We kletst er mee; na de bevalling/geboorte

• @Neuzeke : Bij de geboorte hoorde de kinderarts een klikje in haar heup. Vandaag moest ik voor de 3de keer een echo laten nemen en nu was alles in orde party.gif . De vorige keren was het resultaat nog niet wat het moest zijn. Maar vandaag dus goed nieuw (en geen harnasje voor mijn kleine meid shocked.gif ).
    Voorlopig vries ik alle melk in. Ik heb een tijdje niet genoeg melk gehad waardoor ik het nu echt niet kan weggooien. Maar aan dit tempo mag ik binnenkort een vrieskast bijkopen... Nog mama's die alle melk bijhouden? Ik was een beetje aan het denken dat ik die melk ook zou kunnen houden voor als ze naar de onthaalmoeder gaat?

Mijn poppemie heeft blauwe ogen, rond neusje, gewone lipjes, ze trekt haar neusje beetje op als ze lacht (net als de mama content.gif ), toch een kopje vol donkerblonde haren, lange vingers en (volgens mij) grote voeten.

@Amoxiclav : Je probeert nog extra te genieten zeker van je laatste week thuis? Is je dochtertje al eens naar de onthaalmoeder gegaan ondertussen?

Gisteren en vandaag begon mijn kleintje iedere keer te wenen als er vreemde mensen tegen haar spraken. Toevallig? Ze zal haar eigen volk goed kennen natuurlijk maar is dat niet al heel vroeg om al "schrik" te hebben van vreemden?

• @-Lily- oef dat alles in orde is dan met uw meisje.
    Ik gaf destijds ook melk mee naar de onthaalmoeder dus dat kan zeker.
    Lang heb ik dat wel niet kunnen doen want twas nog ee hongerig kind en door de nieuwe zwangerschap was de productie niet meer super.
    Maar als je zoveek melk hebt en op de juiste manier werkt dan kan dat zeker e.
    Super eigenlijk e.
    Mss dat iemand het weet maar stel dat ik nu zeg ik kolf 2 keer meer per dag en ik vries dat in. Blijft dit dzn voldoende aangepast aan mijn zoontje ?

Oh neusje optrekken hihi schattig
    Hier een kuiltje bij het lachen πŸ˜„
  • Dat vroeg ik mij ook af, of mijn melk van nu alles bevat wat mijn dochter binnen een paar maand nodig zal hebben. Anders heeft het niet zoveel zin om die melk dan allemaal te houden...
  • Hier ook heel weinig haar. En het valt nog af te wachten wat het wordt. Ikzelf ben blond, maar dat zit amper in onze familie. Mijn man was eerst blond maar werd snel heel donker bruin, oudste zoontje is voorlopig wel blond. Allemaal blauwe ogen, maar in mijn familie ben ik de enigste dus misschien krijgt hij nog groene ogen.
    Voorlopig blauwe ogen, weinig haar, onderaan donker maar dart kan nog veranderen. Lange vingers en lange benen, ik vermoedde dat al voor hij geboren was, mijn schoonbroer is 1m94, dus misschien wordt de jongste ook groot. Voor de rest schattig rond hoofdje, kleine oortjes, dunne lipjes, beetje een boksersneusje blush.gif love.gif

@-Lily- ik hoop dat je vandaag alweer een beetje beter bent. Goed ziek zijn is echt heel moeilijk. Met de baby is alles in orde?

Iemand ervaring met zantac? Kunnen de babietjes daarvan krampen krijgen? We hebben eigenlijk een hele goeie nacht gehad. Hij heeft geslapen tot kwart na 6 astonished.gif en ik ben maar één keer moeten gaan om zijn tutje te geven en toen was hij enkel wakker omdat hij precies een megakramp in zijn buikje had
  • @TG2
    sorry voor mijn waarschijnlijk VEEL TE Late reactie
    maar wij moesten zantac 1,5ml ochtend en 1,5 ml avond geven. wanneer voor of na pap dat weet ik niet.
    Was altijd zo een gevecht...
    Ik doe de zantac 3 ml verdeeld over de dag in haar flesjes pap en dat werkt zelfs beter voor haar.
    Uiteraard heb ik het aan kinderarts gevraagd of dit mocht smile.gif en het mocht;
    Meningen zullen bij artsen hierover ook wel verdeeld zijn maar ik ben er van overtuigd dat je soms gewoon je eigen weg moet zoeken ook al is het niet het meest optimale maar wat werkt voor mijn dochter is misschien niet HET van HET voor een ander kindje.

De AR pap is precies ook een beetje te dik voor haar nu... dus ipv 6 lepeltjes voor 180 ml geef ik er 5.
    Ik vind het ECHT moeilijk om te weten waar ik haar mee help.
    Ik denk dat ik best eens een dagboek bij houd van wat ze wanneer "voelt" en hoeveel ze slaapt.
    ML pap houden we al even bij en het valt ons op dat ze sinds een twee weken minder drinkt.
    Morgen is ze 9weken en ze is 55 cm en 4,890kg. na vorige check bij kind en gezin was ze maar 300 gr bijgekomen..
  • Hier ook geen ritme terug te vinden behalve nachts een beetje.
    meestal drinkt ze nog wat rond 22u en dan is ze er weer om 5u ongeveer.
    en zo is het altijd geweest
    nu laatste weken wel wat afwisseling gehad omdat ze koorts had van haar prikken en dan hadden we nachten dat ze om3u wou eten en dan weer om 7u.
    Gisteren heeft ze geslapen van 1u nachts na pap (we waren uit op resto en zijn haar rond 00,00u gaan oppikken bij de grootouders) tot 8u vanmorgen dus klagen doen we zeker niet !
    Maar vandaag slaapt ze dus al HELE dag. Ze is nog twee keer wakker geweest voor een beetje te drinken maar flop direct terug in slaap.
    maak me wat zorgen...
    Heeft iemand van jullie ook een baby van 9w die zo SLAAPDAGEN heeft of had ?
    voedingen waren
    01,00u nachts 90 ml
    08,00u vanmorgen 150 ml
    13,00u deze middag 180 ml
    en nu (17u30) slaapt ze nog altijd ...

Ik heb het boek "baby in droomritme " gekocht en "help ik groei" want soms weet ik toch niet goed wat wel en niet kan...
    Haar 8 weken sprong heeft ze duidelijk gehad... Vechten tegen de slaap en als ze slaapt dan maar voor 15 min en onmiddellijk wakker worden als ik ze weg leg...

Morgen haar babyborrel... Ik had graag nog voor een nieuwe outfit gaan shoppen vandaag maar mejuffrouw slaapt uiteraard vandaag uitzonderlijk goed. En ik gun het haar van harte smile.gif Ik zal wel iets vinden in mijn kast zeker ???

• @TG2 ik denk dat Zantac wat winderigheid kan veroorzaken. R wordt ook soms met een gilletje even wakker en dan passeert er duidelijk een windje ergens ... of er zit een boertje in de weg.
    Met de Zantac geeft ze nog pap terug maar het is niet meer verborgen.
    Ik heb ook boek babymassage en reflexologie gekocht en dat pas ik soms wel toe. Ze vindt het wel aangenaam.
    Reflexologie gebruik ik nu vooral omdat ze slijmen heeft (van de pap en de koemelk dat er in zit denk ik ) en ik merk dat haar snot toch "vloeibaarder" is geworden en er dus beter uit komt.

R heeft het ook snel veel te warm. Kinderarts zei me dat kinderen met een lagere lichaamstemperatuur gemakkelijk te warm hebben om dat omwille van de lage temperatuur hun lichaam eigenlijk zegt dat ze geen hoge temperaturen nodig hebben. R zit rond de 36,2.

• @TG2 krampjes kunnen natuurlijk altijd voorkomen e.
    Kan zoveel zijn e. Het water dat je gebruikt, gewone krampen, krampen van het soort voeding.
    Altijd zoeken als ze iets hebben e. Ivm uw vraag over het geven van de zantac. Heeft uw arts of apotheek daarover niks gezegd ?
    Zal wss ook wel in de bijsluiter staan zeker.
    Als je het anders doet, dan dat het de bedoeling is, kan je mss voor andere last zorgen en zo blijf je bezig e.
    Ik heb zelf een tijd losec genomen en was daar soms wat slordig in en dat was altijd in mijn eigen nadeel πŸ˜„πŸ˜ƒ.

@Asil hier zijn onze kabouter zijn flesjes ook heel wisselend .
    Soms 500cc per dag en de andere dag kan hij aan 800cc zitten.
    Zijn er geen speentjes of andere flesjes waarmee ze de ar melk wel makkelijk kan drinken ?
    Kan dat geen kwaad op vlak van voedingsstoffen dat je iedere voeding de schepjes aan te passen

Het boek oei ik groei vind ik wel heel goed. Ik herken altijd heel veel van de sprongskes.
    @lily in dat boek staat ook iets van het bang zijn van vreemden rond de 12 weken πŸ˜„.

Hier een fijne dag gehad. Met de 2 oudste naar de kerstmarkt geweest en wat gaan kerst shoppen.
    Babyboy bleef bij papa.
    Twas echt gezellig.3 keer aangepast. Laatste keer door Neuzeke op 16/12/2017 22:15
  • @Neuzeke : Ik was ondertussen ook al eens gaan lezen in het boek en zag dat kleine meid bezig was/is met een sprongetje. De vorige sprongetjes herkende ik heel gemakkelijk doordat ze uren aan de borst wou hangen. Dat had ze nu niet (maar vind ik helemaal niet erg bigsmile.gif).

Ik ga deze week mijn papa eens halen om naar de kerstmarkt te gaan. Hij is sinds een paar dagen op pensioen dus zal hij nu alle tijd hebben voor zijn kleinkind happy.gif
  • @Asil hoe gaat het nu met je dochtertje? Nog zoveel geslapen vandaag? Hier geeft onze jongen ook veel meer geslapen dan de dagen voordien. Maar hij drinkt wel nog altijd dezelfde hoeveelheden. Hij is wel 3 weken ouder, drinkt 5x per dag 180ml + 6, één keer per dag is dit niet volledig op. Tis wel een goede eter.

Vandaag hebben we zijn middagedutje in zijn bedje laten doen. Eigenlijk omdat hier een paar mama’s dat ook al doen. Bij onze oudste heb ik dat nooit gedaan, ook in de crΓ¨che bleven ze tot 6 maanden in de speelzaal liggen. Maar dan hebbenwe achteraf veel moeite moetendoen om die dutjes in zijn bed te laten doorgaan bored.gif dus we hebben er een goeie dag uitgekozen tongue.gif meer dan twee uur en toen moesten we hem wel wakker maken omdat we nog wegmoesten. Dan op een verjaardagsfeestje met enorm veel kindjes en lawaai ook nog een dutje en nu ligt hij alweer te knorren....hopelijk,slaapt hij vannacht nog content.gif

Reflux Is precies ook beter, veel minder onrustig, geeft gemakkelijker terug i.p.v. het opnieuw in te slikken, je voelt het ook gewoon minder wanneer je hem vasthoudt. Is dit dan eruitgooiden of het effect van zantac? Mijn kinderarts heeft eigenlijk amper uitleg gegeven. De week voordien was ze overtuigd van de reflux maar had hij ook een oorontsteking dus moeste we eerst de antibiotica uitdoen. En doen ik een week later terug kwam ws ze overtuigd dat het zeker geen reflux was. Ze heeft dan wel al een voorschrift gegeven maar weinig informatie. Ik moet morgen opnieuw zelf naar de huisarts dus ik zal ook eens bij haar horen.
  • Oh leuk lily.
    Eigenlijk lily hoe gaat het mrt u ?
    Want het is toch best heftig ivm uw relatie breuk enzo. Lukt het allemaal wat.
    Kerstmarkten zijn fijn e. Ik vind die sfeet super

@TG2 had onze vriend makkelijk en lange dutjes gedaan beneden dan lag hij hoogst wss ook nog beneden hoor.
    Langs de andere kant vind ik het dan wel weer makkelijk, dat we dit niet gaan moeten afleren πŸ˜„πŸ˜ƒ.

Onze 3 jongens liggen in bed. Geweldig gevoel zo een huizeke vol en 3 flinke kinderen in bed.
    Nu nog ee groter huizeke vinden if een stuk bijbouwen en onze kleine man heeft ook een eugen kamerke.Aangepast door Neuzeke op 17/12/2017 21:20
  • Hier ook wel vooral omdat hij beneden noet zo goed slaapt, zeker wanneer het broertje thuis is happy.gif vandaag wel gewoon beneden, weet niet of dat een orde beslissing is maar het gaat niet zo goed met hem. Last van zijn neusje, terug wat vuil in de oogjes dus de schrik voor een oorontsteking zit er hier weer in. Ik denk dat het zo een dag wordt dat hij vooral op mama wil slapen love.gif

Iedereen al klaar voor de feestdagen? Ik heb eigenlijk nog veel te doen goofy.gif dit jaar zijn zowel kerstdag als oudjaar bij ons, niet dat ik dat erg vind hoor, vind ik geweldig xmascandy.gif maar dis nog wat voorbereidingen.
    Zijn er dames die ervaring hebben met pannetjes? Hoe doen jullie dat dan? Bestellen jullie gewoon gourmet? Of zijn er andere mogelijkheden?
  • @TG2 hier ligt hij sinds 11u30 boven .
    Het is nu toch al een paar dagen dag hij zonder veel op en af geloop flink slaapt boven.
    Hij is trouwens keiveel bijgekomen op een week tijd, dus mss daarmee dat we zo extra op en af geloop hadden hiervoor πŸ˜„.
    Weegt plots 5,200 πŸ˜„πŸ˜ƒ.

Hier kerstavond thuis met ons 5.
    Hapjes avond zal het worden . Normaalnook pannekes. Vlees bestel ik, wat groentjes, raclette kaas, kwartel eitjes en smullen maar
    Kerstdag moeten we bij familie, daar komt.iedereen samen.
    Mijn man is van wacht dus dat is wat minder.
    Oudejaarsavond is het hier. Menu ligt vast.
    Nieuwjaarsdag terug familie bezoeken.
    Ik heb nog geen pakjes en heb deze week bitter weinig tijd.
    Kraamhukp komt 3 keer (mijn mailtje heeft duidelijk geholpen πŸ˜„πŸ˜ƒ) dus dan kan ik niet weg, 1ste spuitjes, bezoek , hobbys . Ik heb zoveel te doen en toch ben ik zo relax. Ik verschiet er zelf soms van πŸ˜„πŸ˜ƒ
  • @-Lily- en @Neuzeke moedermelk verandert door de tijd heen wel beetje van samenstelling, maar deze blijft nog wel meer aangepast aan een babietje dan kunstvoeding. Dus ookal vries je nu melk in en gebruik je dat pas over een jaar, dan is dat eig nog meer aangepast aan de noden van het kindje dan de kunstvoeding.
    Ik heb gekolfd vanaf dat mijn dochter 7 maanden was en naar de crèche ging tot ze op 18 maanden haar melk begon te weigeren. Ik heb nu nog een beetje in de diepvriezer zitten waar ik geen afstand van kan doen en dat ik haar nog ga proberen te geven nu ze terug melk drinkt smile.gif
    je kan altijd contact opnemen met LLL als je vragen hebt over borstvoeding smile.gif
  • Bedankt voor de reactie.
    Het gaat mij niet zozeer over wat het beste is. Ik voel mij niet slecht bij geven van kunstvoeding maar vroeg mij af of dat allemaal niet te veel verlies heeft. 1st afkolven, dan invriezen en laten zitten, dan opwarmen en dan nog eens de voeding die niet meer 100% aangepast is. Er staat pok dat het na een jaar in de vriezer nog acceptabel is en bij 6 maand ideaam dus mss niet te lang laten zitten ?
    Kga er mij nog eens wat in verdiepen. Want ik las al iets over zakjes die niet ideaal zijn en het belangrojk is op bepaalde diepvriezen en plekken niet te gebruiken.
    Kheb een mail gestuurd naar de lacatie deskundige die mij hielp ook. Die zal wss net hetzelfde als u zeggen πŸ˜„πŸ˜ƒ
    2 keer aangepast. Laatste keer door Neuzeke op 18/12/2017 16:53
  • Ik heb ook een deel melk ingevroren als ik "overproductie" had. Heb gekolfd van haar 2.5 maanden ongeveer tot haar 6 maanden en gaf haar melk mee naar de opvang smile.gif
    De onthaalmoeder zette haar melk netjes direct in de ijskast als ik aankwam dus ging prima en als ik "ontdooide" melk meegaf haalde ik die de avond ervoor uit de diepvries zodat die in de ijskast kon ontdooien. Zou beter zijn dan op het aanrecht. Mij werd er gezegd dat je best maximum 6 maanden in de diepvries bewaard maar kan best dat het ook langer mag hoor. Ik heb in ieder geval nu alles opgebruikt want ik had nu ook niet zo heel veel overschot dat ingevroren was.
    Qua samenstelling zal het misschien niet meer exact aangepast zijn aan de leeftijd van je baby zeg maar maar er zitten wel nog steeds de nodige vitaminen ed in en het blijft lekker vette melk wink.gif
  • In uw geval lily zou ik niet twijfelen en correct invriezen hoor.
    Ikzelf weet het niet. Vandaag gaan 3 van de 6 voedingen borstvoeding zijn dus zou het logisch zijn dat ik 1st volledig bordtvoeding geef wss maar ik vind het prima zoals nu dus zou gewoon graag die 3 voedingen houden en dan wat ectra kolven zodat ik dat aantzl kan behouden. Klinkt wss heel stom voor sommigen πŸ˜„
  • @Neuzeke : Op zich gaat het wel redelijk hoor. Het is niet altijd evident om overal alleen voor in te staan. Toen ik bvb ziek was heb ik een beetje gesukkeld. Maar familie is komen helpen zodat ik eens lang in bad kon (ik voel mij altijd zo walgelijk vies als ik ziek ben). Of als ze zoals nu in haar sprongetje zit. Eten maken zit er dan niet in want kleine miss wil constant gedragen worden. Ik kan pas beginnen eten maken als ze in haar bedje zit.

Maar als alleenstaande mama krijg ik dan ook alle liefde van haar love.gif. Elk lachje, elk gilletje van plezier is omdat IK voor haar zorg. En wat is er mooier dan je kind naar je zien lachen omdat je iets goed hebt gedaan?

Als ik 1 iets heb geleerd is dat je voor je kindje alles doet. Je laat je hoofd niet hangen want je baby heeft je nodig. Mijn dochter heeft niets aan een "depressieve" mama. En dat is dan ook meteen mijn 1ste levensles voor haar: moeilijk gaat ook en in het leven moet je je plan kunnen trekken.

@TG2 : Ik wou dat mijn dochtertje ook beneden kon slapen maar door alle prikkels raakt ze gewoon niet in slaap. Er is altijd wel iets te zien content.gif

Morgen haar 2de spuitjes. Pff ik zie er alweer tegenop om haar te horen krijsen.
  • Amai, ik was een update mail aan het sturen naar mijn vroedvrouw en besefte plots dat het allemaal niet goed klinkt. Het volgende 'moest' ik er in zeggen:
    Hij drinkt nog steeds 8x per dag, soms 11x, soms 6x, de uren waarop verschillen ook enorm. De laatste week is hij ook bijna elk uur wakker van reflux, ben omeprazole herstart.
    De borstvoeding afbouwen lukt ook van geen kanten omdat zijn hongermomenten zo variΓ«ren, maar vooral omdat meneer geen fles wilt. Drinkt soms 50ml, soms 0 en alles ertussen. Het is dan een gevecht van een uur en dan geef ik toch borstvoeding.
    Om zelf niet helemaal in te storten van vermoeidheid en pessimisme probeer ik te denken "binnen 13d is het mijn probleem niet meer, hij heeft reserve genoeg (7kilo op 9weken), uiteindelijk zal hij wel van die fles drinken." Het afscheid vd borstvoeding en angst voor borstontstekingen steek ik ook maar ver weg..
    Heel zijn ritmes en gewoontes zijn toch helemaal weg binnen 2 weken dus moeilijk wordt het sowieso denk ik maar.

Verschoot van wat ik tipte. Momenteel voel ik me emotioneel wel goed, maar dit gaat met ups en downs en lijkt me eerder hormonaal dan situationeel. Ik vraag me echt af hoe de werkhervatting binnenkort gaat lopen, gaat zo zwaar zijn.
  • Je kan maar beter eerlijk zijn e Elise.
    Mss kan ze eens komen observeren. En kan ze tips geven of vallen haar bepaalde zaken op.
    Want ik begrijp wat je zegt ivm dat het uw problzem niet meer is binnenkort maar als het niet lukt om hem iets te geven gaan ze u bellen en ga je u er ook niet goed bij voelen.
    Was hij niet goed met omeprazole mss dat je gzstopt was ?
    Veel succes hoor.

Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld