We kletst er mee; na de bevalling/geboorte

• @Zeefje ik denk dat ze bij KS toch aanraden een 8tal weken te wachten voor je terug intiem kan zijn. Je zal zelf wel aanvoelen wat lukt en wat niet veronderstel ik. wink.gif
  • @Asil : Normaal gezien 6 weken. Ik heb het gisteren nog aan de gynae gevraagd. Sommige zijn er al eerder klaar voor en sommige later. Het hangt er ook wat vanaf wanneer het bloeden gestopt is. Ik ben vanmorgen met de pil terug begonnen 😊
  • @Lynne Als ik goed begrijp ben jij al vaak naar Efteling geweest. Is dit al iets voor een 2,5 jarige? En goed te doen met baby erbij?
    Kan je dit op 1 dag doen of echt beter 2? Zouden voor overnachting gaan ook want best lange rit
  • Dreamy, wij zijn al heeeeeeel vaak geweest bigsmile.gif de eerste keer gingen we met emily toen de 6 maanden was. Er zijn veel attracties waar baby's in mogen, denk aan Fata Morgana, gondoletta, droomvlucht, pagode, symbolica vanaf dat baby'tjes kunnen zitten, carnaval Festival, pandadroom, oude tufferbaan. Voor oudere kindjes is er ook een hoop te doen, achterbenen uiteraard nog niet. Nienke en ik zijn dan ook de enige twee die achtbanen doen omdat ze Eindelijk 1m10 is. Dus dat is joris en de draak en de rest is ze nog te klein voor. Je kan je voorstellen dat we vaak achterelkaar joris en de draak doen haha.

Maar ik blijf erbij, efteling is een geweldig mooi park. Vooral voor jonge kinderen is het sprookjesbos magisch. Hier blijft die ook favoriet en ze kunnen zowat alle teksten van de sprookjesfiguren uit hun hoofd!

Vamdaag word hier een hete dagm 39 graden. En morgen 40! Dat is toch niks joh. De meisjes hebben airco op hun kamer dat scheelt wel wat natuurlijk maar zo voor overdag is het puffen en zuchten. Hoe houden de hoogzwangere dames dat toch vol nu. Ik leef met ze mee
  • OK ik kan het niet meer voor me houden... Wij verwachten nog een kindje. Ik weet et nu een paar dagen en mijn man en ik zijn even in shock geweest. Het is niet gepland maar niet minder welkom. Heb vanochtend contactformulier ingevuld van de verloskundige. 12 augustus echo

Vind het wel enorm spannend. 4 kinderen.. Pff Aangepast door Lynne op 24/07/2019 11:20
  • Wauw @Lynne proficiat! 4 kindjes, dat gaat een drukke boel worden bij jullie, maar dat zal met 3 ook al wel het geval zijn!

@Zeefje ik ben maandag ook terug begonnen met de pil. Wil je nog snel eentje? Ik moet pas eind augustus terug naar de gynaecoloog, ga dan wel vragen wat we moeten doen als ik terug zwanger wil worden. Victor is er gekomen met extra medicatie en bloedverdunners, kan toeval geweest zijn dat het dan meteen prijs was en een plakkertje , maar toch wink.gif

Misschien vanavond een wandeling doen als het wat frisser is, voor de rest blijf ik liever binnen met die warmte. Maar toch liever de warmte dan regen en grijs weer. goofy.gif
  • Proficiat Lynne.
    Veranderingen willen niet altijd zeggen dat het slechter word e.
    Wennen ? Tuurlijk.
    4kinderen veel ? Tuurlijk.
    Drama ? Neen e.
    Als je alles wat op orde brengt en zorgt dat er liefde en middelen zijn om ook dit kindje groot te brengen loopt dit ook wel.

Ik ga u wel niet volgen 😂🤣.
    Ik wil geen kindjes meer bij.
  • @Lynne : Proficiat. Misschien dit keer een jongen? Zou wel stoer zijn. Kleine broertje met 3 grote zussen. Ach ja, als het maar gezond is.
    Ik heb ook te doen met de zwangere. Deze temperaturen zijn niet meer normaal. Opwarming van de aarde. Waar gaat het naartoe? We hebben ook niet echt winter gehad, de afgelopen 2 jaar.

@BLBL : Nog niet voor direct, eerst nog enkele maanden de pil nemen. Ik heb wel al een cyclus banner aangemaakt. Gewoon om te zien hoe mijn cyclus is na de bevalling. Wanneer denk jij voor een 2de te gaan?
    Heeft Victor niet teveel last van de warmte? Hier niet zoveel geslapen. Lilou had ook niet echt haar nachtje, krampjes denk ik.
  • @Zeefje en @BLBL wauw dat jullie nu al aan een nieuwe zwangerschap denken 😅 Zo ver ben ik nog lang niet al zou ik wel graag ‘ooit’ nog eens zwanger zijn. Maar de kans dat er een derde komt is wel klein 😉

Ik wacht hier nog steeds op mijn eerste maandstonden.

@Lynne wauw proficiat! Kan me voorstellen dat dat even wennen is. Maar waar plaats is voor drie kan een vierde er ook nog wel bij zeker 😉
  • Dankjewel dames. Nou we dachten niet direct zo als jullie nu denken hoor over 4 kids. Maar we weten wel dat we de schouders er onder gaan zetten en het beste er van gaan maken!

En zo cliché maar mijn lijf en hoofd zijn al helemaal zwanger. Ik hoop gewoon nu zo dat alles goed blijft gaat daar binnen.
  • Wow @Lynne Toch heftig hoor!! Ik weet dat iedereen wel ongelofelijk positief reageerd en het is wel zo dat die natuurlijk ook groot gaat worden maar toch. Valt denk ik niet te onderschatten. Gelukkig staan jullie er alletwee achter want anders kan het ook extra wrijving geven in de relatie hé.
    In ieder geval wel proficiat en mag ik even hopen voor je dat het dit keer wel een zorgeloze zwangerschap word met een gezond kindje! blush.gif

Nou…. de temperaturen doen mij in ieder geval smelten en nog meer verlangen om thuis te blijven maar soit sad.gif dat zit er niet direct in.
    Nu 28.3 graden in mijn kantoortje en ik zwel deze zwangerschap dus wel degelijk op!
  • @Lynne woow dikke proficiat!! Een onverwacht kadootje happy.gif
  • Happyj.
    Als ik nu zwanger zou zijn van een 4de, zou ik alles behalve blij zijn, het geen cadeau vinden en niet denken oh hier kon nog wel eentje bij 🤣😂.
    Als je beslist om te stoppen na een bepaald aantal kindjes, is dat meestal ook met een reden e.
    Huis vol, financieel gezien, gevoelsmatig,...

Lynne is daar dan ook lekker eerlijk in.
    Dat ze daar ook minder roze wolkerig over deed de 1ste momenten 👍👍👍.

Hoe lang moet je nog werken happyj?
    Geen verlof nu?
    Ik start pas terug met werken op 26 augustus. Dus ben heel blij dat ik met deze temperaturen thuis ben.

Aangepast door Neuzeke op 25/07/2019 22:41
  • @Neuzeke
    Goh da’s toch te zien, de reden kan puur rationeel zijn ook. Hier ook (voorlopig?) beslist dat het bij 2 blijft, hoofdreden omdat mijn vriend er maar 2 wil en omdat we ons huis gebouwd hebben met oog op 2 kindjes. Dat laatste is voor mij voorlopig de enige reden dat 2 makkelijker zou zijn. Niet dat ik nu al terug zwanger zou willen zijn maar gevoelsmatig wil ik dat derde ooit nog graag. Maar mijn vriend is radicaal.

Dus ergens zou zo’n ongeplande, onverwachte zwangerschap voor mij voelen als “de natuur heeft beslist dat dat derde er hier toch moet komen” wink.gif

Al ben ik nog maar pas bevallen, als ik Lynne haar banner zie voel ik zelfs stiekem een soort van ‘jaloezie’ (nu ja je snapt me wel zeker, jaloezie is een groot en lelijk woord, en ik ken Lynne ook helemaal niet, maar zo dat gevoel..)
  • Dreamy, toen ik net bevallen was van tessa dacht in ook al aan nummer 4. Oh jongens wat heb ik me snel bedacht. Het is hier regelmatig een grote gekkenhuis. Zeg maar zo'n beetje elke dag. Ik weet nog dat ik een keer hier typte dat ik zo blij was dat we drie dochters hadden en het goed was zo. Dat ik niet meer zwanger wikdr zijn want de choas en drukte met de meiden is al erg zoals die is. Haha, oké ik zal zulke dingen niet meer hardop roepen.

We zijn wel steeds meer en meer aan het idee gewend dat er een 4e kindje komt hoor gister avond waren we al samen aan et kijken wat voor auto we dan konden kopen, want ja het moet een 7 persoons auto zijn. En we willen een bouwvergunning gaan aanvragen bij de gemeente of er een 2e dakkapel geplaats mag worden. We hebben best een ruime zolder die willen we dan in tweeën splitsen. Kwa choas in huis zal het echt niet beter gaan worden. Maar dat is denk ik gewoon even door bikkelen de eerste jaren. Ik ga ook eens kijken of ik niet kan beginnen met 1 of 2 dagen in de week werken. Savonds of weekend alleen de zaterdag. Want 4 kinderen leven niet alleen van de lucht. Hoe realistisch dit voor NU gaat zijn weet ik niet. Want ik ben elke zwangerschap doodziek. Overgeven overgeven overgeven oh ja en overgeven. De hele dag door. Bij de eerste waas et zelfs zo erg dat ik opgenomen moest worden in het ziekenhuis. En dan hebben we het niet over een beetje zwangerschap misselijkheid. Dit iword bij mij echt heel heftig dat ik nergens heen ga in huis zonder emmer en buitenshuis zonder plastic zak binnen hand bereik. Jippie.. Aangepast door Lynne op 26/07/2019 07:37
  • @Dreamy
    ik ben blij voor iedereen die de kindjes heeft die hij wil (in aantal bedoel ik dan) maar jaloers ben ik echt niet. Ik denk eerder "OMG hoe doen mensen dat toch met drie-vier kinderen? " smile.gif Ik zou het denk ik gewoon niet overleven.
    Na een eerste had ik wel het gevoel dat ons gezin niet af was. Nu heb ik met deze zwangerschap dat gevoel wel.
    ik ben zo klaar voor "de rest van mijn leven" na de bevalling.
    Zwanger zijn en baby's zal een hoofdstuk zijn dat wordt afgesloten. Ik kijk er naar uit en aan de andere kant ook een beetje niet.
    Alles wat bewust de laatste keer is, is een beetje vreemd , ook al sta je er achter smile.gif
  • @Lynne ben je nu ook al weer zo misselijk?
  • Gister voor eerst enorm misselijk geweest na een blikje Fanta. Die kan ik dus echt niet meer verdragen. En dan moet ik nog 5 weken wordrn drunk.gif
  • Ik spreek natuurlijk over Lynne e.
    Die had hier al aangegeven geen baby's meer te willen.
    Dan ga ik er vanuit dat je na het afsluiten van dat hoofdstuk niet staat te springen.
    En dan kijk ik naar mijzelf en zou ik daar ook niet dolgelukkig mee zijn of dat een cadeau vinden.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld