We kletst er mee; na de bevalling/geboorte

• Ja ik vind het ook erg weinig. Ze drinkt wel goed en stevig aan de borst. Soms wel 20 a 25 min per borst. Dus zit dan wel drie kwartier te voeden. Misschien heeft het daar ook wel mee te maken? Ik zal anders eens het consultatie bureau bellen en vragen. Heb echt idee dat ze te weinig voeding krijgt.
  • Ik heb eens in mijn boekje gekeken en in die periode zat ik aan een 8-tal voedingen. 5 lijkt mij ook een beetje weinig...
  • @lily grappig dat jij dat zegt van uw boekje.
    Ik las dit en dacht oei dat weet ik al niet meer vanbuiten. Kzal het boekje moeten nemen 😄😃.

• Lang leve de boekjes. Want je vergeet dat toch allemaal he.
  • Nog mama's die zo'n kwijlende/spugende kindjes hebben? Hier is het echt erg. Elke dag is haar kledij kletsnat. Ik doe meestal een slabbetje aan maar dat is dan ook doorweekt. En dan dat spugen. Na de voeding probeer ik haar een boertje te laten doen, meestal zonder succes. En dan na een uur of 2 komt er plots een grote boer met dikke pap terug mee.

Leve de wasmachine....
  • @-Lily- hier ook eenenorme kwijler! Gisteren bij de huisarts ook maar eens laten kijken voor tandjes, maar nog niets te zien. Zit ze ook altijd met een handje in haar mond?

Onze jongste is vandaag niet naar de opvang, dus geen eerste dag alleen voor mij blush.gif hij heeft een zware neusverkoudheid. De dokter van de wachtpost had hem toch niet grondigonderzoch. De etter die uit de neus komt astonished.gif om 5u ben ik met hem naar beneden gegaan en had hij al 38,5. Hij heeft het heel erg lastig vandaag Ocharme. Hij ziet enorm hard af. Gelukkig kan ik nog zelf voor hem zorgen!

@-Lily- heb je al groentenpap geprobeerd?
  • @TG2 : Etter uit zijn neus?? Klinkt echt niet goed astonished.gif . Hopelijk is hij er snel door.

Ja, ze zit redelijk veel met haar handjes in haar mond. En haar handje/vingers staan dan soms rood. Van op te zuigen of te bijten zeker? Ik heb daarnet eens in haar mondje gevoeld maar nog geen tandje te zien.
    Zou het kunnen dat er al tandjes op komst zijn? Of zit ze nu gewoon in de fase van alles in haar mond te steken?

Hier nog geen groentepap. Ik zal er eind deze maand mee beginnen love.gif .
  • Ik denk wel dat het al kan, maar niet heel waarschijnlijk. Zou dat ook niet gewoon allemaal al wat duwen binnenin? En ja ze steken nu ook gewoon alles in de mond eh bigsmile.gif
  • Spannend he. Patatjes, tandjes, rollen, kruipen, stappen, babbelen tongue.gif

Een jaar geleden had ik een positieve zwangerschapstest in handen en nu heb ik een baby die zo snel bijleert op korte tijd. Ik begrijp nu waarom mensen meerdere kindjes willen happy.gif
  • @Lynne wij zaten in het begon op 11 a 12 voedingen per 24u. Nu op ongeveer 8 (incl fruit en patatjes)
  • @Amoxiclav : Ik vroeg mij vandaag iets af. Jij hebt ook je borstvoedingsverlof genomen he? Maar je zei dat je nu ook op je werk aan het afkolven bent. Heb je dat moeten aanvragen of zo? Want ik dacht dat het ofwel bvverlof was ofwel terug werken met bvpauzes?
  • Ja ik had gebeld naar et cb en die zei dat 5 a 6 voedingen toch wel echt et minimale is wat ze binnen moet krijgen. Maar zolang ze nog goede natte luiers heeft hoefde ik me geen zorgen te maken. Dus zullen zien denk ik dan.

Morgen middag moeten we weer naar het zkh. Ben benieuwd ook naar haar bloeddruk
  • @-Lily- heb er recht op maar niet aangevraagd omdat het vaak/bijna altijd superdruk is.. ik kolf wanneer het past..
    Hel van een nacht achter de rug. Ik ben op
  • Hier ook een rot nacht.. Snap best hoe moe je je voelt!

Ik heb gister ochtend links onder van mijn keizersnede een flinke bult ontdekt. Hij zit onderhuids. Gister avond in bed begon het toch erg onaangenaam te voelen en uiteindelijk bij elkr beweging doet het nu goed pijn. Dus ondanks dat we vanmiddag na het zkh moeten bel ik dadelijk meteen de gyn poli om een afsprask te maken om er even na te kijken. Vertrouw het toch niet helemaal.
  • Hier was de nacht ook weer gedaan om 4u. Ik hoop op doorslapen tot 6u en een vroege lente thumbup.gif

@Lynne veel succes straks met je meisje! En ik hoop dat je ineens ook naar je wonde kan laten kijken, dat kun je wel missen nu candle2.gif
  • Hahahah TG2 dzn zaten se op hetzelfde uur wakker.
    Onze vriend was gisteren al.wat znders dan anders en had het wat lastiger (merk je rap bij een heel rustig kindje natuurlijk) en sinds 12u deze nacht was het omzeep). Om 03u30 koorts genomen en had 38,7 en daarna hebbeen we niet veel meer geslapen. Hij is heel onrustig bij liggen en gaat met zijn hand naar zijn oortje dus ik heb al zo een vermoeden van wat het is.
  • @Lynne Dat klinkt idd niet goed. Mss iets met je buikspieren?
    @Amoxiclav Is dat normaal 8 voedingen? Ik dacht dat groenten en fruit een melkvoeding vervangt en dat ze rond 4 maand op 5 voedingen moeten zitten? Maar weet ik veel, hier ook nog 8 voedingen of meer.

Vandaag eerste fles kunstvoeding. Ofwel deze namiddag bij de onthaalmoeder ofwel in de vooravond bij mijn man afhankelijk van hoe snel hij de resterende moedermelk gaat opdrinken. Kga beginnen met Kruidvat 1 melk.

Misschien een kei domme vraag maar op de doos staat water koken in waterkoker en dan afkoelen en dan in fles en dan poeder, maar kan je ook gewoon water in de fles doen en dat 2min in microgolfoven en dan poeder en dan laten afkoelen? Maar ja hoe snel koelt dat af? Wat als je baby plots honger heeft? Moet je dat water koken want veel baby's drinken toch ook kamertemperatuur?
  • Even een vraagjenog, iemand een idee waarom mijn zoontje altijd een onrustig uurtje heeft tijdens de nacht? Los van het feit dat hij nu verkouden is. Elke nacht ofwel vanaf 4u ofwel vanaf 5u....hij is dan onrustig, spartelt enorm, is niet helemaal wakker en wil niet drinken. Hij ligt in een inbakerslaapzak, onder een strak deken, in een niet te koude kamer. Zijn bedje staat schuin maar ik heb er nu voor gezorgd dat hinnikt meer tussen en spijlen kan zakken. Meestal valt hij om 5:30 -6u nog een uurtje terug in slaap, wat heel goed is voor hem natuurlijk. Maar zelf heb ik daar niets aan aangezien de oudste om 6u wakker is. Hij drinkt 5 flessen van 180+6 dus dat zou echt voldoende moeten zijn. En hij slaapt overdag niet superveel.

@-Lily- jouw dochtertje maakt al lange nachten maar met een nachtvoeding dacht ik niet? Weet er iemand hoe lang ze op vijf voedingen blijven, toch heel lang niet? Ik kan ‘ij Het niet meer herinneren. Onze oudste ging opeen bepaald moment om 20u slapen met de laatste pap, maar dan lijkt het mij dat er tussen de voorlaatste en laatste amper tijd tussen zit? Hij at toen zeker al wel patatjes en fruitpap.

Ik probeer zelf om 21u al te gaan slapen maar dat is natuurlijk niet altijd haalbaar. Ik heb precies een permanente jetlag goofy.gif
  • Water koken is bij kraantjes water.
    Als je flessen water gebruikt dan kan je dit gewoon opwarmen in de microgolf als je de pap gaat maken. Bij ons is 30 seconden perfect. Nu hij koorts heeft, word er zelf niet opgewarmd.
    @TG2 hier is dat toch ook altijd rond 4 -5 uur wat onrust hoor. Soms denk ik mss is hij in een overgangsfase en voelt hij ook dat er al een hongerke op komst is, waardoor het diepe slapen weg is.
    Ivm de 5 voedingen. Je moet kijken naar uw kind e. Als je een slaperke hebt dan is het te zot om hen blijven wakker te maken e.
    Aangepast door Neuzeke op 10/01/2018 09:36
  • @Neuzeke oooh vreselijk! Ocharme jullie kleine man! Dat vermoeden zal welbevestigd worden, is het de eerste keer?
    De onze kun je nu niet echt rustig noemen. Maar vandaag merk ik toch al een verschil. Hij ziet ook niet meer zo bleek
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld