We kletst er mee; na de bevalling/geboorte

• @BBL goed bezig hoor.
    Kindje volgen en toch de richtlijnen een beetje in het achterhoofd houden.
    Voor ritme, regelmaat, rekken en al de rest heb je nog tijd genoeg.
  • Nog even over seks na een keizersnede. Ik heb wat opzoekwerk gedaan. Ze raden aan toch 6 weken te wachten of toch zeker tot wanneer je niet meer bloed want anders is het infectiegevaar te groot. Mijn vriend zal dus nog wel wat geduld moeten hebben. Met die dreigende vroeggeboorte hebben we geen seks meer gehad
  • @Neuzeke bedankt, we doen ons best maar zitten zoals elke nieuwe ouder met onzekerheden. Is dan leuk om te lezen dat we het niet slecht doen wink.gif

@Zeefje wij gaan zaterdag een dagje naar zee normaal. Mijn man was de voorbije 2 weken thuis en hebben al wel wat gedaan. Zijn al eens naar Ikea geweest en shopping center, gisteren dan met de auto naar een recreatiedomein om daar wandeling te maken. Vanaf maandag moet mijn man terug gaan werken, dus zal het wat anders zijn. Wordt volgende week weer warm, dus denk dat ik het rustig aan zal doen.
  • Zeefje wij hadden na 3 weken alweer sec na keizersnede. Maar je moet voor ook doen wat je zelf voelt dat gaat.
  • @BLBL Leuk zaterdag naar zee. Ik denk wel dat het te doen is met een kindje van 2 weken. Waar aan zee gaan jullie? Wij gaan meestal naar Blankenberge maar in Oostende is het ook fijn en nu is daar de Q beach house waar we naartoe willen gaan.

@Lynne 6 weken is lang maar is voor iedereen anders. Ik heb overdag nog wat bloedverlies. In de nacht lig ik het meeste van de tijd dus is er nooit veel op mijn maandverbandje. Ik ben benieuwd als het gestopt is, na hoeveel tijd mijn MS beginnen.
  • @zeefje op zich is 6 weken niet zo lang e.
    Je kan al heel wat andere zaken doen ook e ๐Ÿ˜.

Na mijn laatste bevalling werd er niet meer gesproken over die 6weken.
    Er.werd gezegd te wachten tot als het vloeien gedaan was en alles wat de tijd had om te herstellen.
    Maar ik had enkel vaginale bevallingen, herstel lijkt mij dan toch anders dan bij een keizersnede.

Mijn 2 oudste schelen 11 maand, dus hier was alles snel terug in orde, op vlak van cyclus en eisprong (niet bewust gedaan trouwens, ik werd zwanger door de mini pil heen).
  • @zeefje. Ik had bij de keizersnede ook heeeeel minder bloedverlies dan bij de gewone vaginale bevallingen. Alleen ben ik hier nooit zo'n bloeder geweest goofy.gifbij de eerste twee had ik maar een dag of 8 a 9 bloedverlies. En bij de keizersnede maar paar dagen. Geloof dag of 5 en was et gedaan.
  • Ik heb na mijn bevalling van Emma 8 weken gevloeid sad.gif Was ook een gewone vaginale bevalling en ik had echt het gevoel dat het ook echt allemaal kapt was daaronder.
    Mijne man heeft dus ook wel even moeten wachten! Bovendien was hij tegen het einde van de zwangerschap ook niet echt gemotiveerd meer omdat die buik dan toch wat in de weg zat en hij eerder het gevoel had een zak patatten te n**** goofy.gif Tja, je kan jezelf dan niet echt meer in bochten wringen en mij zo eens sexy lekker wild omdraaien zat er ook niet meer in! hahaโ€ฆ.

Ik vond de eerste keren na de bevalling trouwens ook allesbehalve lekker hoorโ€ฆ heeft echt wel even geduurd en echt wel oefeningen nodig gehad voor alles weer op zijn plaats te krijgen content.gif
  • Hier inderdaad veel minder bloedverlies dan bij een vaginale bevalling. Toen had ik de eerste 2 weken van die hele dikke banden nodig en moest ik bijna elk uur naar het toilet om te verzuiveren. In totaal heb ik dan toch wel meer dan 2 maanden gevloeid, ik dacht dit houdt nooit op ๐Ÿ˜ฆ
    Nu, kom ik met een dun maandverbandje toe ๐Ÿ˜Š

Wat de seks betreft, er zijn andere dingen om te doen dan penetratie maar ik heb er toch nog geen zin om iets seksueel te doen. Mijn vriend snapt dat wel. En inderdaad met die buik ging dat ook niet echt meer. Veel romantiek was er niet bij met die buik die in de weg zat.

2 keer aangepast. Laatste keer door Zeefje op 19/07/2019 14:42
  • Hier straks weer ff paar uurtjes efteling. Hij is tot 23.00 open. Zo lang blijven er natuurlijk niet maar tot uur of 8 is moie tijd. Zijn binnen half uur thuis dus dat is ideaal.

Hier hebben we deze week een fotoshoot gehad van onze oudste. Ben echt super tevreden over het resultaat. God wat houd ik toch veel van m'n poppetjes love.gif ze zijn allemaal mooi op hun eigen manier. Zo het zelfde maar toch zo uniek. Geweldig om ze op te zien groeien.

Maar goed we gaan eens duimen dat et droog blijft vanmiddag goofy.gif
  • @Lynne : Genoten van een dagje Efteling?
    Wij gaan dit jaar eens naar Plopsa Co gaan. Mijn zoontje is nu bijna 3,5 jaar dus daar gaat hij toch wel iets aan hebben denk ik.
    3 dochters is een weelde voor papa, denk ik. Of hadden jullie nog graag een zoon gewild? Mijn koningswens is al uitgekomen, een zoon en een dochter. Maar ik zou nog 1 keer zwanger willen zijn.
    Vanavond is mijn vriend met kameraden op stap. Hij moet zijn vaderschap nog gaan vieren.
  • Jaja Lynne hoor bij de meerderheid binnen haar gezin.
    Ik ben ferm in de minderheid ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ.

Koningswens heb ik dus nooit echt gehad.
    En bij onze 3de hoopte ik echt op terug een zoon.
    Vind het wel stoer, 3 zonen ๐Ÿคญ.
    En het grotere leeftijdsverschil vind ik ook geweldig.
    Ons kleine sport word hier op handen gedragen.
  • @Neuzeke : Bij ons is het mooi verdeeld. Als we met iedereen zijn, de kinderen van mijn vriend en mijn eigen kids dan zijn we 3 tegen 3. Maar het meeste van de tijd zijn we nu 2 tegen 2.
    Ik ga dadelijk mijn bed opzoeken, Lilou heeft haar laatste flesje juist gehad vandaag.

• @Zeefje we gaan meestal naar Westende, schoonouders hebben daar appartement. Maar gisteren zijn we eerst naar Oostende gereden want hadden daar een gezinsfoto shoot. Enkele mooie foto's laten nemen met ons 3. Ze hadden zo slecht weer voorspeld, maar aan zee was het mooi opgeklaard en zonnig! Victor was de hele dag super braaf, de zeelucht deed goed, hij heeft veel geslapen in de kinderwagen en ook in de auto was hij braaf.
    Deze nacht was het wel minder, hij was om het uur wakker, niet dat hij dan weent, maar zo gezeur... stuckup.gif

@Lynne leuk om zo dicht bij de Efteling te wonen, is echt wel het mooiste pretpark! Doe je dan altijd attracties of ook gewoon wat rondlopen en van de sfeer genieten?

Het is nog vroeg en we wachten nog even af hoe het allemaal gaat, maar zou toch graag een 2de hebben. Ben ook al 36 en mijn man 38 dus heel veel tijd hebben we niet meer. En voor Victor hebben we ook bijna 2 jaar geprobeerd met veel pech. Als dat dan een meisje zou zijn, dan zou ik daar heel blij mee zijn. Al ken ik wat boys moms en dat is ook wel stoer. content.gif

Weet iemand of die dozen babyvoeding van Nutrilon bij pmd horen?
  • @BLBL : Ik denk het wel dat die dozen nutrilon bij het PMD mogen. Ik deed dat toch altijd bij Lars en wij gaan dat ook doen nu ๐Ÿ˜Š
    Ik ken dat gevoel van nog een kindje willen krijgen. Ik word ook al 35 en mijn vriend is 45 jaar. Dus wil ik er over een half jaartje misschien wel terug aan beginnen ๐Ÿ˜Š Zo een jonge mama ben ik niet meer. Ik was al bijna 32 jaar toen mijn zoontje werd geboren. Ik had het liever wat vroeger gewild, 5 jaar eerder ofzo maar mijn ex wou toen nog niet. Lars was eigenlijk een ongelukje.
    Wie weet zijn we dan wel weer samen zwanger.

Wij gaan zo meteen vertrekken naar mijn schoonouders, een hele onderneming. En het wordt uitkijken naar nieuws van Eiphos. Waarschijnlijk zal ze nu wel bevallen zijn. En dat op onze Nationale feestdag ๐Ÿ˜Š
  • Zeefje efteling was super leuk. We hebben nergens hoeven wachten konden meteen doorlopen. Heel fijn voor de meisjes want eerlijk is eerlijk dat wachten in die rij is voor een kind geen pretje.

Wij wonen in ehv dus dat is maar een klein stukje van Kaatsheuvel vandaan. Vandaar ook dat we abonnement hebben op het park. We zijn de afgelopen 2 weken al 4 keer geweest goofy.gif maar dad voordeel van abo. Dan lopen we door het sprookjes bos doen hapje eten en gaan na huis. Of we doen een ruige dag en gaan de achtbanen trotseren. bigsmile.gif maar er is zo veel te beleven daar.

Morgen is mijn man z'n 2 weken vakantie alweer voorbij. Snel gegaan zeg.. Nu sta ik er de overige weken weer alleen voor met de meiden.
  • @Lynne : Een abonnement dat is wel leuk als je toch zo kortbij woont. Wij wonen heel dichtbij Plopsa indoor Hasselt maar daar ben je snel op uitgekeken. Daarom dat we binnenkort naar Plopsa Co gaan. Dat is een groter park, een uur rijden denk ik. Plopsa land ligt in het Westen van het land en wij wonen in het Oosten. Woensdag en donderdag wordt het heel warm dus gaan wij de uitstap erna doen.
    Ons 1ste uitstapje vandaag is goed gegaan. Lilou heeft veel geslapen, zij heeft er niet veel van gemerkt. Ze heeft bij iedereen van mijn vriend zijn familie op de arm gelegen, maar ze sliep rustig verder. Ze is echt zo rustig. Ze heeft precies nog niet door dat ze geboren is ๐Ÿ˜Š
  • ach, super jong mama zijn is niet meer in joh goofy.gif
    Ik was 32 als ik van Emma bevallen was en zal nu 35 zijn aangezien ik volgende week verjaar.

Ik zit rustig een weekje alleen, manlief is met vrienden op "sportvakantie". Niks anders dans wandelen, klimmen, fietsen, zwemmen,....
    Hij mag het hebben, ik blijf lekker thuis met de dochter en ga nog wat werken smile.gif

Het zal wel warm worden hier, vanaf woensdag word er 42 graden voorspeld. Hoop dat ik het met mijn simpel ventilatorke volhoud op de bureau want airco heb ik niet!

Ben al enorm aan het aftellen om te kunnen stoppenโ€ฆ. totaal geen concentratie/zin meer om naar het werk te komen, zeker niet met de zomer en de vakantiegangers die we af en toe op bezoek hebben. Meer zin om thuis wat bezig te zijn en de tuin eerder in orde te houden tongue.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld