ga ik daar toch eens naar polsen.
  • @-Lily- ik ben nu ook thuis met tijdskrediet.
    Voltijds tijdskrediet met motief kind jonger dan 8.
    Als je voltijds werkt kan je idd naar 4/5de gaan .
    Om een uitkering te krijgen moet je 5 jaar in dienst zijn.
    Als je korter in dienst bent moet uw ouderschapsverlof 1st opgenomen zijn en dan pas voldoe je ook aan de goede voorwaarden.
  • En wat voor verschil maakt dat dan voor je loon? Krijg je evenveel met ouderschaosverlof als met tijdskrediet? En waarom neem je nu bvb tijdskrediet en geen ouderschapsverlof?

Ik heb nu 10 maanden ouderschapsverlof in 4/5de aangevraagd. Daarna wou ik mijn resterende verlof opsparen en overstappen naar tijdskrediet. Of is dat een rare redenering? Hoe lang kan je tijdskrediet hebben?

In oktober werk ik 6 jaar bij de politie dus dat is al geen probleem.

Met al mijn vragen blush.gif
  • Ik krijg nu minder dan bij ouderschapsverlof.
    Maar of dat ook zo een verschil is bij 4/5de ? Dat weet ik niet.
    Waarom.ik nu tijdskrediet neem ? Omdat ik wss niet blijf werken waar ik nu ben dus dan weer een tijd ergens moet werken voor ik er recht op heb en omdat er in de zomer toch net iets meer mag binnen komen (nu doe ik niet op omdat ik weinig buiten kom 😄😃) .
    Ouderschapsverlof is tot 12 en tijdskrediet tot 8 jaar.
    Je vind daar veel over terug op de rva site ze de lengte hangt af van de manier van opnemen.

Waarom.zou jij willen overstappen van ouderschapsverlof naar tijdskrediet ?
    Ook omdat je ouderschapscerlof tot 12 mag gebruiken of andere reden ?
  • Ohja lily ik weet niet.of jij als alleenstaande ouder staat genoteerd maar dan heb je wss nog andere uitkeringen.
    Op.de site van rva kon ik lezen dat de uitkeringen voor alleenstaanden met 38% gestegen zijn.
    Klein stukje .

Voor de alleenstaanden met kinderen worden de voltijdse uitkeringen voor alle leeftijden en halftijdse uitkeringen voor wie minder dan 50 jaar is, verhoogd met 38 procent. Wie een uitkering krijgt voor 1/5 van de tijd en jonger is dan 50, krijgt een verhoging van 21 procent. Voor alleenstaande ouders van boven de 50 lagen de premies al hoger. Het gaat om de volgende brutobedragen: Premie thematische verloven voor alleenstaanden met zorg voor kinderen Oude bedragen Nieuwe bedragen Voltijdse onderbreking: + 38% 808,52 euro 1129,61 euro Halftijdse onderbreking: +38% (50 jaar) 401,25 euro 564,80 Halftijdse onderbreking (+50 jaar) euro 680,62 euro 680,62 euro 1
  • Heb jij recht op uw aanmoedigingspremie bij de politie trouwens ?
    Ook nog mogelijk om aan te vragen.
  • Praktisch vraagje: Hoe gaan jullie met de baby winkelen? De maxi-cosi neemt toch heel de winkel kar in? Sommige karren hebben zo een bovenstuk waar je de Maxicosi kan opzetten maar de Aldi bijvoorbeeld heeft dit niet. En als hij mooi aan het slapen is laat ik hem liever liggen in plaats van in de draagzak te steken. Hoe doen jullie dat?
  • Ik neem een bak mee voor onderaan op de kar te zetten, zodat ik daar toch ook wat kleine spullen kan inleggen. Grote zaken haal ik zonder baby.
    In het weekend rond openingstijd van de winkels. Mijn mannevolk ligt dan nog in bed en er is nog geen kat in de winkel .
    Tis idd onhandig e .
  • @Neuzeke : ik dacht inderdaad over te stappen op tijdskrediet omdat dat maar tot 8 jaar is. En mijn ouderschapsverlof kan ik dan langer opsparen (moest dat nodig zijn). Maar ik wil eerst eens weten wat dat allemaal voor invloed heeft op mijn loon. En een aanmoedigingspremie? Nog nooit van gehoord. Ik weet vanavond welke website ik moet bekijken wink.gif. Ik sta inderdaad ingeschreven als alleenstaande ouder. Mijn dochter is ook ten laste van mij waardoor ik per maand ietsje meer verdien. De sociale dienst van de kinderbijslag is ook bij mij thuis geweest om te onderzoeken of ik recht heb op een extra toelage (en ineens om te controleren of ik effectief alleenstaande mama ben wink.gif ). Ik zou dit allemaal kunnen vragen aan de HRM bij ons maar ik ben niet van plan om nog in de zone te blijven werken. Ik vraag dat dan ineens allemaal in mijn nieuwe zone.

@Elise290 : ik ging die vraag hier ook eens stellen. Niet gemakkelijk he. Voor kleine boodschappen zet ik de maxi cosi in de kar en bij grote boodschappen gebruik ik de draagzak.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld