We kletst er mee; na de bevalling/geboorte

• Ik kom ook nog heel vaak kijken 😄 blij dat het nog steeds bestaat maar zoo jammer dat velen weg zijn!
    Heb zoveel aan het forum gehad en keek uit naar het deel na de bevalling.!
  • @Lynne Hoe gaat het met de zwangerschap?? Hopelijk verloopt alles vlotjes?

en @Bruggegirl 11/11 bevallen! ook leuk seg… vertel vertel??,

Awel, dan doe ik ineens mijn bevallingsverhaal hé goofy.gif
    Ik die dacht dat het wel vroeger zou gebeuren, NJET!
    Maaaaaaar…. ook niet ingeleid geweest content.gif
    Ik ben op 41 weken op controle geweest, om 11 uur 's ochtens, waar ze mij aldus gestript hebben en de vroedvrouw me zei dat het er wel allemaal heel gunstig uitzag. Ik en mijn man direct zo iets van "ja het zal wel, dat zeiden ze bij Emma ook en twee maal gestript zonder resultaat".
    Het ziekenhuis is 45 min van ons vandaan…. dus bij het buitenkomen om half 12 besloten even iets te eten ter plaatse. We hadden onze dochter bij dus dan moest die ook nie te lang wachten en die ze had al zo flink geweest tijdens de controle dus ja, direct terug in de auto steken vonden we wat erg.
    Dus naar een lokaal winkelcentrum een broodje gaan eten.
    Ik zei nog tegen men man dat ik het wel goed voelde dat ik gestript was waarop hij direct zei dat ik ook stom was dat te laten doen, dat dat bij Emma ook zo'n lastig gevoel was erna en het toch niks uithaalde. Dus de auto in, winkelcentrum binnen, broodje besteld en gegeten maar tijdens het eten wist ik niet goed waar houden eigenlijk. Zitten ging tot er een kramp kwam en rechtstaand eten leek me belachelijk ma kom, ik wou me niet aanstellen ook niet.
    Toen moest Emma naar het toilet, dus ikke mee…. en ze moest ook nog lekker even poepen dus is nog niet direct gedaan goofy.gif
    Merkte ik toch dat ik in het toilet tegen de muur stond te wiegen om de krampen op te vangen….
    Dus eens buiten nog eens gezegd tegen mijn man die me zo wat bekeek van aléé… watje….. hihi…
    Ik wou zo snel mogelijk weg, dus terug naar de auto, even gewiegd om in te stappen en weg waren we…. kreeg ik me daar opeens een kramp net op een rond punt, vlak voor we de autostraden op gingen gaan en ik zeg tegen men man: Draai ma snel terug! Dit is niet meer normaal ze, dit was echt niet zo erg bij Emma! Ze moet maar eens kijken en dan kunnen we nog naar huis ma ik weet echt nie hoe me te houden.
    Op het ziekenhuis, nu was het half 2, ziet de vroedvrouw mij aankomen en zegt direct "ik dacht wel dat ik u direct ging terug zien"....
    Even checken, ze kijkt me aan en zegt… mevrouw, u zit al op een 5 à 6 cm hoor….. wilt u een epidurale want dan gaan we direct even zetten hoor!

Ik wist niet waar kijken bigsmile.gif
    Direct verloskamer in, epidurale gekregen door een super lieve anestesist die me er even op wees dat de gyneacoloog van dienst (want het was zondag!) een hele knappe jonge man is goofy.gif
    Iemand gebeld om Emma te komen halen, de weeen hun werk laten doen en ik wat op handen en knieen enzo gezeten en om kwart voor 6 was onze man er content.gif
    De epidurale was perfect!! Ik kon geen pijn voelen maar voelde bij elke wee de druk onderaan dus ik wist ook perfect wanneer te persen, ik was deze keer niet platgespoten en toen het hoofdje stond was het echt even vervelend!!!
    Nog een kleine bloeding moeten stelpen maar minder erg als toen bij Emma, twee zakjes ijzer hiervoor gekregen in de volgende dagen want was wel een beetje in bloedarmoede toch.
    Kraamweek was geweldig, borstvoeding loopt als een trein…. Kleine man werd maar één keer per nacht wakker en slaapt nu merendeel van de nachten door.

Enige slechte was twee weken na de bevalling. Toen ben ik in spoed opgenomen met een hevige bloeding, het liep er echt uit samen met een grote klonter. Bleek er een stuk placenta te blijven zitten die vol met aders zat. Die hebben ze operatief even moeten dichtschroeien en 15 dagen laten controle of alles weg was wat gelukkig het geval was. 4 dagen hospitaal en toch wel veel geluk gehad als ik de gyn mag geloven…..
    Gelukkig wou hij niet direct een curretage doen en vond hij het al bizar…. blijkbaar zie je dit zelden, meestal alleen bij vrouwen die miskramen of keizersnede gehad hebben. Er was één grote ader aanwezig en enkel kleintjes, had er een stuk van de grote ader afgescheurd geweest hadden ze alles moeten weghalen om de bloeding te stoppen… had dit thuis gebeurd had ik de 45min naar het ziekenhuis niet gehaald zei hij me…
    Dat doet je wel even wat…. shocked.gif

Nu ik weet dat het nog bestaat kom ik nog wel kijken bigsmile.gif
  • Hier ook bevallen ondertussen smile.gif. Kom ook af en toe nog eens kijken, aangezien ik het niet zag zitten nog eens te moeten veranderen van forum. Ons gezin is af.
  • Wat een verhaal @HappyJ !

Hier ben ik begonnen met aftellen. 30 weken intussen. Tussen 37 en 38 weken word onze zoon gehaald door middel van een keizersnede. De placenta is in het oude litteken weefsel vergroeid van de vorige keizersnede. Ook is onze man te dik. Veelste dik goofy.gif maar ach ik heb genoeg maat 56 in huis haha. Bedje staat sinds gister klaar. Kleertjes liggen gewassen in de kast. En nu nog paar weken door hobbelen en onze man is er. Hij is wel heel heftig aanwezig. Ik zie er uit alsof ik op knappen sta en meneer stampt en duwd behoorlijk daar binnen. Ik slaap slecht, heb het mega druk met de drie dames overdag en mijn schaambot doet enorm zeer, zeg maar veel druk van onder.

Maar ach we gaan door. Die laatste loodjes zijn zo voorbij
  • Wat een verhaal @HappyJ !

Hier ben ik begonnen met aftellen. 30 weken intussen. Tussen 37 en 38 weken word onze zoon gehaald door middel van een keizersnede. De placenta is in het oude litteken weefsel vergroeid van de vorige keizersnede. Ook is onze man te dik. Veelste dik goofy.gif maar ach ik heb genoeg maat 56 in huis haha. Bedje staat sinds gister klaar. Kleertjes liggen gewassen in de kast. En nu nog paar weken door hobbelen en onze man is er. Hij is wel heel heftig aanwezig. Ik zie er uit alsof ik op knappen sta en meneer stampt en duwd behoorlijk daar binnen. Ik slaap slecht, heb het mega druk met de drie dames overdag en mijn schaambot doet enorm zeer, zeg maar veel druk van onder.

Maar ach we gaan door. Die laatste loodjes zijn zo voorbijLynne @ Vandaag 16:57

30 weken alweer!!! Je kan echt gaan aftellen nu … Jezus het zal er zo zijn! Liever dat die kleine man te dik is dan dat je andere gezondheidsproblemen zou hebben hé….
    Ik was toen echt nog niet klaar thuis!! hehe…..Maar ikzelf was er toen ook stilletjes klaar mee…. langs ene kant uitzien naar die kleine, langs de andere kant mocht hij gerust nog wat blijven zitten maar na een slechte nacht hoopte ik echt dat hij zo snel mogelijk eruit zou ploppen goofy.gif
    De laatste loodjes zijn echt altijd het zwaarst.

Ik probeer ondertussen bij te lezen op de andere pagina maar zeg eens… hoe stond je familie er nou tegenaan want daar had je wel wat bang voor niet? Die zagen toen de derde geloof ik al niet helemaal zitten?
  • Ja dat had even geduurd maar ze zijn helemaal mee nu. Mijn moeder kijkt toch ook wel uit naar hun eerste kleinzoon. Wij, mijn man en ik, hebben wel wat hobbelige maanden gehad hoor. De komst van dit ongeplande kindje brengt natuurlijk de nodige emoties met zich mee. Niet alleen de praktische zaken zijn pittig, ook ben ik er emotioneel nog niet 100 procent klaar voor. Mijn gezinnetje was ok zoals die was. Ik heb zo zo druk met meiden. Maar nu is het bijna zo ver en zak hij over paar weken ons gezin aanvullen. Ik daar in tegen word tijdens de keizersnede gesteriliseerd. Het is echt definitief over en uit voor mij haha. Maar ongeacht nde rollercoaster van emoties en gedachten en geregel, gaan we zielsveel van dit mannetje houden. Met heel ons hart.
  • @HappyJ wow wat een zalige bevalling lijkt me!!! Ik hoop ook op zo eentje deze keer bigsmile.gif
    Mooie naam heeft je zoontje ook gekregen. Hoorde ik ook graag maar mijn wederhelft was er niet mee akkoord dus word het iets anders haha

@Liv. Proficiat!! Vlotte bevalling gehad?
  • @HappyJ : Inderdaad wat een fijne bevalling. Wat is strippen eigenlijk? Gelukkig viel je net op de middag zodat je niet meteen naar huis bent geweest!!
    Hoe gaat het met Théo? en hoe reageerde z'n zusje? bigsmile.gif

Pff 41 weken ik zou zot geworden zijn. haha. vanaf 32 weken fzo had ik een scheurtje in een spier aan m'n buik, dus ik wist echt niet hoe zitten op m'n werk, in de zetel ging dat ook niet meer. Liggen snachts moest ook in een heel rare pose tongue.gif
    ben dan uiteindelij gestopt met werken op 25-10-2019 = 3 weken op voorhand want was uitgerekend voor 18 november.
    zondagavond 10 november nog bij m'n ouders gaan eten voor sint-maarten.
    maandag morgen 11-11 opgestaan en zo precies hoh lage rugpijn zo heel licht menstruatieachtig, maar had ook al enkele dagen last van opstopping en zat daar eigenlijk enorm mee in zo met de bevalling die er bijna aankwam. Dus had die morgen dan meteen een microlax gedaan (zon mini lavement) tongue.gif later die ochtend zo meer last van m'n darmen (dacht ik) zo ja darm krampen door dat lavent dacht ik. Hoewel ze eigenlijk wel zo in vlagen kwamen, dan had ik een kramp en trok dat precies weer weg. Dacht nog das raar voor darm krampen. nu goed tis een week te vroeg dus dat kan niet tongue.gif tegen 13 uur doe ik toch eens die app, "maak je klaar om naar het ziekenhuis te gaan" zei die. maja ik geloofde dat totaal niet.
    rond 16 - 17 uur waren die krampen toch wel raar, echt meer pijn dan smorgens, en zat zo met m'n rug naar de haard toe, dat deed deugd. als m'n man iets zei had ik echt iets van SHHHT wacht tot m'n kramp over is en moest zo echt blazen precies (NOG ALTIJD NIET DENKEN dat het de bevalling wel eens zou kunnen zijn hé)
    hoewel die krampen al vanaf 13 uur zo om de 3 minuten ofzo sterker kwamen en dan weer wat wegtrokken.
    ik weet nog dat ik zei tegen mezelf, amaai wat een mietje ben ik, keb ier nu al last en pijn van m'n darmen, je moet volgende week wel bevallen éh, wat gaat dat dan niet zijn.
    18uur met dekentje in de zetel gekropen opgekrult zo, en dan 18u30 BAF, voelde iets knakken vanbinnen. M'n water gebroken. Echt even paniek, zag het niet aankomen tongue.gif (ik weet het de tekens waren er duidelijk)
    18u45 parkeren aan het ziekenhuis, maar sinds m'n water gebroken was, ZOVEEL PIJN, om de 30 seconden nieuwe wee, ik had echt geen tijd om op adem te komen. sad.gif
    vroedvrouw kijkt : 4 CM. Toen dacht ik echt : SERIEUS ? zo weinig, en zon felle weeen zonder tijd tussen. Dus ik direct OMG dat kan ik niet zonder epuderale (had het wel willen doen, maar nog 6 CM?)
    ik blijven roepen van de pijn tongue.gif hihi. ik zeg ik moet al duwen. 19u30 keek ze nog eens : 6a7 CM
    19u45 : 8 CM: 20:05 uur : 10 CM EN 20u14 Clémence geboren. Wat een gelukzalig gevoel.
    en zon heftige maar enorm vlotte bevalling dus! bigsmile.gif
    hihi fijn dat ik eens ergens m'n verhaal heb kunnenen neerschrijven.
    ondertussen vandaag 10 weken en ze slaapt al een weekje door nu, van 9u30 tot 7u30 ongeveer bigsmile.gif

@Amoxiclav : hoe gaat het met jou? je bent uitgerekend voor 27-06 (prachtige datum tongue.gif hihi mijn verjaardag)

@Liv : wanneer ben je bevallen? hoe noemt je kindje als je dit wil delen?

@Lynne : kan wel geloven dat het ergens een emotionele rollercoaster is geweest. De zusjes zullen ook wel trots zijn met hun broertje!

• Ik kan me voorstellen dat het pittig is, Lynne, jullie andere kindjes zijn uiteindelijk ook nog klein. Hopelijk gaan die laatste weken vlot voor jullie

Bruggegirl, des te beter uiteindelijk dat het nog zo lang duurde voor het echt pijn genoeg begon te doen dat je door had dat het weeën waren smile.gif. Maar klinkt wel goed, zo vlot. Volgende keer misschien wel maar naar het ziekenhuis gaan als je darmkrampen lijkt te hebben.

Wil gerust de naam delen, ons gezin is klaar, dus ik zie me niet ooit nog eens in de NOD-topics schrijven. Ons meisje heet Olivia en is nu een dikke week oud. Geboren op 39w, enkele dagen voor de datum waarop de keizersnede gepland stond. Ben spontaan in arbeid gegaan en heb thuis nog weeën gehad tot de rest van mijn gezin wakker was om dan naar het ziekenhuis te vertrekken voor de keizersnede (zou achteraf sneller naar het ziekenhuis gegaan zijn, want eens het pijn deed vond ik het wachten tot iedereen opgetrommeld was voor het OK echt heeeeeel lang duren en al die centimeters ontsluiting droegen toch niet bij).

• @Liv. Precies daar heb ik ook wat schrik voor. Wat als ik eerder aan de gang gang dan de keizersnede gepland staat. Dan zou ik idd met pijn en al alles moeten regelen terwijl die weeën niks toevoegen aan de uiteindelijke bevalling. Hoe lang heb jij moeten wachten vamaf de serieuze weeën tot aan de keizersnede?
  • @Bruggegirl Strippen is dat ze inwendig zo ne keer komen wroeten voor alles wat los te maken goofy.gif Weet niet juist hoe uit te leggen maar zoiets in den aard is het… helpt blijkbaar soms om de bevalling op te wekken als alles gunstig is. Bij emma twee keer gehad maar niks gedaan, bij Théo dus één keer en hup… alles in de gang geschoten happy.gif
    Ik dacht in het begin ook echt niet dat het al weeën waren! Dacht echt dat ik me aan het aanstellen was…. hihi… gelukkig zaten we niet te ver uit de buurt.
  • @Lynne , mijn weeën zijn gestart om 4.30. Toen dacht ik nog dat ze wel terug stil zouden vallen (had al weken af en toe pijnlijke oefenweeën). Tegen 7u begon ik het beu te worden en had ik door dat onze dochter echt op komst was en omdat mijn kinderen toen wakker waren, heb ik mijn man wakker gemaakt. Hij heeft het ziekenhuis laten weten dat we zouden komen terwijl ik douchte en dan hebben we gewacht tot de grootouders er waren om op de oudsten te letten. Ergens tussen de tijd dat ik onder de douche stapte en we konden vertrekken werden de weeën echt pijnlijker. Ze duurden al van het begin bijna 2 minuten per wee, maar toen zat er daarnaast ook maar 3-4min tussen. Tegen 8u waren we in het ziekenhuis en had ik 4-5cm ontsluiting. Daar heeft het nog bijna 2u geduurd voor ik eindelijk mijn epidurale had. Moest eerst aan de monitor voor een half uur en er moest nog iemand bevallen voor ze mij konden komen halen. Rond 10u was ik in het ok en om 10.21 was onze dochter er. Zou dus achteraf gewoon al om 5u naar het ziekenhuis vertrokken zijn tongue.gif .
  • Hoe gaat het verder hier met alle mammas? Hier krijgen we over 11 dagen de datum van de keizersnede... Spannend! Onze kleine man doet het verder super goed. Flinke kerel maar heb maat 56 genoeg in huis ipv 50 party.gif
  • Hier alles goed smile.gif
    Lekker druk met twee kleintjes thuis. De dochter doet het nog steeds super goed op school en is de drukte zelve maar aangezien ze veel van de papa heeft verbaasd me dat niets goofy.gif
    Die kan niet gewoon stappen! Die moet elke keer lopen…. en is dan net zo onhandig als de mama dus er zijn redelijk wat valpartijen met de nodige schaafwonden…. tired.gif
    Théo is ondertussen 8kg zwaar en 66cm groot… die groeit dus ook als kool en is een zalig manneke. Duidelijk kalmer dan de grote zus, bekijkt liever alles rustig aan. Waar Emma op 4 maanden al zelf rechtzat heeft hij nog graag ondersteuning content.gif Doet soms raar als we vergelijken! Mogen we eigenlijk niet doen want Emma was echt wel belachelijk snel. Die wou vooral snel mobiel zijn dat Théo graag alles bekijkt, vastneemt en 100x rond draait…. Van A naar B geraken interesseerd hem nog totaal niet stuckup.gif

Onze hond is zwanger nu…. gisteren echo laten maken, minstens 6 pups! Dus over drie weken een uitgebreide echo om ze goed te tellen.
    Onze andere hond hield blijkbaar de mannetjes tegen die aan de poort kwamen maar die is een paar maanden geleden ontsnapt en omver gereden in de dag en bij de volgende periode is het mannetje van de buurman bij ons onder de poort geglipt…. en die van ons zat de dag erna bij de buurman dus die had hetzelfde door dat ze langs daar er net onder kan (heel kleine Jack die van ons bigsmile.gif)
    Wilden ze snel laten steriliseren maar de dag na het ontdekken van hun amoureuze escapades bleek de hond van de buurman ook omvergereden… is nogal een gevaarlijke straat bij ons. Hij zat bijna bij ons op zijn knieën om te vragen de pups toch te houden moest ze vol zitten zodat hij er alvast twee kon nemen en hij zou mee helpen zoeken naar plaatsen voor iedereen…. nervous.gif
    Ik kreeg het niet over mijn hart… hij wou zo graag dan afstammelingen van zijn mannetje….
  • Dat vergelijken die je automatisch, dat is hier net zo. Maar et ene kind is het ander niet natuurlijk. Waar de een snel is is de ander wat langzamer, maar dat is prima.

Pff puppies goofy.gif wat een werk zal dat zijn zeg! Helemaal als je een groot nest krijgt.

Maar goed ik heb een groot nest met kinderen dadelijk dus haha.
  • @Lynne
    Haha! leuke vergelijking smile.gif Alleen zijn ze bij jou niet allemaal tegelijk gekomen goofy.gif
  • Ik lees hier ook nog steeds mee tongue.gif al kom ik niet meer elke dag. Het is hier zeer stil.
    Ondertussen is het aftellen hier ook begonnen. Nog een 6tal weken te gaan. Zus kijkt er enorm naar uit. Ben heel benieuwd naar haar eactoe als we deze baby mee naar huis nemen love.gif
  • oooh, spannend... nog maar een paar weken en jullie kindjes zijn er. Alhoewel ik twijfel of we nog wel over weken mogen spreken tongue.gif wink.gif
    Mijn baby is ondertussen al bijna 9 maanden blush.gif love.gif . Wat mis ik het pregnant.gif soms toch als ik alle verhalen hier en op zwangerschapspagina lees.
  • Haha ja als ze uit de buik zijn gaat de tijd precies sneller dan als je zwanger bent. Alhoewel nu we de datum hebben van de keizersnede hebben vind ik het ook wel snel gaan.
  • @diedy : komt idd wel heel snel dichtbij. Volg jullie nog op zwangerschapspagina.nl maar ben totaal niet meer mee om mee te schrijven 😔 jammer.
    Je bent er bijna! Zag dat hij qua gewicht al mooi goed zit! 🤩

@liemke1709 : hoe gaat het met jou kindjes? Zot hoe snel de tijd gaat!
    Ik ben nog maar +- 16 weken geleden bevallen en hoh ik mis het nu echt al massa’s. Ben al aant het dromen van tweede. Gender reveals opzoeken, aankondigen 🙈 los erover. Ben ergens wel sip dat ik wss nog maar 1 mag zwanger zijn. 😱

Vorige week was men eerste werkdag ... traaanen !!! Ooh twas zo moeilijk !!!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld