We kletst er mee; na de bevalling/geboorte

• Ik had graag de mogelijkheid gehad om meer carrière te maken of op mezelf iets te beginnen in bijberoep maar mijn man is naast zijn gewone job al zelfstandig waardoor er niet veel tijd meer over blijft voor mezelf om op die manier iets te ontwikkelen. Misschien een excuus van mezelf want ik weet dat er vrouwen zijn die alles klaar krijgen ? Van mij hebben ze helaas geen Duracell konijn gemaakt die maar blijven gaan en gaan. ben er wel wat jaloers op! Als er tips bestaan om toch in een duracell konijn te veranderen ... let me know..
  • Asil. Eitjes zijn het probleem.

Het is ook te zien wat je wil en hoe je uw leven voor ogen hebt e Asil.
    Hebben anderen het beter voor elkaar dan jijzelf?
    Mss denken die savonds ook van fjieuw hoe doen anderen dat hoor 🤭.
    1 van mijn beste vriendinnen is haar carrière enorm aan het opbouwen.
    Ze doet het al geweldig maar wil meer.
    Haar partner net hetzelfde.
    Ze hebben 2 kleine kindjes en toch werken ze enorm veel.
    Zij vind mijn leven saai en vind mij gek dat ik alles in functie doe van de kinderen en ik vind haar gek dat ze dit wil combineren.
    Zij vind dat opvang, babysitt en een nanny er voor iets is, ik wil dat zo weinig mogelijk gebruiken.
    Zij vind poetshulp, tuinman, strijkhulp de top, ik heb dat liever niet.
    Zo verschillend en toch zijn we zo gelijkend.
    We willen alle 2 het beste voor onze kinderen en haar gezin. Met als enige verschil dat ik het mijn taak vind om alles te doen en het voor haar niet uitmaakt wie het doet.
    Ik vind haar leven enorm druk en zij vind dat van het mijne.

• @TG2 ja buikgriepje was na een dag voorbij, was nog niet vd zwangerschap, die misselijkheid zal nog wel komen.
    Ja ik week als architecte, maar beetje een speciale niche groep in industriële gebouwen. Heeft te maken met de boekjaren en deadlines daarrond waarom dat dat meer in de winter is.

Ondertussen heeft de angst plaats gemaakt voor enthousiasme. Onze vakantie in juli geboekt naar Zwitserland. Ga dan 21w zijn dus nog wel mobiel, en zal de laatste keer met maar 1 boeleke, erna zal het enkel nog maar het zeetje zijn denk ik. Hoor overal dat stap van 1 naar 2 veel zwaarder is dan van 0 naar 1 kind. Jullie mee akkoord? Met zoontje alleszins 9 maand zombie moe geweest dus bereid me al mentaal voor op terug zo'n scenario.
  • Ik vond van 1 naar 2 heftig. Eerst was er maar 1 kindje wat mama nodig had en in eens waren er daar twee. Had er onderschat hoor blush.gif
  • Dat het drukker word is logisch.
    2 kindjes die aandacht en liefde nodig hebben.
    2 kinderen die kunnen ziek worden.
    2 kinderen die voor was en rommel zorgen.
    2 kinderen die u kunnen wakker houden.
    2 kinderen met hun behoeften.
    Ook wel 2 kinderen die u energie geven en gelukkig maken natuurlijk.

Veel hangt ook wel af van hoe alles geregeld is.
    Ga jij vaak alleen zitten met de 2?
    Ga jij altijd de oudste moeten brengen en halen naar school tijdens uw bevallingsrust.
    Ga jij eens je terug moet werken de kinderen alleen moeten klaarmaken en wegbrengen.
    Ga je bij de grootouders terecht kunnen met zoeken.
    Hoe gaat je kind zijn.
    Hoe gaat de oudste reageren.

Als je de ochtenden bijvoorbeeld alleen hebt, dan ga je wss wel eens denken.
    Man man man 🤭.
    Zeker omdat je van een 2 jarige nog niet veel kan verwachten e.

• Ik denk dat je dat allemaal moeilijk kan inschatten en vergelijken. Ik werkte bij onze eerste nog voltijds en mijn man 4/5e. We hebben een ander huis gekocht en een grote verbouwing gedaan. Dan heeft mijn man een grote promotie gemaakt en werkte we plots eventjes allebei voltijds. Gelukkig, net toen ik zwanger was, kon ik 4/5e werken. En dan als de tweede er was, ben ik een half jaar halftijds gaan werken. Maar om medische redenen mag ik voorlopig niet meer werken.

Op zich gelukkig want mijn man werkt veel, dus alle zorg en afspraken voor de jongens is nu wel voor mij. Anders was het mijn man voltijds en ik 4/5e denk ik wel. Maar dan had ik wel een job dichter bij huis gezocht hoor, dat was toch mijn plan toen ik zwanger was van onze tweede. Ik wilde de job niet meer op de eerste plaats. Ik wou toen al zo vlot mogelijk alles rond krijgen voor de kindjes. Dat half jaar dat ik toch nog werkte, ik heb die halftijds op 4 dagen gewerkt in Brussel, dus drie uur pendelen per dag, was echt wel een heel gepuzzel om alles rond te krijgen.

Ivm wij zijn vorige zomer wel nog naar Spanje gereden met de jongens, toen 3 jaar en 11 maanden. Omdat mijn schoonzus daar woont en trouwde. Maar dit jaar gaan we ook wel niet meer zo ver. Dat zien we allebei niet meer zitten goofy.gif
  • Ik vond van 1 naar 2 ook veel zwaarder dan van 0 naar 1. Ik had dit op voorhand ook wel zo verwacht, dus gelukkig niet van een roze wolk gevallen ofzo smile.gif

Maar pittig was/is het wel. Hoé pittig hangt natuurlijk van meer af dan puur het aantal kinderen. Alles op organisatorisch en huishoudelijk vlak vraagt met twee kinderen sowieso meer tijd dan met één, en met twee kleine kinderen is er bijna altijd wel ééntje dat aandacht nodig heeft wink.gif Daar kan je niet te buiten. Maar daarnaast zijn er andere dingen die een (positief/negatief) verschil kunnen maken. Hier is kindje 2 een stuk pittiger dan kindje 1 (zowel qua karakter als qua slaapgedrag), (schoon)ouders zijn ook weer een paar jaartjes ouder waardoor ons opvangnetwerk duidelijk beperkter is dan na de geboorte van ons eerste kind (iets wat toch ook een verschil maakt), ... Maar zo'n zaken weet je niet altijd op voorhand. Voor hetzelfde geld is kind 2 'gemakkelijker' dan kind 1, kan je op evenveel (of meer) steun rekenen in je familiekring, ... Om maar een paar dingen te noemen.

Maar voor de duidelijkheid: hoewel ons tweede pruts nu misschien niet direct het toonbeeld is van een gemakkelijke dreumes bigsmile.gif zouden we ze (uiteraard) voor geen geld van de wereld willen missen! De liefde die we van haar krijgen, weegt nog altijd zoooveel meer door...
  • Lente weer vandaag en morgen! Stiekem hoop ik ook nog zondag want dan is het hier het verjaardagsfeestje van onze zoon. Dus ik ga straks nog wat doorwerken in de tuin wink.gif en mijn man moet na het werk het gras zeker afdoen. Of een geitje meebrengen goofy.gif

Ik moet na school met de twee jongens alleen naar de kapper. Spannend, normaal gaan we allemaal samen. Ik ben eens benieuwd.

Hoe gaat het met de zieke kindjes? Iedereen beter?
  • Ja word echt heeeerlijk weer! Vanmiddag eens de speeltuin op gaan zoeken met de meiden. Heb weer drukke week gehad hier. Nienke heeft heel. Erg last van hooikoorts. Had ze vorig jaar ook, maar zo erg als ze het nu heeft heb ik haar nog nooit gezien. Heb speciale drank nu van de huisarts en een neusspray die haar zou moeten helpen. Maar ze is zo ie zo heel gevoelig voor bepaalde dingen, denk van de papa. Katten is ze ook heel allergisch voor, net als de papa goofy.gif

Tessa heeft eczeem maar dat heb ik goed onder controle nu met een hormooncrème. En ons emily die sukkelt gewoon beetje overal mee tussendoor. Vaak neusverkouden maar niks bijzonders (even afkloppen op hout!)

Verder weer veel op de planning, nienke binnenkort uitje met school naar een boerderij. Volgend weekend weer eens efteling doen ook. Wacht nog steeds op afspraak bij de fysio. Duurd wel lang zo, het lopen word er nou niet bepaald beter op bored.gif
  • Hier terug koorts.
    Vandaag sowieso thuis dus niet naar de dokter.
    Wel contact opgenomen met de arts en vond het goed dat ik eens belde.
    Je kan eens ziek zijn of snot maar altijd die 39+ moet mss wel eens bekeken worden.
    Dokter ging alles eens bekijken in zijn dossier en doordat zr van wacht is dit weekend moet ik mij niet echt haasten met langsgaan.
    We zien wel.

De oudste zijn nog niet ziek geweest deze winter.
    Allé wel eens iets klein maar niet dat ze niet naar school kunnen ofzo.
    Dus niet ziek in mijn ogen 🤣😂..
    Mijn man ook nog niet en ikzelf sinds de buisjes toppie.

@TG2 oh leuk kapper.
    Ik moet ooi gaan met de jongens.
    Eigenlijk al altijd alleen gedaan ☺️.
    Vroeger met 2 en nu met 3 in 1 keer.

Wij hebben een enorm drukke zaterdag die eraan komt.
    En de oudste heeft volgende week toetsen week.
    Dus we weten wat doen ☺️.
    Een mens verlegt altijd zijn niveau vanaf wanneer je iets druk vind e 🤣😂.
    1st is dat als je 1 kind hebt, dan als je er 2 hebt,....
    En dan als ze naar school pas gaan en eens in het lager besef je dat de kleutertijd eitje is. Geen huiswerk, hobby's,... 😂🤣.
    Grappig eigenlijk.
  • @Neuzeke idd veel heeft te maken met hoe ik het aanvoel he. Ik vind de balans maken heel moeilijk . Ik wil meer voor mezelf en dat moet ik ook gaan doen want ik voel dat ik me doodverveel en erger en ik wil meer zijn dan alleen maar mama en huismus die heel af en toe met veel geregel toch eens buiten geraakt voor iets te drinken. Maar ik wil ook niet dat mijn kinderen constant opgevangen moeten worden door anderen. Vind dat we dat nu al te veel doen maar ik verplicht me er wel toe want anders kom ik nooit buiten. Mijn man is constant weg dus als ik buiten kom is het meestal in events waar mijn man ook bij is. Moeilijk om een evenwicht te vinden. Ik vind die quality time met mijn dochter(s) heel belangrijk.

en ik weet ook dat eens er van 1 naar 2 gegaan wordt het nog veel moeilijker wordt. Dus ik hou mijn hart al vast. Ik hou me ook wel vast dat ik de dagen dat de oudste naar de creche is, ik met de mini me nog wel eens op uitstap kan. Als ze zo klein zijn is het nog gemakkelijk te doen.

en idd die baby peuter kleuter tijd is nog peanuts denk ik tov de tijd dat ze groter worden en huiswerk en hobby's er bij komen. (wel te verstaan dat de gezondheid ten allen tijden top is ! Want denk dat dat het allermoeilijkste moet zijn om er bij te nemen ... een ziek kind - hout vasthouden ! candle2.gif)
  • Ja inderdaad, ik was het ook nog aan het denken, wat als ze volgend schooljaar na de paasvakantie met 2 naar school gaan goofy.gif volgende week een afspraak bij de oorarts, de tandarts, het CLB en een oudercontact en dan is het nog maar 1 kleuter ponder.gif

Zeg een vraagje, met die buisjes van onze jongste kan ik zijn haar zo moeilijk wassen en uitspoelen. Iemand tips? Want dat is niet bevorderlijk voor de melkkorstjes. En hij heeft daar meer last van dan onze oudste had. Ik ga binnenkort ook voor hem wel dopjes op maat laten maken, dat gaat al helpen. Maar ik vind dat zo vies die korstjes thumbdown.gif in de crèche zeiden ze met de olie proberen, maar dan moet je natuurlijk het haar nog beter wassen nervous.gif
  • @TG2 Voor melkkorstjes helpt amandelolie zeer goed. Gewoon te koop in de natuurwinkel (ik kocht speciale melkkorstjesolie van galenco maar die hielp hier echt niet goed). Die amandelolie van de natuurwinkel ‘s avonds op het haar aanbrengen, nachtje mee slapen, ‘s ochtends uitkammen, maar dan moet je inderdaad wel het haar achteraf nog eens wassen want vettige boel he. Na 2 dit toe te passen waren ze zo goed als allemaal weg! Ivm de buisjes kan ik je geen tips geven.
  • Bedankt @este dat ga ik eens proberen in het weekend. Dan zal ik de oortjes wel op de en of andere manier extra beschermen. Wij hebben nu wel zo een speciaal gietertje om het hoofd af te spoelen waardoor het al niet over het gezicht loopt. Misschien kan ik het zo nog beter manipuleren om de oren te beschermen. Ik zal dat eens terug opsporen want ze vonden dat beiden niet zo fijn goofy.gif
  • Bedankt @Neuzeke! Die ga ik bestellen!
  • algemene "stoelgang" vraag wink.gif

Mijn dochter heeft op en af echt (soms zure) diarree.
    Nu meen ik te merken dat wanneer ik de vitamine D druppels geef (die je normaal elke dag moet geven) ze diarree maakt. Geef ik ze niet dan lijkt haar darmflora beter te werken ?
    Iemand nog zoiets opgevallen ?
    Heel vervelend voor haar (en voor ons wink.gif)
  • @asil misschien kan je protectis proberen? Dat is om de darmflora te bevorderen en daar zit vit D bij in. Wij geven dat wanneer er tanden doorkomen. Dat helpt heel goed om de stoelgang te bevorderen. Dat kan misschien wat evenwicht brengen voor de vit D ?

Hier gisteren een geweldig verjaardagsfeestje. Bijna heel de familie was er. En dan ook nog de peter. Mijn broer is ook peter en dan de beste vriend van mijn man. Mijn beste vriendin is ook nog gekomen met haar twee kindjes. De oudste is even oud als onze oudste en dat zijn de beste vriendjes. En de jongsten verschillen 6 maanden. Ze hebben nog geweldig goed buiten kunnen spelen thumbup.gif de tuin is nog niet top maar mijn harde werk heeft toch al opgeleverd goofy.gif

Hier heeft vooral onze oudste last van het zomeruur. Gelukkig was hij gisterenavond goed moe, maar ik heb hem daarnet uit bed moeten halen en we waren maar net op tijd op school tongue.gif
  • Hier geen vitamine D. Heb het et eerste jaar wel gegeven maar nu niet meer. Ze krijgen.. Hier kauw vitamine gummie beertjes vanaf 1 jaar. En wij geven voldoende fruit en groenten.

Gister lekker wezen shoppen en de speelgoed hoek aangepakt. Ben helemaal blij mee. Het is nu netjes, georganiseerd en vind het zelfs sjiek ogen. Twee houten stoeltjes voor de meiden en het is perfect. Happy me bigsmile.gif de meisjes vind het ook geweldig, vooral nienke wil het netjes houden. Whahaha ha nog wel dan. Over paar dagen is de nieuwigheid er ook vanaf goofy.gif

• Goh ik heb die vitamine d eigenlijk ook alleen maar gegeven tijdens de borstvoedingsperiode surprised.gif
    Ik wist zelfs niet dat je die door zou moeten blijven geven? Ze hadden het erover dat die in poederpap genoeg zit dus eens je geen BV meer geeft dat dat niet meer moest hier?
    Weer een verschil met België dan? Ik was er blij om want die druppeltjes vergat ik zowiezo al vaak te geven awe.gif

Vanavond tandarts… zie er enorm tegenop. Ben een oude vulling kwijtgeraakt dus die zal wel even gerepareerd moeten worden maar weet eigenlijk ook niet of dat allemaal wel mag tijdens de zwangerschap met die verdovingen ed? Hij zal het wel weten neem ik aan maar toch….
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld