We kletst er mee; na de bevalling/geboorte

• Een vriendin van me had hetzelfde voor... geen fles willen accepteren en ze moest zowiezo terug beginnen werken.
    Ze heeft een onthaalmoeder en die was uiteraard ervan op de hoogte.
    Ze heeft de eerste dag heel moeilijk gehad door het weigeren maar heeft het toen wel begrepen dat de fles het enige was dat ze zou krijgen!
    Kon nu eenmaal ook niet anders natuurlijk...
  • @Neuzeke Waren er mee gestopt omdat we de medicatie bij de oma vergeten waren en dan duurde het een paar dagen eer we het terug hadden dus we dacht eens te kijken wat het verschil is. Een week geen verschil gemerkt tot nu.
    @HappyJ Een vriendin van me vertelde me heel gewoontjes dat zij dat ook heeft moeten doen, dat dat met een heel bang hartje je baby afzetten is maar dat het niet anders kan. Toen besefte ik dat er inderdaad wrs vele mama's met dit probleem moeten zitten.

Onze onthaalmoeder is op de hoogte. Ze zegt dat ze al baby's heeft gehad die nog nooit een papfles gezien hadden dus dat ze blij is dat wij toch dagelijks oefenen. Ze zei dat dat 2 weken tandenbijten is maar dat het dan altijd wel goedkomt.
    Gaan echt heel zware eerste dagen worden daar twijfel ik niet ook. Ik start ook tegelijkertijd met een nieuwe job = stress x2000. Hoop dat m'n borstvoeding alleen daarvan al niet keldert!
  • @Elise290 alles zal wel goed komen . Tzal effe zoeken zijn allemaal maar jij doet het heel goed en bent een goede mama dus dat komt in orde.
    Kijk je uit naar uw nieuwe job ?
  • @Elise290 : En hoe zie je de borstvoeding als je terug gaat werken? Ik hoop dat ik dan nog steeds een ochtend- en avondvoeding kan geven. Maar of dat zal lukken...
    Is er misschien geen ander hulpmiddel dan een flesje? Ik weet dat hier nog mama's zijn die ook een beetje sukkelen met flesweigeraars. Misschien nog eens een ander flesje met aangepaste speen?

Hier is het spuitje gisteren redelijk vlot verlopen. E. heeft maar heel kort geweend, mama had enkel tranen in de ogen wink.gif . Hier absoluut geen dikkerdje hoor. Kleine meid weegt 5,240kg. Het zal een lange slanke worden happy.gif.

Ik heb ook een brochure ivm groenten- en fruitpap gekregen. Spannend zeg. Ik denk met groentjes te beginnen zodat ze dat al goed kan eten bij de onthaalmoeder. Aangepast door -Lily- op 20/12/2017 10:47
  • Hier daarnet de 1ste spuitjes
    Geen kik gegeven. Of toch wel bij het uit en aandoen van zijn kledij 😄😃😂.
    Hij doet het geweldig .
    5,340 en 61cm .
    Ik glunder toch altijd extra als ik hoor dat het zo een schoneke is. De dokter zei dat het een prachtig kind is en ik zei je zal dat wss vaak zeggen. Maar hij zei dat hij dat niet zomaar zegt dus effe blozen d 😄😃

@ lily ik bewonder u toch ze . Ookal moet het wel je doet het toch maar e. Ferm !
  • Amai neuzeke, ook plots een flink kereltje aan het worden zeg. Onze kindjes schelen toch en week of 2-3?

Hier zei de verpleegkundige dat ze zo'n mooie blauwe ogen heeft love.gif.

Ik heb een aantal jaar geleden een hele zware tegenslag gehad en had gehoopt om nu weer een normaal gelukkig leven te kunnen leiden. En ik ben ook ontzettend gelukkig met mijn dochter ook al is de situatie niet wat ik voor ogen heb. Maar ik ben dankbaar dat ik een gezond kindje heb. Mogen leven en gezond zijn is het allerbelangrijkste voor mij. Aan de rest kan je toch iets of wat werken. Ik heb al een paar keer een traantje gelaten of wakker gelegen om de toekomst. Maar het zit niet in mijn karakter om zomaar op te geven. En ergens denk ik dat ik een braaf kindje heb om mij het niet al moeilijker te maken dan het al is (dat geloof ik graag).

Hoe staan de voorbereidingen voor kerst? Dit jaar is het bij mij thuis maar mijn papa komt helpen koken. Ik kijk er al naar uit. Daarnet nog gaan kerst shoppen happy.gif
  • @-Lily- Neuzeke haar zoontje scheelt enkele dagen met mijn zoontje smile.gif.
    Ik heb 3 spenen geprobeerd. Ik denk niet dat ik er nog meer ga proberen, kost 10€ elke keer en 'k denk dat hij echt gewoon een borst wil.
    Ik wou afbouwen naar een voeding smorgens en een voeding savonds en smiddags kolven. Maar mijn patéke zal mijn borstvoeding wel op gang houden want daarboven op komen momenteel nog 2 nachtvoedingen. Ik ben 3 dagen geleden begonnen met 1 voeding te vervangen door fles, maar hij drinkt ze dus niet dus afbouwen voor ik terug ga werken zal er niet bij zijn. 'k Hoop borstontstekingen te vermijden door nekeer 2minuutjed ene borst en 2 minuutjes andere borst te kolven tussendoor het werk om de druk er af te laten? We zullen zien.

Hier 7.4 kilo! Dikzakje smile.gif
  • Oooh die spuitjes eh,maar de kindjes zijn de nacht goed doorgekomen?

@Elise290 dat is inderdaad een serieus babietje thumbup.gif de onze zal nu de kaap van de 6 kg wel over zijn, maar het is een kleintje wink.gif

Hier terug een slechtere periode. Gisteren met beide jongens bij de NKO arts geweest en bij beiden de druk in de oren niet goed. Wat betekent dat bij een verkoudheid een oorontsteking nooit veraf is en ze zijn beiden verkouden. De oudste heeft er waarschijnlijk net eentje gehad, er zat bog vocht maar gelukkig enkel een weekend hoge koorts. Zijn buisje is uit dat oor dus dat was te verwachten.
    De jongste lijkt nu plots opeens terug meer last te hebben van reflux, vreselijk. Twee weken goed geweest met zantac en nu helemaal om zeep. Hij slaapt niet meer in de dag en tijdens de nacht is het vanaf 3u ook weer gedaan. Hopelijk is het gewoon de dosis die aangepast moet worden....maar zoals ik al had gezegd, weinig informatie van de kinderarts. Ik ga morgen maar eens te’efonisch contact opnoemenden ik. Ik henzelf een sinusontsteking en ik moet zeggen, die nachten hou ik zelf niet lang meer vol sad.gif

Gelukkig bijna kerstvakantie en dan is de man een week thuis xmascontent.gif
  • Het viel mij net op dat de meisjes hier serieus in de minderheid zijn. En dat de jongens allemaal goeie gewichtjes hebben tongue.gif

Hier geen last gehad van de spuitjes, ook geen koorts of zo.
  • Ik kon deze nacht niet slapen en ben dan maar een beetje beginnen lezen op dit forum. Ik ben aan pagina 1 van "wie kletst er mee" begonnen en zo verder beginnen lezen. Met sommige dames zijn we hier toch al een klein jaartje aan het schrijven. Zot hoe snel de tijd vliegt. In december vorig jaar ben ik gestopt met de pil en in januari een positieve test vast. Ik kan mij dat allemaal nog zo goed herinneren love.gif . En dan hier raad komen vragen en je angsten eens van je afschrijven.

Raar hoe je met compleet onbekende vrouwen toch een band begint op te bouwen? Want ik heb al echt veel steun en raad gekregen hier. En je leeft ook ergens mee met de andere kindjes hier he
  • @lily hoe ver ben je dan geraakt? astonished.gif

Onze jongste is nu toch ook geen zwaar gewicht met zijn 6kg toch?
    Weer een zware nacht hier, kleuter had het ook moeilijk, nood aan vakantie denk ik blush.gif juij twee weken bij mama!

De jongste heeft nu plots een blaas op zijn teen en ro dom rood alsof heten ontstoken nagel is. O ze oudste heeft daar eens heel lang mee gezeten, maar een blaas? Zo vreemd....ik krijg al kippenvel want bij de oudste heb ik echt alles moeten proberen om dat onder controle te krijgen

Ik ben vanochtend de oudste moeten gaan afzetten metde buggy. De jongste was eindelijk in slaap gevallen, dus thuis de hond opgehaald. Toch anderhalf uurbuiten geweestvanochtend. Meneer heeft daar wel maar een 45 minuten van geslapen nervous.gif
  • Jongens hun curve is een beetje anders dan die van een meisje ook e.
    De onze is ook genen dikkie ze. Eerder gexoon.

Hier toch wel wat last van de spuitjes . Heel erg huilerig en last van de buik.
    Mijn man was thuis dus deze voormiddag vlug gaan cadeau shoppen.
    Wat een hoop geld kwijt op 3uur tijd amai.
    Voor babyboy een toffe kersttrui gekocht ook. Hij zal knap zijn met een jeans onder. Hippe kerel 😄😃.

Nog wat spullen gaan halen die gekocht waren van de lijst ook. Ik dacht ze af te sluiten maar kijk er word nog steeds gekocht 😄.

@-Lily- de tijd vliegt e. Vorig jaar deze tijd nog volop bezig voor een 3de prins en nu is hij al bijna 11weken.
    2 jaar terug was het hier nog een twijfel geval of er wel nog eentje bijkwam.
    Ik merk vooral aan de grotere kinderen hoe snel alles gaat . Ik ga iedere avond eens kijken naar de kinderen en stop ze nog eens goed onder en dan denk ik bij de 2 grotere iedere keer dat die zo een enorm groot hoofd al hebben. Onze oudste wil zijn jaar wat laten groeien dus heeft nu zowat de justin bieber look van in zijn begin jaren en hij lijkt daar een pak ouder door.

@TG2 kan goed doen e zo buiten komen. Ik ben gisteren met de oudste en de jongste een snack gaan eten en daarna nog wat gaan wandelen. Wzs leuk.
  • @TG2 : Ik ben tot pagina 25 geraakt happy.gif .
    Een blaas op zijn teen? Moet je daar niet mee naar de dokter of zo? Jij hebt ook je werk met je 2 jongens he content.gif.

@Neuzeke : Hier nog een mama die elke avond eens in haar bedje gaat piepen om haar te zien slapen love.gif. Want de dag nadien lijkt het weer een compleet ander gezichtje waar ik naar kijk.
    Vandaag in de colruyt veel complimentjes gekregen met haar mooi snoetje happy.gif

Als ik hier kijk naar al die gezinnetjes ben ik toch stiekem een beetje jaloers. Het klinkt altijd zo gezellig met al die kindjes bij elkaar.
  • @lily ik heb gebeld met onze huisarts tongue.gif de blaas is al weggetrokken, geen de hoe dat kwam dus een ontstoken nageltje....ja die mannen hier kunnen er wat van, ik wil niet nakijken hoe vaak ik nu al bij een dokter ven geweest met hen wink.gif maar goed die eerste winter door en dat is weeral beter eh

In de namiddag nog eens terug naar school met de buggy. Zo vies weer, maar ik word altijd dolgelukkig als ik met mijn jongens op pad ben love.gif

@-Lily- ik kan je wel heel erg goed begrijpen. Je situatie is niet gemakkelijk. Maar ik kan me goed inbeelden hoe moeilijk het is om je toekomstbeeld nu zo plots aan te passen. Dat is hier jammer genoeg ook het geval, maar op een ander manier. Ik weet nog niet zo lang dat ik heel ernstig ziek ben, hoewel voorlopig nog stabiel. We kunnen dus alleen maar ten volle genieten van wat we hebben, ik vind dat je dat geweldig doet daar met je dochtertje hug.gif
  • @lily ik doe dat ondertussen al 8jaar , eens gaan piepen smile.gif.
    Onze kinderen vallen in slaap me hun deuren open en het licht aan in de hall dus ik maak hen amper wakker.
    Als wij gaan slapen gaan de deuren tegenaan ( niet volledig toe want als ze moeten plassen, dan maken ze te veel lawaai smile.gif ).
    Ik vind het geweldig hen nog eens te zien zo mooi slapend, ze kunnen soms zo hevig zijn en dan die rust zien op hun gezicht . Zalig.

Mss dat jij in de toekomst ook nog een groter gezin zal hebben e lily.
    Mijn man zijn nicht heeft in dezelfde situatie als u gezeten.
    Ze heeft een prachtige kerel leren kennen, hij liet het kindje die ze al had op zijn naam zetten en ondertussen hebben ze samen nog 3kinderen bijgekregen.
  • en toen was mijn bericht weg smile.gif.

@TG2 ik vind uw situatie heel heftig,
    Ik vond wat ze mij een paar maand terug allemaal op mijn nek smeten een heel gek gevoel,
    Klinkt mss kei raar maar toen ze spraken over afwijkende cellen was het 1ste wat ik dacht " ola maar daar heb ik genen tijd voor hoor, om ziek te zijn", gelukkig word ik goed opgevolgd. Volgend jaar gaan we weten wat er moet gebeuren.
    Door goed en veel door te vragen weet ik nu ook dat in het slechtste geval, het al bij al nog meevalt voor mij.
    Als ik uw verhaal las, dacht ik wel effe WOW dit is echt heftig, waar maak ik mij zorgen over.
    Toch ferm hoe jij hier mee omgaat. Want het is snel gezegd, het kan niet anders maar de manier van met iets omgaan is toch heel verschillend bij iedereen.
  • @TG2 Ja jouw boelekes ziek, Neuzeke haar boeleke al ziek geweest, lijkt dat wij hier chance hebben, nog niet naar de dokter moeten gaan (behalve 1x voor de reflux maar dat was geen echte consultatie bij schoonzus die huisarts is)
    Oei ik ken je verhaal niet, waar kan ik het lezen? Niet leuk om te lezen sad.gif.
  • @Elise290 ik denk bij een tweede of een derde dat ze gemakkelijker ziek worden. Die van Neuzeke zijn misschien al wat sterker, maar onze kleuter snottert hier lustig in het rond hoor goofy.gif iedereen hier heeft een snotneus, zelfs ik en dat is nog nooit gebeurd. Gelukkig vakantie, dan krijgen we dat kleutersnotneusje wel o,der controle wink.gif
    Ik stuur je een pm met het verhaal.

@Neuzeke laatste schooldag, kijken de jongens uit naar de vakantie? Is je man ook veel thuis? Anders weer twee lekker drukke weken voor je!
    Hier is mijn man één week thuis. In de tweede week gaat de kleuter een dagje naar de grootouders, nu ik thuis ben, zien ze hem natuurlijk minder en al helemaal niet zonder mij erbij. En de baby zal ook voor de eerste keer naar de crèche gaan een dagje. Toen ik dat vertelde aan de kleuter en ik zei dat hij mij dus helemaal voorzichtig alleen had, zei hij doodleuk dat hij naar de crèche wou bored.gif tssss
  • @TG2 onze oudste zijn die kleuter, snot tijd idd voorbij.
    De puzste haf vorige week eens 2 avonden wat verhoging maar eens wat vroeger bed in en die is daar door e.
    Destijds was het zoals bij u ze. De 1ne ziek, de andere ook .
    Dat is zelf vrij lang zo geweest.

Ze kijken enorm uit naar de vakantie.
    Mijn man is 2 weken thuis. Wel wat wacht bij (dan is hij altijd wat lastig 😄😃).
    De 1ste week mag babyboy een dagje naar opa en oma. Wij gaan dan met de jongens gaan bowlen, cinema en op restaurant.
    De week erna zijn ze maar 2 dagen volledig thuis. Ze gaan in de namiddag naar workshops. Dus team goed meevallen die 2 weken.

• Sorry even afwezig geweest...

Hoe ziet mijn zoontje er uit? Hij had veel haar bij de geboorte! Ondertussen nog steeds en het is lichtbruin. Zijn oogjes zijn mooi blauw en ik hoop dat dit zo blijft (ik heb ook blauwe ogen, mijn man grijze). Hij is een kleintje! Nu op 8 weken 54 cm en 4kg900. Hij heeft grote handen. Het is zo een schatje!!!! love.gif Echt een droombaby!
    Ik geef volledige borstvoeding en geef 6-7 voedingen per dag. Overdag om de 3-4 uur, 's nachts na 5-6 uur en dan nog eens na 4-5 uur. Af en toe verrast hij ons door een nachtje door te slapen (=8 uur slapen). Als hij doorslaapt geef ik hem 's ochtends eten en kolf dan de andere borst. Ik stop in mijn diepvries een 6-tal maaltijden zodat ik zeker eten heb zitten om een dag door te kunnen (je weet nooit wat er gebeurd). Verder werd mij aangeraden om moedermelk niet langer dan 3 maand ingevroren te bewaren o.a. omdat je kindje inderdaad een veranderende behoefte aan voedingsstoffen heeft.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld