We kletst er mee; na de bevalling/geboorte

• @Elise290 : het klinkt misschien hard maar bij de onthaalmoeder zal hij wel moéten van een flesje drinken. Misschien lukt het dan wel?
  • @Elise290 mss vind je het een slecht idee maar kan hij nu al eens niet door de harde tante spelen en u melk afkolven en blijven proberen met de fles , zonder wat anders aan te bieden ?
    Er gaat al zoveel veranderen voor hem e.
  • @-Lily- Dat denk ik ook.
    @Neuzeke Ik kan dat niet, ik hou max een uur geween en gekrijs en frustraties vol en dan geef ik mijn borst, is echt zo pijnlijk om te zien hoe boos hij is en hij niet snapt waarom.
    Mijn man kan dat iets beter en hij zal wel moeten want volgende week heeft de onthaalmoeder nog verlof. Ik ga van dinsdag tot vrijdag van huis zijn van 8u tot 13u en van 16 tot 20u, dus die tijd zal mijn man het moeten doen met de flesjes, de tijd erbuiten kan ik de borst geven, of idd mss dat zelfs even niet doen zodat hij echt alleen maar flesjes te zien krijgt, we gaan zien hoe het loopt.
  • Wel goed dat uw man nog een week thuis is om verder te proberen. Mss lukt het. Ik heb nog een difrax flesje als je dit graag hebt wil ik het gerust opsturen . Het is volledig nieuw en ongeopend.
    Ik weet eigenlijk ook niet goed wat ik in uw geval zou doen.
    Wss zou ik 100den euros aan flessen uitgeven tot ik hopelijk de juiste vind. Maar ik weet het niet
    Het moet moeilijk zijn
  • @Elise290 : bij mij was het flesjes leren drinken ook een drama. Avent weigert hij nog steeds. Ik heb het gevoel dat die spenen te breed zijn voor hem. Wist je trouwens dat er verschillende merken spenen op Avent-flesjes kunnen (Kruidvat, chicco,...: ik wist dat niet!)? Ik vermoed dat dat ook wel bij andere merken zal zijn! De tips die ik kreeg van de vroedvrouw waren: spenen afkoken in moedermelk, zelf geen flesjes geven in het begin, hem niet dicht bij jou nemen maar in de relax zetten, andere merk spenen proberen (mam-fen Kruidvat-spenen zijn blijkbaar iets zachter),... Wat bij mij hielp was hem bij mijn mama steken: mijn mama gaf dan flesje in de relax met speen van Bibi. Hoop dat je iets aan mijn tips hebt. Ik weet hoe verschrikkelijk het is om terug aan de slag te gaan als je kindje niet goed drinkt!
  • @Elise290 ik leef enorm met je mee, hier ook slechte, vooral korte nachten, soms gedaan om 3-4u maar wat jullie meemaken is nog ongelooflijk zwaar. Ik heb geen borstvoeding gegeven, dus ik kan je echt niet helpen. De andere dames hebben hier al veel mooie raad gegeven.

Ik heb wel zelf net een goeie maand een sinusontsteking gehad, met gezwollen klieren,zelfs bijna niet meer kunnen praten van de pijn. Dus daar zou ik toch even willen zeggen, indien dit nog zo is wanneer je moet gaan werken, toch langs je huisarts gaan. Je moet jezelf verzorgen.zo lang zijn we hier allemaal nog niet bevallen, ons immuunsysteem staat nog niet terug op punt en vergeet niet hoe je nachten zijn. Die zijn echt niet houdbaar wanneer je weer gaat werken. Mijn huisarts is dan altijdheel erg hard voor me, omdat ik ook altijd mezelf voorbij loop. Gelukkig is je man er volgende week nog, dat geeft voor jou toch ook nog een ander gevoel dan wanneer hij al naar de onthaalmoeder moet.

Dames, hier zijn die nachten toch echt niet wat ze moeten zijn. Alle ja, de baby slaapt gewoon niet goed. Ook overdag niet.eigenlijk maakt hij een mooie nacht maar hij begint er vroeg aan, rond 19u, nog een voeding om 23u en dan slaapt hij meestal tot 3-4-5u en eender om welk van die uren hij ‘wakker’ wordt, hij blijft onrustig in zijn ‘slaap’ honger is het echt niet. We hadden een paar betere nachten, ontwaken rond 5, maar nu gaan we weer naar 3-4u. Ook tijdens de dag heel moeilijk inslapen en doorslapen. En en laatste twee dagen wenen, wenen, wenen. 14 weken nu, dus toch een sprongetje? Verder is hij wel heel vrolijk en geïnteresseerd, zolang je ermee speelt en hij voelt dat hij erbij hoort blush.gif tis echt een heel lieveke
  • @TG2 uw zoontje sliep tot een tijd terug vrij goed dacht ik.
    Mss gewoon een sprong e.
    Voor elise is het natuurlijk wel wat moeilijker voor de dokter wss . Als zelfstandige is dat anders e. Jammer genoeg.

• @TG2 : en als hij dan zo vroeg wakker wordt, slaapt hij dan daarna nog door? Of is het echt wakker wakker? Mijn dochtertje begint tussen 19-20 u aan haar nacht tot ergens tussen 4-6u. Dan krijgt ze bv en slaapt ze nog een paar uur door.

Morgen ga ik oudejaarsavond vieren bij vrienden in Kortrijk en we blijven daar slapen. Hopelijk valt het mee want het is de eerste keer dat E. in een ander bedje zal slapen.
    Met een baby in huis lijk ik oudejaarsavond te vergeten zijn. Wij kopen voor 1 iemand een pakje maar ik was dat compleet vergeten! Ik ga morgenochtend nog naar de winkel mogen gaan om iets te halen.
  • Dag dames! Was even stil van mijn kant, mijn 1e werkweek zit er alweer op smile.gifterug in het gewone leven stappen bevalt me wel goed, wel gek met een baby thuis want als het tijd is om te stoppen wil ik ook direct naar huis, terwijl ik vroeger wat langer moeten overwerken niet zo erg vond. Het voeden lukt goed met patatjes en fruit alsook met de lepelspeen. Gisteren voor het eerst een fles van 150cc gedronken met een gewone speen, vandaag weer totale weigering. Sterk karaktertje dus die dochter van mij blush.gif in elk geval, ze start na nieuwjaar in de crèche en dat zal toch met een bang hartje zijn... we zien wel, ze zal er in elk geval heel veel deugd van hebben om te gaan!

@-Lily- Zo je komt morgen vertoeven in mijn stad goofy.gif veel plezier!!
  • En oja, ik geef nog steeds borstvoeding bigsmile.gif ben wel aan het twijfelen om toch misschien te stoppen als ze volledig vertrokken is met de gewone fles. Anderzijds wil ik voeden tot 1jaar.. ik zie wel..
  • @Neuzeke Dat is lief dat je dat aanbiedt maar verzendkosten zijn bijna even duur als een nieuwe fles he. Ik ben me mentaal aan het klaarmaken om toch andere spenen te proberen, op andere fora horror verhalen gelezen van baby's die zelfs bij de onthaalmoeder blijven weigeren dat de onthaalmoeder de baby weigerde shocked.gif.
    @Liz Van Chicco wist ik dat, mam wist ik niet. Net ook gelezen dat difrax ook op Avent past. Maar ik heb de Avent natural en er is ook een Avent classic, ik weet niet of ze op beide passen. Dankjewel voor de tip, mss moet ik met die dan beginnen.

Mijn man zegt wacht nog tot ik een paar dagen geprobeerd heb we zullen wel zien, maarja hij zit daar dan wel thuis zonder andere mogelijkheden. Toch even wat meer bang dat het niet gaat lukken. Maar nog even volhouden met geduld hebben en afwachten, brrr.

@TG2 Dat klinkt ook als zware nachten. Hier eindigt de nacht meestal rond 9u, maar vandaag en gisteren om 7u30, zoontje is dan klaarwakker en wil rondkijken (dus moet licht zijn) en geėntertained worden, slapen gaat dan niet meer, dus ik snap wat je bedoelt. Waarom dat dan steeds vroeger wordt bij jou is een raadsel he, wat gaat er toch in die boelekes hun hoofd om..

@-Lily- Gaat ze in een echt bed slapen of reisbed? Waarom niet in de draagmand vd buggy want dat kent ze?
  • Een hele fijne avond gewest iedereen.
    Hier staat alles klaar.
    Heel de voormiddag bezig geweest met voorbereidingen.
    De kinderen hebben het lekker uitgehangen dus twas met veel pauzes 😄😃😂.
    Maar kom nog net ik moet mij douchen en dan zijn we allemaal klaar.
    Bezoek komt aan rond 16u30 dus nog eventjes tijd

Tot volgend jaar dames 😄😃.
  • Ook van mij een spetterende avond gewenst aan iedereen party.gif

Tot volgend jaar kletsmadammekes bigsmile.gif
  • Gelukkig nieuwjaar voor iedereen!
    Heeft iedereen goed kunnen vieren? Bij mij was het rustig maar wel laat. Lang geleden dat ik nog eens een nacht ben wakker gebleven om feest te vieren drunk.gif. Mijn kleine meid heeft heel goed geslapen in een reisbedje op verplaatsing.

Maar de eerste nacht thuis was weer niet goed. 's Avonds in bed gelegd en weer na exact een half uur wakker geworden met huilen en schreeuwen. Dit duurde toch meer dan een uur. Ik ben ze blijven troosten in het donker maar heb haar dan maar uitgehaald. Ze is een klein uurtje beneden gebleven en dan nog een bv, in bed en ik heb haar niet meer gehoord tot deze morgen. Ik snap het echt niet meer waarom haar nachten plots moeilijker gaan...
  • Gelukkig nieuwjaar iedereen.
    Hier was het lekker eten, gezellig samen zijn, heel aangenaam. Afgelopen rond half 3. Was wel tof.
    Overdag had de baby het moeilijk maar tijdens de avond 3 uur in bed geslapen. Daarna gaan wakker maken en een flesje gegeven en een kleine 2 uur later terug bedje in en geslapen tot rond 07u . Daarna nog mooi 2 uur verder geslapen . De 2 grote hadden et uitgehouden tot 01u30 dus die hebben ook wat langer geslapen.

@-Lily- is het dan heel de nacht moeilijker of is het enkel dat inslapen.
    Is ze echt moe als ze er in ligt ?
    Hier loopt het altijd allemaal hetzelfde maar binnenkort kan dat weer heel overhoop liggen .Aangepast door Neuzeke op 02/01/2018 12:06
  • @Neuzeke : ja ze is dan heel moe. Rond 18u30 begint ze al te wenen van vermoeidheid. Ik probeer haar dan nog een beetje bezig te houden omdat ze anders al zo vroeg in bed ligt. Dit is nu al een aantal weken het ritueel. Soms wordt ze nog eens wakker omdat ze haar tutje nodig heeft. Maar als ze die krijgt slaapt ze meteen verder. Maar nu sinds een paar dagen kan ik er mijn klok op zetten dat ze na een half uurtje wenend wakker wordt. Als ik haar na veel moeite terug in slaap krijg slaapt ze dan meestal wel de nacht door. Bizar.... Hopelijk heeft ze gewoon veel last van haar sprongetje.
  • Gelukkig nieuwjaar dames!

Sorry voor de late wensen, zo druk in huis met twee ventjes. blush.gif
    Vandaag is de oudste naar de grootouders zodat ik eens goed kan poetsen en hij alle aandacht voor zich alleen heeft. Vrijda gis het andersom, jongste naar de crèche en oudste l mijn aandacht. Dus vandaag alle was, strijk, poetsen, etc als de jongste wil mee werken wink.gif

Hier zijn ze beiden verkouden. De nachten van de jongste beginnen wel iets veter te worden. Meestal is het nu half 5 en kan ik hem in zijn bedje McLaren liggen. Hij huilt niet echt, is gewoon onrustig en ik moet er dus heel vaak uit, maar de oudste wordt er niet wakker van, dus dat is het belangrijkste.

@-Lily- hoe was de nacht van je meisje? Al verbetering?
    @Elise290 hoe gaat het met jou? En met de overschakeling? Ben je nu aan het werk?
  • @TG2 : dat is hier ook eens dringend nodig zo'n goede poetsbeurt. Maar de dagen vliegen voorbij en het blijft bij oppervlakkig kuisen.
    Je hebt toch ook je handen vol met je 2 spookjes he wink.gif

Hier was de nacht anders. Normaal gaan we rond 19u naar boven omdat E. dan al moe werd. Gisteren is ze tot 20u15 blijven spelen op haar speelmat. Pas dan naar boven, bv en slapen. Ze werd wel wakker voor haar tutje maar dat is normaal. Ze heeft geslapen tot 5u30 en dan nog eens tot 10u30 (wat normaal is). Nu is het 19u en ook nog geen teken van vermoeidheid te zien. Het wakker worden van de voorbije dagen was misschien een overgang naar later gaan slapen??
  • @-Lily- dat is eigenlijk wel heel goed nieuws dan. Misschien dan toch een sprong en nu een nieuw ritme. Ze maakt al hele mooie nachten! Kan je zelf NG een beetje verder slapen n die eerste pap? Ik ben daar zelf niet zo goed in blush.gif ik ga wel altijd heel vroeg slapen goofy.gif
  • Deze avond dezelfde uren als gisteren. Vanaf nu zal ze, denk ik , rond 20u30 gaan slapen. Tot het volgende sprongetje goofy.gif . Toch raar hoe baby's hun slaapritme plots kunnen veranderen.

@TG2 : met verder slapen na de eerste voeding heb ik absoluut geen probleem tongue.gif . Ik ga eigenlijk (veel te laat) gaan slapen. Ik probeer wel elke avond een paar uur na de laatste voeding af te kolven. Doordat mijn poppemie al zo goed slaapt werd ik elke morgen wakker met een volledig natte pyjama. Door nu af te kolven kan ik dat meestal beperken smile.gif .
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld