We kletst er mee; na de bevalling/geboorte

• @Asil ik ga dan meestal direct in de acties reactie. Hij heeft zo op 1 jaar ook een heel erge rota infectie gehad. Maar goed gisteren controle bij de behandelende kinderarts van spoed en het was nu in orde. Ze weten wel nog steeds niet wat het kan uitgelokt hebben. Medicatie, bepaalde voedingsmiddelen of toch nog een oude infectie. We zullen het hopelijk nooit weten.

Nu heeft hij toch wel weer een beginnende keelontsteking en een nieuw geperforeerd trommelvlies goofy.gif onze jongste was dit weekend ook weer ziek, rode keel en rode oortjes. De kinderarts heeft dan maar een staal uit de keel genomen om te kijken of er geen bacterie aanwezig is en ze elkaar al de hele tijd om de beurt aan het besmetten zijn bored.gif straks weten we de resultaten al. De oudste is dus vandaag weer thuis, ik had hem al twee halve dagen naar school laten gaan tongue.gif

Het is hier zo druk geweest dat ik niet meer kan volgen op het forum. Ik moet dringend eens kunnen bijleren!
    Hoe gaat het met de zwangere dames? En de peuters? De zomervakantie komt ook al in zicht, iedereen al plannen aan het maken bigsmile.gif
  • Ik hoop dat het ziek zijn daar stopt hoor.
    Jullie hebben de portie gehad.
    Wij zijn er volgens mij door.
    Zolang een gedoe gehad met die keel en dat eten en nu gaat dat dus allemaal super vlot.
    Twaren volgens mij echt wel die 2 kuren na elkaar die hem eindelijk van die keelpijn verlost hebben.

Hier loopt alles gewoon.
    Kheb meer werk met 1 van de andere kinderen, dan met de jongste 😂.
    De tijd vliegt toch e.
    Nog 5 maand en onze kleine man word er ook al 2.
    Volgend jaar deze tijd is hij school al gewoon.
    Niet te geloven.

Onze vakantie planning is super dit jaar. Ik blijf super veel thuis en vind dat geweldig.
    Toch nog een tikkeltje meer vakantie sfeer op deze manier.
    Niet dat ik hele dagen op mijn gat zal kunnen zitten maar lekker ontbijten in het zonnetje en geen gejaag en gezaag, slaatje tijdens de middag, vrienden uitnodigen, weekje tussenuit, paar dagen tussenuit,...
    Leuk leuk leuk.
    Het is ook niet lang meer e.
    Kleine 30 dagen school.
  • Gaat snel he @Neuzeke . Hier nog 4weken en heb een 2 jarige in huis. Ze is ook al ingeschreven in school,ze start in januari. Tis precies nog de dag van gisteren dat ik binnen ging in het verloskwartier love.gif goofy.gif
  • @Amoxiclav ja gaat hard he. Die van mij word bijna 6. Vind ook zo bizar hoe snel ze groot worden. Groep 3 na de zomer vakantie, leert ze lezen en schrijven. Dan gaat het nog harder!

@TG2 jullie blijven ook bezig met ziekte dingetjes. Zou toch fijn zijn al dat voor jullie ook klaar is.

Hier moest ik met emily gister bloedprikken in het ziekenhuis. Ze is al weken beetje aan et sukkelen, moe, duizelig,... En nu bleek haar glucose waarde om 16.00 smiddags te laag te zijn. Ondanks de hele dag gewoon gegeten, gesnoept en gedronken te hebben. De arts zelf was niet aanwezig, die belt me maandag terug om te overleggen hoe en wat nu. Ik maak me als moeder natuurlijk meteen weer zorgen en denk aan Hypoglykemie. Misschien valt het allemaal wel mee maar toch, als er om je kind gaat... Haha.

Maandag eens luisteren wat de huisarts zegt.

Morgen heeft nienke haar eerste zwemles. Hebben half jaar op de wachtlijst gestaan. Ze is enorm zenuwachtig. Maar ik denk dat ze het super goed gaat doen love.gif bigsmile.gif
  • Het is uitgestorven op het forum...
  • WIj zijn net terug van een weekje vakantie in Ibiza.
    De zon heeft onze dochter deugd gedaan want ze is tot hier toe al enige tijd virusvrij smile.gif Hoog tijd dat die zomer hier goed begint want dan zijn de ziektekiemen bij ons wat verder van huis smile.gif
    Ze miste duidelijk de andere kindjes van in de creche. Overal ging ze kindjes opzoeken en aaien en omhelsen. smile.gif
    Ze zal blij zijn dat ze maandag terug naar de creche kan bigsmile.gif
  • Onze dochter is ook al ingeschreven in school. Ze wordt 2 in oktober. Blijkbaar moet dat zo vroeg.
    Had wel wat een knoop in mijn maag bij het inschrijven in die school. Maria beeldje hier en daar en Jezus tegen de muur. Gelukkig wordt bidden niet verplicht en zijn er ook andere nationaliteiten dan alleen de blanke "ik leef onder de kerktoren" kinderen. (Op zich niets mis mee maar voor mij geeft me dat een heel belemmerend gevoel - ik moet vrijheid voelen overal waar ik kom - misschien mijn dochter niet natuurlijk , zullen we wel zien).
    Heb mijn man toch overtuigd om naar een andere school te gaan kijken bij ons in de regio (tussen freinet en steiner) en haar eventueel in te schrijven. Dan kan ze nog veranderen moest het me toch tegen zitten de school waar ze nu gaat gaat.
  • @Asil ooh zo fijn die vakantie! Wij hebben nog beslist om in september onze oudste nog thuis te houden en naar Mallorca te gaan tongue.gif we kunnen niet weg tijdens de twee weken dat mijn man vakantie heeft omdat mijn broer dan papa zal worden. Dus ik ben deze week nog snel gaan boeken blush.gif

En ja, dat inschrijven op school van de oudste, dat is raar eh, zo vroeg. Ik herinner het me nog zo goed goofy.gif hij was er toen bij en nog zo kleintjes nervous.gif wel geen katholieke school, dus jouw gevoel had ik wel niet.

Hier hebben we nog altijd een probleem met de oudste. Daardoor ben ik zo afwezig. Er zijn nog nieuwe bloedtest naar het labo. Plots waren de symptomen er terug, gelukkig in mindere mate, dus geen nieuwe opname. Hier wel ook nog altijd veel snotjes en hese stemmetjes hoor. Ik ben met de twee bij een dokter geweest deze week. Blijkbaar gaan de keelontstekingen er maar niet uit, zowel bij kindjes als bij volwassenen.

@Lynne hoe was het nog afgelopen met de test bij jullie?
  • Geniet maar can jullie reizen.
    Ik kijk er ook naar uit.
    Het zuiden van mijn tuin is ook leuk maar zo eens vakantie is toch nog wat anders e.

@asil onze kinderen gaan naar een katholieke school maar dat is allemaal heel sober hoor.
    Ze hebben wel een gebiedje voor en na het eten en dat zijn meer dank woorden voor het eten en er word een kaarsje gebrand als er zieken zijn.
    Ze kennen de grote bijbelse verhalen maar dat is allemaal vrij basis en verder zijn het voornamelijk de normen en de waarden
    Het is niet verplicht om katholiek, gedoopt of gelovig te zijn.
    Onze kinderen zijn ook niet gedoopt.
    In alle 2 hun klassen zitten meerdere kinderen die niet gedoopt zijn en die geen communie deden.
    Tijdens de voorbereidingen van de communie werd er in de kerk een tafel gezet met papier, stiften en potloden en mochten de kinderen die hun communie niet deden zich daar in stilte bezig houden.
    Enkel de liedjes moesten ze ook kennen, dat werd meegerekend voor muziek.
    Bij de oudste starten vanaf volgend jaar de voorbereidingen voor het vormsel en ik zag op de Facebook groep van zijn klas al voorbij komen dat er buiten die niet gedoopte al 3 zijn die hun vormsel ook niet gaan doen.

Ik moet onze jongste ook dringend inschrijven.
    Kheb al super lang de papieren gehad maar omdat we op huizenjacht zijn vind ik het zo wat lastig. Maar we kunnen nu eenmaal niet blijven wachten.

@TG2 hopelijk weten jullie snel wat er is met de oudste.
  • @Asil Oh ja niet zo goed. We moeten nu twee weken thuis zelf haar glucose testen. In het begin vond ze vingerprikje dood eng, maar we prikken haar 3 a 6 keer per dag. Ze doet het super goed. Ze kiest zelf een vinger uit die ik mag prikken en dan als er veel bloed uit komt is ze nog trots ook. Ze mag niet onder de 3 komen maar ook niet boven de 10. Ze heeft wel al paar uitschieters gehad. Er meeste zit wel goed maar we houden haar goed in de gaten. Zou er wel vreselijk vinden als ze diabetes heeft. Halverwege juni naar de kinderarts. Ik moet nu alles bij houden. Wat ze eet hoe laat ze eet hoe veel ze eet, wat haar waardes zijn. Soms om zot van te worden. Maar goed we zullen zien
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld