We kletst er mee; na de bevalling/geboorte

• @Neuzeke die oma’s en opa’ zie ik niet als een probleem hoor. Ik ben heel erg blij dat ik de beiden grootouderparen heb, ook aan mijn broer hebben we enorm veel hulp. Ik vind het erg knap dat jij alles zelf opvang. Ik zou niet weten hoe te beginnen. Hier zijn er nu nog maar twee kleindkinderenlangs beiden kanten blush.gif tis heel vaak delen wink.gif

Vanmiddag zijn we nog even naar de kinderboerderij geweest met vier. Geweldig hoor! Af en te met het gezin alleen is natuurlijk ook belangrijk. We merken nu zo hard dat onze oudste naar school gaat. Wat een verandering! Ik kijk al uit naar de volgende schoolvakantie! Dan ben ik ook nog thuis en dan heb ik twee dagen alleen met de oudste.

Ik hoop echt dat die groentenpap hier zo goed mag lopen als bij de oudste. De pap gaat de laatste dagen ook weer wat moeizamer. Veel gehuil en gespartel en soms laat hij al eens wat in, niet van zijn gewoonte
  • @TG2 ik zie bij vrienden dat de grootouders hun aanwezigheid wel als probleem ervaren word smile.gif. Vandaar mijn woordkeuze
    Vroeger vroeg ik mij af , hoe je hulp in godsnaam als een probleem kon zien maar als ze zich gaan moeien of overdrijven word dat anders e smile.gif.
    Als je het niet anders zou gewoon zijn, zou je ook uwe plan trekken hoor smile.gif.
    Het stoort mij ook enkel als we hulp nodig hebben door bepaalde omstandigheden ( als ik moest bevallen, als de kinderen in het ziekenhuis liggen, als ikzelf naar het ziekenhuis moet en weet dat ze thuis zijn).
    Mijn man zegt altijd wat we niet hebben , kunnen ze ons niet afnemen smile.gif smile.gif.

Vakanties zijn leuk e. Mijn volgende vakanties gaan wel een pak drukker zijn . Nu wast opt gemak omdat mijn man vrij veel thuis was.
    Tijdens de krokus en paas vakantie gaan ze alle 3 altijd thuis. Krokus werkt mijn man gewoon en tijdens de paasvakantie 1 week wacht en 1 week waarin 3 nachten gewerkt word.
    Tijdens de zomer vakantie is de opvang een kleine 3 weken gesloten en dan zijn we alle 5 samen thuis. Of we op vakantie gaan, dat weten we nog niet. We twijfelen of we dit jaar al een grote reis gaan maken of pas als de kleinste wat ouder is. Naar een vakantiepark, b&b of farmcamp doen we wel. We hebben al 2 weken kunnen oplossen voor de 2oudste, die gaan al naar 2 sport dagkampen. Nu de andere weken nog.
    @lily wij gingen zonder kinderen ook nooit weg tijdens de school vakanties. Eens er kinderen naar de opvang gingen of naar school, heb je natuurlijk het verlof van de onthaalouders en de schoolvakanties waarvoor je oplossingen moet zoeken.

Hier ook veel gespartel tijdens de fles.
    Dat is meestal boeren of kaka ze maar tis soms wat smile.gif smile.gif.

• @Neuzeke : Ikzelf kijk ook niet 100% uit naar de onthaalmoeder hoor. Want dat betekent dat ikzelf niet meer voor mijn dochtertje fulltime kan zorgen. Maar thuisblijven met ouderschapsverlof is financieel gewoon niet te doen. Maar ik denk (of hoop toch) dat mijn kleine meid het leuk zal vinden om onder andere kindjes te zijn. Vorige week zag ik een vriendin wiens dochtertje 7 maand is. Je had onze meisjes eens moeten zien "babbelen" met elkaar. Dat was echt zo mooi om te zien love.gif

Normaal gezien zou ik midden maart terug moeten werken. Maar ik denk dat ik mijn groot verlof van 2 weken zal proberen aan te plakken. Toch proberen nog een beetje langer thuis te zijn bij mijn meisje...
  • @lily als ik zeg dat het goed is voor mijn kind dat hij bij de andere kindjes zit, doe ik dat voorlopig puur om mijzelf te sussen. Eens hij zal gaan en ik zie dat het vlot loopt, komt dat wel goed natuurlijk maar zover zit ik nog niet smile.gif.
    En ik ga er ook wel vanuit dat het vlot zal gaan hoor maar kheb de klik nog niet gemaakt. Nu is het tegenop zien .

Heb je geen vakantie nodig om de vakanties van de onthaalmoeder te overbruggen, dat je uw 2weken groot verlof er nog zou aanplakken ?
    Of is ze niet overdreven veel gesloten.
    Hier paasvakantie 1week, alle feest en brugdagen, zomer 3weken, herfst 1 week, kerst 2 weken.
    Dus 7weken. Kheb wat verlof te kort smile.gif smile.gif.

• @Neuzeke : Inderdaad geen rekening gehouden met vakanties van onthaalmoeder. Oeps! Ik ben nog een onthaalmoedergroentje smile.gif

• @Neuzeke Jouw onthaalmoeder sluit 2 weken langer dan mijn, das wel veel. Maarja die van mij werkt niet op vrijdag, daarmee mss.
    Ik ben vooral bang voor wanneer hij ziek gaat worden door blootstelling aan alle bacteriën en virussen bij de andere kindjes, maarja hoort er ook bij.

@TG2 Heeft jouw kleintje al zo veel interesse in jouw eten? Mijn kijkt er niet echt naar om.
    @-Lily- Mijn zoontje heeft niet echt interactie getoond met kindjes van vrienden.
    Ik ben soms bang dat hij achter zou zijn in ontwikkeling, of dat hij autistisch is. Ik heb daar ooit een documentaire van gezien van het leven met een autistisch kind en kvond dat zo erg, kheb daar toen precies een schrik voor gepakt.
    Heb geen aanwijzingen hoor dat hij niet goed ontwikkelt, maar hij lacht niet zo heel veel, en soms kijkt hij naast mij heen terwijl ik tegen hem praat. Klaas me wrs gwn te veel zorgen. Bij de opvang zal ook wel vanalles duidelijk worden zeker, ik hoop dat hij gezond is smile.gif.
  • @Elise290 : Het is ook mijn eerste kindje en in het begin maakte ik mij ook wel eens zorgen over haar ontwikkeling. Zo heb ik een babymassage van de cm meegevolgd. Daar zag ik kindjes van dezelfde leeftijd op hun buikje liggen en echt al hun hoofdje goed rechtop houden terwijl mijn dochtertje zelfs geen 10 seconden op haar buik wou liggen. Ik heb dit dan even besproken met kind en gezin. Ik moest blijven proberen en tegen dat ze 6 maanden is moet ze haar hoofdje (in buiklig) 10 seconden kunnen rechtop houden. Dus ik ben blijven proberen, zonder al te veel succes. Maar sinds eergisteren lukt het plots wel om haar op haar buikje te laten liggen. Elk kind volgt zijn eigen tempo en doet pas iets als hij er klaar voor is. En ik weet zeker dat er met jouw zoontje ook niets aan de hand is hug.gif
  • Heeft iemand tips voor mij. Ik heb zoveel melk dat ik continu met natte plekken in mijn shirt zit. Tussendoor kolven zie ik niet zitten want dan blijf ik stimuleren om bij te maken. Ik heb zoogcompressen in mijn bh maarv dat is een lachertje en zijn zo nat... Wat kan ik doen er tegen?
  • @Elise290 hij is wel al erg geïnteresseerd in ander eten hoor. Maar hij eet al sinds zijn geboorte ongelooflijk veel. Nu de laatste drie dagen gaat het eigenlijk niet meer zo,goed. Voor de eerste keer laat hij pap staan, daarnet zelfs 100ml...ik vermoed dat er iets aan het broeden is bij hem.

Onze crèche gaat eigenlijk helemaal niet vaak dicht. Ze hebben nu ook halftijdse werkkrachten aangenomen om de vakantieperiodes beter te kunnen opvangen. Dus daar hebben we echt enorm veel geluk mee. Voor alle korte vakanties dit jaar heb ik al opvang voor de oudste. Alleen voor de maand juli moet ik nog regelen. Maar aangezien ik dan ook maar halftijds werk, gaat het wel meevallen. Ik denk hem een keertje per week naar de naschoolse opvang te laten gaan zodat hij toch wat vriendjes heeft om eens met te spelen. Zijn broer gaat dan nog te klein zijn om echt met hem te spelen wink.gif ik denk dat hij vanaf maart ook op donderdag na school naar die opvang zal gaan om er toch al wat aan te wennen.

@Lynne ik kan je geen tips geven, ik heb zelf nooit borstvoeding gegeven. Is het echt zo dat je bij kolven blijvend stimuleert of zal zich dat na verloop van tijd wel wat beperken. Ik hoop dat het snel betert! Alles goed met je dochtertje?
  • 7weken valt uiteindelijk nog mee op een heel jaar en kdenk dat die dames dat ook wel kunnen gebruiken.
    Eens ze naar school gaan is het dubbel zoveel natuurlijk .
    Zo buitenschoolse activiteiten zijn ook duur dus we zoeken een beetje de gulden middenweg.
    Voor 2 weken zijn we aan 2 kinderen al 520 euro kwijt. En het is niet dat wij extreem dure activiteiten of dagkampen kiezen .
    Dit zal het 1ste jaar zijn dat ze 4 weken naar dagkampjes gaan. Andere jaren bleef ik thuis en namen we maar 1 week samen verlof , zodat we weinig opvang nodig hadden
    Ze zijn al wat ouder dus vinden dit alles behalve erg 😄 en dan kan ik voor babyboy ook thuis blijven vanaf dat hij naar school gaat.

@lily ik dacht het, dat je daar mss nog niet aan gedacht had 😄.

Ik maak mij geen zorgen om de ontwikkeling.
    Hij kan en doet alles of zelfs iets sneller dan gemiddeld maar ook als dat niet zo zou zijn, zou ik niet stressen. Ieder kind zijn tempo.

• @neuzeke, de twee oudsten goed naar school vertrokken? Onze oudste zag het niet zo zitten ‘Ik wil bij mama blijven’ love.gif ik ben wl benieuwd hoe het zal gaan. Al zijn goede vriendjes gaan een klasje hoger, ze zijn nog van 2014. En er komen 8 nieuwe kindjes bij vandaag. Ik ben enkel een beetje bang dat hij het wat moeilijk zal hebben. Hopelijk zit er ook een spraakwatervalletje tussen want hij houdt geen minuut zijn mond tongue.gif

Met de jongste ben ik gisteren nog naar de wachtpost geweest. Heel de dag drama en aan zijn oortjes trekken, maar de helft drinken van zijn normale hoeveelheid. Er was nog geen echte ontsteking te zien, maar met d druppels die we gekregen hebben is hij nu toch wel rustiger, dus het zal wel juist ingeschat zijn. Vanochtend was hij plots wel een verschrikkelijk snotmonster horror.gif

Morgen ben ik voor het eerst een dagje alleen. Nu ja, toch een schooldagje, pffff ik zie het niet zitten blush.gif
  • Alle 2 goed vertrokken.
    Sinds vorig jaar gaan ze alle 2 wel vrij graag naar school ook.
    Met de oudstz hebben we andere tijden gehad. Heel de kleuterperiode gehuil en dat had veel te maken met de vele wissels van juffen, het splitsen van klassen en dan terug de klassen door elkaar schudden. Maar nu al het 3de jaar aijn zelfde klas, dezelfde groep en dat is prima voor hem

Je zal wel gelijk hebben als uw kindje zo onrustig is en aan de oren trekt. Wij zijn ook nog bij de dokter van wacht geweest en nog niks te zien en een dag later bij de eigen kinderarts een ferme ontstekig te zien. Blijkbaar kan het oorbeeld heel snel veranderen.
    Jij zal ook een kindje hebben waarbij het fysiologische water gebruik hoog ligt precies.
    Ikzelf kan als uk een snothoofd heb ook druk en last in mijn horen hebben en snuiten en dan is het al veel beter. Mss ook zoiets dat hij heel snel de druk voelt. Ik heb echt medelijden want tis zoooo pijnlijk e die oren.

Ahja de jongste naar de opvang en de oudste op school.
    Zal effe een gek dagje worden voor u wss.
  • Mijn kleintje voor het eerst ziek sad.gif vorige week 2d naar de crèche geweest en we hebben al prijs
  • @Neuzeke dat is wel goed voor de oudste dat de klassen nu al een paar jaar dezelfde zijn. Ik vind het echt heel erg jammer voor onze oudste, dus ik hoop dat het vlot gaat. Op twee maanden tijd de crèche verlaten naar een klasje en dan nu op keus eigenlijk een hele nieuwe klas.

Bij de eerste oorontsteking van de jongste was het op vrijdag ook gewoon nog rode oortjes en op maandag een zware oorontsteking dus je hebt zeker gelijk als het snel kan veranderen. Dus hopelijk op tijd met de druppels zodat er weer geen antibiotica aan te pas moet komen. Ik wil niet weten hoeveel dozen fysiologisch water er hier al doorgegaan zijn tongue.gif

Dinsdag wordt nu zeker mijn poetsdag! thumbup.gif
  • @Amoxiclav oh jammer wat heeft uw meisje ?
    @TG2 bij die hele kleintjes is er nog niet echt sprake van vriendschappen en die passen zich meestal nog snel aan natuurlijk maar bij o7nze oudste lukte dat niet. Zijn sport en het feit dat het zen teamsport is heedt hem ook wel goed gedaan.
    Hij heeft nu nog geen vaste vriend of vriendin maar loopt wel altijd bij dezelfde kindjes en staat niet meer triestig alleen rond te draaien.
    De.middelste tja over sociaal e 😄😃. Die komt toe aan school en je hoort al van ver zijn naam roepen en eindelijk ben je daar.

Ja kzou mujn draai ook niet echt vinden zonder de kinderen in huis hoor.
    Maar jij hebt uw rust wel nodig ook e Aangepast door Neuzeke op 08/01/2018 09:33
  • @TG2 : Jouw zoontjes lijken beiden erg vatbaar voor oorontstekingen he?

Voorlopig is mijn kleine meid nog niet ziek geweest. Hopelijk blijft het nog even zo. Duimen maar!

@Amoxiclav : En hoe zijn de dagen in de crèche verlopen? En met de flesjes?
  • Zondag heb ik mensen die op babybezoek komen. Het zijn mensen die graag eten en drinken. Ze komen van 14u tot...

Wat zouden jullie geven van hapjes? Ik las hier iets van plukbrood (heb dat eens gezocht want kende dat niet). Zo'n dingen zou ik willen geven. Nog ideetjes iemand?
  • Gaan die mensen blijven tot het tijd is om gewoon te eten lily ?
    Of ga je in de namiddag al hartige zaken aanbieden ?
    Ah ik lees het net tot ....

Plukbrood
    Quiche
    Camembert met zwarte peper en brood voor te dippen.
    Toastjes met dippot
    Halve pistolet met roerei, lenteui, champignon en spel (pistolet een beetje uithollen, alles in) gemalen kaas op en eventjes grillen in de oven.

Ik vind dat keitof zo dingen aangeboden krijgen
  • Ja, dat is toch altijd iets leuker dan enkel maar chips. Vooral omdat ik weet dat ze toch een paar uur zullen blijven en er iets gedronken zal worden wink.gif

Ik dacht ook aan wraps met kruidenkaas en gerookte zalm. Een vriendin van mij heeft ook een lekker recept voor guacamole. Ga ik ook eens proberen.

@Neuzeke: Wat is dippot?
  • Oorontsteking met snot erbij. Sinds deze nacht koorts ook.. Dit weekend de hele nacht gehuild.. gestart met AB nu dus hopelijk snel beter
    @-Lily- Ja de lepelfles. Maar ze kan uit een gewoon flesje drinken maar veel te koppig smile.gif we blijven het aanbieden
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld