We kletst er mee; na de bevalling/geboorte

• Volgende maand start ik terug met werken @'Mama Emro' , dus nog even tijd om te oefenen maar we zijn al zolang bezig dat de moed me in de schoenen kruipt. Gelukkig eet ze gp en fp..
    Ohh jij ben Ano zeker?? Dikke proficiat nogmaals!! Alles goed??
    Die misselijkheid mis ik alvast niet goofy.gif
  • @'Mama Emro' Wauw proficiat! Al terug zwanger! Hopelijk valt het toch een beetje mee want nog een kleintje in huis en dan ziek zijn van de zwangerschap lijkt me ook niet altijd evident.
    Hier is ons meisje nu 8 maanden en een week... de tijd gaat veel te snel en ik zie eigenlijk zelf al uit naar een volgende zwangerschap!
    Ik mis het zwanger zijn wel... maar ik was dan ook totaal niet ziek ofzo. Die bewegingen die je voelt... love.gif Ik zou ze direct terug willen! haha...
    Maar mijn man is nog niet overtuigd in ieder geval.... Daar waar ikzelf vlak na de bevalling zei dat er geen tweede zou komen (was nogal een heftige bevalling) is het nu omgekeerd precies nervous.gif
    Maar we zien wel, 't is ook nog niet zo lang geleden hรฉ.

Emma sliep trouwens ook niet goed overdag. Waren altijd maar microslaapjes en kon echt niet in slaap vallen zonder even te wenen. De eerste maanden was de beste manier voor haar om toch te dutten in de relax... en wij schommelen tot ze sliep!!! bored.gif
    Gelukkig sliep ze 's nachts wel heel goed dus als ze overdag wat minder sliep leek me dat niet zo erg eigenlijk. Ze kwam in totaal wel aan de nodige uurtjes.

Tuurlijk is niet alles rozegeur en maneschijn en awel... daar stond ik best van versteld want de meesten lijken zo door de eerste maanden door te Vliegen alsof het niks in zeneige is. Ze vertellen niet vaak dat ze uren hebben rondgewandeld of regelmatig zelf hebben zitten wenen samen met de kleine tongue.gif Ik vond het persoonlijk best heftig in het begin hoor! Soms zat ik echt met de handen in het haar... gelukkig was mijn man er dan wel om te zeggen "'t is niet erg.... ze mag gerust eens wenen en we kunnen er soms alleen maar voor haar zijn".

Alvast tof om een topic hier te hebben sรฉ! goed idee geweest thumbup.gif
  • Zoals jij zeft happy, er zijn is het belangrijkste.
    Je kan uw kind niet altijd troosten en je zal niet altijd een verklaring hebben voor bepaalde zaken en soms zal je hopeloos zijn en uw kind achter het behang willen plakken en soms ga je uzelf schuldig voelen en gaat uw aanpak niet de juiste blijken maar alles komt goed zolang je uzelf blijft vragen stellen over wat en hoe. De moment dat het u allemaal niks meer kan schelen dan is er wat mis

Hier 20 pannenkoeken , 2 wasmachinen, 2 geplooide manden, 4 opgemaakrz bedden en een f opgeruimd huis later nog steeds een slaper ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜ƒ.
    Ik zal hem bijna moeten wakker maken want school is al uit ๐Ÿ˜„.
    De juffen en de jongens zijn op de hoogte dat ik niet iedere dag aan de poort eal staan dus we hebben nog wat tijd.
    Aangepast door Neuzeke op 20/11/2017 15:43
  • Hmm pannenkoeken tongue.gif
    Soms vraag ik me af hoe iedereen eruit ziet haha
  • Leuk dat jullie een nieuw groepje hebben aangemaakt! Ik probeer wat vaker langs te komen!
    Hier geen slaapproblemen met ons zoontje. Zijn dag bestaat uit slapen, eten en terug slapen. Hij heeft wel last van krampen en wordt daar regelmatig wakker van. Hij kan dan liggen kreunen en das zo zielig om te horen...
    Ondertussen is hij al 4 weken. Ongelofelijk hoe snel dat gaat!
  • Amai 4 weken al? De tijd gaat snel hรจ..
    Oei, is het na de voeding dat hij zo kreunt? @Este
  • @Este geef je hem drupjes tegen de krampen.
    Deze zoon is duidelijk de grootste kramp en protten later van het hele gezin. Hij schrikt er soms zelf van maar de drupjes helpen hem precies wel om de wind kwijt te spelen . Dat grommen en kreunen doet hij hier ook enorm. Best een lawaaierig kind eigenlijk .
  • Hier ook een serieuze scheetjeslater. Precies soms een volwassene die ik bezig hoor smile.gif.

@Amoxiclav : Ik heb mij ook al een paar keer afgevraagd hoe iedereen eruitziet. Ik denk dat Lynne blond haar heeft, neuzeke bruin haar en jij blond haar. Geen idee waarom. Van de andere dames kan ik mij moeilijk een beeld vormen.
  • hahaha lily je vormt u zo een beeld van mensen e .
    Ik beeld mij bij iedereen hier lang haar in.
    Waarom ? Geen idee smile.gif.

Ikzelf heb heel donker bruin en kort haar smile.gif.
  • Ja dat is zo. Uiteindelijk praten we toch al maanden intensief hier met iedereen. O ja, ik heb heeeeel lang blond haar smile.gif
  • Ik had lang haar maar heb het 2w geleden laten knippen, tis veeeel korter uitgevallen sad.gif bruinblond trouwens haha
  • Gelukkig groeit het weer aan smug.gif
    Ja wel gek he hoe je zo een beeld vormt. Ik kijk vaak ook naar iemand zijn profielfoto en baseer daar dan een persoon op bigsmile.gif
  • @Neuzeke Ja ik ben gisteren homeopatische druppeltjes gaan halen bij de apotheek, maar nu las ik in de bijsluiter dat je die maar 2 dagen mag geven zonder medisch advies dus nu weet ik niet of ik ze hem toch gewoon moet geven of niet. Ik moet deze week wel nog naar kind en gezin dus zal het daar misschien eens vragen.

Kreunen en grommen doet hij inderdaad na de maaltijd. Hij doet het ook in slaap na een maaltijd. Gelukkig slaapt het er nog wel vaak door. Hier trouwens ook een enorme windjeslater. En het fenomeen โ€˜borstvoedingsstoelgangโ€™ hebben we ook al leren kennen. Hij draagt de laatste dagen โ€˜s avonds zelden nog de outfit die ik hem โ€˜s ochtends aan deed.

@-Lily- Haha ja ik heb me dat ook al afgevraagd! Ik heb lang blond haar maar ben aan het overwegen om het tijdelijk wat korter te laten knippen. Nu doe ik het elke dag in een staart want los haar is niet zo praktisch tijdens de borstvoeding en het verschonen.

Hier is de haaruitval na de bevalling echt enorm! Mijn man zei het deze week nog dat hij overal massaโ€™s haar van mij vindt... En zweten dat ik doe terwijl ik nooit een zweter geweest ben. Merkten jullie dat ook zo hard dat je lichaam aan het ontzwangeren is/was?
  • @Este Ik verlies nog steeds enorm veel haar astonished.gif
    Ik begin me af te vragen of het komt omdat ik direct na de bevalling terug met de pil ben begonnen. Een vriendin van me zei dat eens je terug je regels kreeg dit beterd. Of zo was het toch bij haar. Maar hier komt er geen einde aan precies

@Neuzeke Ik voelde het net zo aan! Ze wenen, je vraagt je af wat er is, denkt dat het in ieder geval geen honger kan zijn want ze heeft bv nog maar net gegeten, probeert verschillende dingen die geen effect hebben en dan kan je er alleen maar voor hen zijn. Maar ook al gehad dat ik ze dan aanlegde terwijl ik dacht dat het geen honger kon zijn en ze dan toch rustig was terug daarna. God wat heb ik me toen schuldig gevoeld!!! Ik kon wel wenen bij het besef dat ze waarschijnlijk honger had gehad en ik niet eerder had geprobeerd om haar aan te leggen blush.gif

Ik ben trouwens donkerblond met halflange haren smile.gif
  • @Este Ik verlies ook keiveel haar!!!! En inderdaad zweten, vind ook dat het zoeter ruikt door de melk. Precies alsof ik melk uitzweet smug.gif
  • Ik heb niet het gevoel dat ik meer zweet maar als ik borstvoeding geef ruik ik soms mezelf surprised.gif

@Este : Ik las dat je in een ander topic schreef over gewichtstoename van je zoontje. Dat heb ik ook. Ik kijk telkens met een bang hartje toe naar de weging. In het begin viel E. heel veel af. Een beetje teveel volgens de vroedvrouw en kind en gezin. Dus nu vraag ik mij telkens af hoe haar gewichtje zal zijn. Ik hoor nochtans dat ze heel veel drinkt dus het ligt nu niet meer aan mijn melkproductie. Maar ik denk dat ik in het begin niet genoeg melk aanmaakte waardoor ze ook niet genoeg bijkwam. Toen heb ik mij wel schuldig gevoeld.

Straks de eerste spuitjes. Pff, ik zie er tegenop...
  • @Amoxiclav ik ben idd ano ๐Ÿ˜‰ sorry niet veel tijd. Het is hier momenteel een heuse ziekenboeg en in combinatie met werken en zwangerschap vermoeiend. Maar we blijven doorgaan ๐Ÿ˜‰
  • Vinden jullie het goed dat ik mee kom schrijven hier? Ik heb 4 kindjes 3 jongens en een meisje. De jongens zijn 12 jaar 6 jaar 4 jaar en ons meisje is bijna 2 jaar
  • @Veronique : Zeker welkom in de groep. Sommige nieuwe mama's kunnen genoeg tips gebruiken van ervaren mama's.

Bij mij is het officieel: Ik ben een softie geworden. Daarnet E. haar eerste spuitjes laten zetten en ik maar bleiten cry.gif . Ik moest al mijn tranen bedwingen toen ik een ander kindje hoorde schreeuwen van de pijn. En het was dan alle remmen los toen het aan mijn poppemie was. Ik was beschaamd! Maar de dokter zei dat ze veel wenende mama's heeft als spuitjes gezet worden.
    Mama zijn heeft een ander mens van mij gemaakt.
  • Lily je zal nog vaak huilen in de toekomst ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜ƒ.
    Als ik naar het schoolfeest ga of de kinderen een match zie spelen en hen zie scoren krijg ik al tranen. En bij alles wat met de baby gebeurd is dat niet beter ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜ƒ.

Tot nu toe een flauwe dag hier. Nog geen 5 minuten niet in de armen of draagzak gezeten vandaag.
    Morgen een nieuwe dag en hopelijk dan wat beter.
    Nu de 2 oudsten afhalen, huiswerk maken, iets klein eten en wegbrengen naar hun hobby.
    Tegzn 20u zullen we nog wel eens tijd hebben om neer te zitten ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜‚
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld