We kletst er mee; na de bevalling/geboorte

• Hoe komt het dat forum er mee stopt ?
    Waar moeten we nu naartoe?
    Ben geen FB fan...
  • Brabbels? Zit ik ook op maar zeg ik niet veel goofy.gif vond 9m veel leuker. Vind jammer dat stopt
  • Oh stopt 9maand?
    Zo jammer, heb hier zoveel steun gehad de voorbije 2.5 jaar... Vooral dan in de nod groepjes.

Morgen is Victor al 4 weken, gaat veel te snel. Wil nog geen afscheid nemen van de kleren in maatje 50, maar ze beginnen toch wat nipt te worden tongue.gif
    We geven de laatste dagen al flesjes van 120ml op aanraden van de consulent van K&G en nu vraagt hij maar eten om de 3-4 uur, is wel beter dan de 2u ervoor.
    Hoe doen jullie dat als je gaat slapen en de baby ligt te slapen beneden. Hem wakker maken om pyjama, pamper aan te doen of zo in bed leggen?

• Hier ging de kleine eigenlijk mee met de andere kids na bed. Tegelijkertijd pyjama aan en na bed. Als ze lagen te slapen legde ik ze gewoon over. Ze worden snachts toch wel wakker dan kan je altijd nog pamper verversen en pyjama aan.
  • Ik nam dochter ook gewoon mee naar boven. Zeker niet wakker maken...
    Ik deed ze ook al pyjama aan (soms hele dag) als ik wist dat ik neit meer moest buiten komen.
    bij die kleintjes heb je zo'n schattige pyjamakes dat ze gerust een hele dag in zoiets kunnen liggen en dan zit je niet met pyjama aandoen en dergelijke als je wil gaan slapen.
    Ik denk dat ik mijn dochter alleen maar "echte" kleren aandeed als ik weg ging met haar.
    Zelfs nu, 1j9m als we niet buiten moeten mag ze van mij in haar body blijven rondlopen of lekker lang in pyjama (draagt ze eigenlijk niet, alleen in de winter). Maar soit, we hebben dus echt pyjama dagen smile.gif
  • Asil hier ook regelmatig pyjama dagen. Eergister nog. De meisje shadden nachtjapon aan met korte mouwen. Ze hebben heerlijk buiten in de tuin gespeeld in de jurkjes.

Maae als ze nog hele kleine mini baby'tje waren ha dik niet echt pyjama en gewone kledij. Volgens mij waren die mini baby kleren zo zacht en soepel dat alles wel door kan gaan voor pyjama. Dus dat maakte mij nooit echt uit waar de in sliepen. Tot ze ouder werden natuurlijk.

Mijn maag draaid deze ochtend alle kanten op. Blergj
  • Toen ze baby was deed ik ook vaak pyjamadag. Die schattige pakjes love.gif nu niet echt. Heb graag dat ze aangekleed is. Als ik ben gaan werken en mijn vriend is ermee thuis dan zit ze vaak wel nog in pyjama en met warrig haar thuis tongue.gif
  • @Amoxiclav oh hier is haren kammen ook niet een dagelijkse activiteit wink.gif Ze heeft zo dun haar dat het altijd wel op een of andere manier goed ligt en niet knoopt.
    Ik heb zo'n vogelnesthaar dat kammen echt alleen gebeurt uit pure noodzaak (meestal vlak na de douche met nog kletsnat haar en veel conditioner wink.gif) en soms laat ik het ook gewoon warrig drogen (heb wat krol en die zitten er best in als ik niet kam - 2 dagen later heb ik dan echt wel ontploft haar maar dan steken we heir en daar een speld in en klaar bigsmile.gif - ben geen uren voor de spiegel madam ... helaas soms want ik zou er veel beter uit zien als ik er meer tijd voor over had )
  • @Amoxiclav hoe voel jij je? Heb je al kwaaltjes. Hier toch wat onzeker. Geen pijnlijke borsten geen misselijkheid meer. Heb eigenlijk vamdaag totaal niet het idee of gevoel zwanger te zijn. Volgens mij kwamen bij de andere zwangerschappeb de kwaaltjes ook pas veel later. Maarja we zouden geen vrouwen zijn als we ons niet ongerust zouden maken hé. Heb jij dat ook?
  • @Lynne ik heb last van het zuur en pijnlijke tepzls. Dat is het goofy.gif ik vermoed dat het vanaf volgende week erger zal worden, dan ben ik 6 weken. Ik hou ook wel altijd in mijn achterhoofd dat het kan mislopen maar hopelijk gebeurd dit niet..
  • Ja ik zou nooit meer roepen dat ik me niet misselijk genoeg voel. Vanochtend kwam manlief naast me zitten nadat die deodorant had opgespoten. Man man man man hoe haalt die het in z'n hoofd! Ben er een half uur tot drie kwartier goed ziek van geweest, letterlijk! Gelukkig is het nu voorbij maar voelde me er echt niet goed van. Tsja weetje als het mis gaat gaat het mis er is niks wat we er tegen kunnen doen. Maar natuurlijk hoop ik dat alles goed is daar binnen.

Hier is de kermis vrijdag begonnen... Achter ons huis. Als er de tuin uitlopen zijn we er. Veel overlast. En niet zo zeer van geluid, wat ook onwijs irritant is, hebben we vooral last van de mensen. Je kan je eigen auto niet eens kwijt voor je huis. Veel volk continu heen en weer. We hebben in onze voortuin een laag muurtje. Die word maar al te graag gebruikt om op te zitten, uit te rusten, sigaret op te roken. Blij als de 2 weken voorbij zijn. Dan keert de rust weet terug
  • @Lynne amai duurt de kermis bij jullie 2 weken?
    Bij ons is dat meestal een drietal dagen en flop ze zijn weer weg.
  • Ja hier is park hilaria, daar maken ze een heel pretpark achtig iets van met thema plekken. Afgesloten van alle kanten met 1 ingang en 1 uitgang. Daar komt een hoop volk op af..

Ik ben kots en kots en kots misselijk. Echt heel heftig. Zit op een wit boterhammetje te knabbelen als een muis in de hoop dat dat binnen blijft. drunk.gif
  • @Lynne Ginger ale proberen ? Canada Dry?
    Ginger Lemon tea ... helpt ook wel ...
  • Als wee een speciale wonder middel zou zijn die ik in de winkel kon kopen had ik dat allang 3 zwangerschappen terug geprobeerd goofy.gif nee zelfs met emesafene voel ik me nog hondsberoerd. Ik zal gewoon wel tot aan de bevalling toe kotsen en ziek wezen.
  • Hoe wisten jullie of jullie zoon of dochter klaar was om naar een groot bed te gaan ?
    Heb ik mss al eens gevraagd???
    Zwangerschapsdementie bigsmile.gif
  • Vanaf welke leeftijd zou een kindje kunnen fietsen op een fietsje met trappers (en uiteraard steunwieltjes of een driewieler) ?

En Hoe zijn jullie van start gegaan met potjestraining ? Zindelijkheid?
    En vanaf welke leeftijd?

FF profiteren van al jullie kennis ! wink.gif
  • Hier lagen ze voor z'n 2 in groter bedje. Peuterbedje dan wel met valhekje ervoor. Met tessa starten we ook in oktober/november met Peuterbedje.

Kwa zindelijkheid is dat altijd zo lastige. Sommige kindjes zijn er zo nog niet klaar voor, andere staan 'te popelen. Nienke was net 2 hsd ik had zindelijk. En dacht dat even bij emily ook te doen, wat had ik het mis. Grote paniek. Totaal geen gevoel dat ze plast. Ze zat dan op d'r stoeltje bit ham te eten en liet zo d'r plas lopen. We hebben dan besloten dat we er mee gingen stoppen en emily is nu een goei 4 a 5 maanden pas zindelijk. Dus met 3 jaar en paar maanden is het gelukt. Maar ook meteen goed. Geen tot nauwelijks ongelukjes. Ook geen paniek meer dus voor haar.
  • Hier gaan ze van babybed naar gewoon bed rond de 2,5.
    Beetje te zien hoe ze zijn rond de slaapmomenten zeker.
    Als je spelmakers hebt in bed, zou ik dat niet te rap doen.
    Ik denk trouwens dat het vooral is wanneer je het als ouder wil 🤣😂.
    Als ze hun eigen bedje oké vinden, is het goed e.
    Ik koop geen tussenbedjes en het onze die we nu hebben kan je niet open maken langs 1 kant.
    Hij is nog altijd geen 80cm dus kzie hem nog niet direct overgaan naar een groot bed 😂

Zindelijkheid probeer ik gewoon.
    De jongste loopt nu al eventjes overdag in de blote poep om eens te zien wat en hoe maar het is nog te vroeg.
    Hij zegt ekke Pippi doe en staat stil en plast.
    Dus hij voelt het wel maar we kunnen nooit op tijd zijn.
    Dus tis voelen en pipi doen.
    In de kerst vakantie probeer ik het opnieuw.
    Dan heb ik terug 2 weken vrij en kan ik er tijd voor maken en lukt het dan niet, dan proberen we de volgende schoolvakantie.

Hier nog geen trapfietsen.
    Wel zo een typische loopfietsje van vroeger zo die met rode frame, gele zadeltje en groen en blauw in plastiek
    En 1 houten driewieler.
    Allemaal zonder trappers.
    Ook dit is voor ieder kind anders.
    Afhankelijk van hoe sterk ze motorisch zijn.
  • @Neuzeke ja dat proberen we ook zo af en toe zonder broekje. Ineens staat ze daar bij mij en zegt ze "Oh oh " en dan weet ik hoe laat het is. Dan is er ergens wel een plasje dat ik moet opruimen.
    Ze gaat heel soms wel met pamper en al op potje zitten om kaka te doen wink.gif Dus snapt het concept wel.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld