We kletst er mee; na de bevalling/geboorte

• Nope helemaal geen informatie gehad nee. Maar ze hebben zelf ook geen idee hoe dat kan. Enige feiten die we hebben is dat ze door uitgezakte navelstreng zuurstof te kort heeft gehad en daarom een spoed keizersnede moest. We weten niet hoe lang dit is geweest. Na de geboorte had ze direct twee stijven benen recht na beneden. Ze kon ze met geen mogelijkheid buigen. Meerdere artsen hadden over haar ontfermt maar zeiden dat het vast vanzelf weg zou trekken. Dat deed het ook na een langere tijd. Alleen is haar linker been altijd al wat stijver gebleven dan de ander. Ook veel stijf recht na beneden gehouden. Maar niet continu. Alleen nu ze dus loopt ondervind ze er last van. Het valt dus op dat lopen niet goed gaat.. En that's it wat we weten..
  • @TG2 amai een echte acrobaat dus smile.gif Ook wel geweldig dat hij zo ondernemend is he (om er de positieve noot van in te zien bigsmile.gif) Onze dochter wil meestal komen helpen met koken dus ik neem ze op en dan mag ze af en toe eens roeren of ik geef ze iets dat zo zogezegd kan helpen. Maar idd niet evident en veel vermoeiender om zo te koken.

Er was dus degelijk iets aant broeien bij ons. Dochter koorts gemaakt die we niet naar beneden kregen. Zaterdagochtend om half 8 zaten we al bij de dokter van wacht. Oor- en keelontsteking. Neurofen gaan bij halen voor koorts en dat lijkt me veel beter te werken dan perdolan. Onmiddellijk antibiotica gekregen. Ik was al blij dat ze weer niet zeiden dat het viraal was. Word ik zot van want dan kan je ze niet goed helpen. Nu nog een hoestje en snot.

Ik heb ontstoken ogen en een druk op mijn ogen die zo opspeelt. Iemand al ervaring mee gehad ? Heb ook zalf gekregen die ik 3 x per dag moet insmeren.
  • Wij hadden dit weekend verlengd weekend met mijn moeder en stiefvader, broer en schoonzus en stiefbroer. Zoontje 2.5 dagen tot 40° koorts gehad en ik gisteren buikgriep. Weeral, 2 maanden geleden ook al. Dus zoals enkele mama's onder jullie ook al voorgehad hebben hier dus ook weekendje in het water.
    Anderzijds wel positieve zwangerschapstest. Kan niet goed vatten dat het nu zo ver is. Vooral qua werk komt het niet zo goed uit. Eind november tot en met februari, dus de maanden dat ik uit ga zijn, zijn de aller aller drukste. Dus wel wat zorgen over het financiële. Maarja, je kan het niet plannen, dus moet het uit m'n hoofd zetten, het nog altijd mis gaan. Carrière kan later nog.
  • @asil ja ondernemend is hij wel goofy.gif het is zo schattig om te zien. Gelukkig dat de dokter van wacht je direct serieus genomen heeft. Gaat het daar nu al wat beter?
    @Elise290 proficiat!!! Gaat het ondertussen al wat beter met je? Jammer van jullie weekendje! Bij onze tweede was ik ook zie bij mijn positieve test. Ook in de ziekte periode. Niet vreemd, je immuunsysteem is dan wat minder eh. Ik hoop dat je snel beter bent!

Ik hoop dat alle kindjes hier, en de mama's natuurlijk ook, allemaal snel tiptop zijn. Onze kindjes zijn beter, maar zijn nu ook weer heel vroeg wakker bigsmile.gif gezonde kindjes, vroege vogels blijkbaar. Hoewel de oudste wel wakker geworden kan zijn, doordat ik dan nog hoestbuien heb wanner de jongste me laat opstaan blush.gif maar ik ben wel al beter.
    Morgen wordt onze oudste 4 love.gif ik kan het niet geloven. Hoe snel gaat dat toch! Het lijkt alsof het gisteren was, dat hij geboren is blush.gif
  • @Elise290 Proficiat !
    Ik had in het begin van deze zwangerschap wel 3 x na elkaar zo een dag buikgriep. Denk dat het toch een zwangerschapskwaaltje geweest is bigsmile.gif
    goh 40°C dat is zo veel ; heeft onze dochter nog nooit gehad. Gelukkig maar.

@TG2 ja hier weer aan de betere hand. Dochter vanacht veel gebabbeld en gezeurd dus bleek dat ze weer wat verhoging had maar geen drama's.
    Wat we wel voorhebben is dat als we neurofen geven ze direct daarna een volle kaka pamper heeft dus die neurofen neemt ze gewoon niet op. Elke keer opnieuw smile.gif Dus we moeten het bij Perdolan houden.

Ja gaat echt zo snel he ! Onze Dochter is precies op 2 maanden zo hard gegroeid dat ze amper nog kleren heeft dat past. die voor 18 maanden zijn al bijna te klein en ze is er 17. Dus we kunnen weer shoppen bigsmile.gif (tweedehands doe ik vooral - leuke bezigheid om te zoeken ook)
  • Elise, heb daar toch altijd wat moeite mee.. Mensen die bezig zijn voor een tweede, het kan allemaal niet snel genoeg gaan... Dan is et eindelijk zo ver en dan roepen, "het komt eigenlijk niet zo goed uit kwa werk" en "financieel maak ik me ook zorgen".

Begin dan niet aan een tweede als het allemaal niet goed uit komt denk ik dan wink.gif

• @Lynne Als zelfstandige fluctueert mijn loon nogal, in de wintermaanden verdien ik veel, in de zomermaanden weinig. Maar dat zal altijd zo zijn, dus daarrond een baby plannen is niet echt mogelijk. Ik verdien ook goed, in die mate dat ik meer en meer klanten heb en ga uitbreiden naar een extra collega, die start in oktober, daar had ik wel op gewacht om aan een 2e kindje te beginnen. Had ook graag beginnen kijken voor een nieuw pand te kopen. Maar dat zal niet lukken als ik die wintermaanden niets ga verdienen. Dat zal dus pas voor binnen paar jaar zijn. Vind het jammer want na jaren hard werken loopt het nu heel goed dus had graag de vruchten geplukt, ben nu wat bang dat die nieuwe collega met mijn projecten gaat lopen. Anderzijds is ze het dan ook gegund, ik ga genieten van mijn baby'tje en hopelijk de eerste maanden na de winter het ook niet te druk hebben zodat ik borstvoeding kan blijven geven. Maar carrière is dus voor later.
  • @elise 1st en vooral proficiat en toch terug super vlot zwanger e.
    Is er als zelfstandige of als vrouw met carrière ooit wel de perfecte moment?
    Je wou dit zo graag, je hebt hier hoogst wss wel goed over nagedacht.
    Nu ga je alles wat op u moeten laten afkomen.
    Nu gaat het een pak drukker worden dan met 1 kindje en ga je effe moeten zien wat en hoe.
    Plannen zal nog moeilijker worden, het zal nog meer puzzelen worden maar dat is het altijd..

Ikzelf ben alles behalve een carrière vrouw. Ik wil het ouderschap op een bepaalde manier ervaren en meemaken en heb het gewoon niet in mij 🤭. Maar er gaan er heus wel massa's zijn die in uw situatie zaten hoor.

• @Elise290 Proficiat hoor! Fijn dat je terug zwanger bent en de rest wijst zichzelf wel uit maar ik kan je echt wel begrijpen hoor!
    Bij Emma proberen te "plannen" maja, dat kan je inderdaad niet dus die kwam ook net in de belangrijke periode van het kantoor en aangezien ik niet de enige was die toen out was hebben ze het wel moeilijk gehad dat jaar. Maar eens de eerste weken voorbij begin je zoiets te hebben van "ach ja, 't is nu zo".
    Deze keer is het moment ideaal voor het werk en nu denk ik weer dju, had het wat later geweest had ik die stressy periode nog eens kunnen overslaan en misschien wat extra verlof nemen na de bevalling voor de borstvoeding maar dat ga ik ze nu niet aandoen bigsmile.gif
    Ik zal er dus wel direct mogen invliegen als ik uit zwangerschapsverlof kom

Ik heb gisterenavond geprobeerd om met de angelcare doppler te luisteren en heb zowaar ons beebje gevonden en kunnen beluisteren!!
    Voelde zo goed! Zeker omdat er iemand in ons faceboekgroepje was die vlak voor de 12 weken een bloeding kreeg en daardoor ontdekte dat het vruchtje iets na 8 weken gestorven was sad.gif Toen had ik echt even iets van "stel dat!" Want op 8 weken was bij mij ook alles prima na die bloeding die ik gehad had maar vorige zondag nog eens een beetje bloed verloren dus had echt even het gevoel dat het misschien bij mij ook mis was en mijn lichaam het nog niet doorhad! Heeeeeel opgelucht dus toen ik die kleine pruts gisterenavond duidelijk kon horen love.gif
  • @HappyJ zo fijn voor je dat het gisteren gelukt is om het hartje te vinden! Moet je nog lang wachten op de volgende echo? Er zat wel wat tijd tussen als ik het me goed herinner eh?

Hier is onze jarige flink naar school vertrokken love.gif straks eten we een taartje met mijn grootouders. Die komen altijd op bezoek op woensdag dus hij krijgt een mini feestje bigsmile.gif en ook al wat kadootjes. En zondag volgt het grote feestje. Zaterdag is dat van mijn vader. Twee jarigen snel op elkaar. Wij hebben zo een paar maanden met veel jarigen in de familie bigsmile.gif feestweekend dus thumbup.gif
    Ik moet toegeven dat ik de vierde verjaardag toch wel speciaal vind. Hij beseft het nu zelf zo goed. Veel meer dan de derde verjaardag heb ik de indruk. Hij noemt zichzelf nu ook echt groot, moest alles zelf doen vanochtend goofy.gif misschien is dat maar een tijdelijke ingeving tongue.gif best raar om nu een 4- jarige en een 1- jarige te hebben ook.
  • @TG2 Ik heb volgende Week vrijdag de 12weken echo. Ik heb mijn vorige echo op 7w gehad en ben dan een Week later terug geweest door de bloeding op 8w. Toen zij de gyn van dienst dat alles er goed uitzag maar dat ik moest opletten wat ik deed en dat een goeie echo op die moment niet persé wil zeggen dat alles goed blijft gaan. Maar zolang de bloeding niet doorzette en ik geen klonters of stukjes verloor was het normaal goed.
    Door die lichte bloeding vorige zondag ging ik dus wel even twijfelen en zeker omdat blijkbaar het lichaam het soms niet direct doorheeft!
    Geniet maar van alle feestjes!!! goofy.gif
    4 jaar lijkt me inderdaad wel speciaal, net zoals die 1 jaar! Dan beseffen zij het nog niet maar jijzelf deste meer content.gif
  • @Tg2 waaaw een grote zoon 🤭.
    Keischattig dat ze dat zelf vinden e.
    Hier een 10er dit jaar.
    Eerlijk? De 1ste keer dat een leeftijd mij wat doet.
    1 is leuk en waaaw en al de rest ook maar 10. Dat is echt een gek gevoel voor mij persoonlijk.
  • @Neuzeke @HappyJ Thanks, zo is het idd. Eerste dag euforisch blij, dagen erna paniek, vandaag al meer achja het is nu zo komt wel goed smile.gif.

@Neuzeke Dat snap ik, 10 is een nieuw voordeur zoals we hier zeggen, puberteit komt dichtbij.

@HappyJ Fjoew, goed dat je de harttoontjes gevonden hebt. Idd een opluchting want het kan zo vaak nog mislopen idd.
  • @Neuzeke ik herinner me mijn 10 jaar ook nog heel goed hoor! Dat is inderdaad toch ook een heel speciale verjaardag.

@Este ben je nu zelf al wat beter? Ik ben nu eigenlijk stiekem benieuwd welke job je doet. Ik vraag het me nu af door de drukke wintermaanden en de rustige zomermaanden goofy.gif maar ik begrijp je hoor. Bij mijn eerste zwangerschap was ik tijdelijk werkloos. Ik had toen wel al een contract klaarliggen, maar de regering had toen een contractstop afgekondigd en ik had geen exacte startdatum. Uiteindelijk begonnen met een buikje van 5 maanden tongue.gif dat zorgde toen ook wel voor wat paniek bigsmile.gif komt allemaal wel goed. Geniet er ten volle van!

Ik ga vanavond zelf nog eens naar de dokter. Ik geraak er zelf naar niet van af en ondertussen ook nog eens vreselijke keelpijn. Ik ben maar bang om die twee jongens hier voor nog een rondje aan te steken thumbdown.gif gisteren even in de tuin gewerkt en met koorts naar binnen gekomen drunk.gif ik denk dat het vooral de uitputting van de voorbije weken is, die er voor zorgt dat ik er zelf zo traag bovenop kom. Dit is niet van mijn gewoonte, normaal heb ik dit ook nooit van de jongens. Ik wil lente! blush.gif
  • @TG2 volgens mij haal.je Este en Elise door elkaar 😂.
    Bij mijn weten is Este kleuterjuf en Elise zelfstandige architecte 🤭.

Hier de jongste een slechte nacht en opgestaan met rode kaken.
    Ik hoop echt dat hij niet ziek word en als het toch weer prijs is, dan liefst vanaf 16u. Dan heb ik gedaan met werken 🙄.

• Oeps ja je hebt gelijk blush.gif vroege ochtend hier goofy.gif

Dus architectuur is in de zomer rustiger? Dat wist ik niet! Mooi beroep!

@Neuzeke kunnen het nog tanden zijn? Ooh ik hoop het voor jou! Het is daar ook al wel wat geweest. Onze jongste heeft nog steeds heel veel snotjes. Ik hoop echt dat we hier niet nog een rondje starten en dat het met mij mag eindigen wink.gif
  • De tanden zitten er zo goed als allemaal door dus ik denk niet dat die hem parten spelen.
    Maar het is 10uur en ik heb de opvang nog niet gehoor dus zal wel oké zijn. Sowieso had hij geen koorts, voelde enkel wat warm aan.

We hadden normaal de provocatie test ivm zijn allergie.
    Die is nu uitgesteld en zal dus pas over enkele weken uitgevoerd worden.
    Khad het zo graag geweten 🤭.
    Khoop.ook echt dat hij eruit gegroeid is en we de épi pen gewoon kunnen verbannen.

• Oh zo jammer dat die test uitgesteld is! Hopelijk is hij daar inderdaad uitgegroeid!
  • @Neuzeke aan wat is die dan allergisch ? (Misschien heb je het hier wel verteld maar heb ik er over gelezen).
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld